PDA

Bekijk Volledige Versie : Computools & .com problemen



dokus
08/07/03, 10:40
Zijn hier nog mensen die bij computools klant zijn voor hun domeinnamen ?
Blijkbaar staat enom, het bedrijf waarlangs zij .com, .net en co registeren gelocked waardoor alle .com, .net, etc domeinen die bij computools geregisterd zijn geblocked.

Needless to say dat dit niet echt leuk is, heb zonet hen proberen contacteren maar niemand nam op, heeft iemand anders hetzelfde probleem of ben ik eenzaam en alleen ?

Deimos
08/07/03, 10:59
Je moet via hun het lock laten verwijderen. Lukt dat niet moet je bij hun ETP gaan zeuren dan wel Enom. En dan hopen dat deze het voor je oplossen.

Lock staat er overigens niet zomaar op. Zijn te veel mensen die anders zomaar domeinnamen rond gaan verhuizen met valse handtekeningen e.d. Zie het verhaal van sex.com (inmiddels wel weer oud, maar illustreerd mooi het probleem).

EgoH
08/07/03, 12:31
Lock staat bij onze enom account ook standaard aan.
Dan kan een domein nooit (onrechtmatig) verhuist worden.
Er moet dan inderdaad eerst die lock weg gehaald worden om hem te kunnen verhuizen. Erg irritant als de beheerder van het domein niet reageerd.

dokus
08/07/03, 12:49
hmmm als dat standaard aanstaat dan is het fucking raar dat onze .com's niet meer te bereiken zijn, een nslookup enzo gaat allemaal, maar ze worden niet meer getoond, zelfde met .net

iemand dan misschien enig idee wat dit kan zijn ?

EgoH
08/07/03, 13:02
Origineel geplaatst door dokus
hmmm als dat standaard aanstaat dan is het fucking raar dat onze .com's niet meer te bereiken zijn, een nslookup enzo gaat allemaal, maar ze worden niet meer getoond, zelfde met .net

iemand dan misschien enig idee wat dit kan zijn ?

Nslookup gaat?
ping gaat?

website doet het niet?

tom
08/07/03, 14:18
dat computools daar voor iets tussen zit lijkt me sterk :)

bij computools registreer je 9/10 op eigen dns, dus het probleem ligt dan aan jou.

overigens is Luc op verlof.
mail sales@computools.be en Jurgen zal je wel helpen.
wel even geduld uitoefenen :p

eXite
08/07/03, 15:58
Jurgen mailt altijd onder de account van Luc :D

Toch lastig altijd dat de belgen een onweerstaanbare drang hebben om hun naam om te draaien. Duurde ook even voordat ik daar achter kwam, tot die tijd sprak ik mensen altijd met hun achternaam aan als ik de voornaam bedoelde en vice-versa :)

Tom, kun jij de belgen niet bijbrengen dat het verwarrend is voor een simpele Nederlander zoals ik? ;) :D