PDA

Bekijk Volledige Versie : colocated/dedicated server windows



Anoniem
07/07/03, 17:45
Eerder heb ik in dit forum een aanvraag gedaan voor een resellerschap met Windows en ASP. Aangezien dit nogal zeldzaam is denk ik er sterk over om maar een colocated/dedicated server te gaan gebruiken die dit ondersteunt. Maar dan wel graag gemanaged. Ik wil dus niet zelf de software moeten updaten en te backupen. Iemand een leuke aanbieding?

dotnetjunkie
12/07/03, 20:19
Hoeveel datatraffic heb je nodig per maand?

Anoniem
12/07/03, 23:30
Geen idee. Het gaat om een 5-tal websites, maar dat zijn geen traffic trekkers, ze zijn van verenigingen.

W2KMaster
13/07/03, 03:15
In je vorige topic zijn er zowel resellerpakketten (vanaf ongeveer 70 euro per 15 hostingpakketten) op het windows platform als een dedicated server aangeboden (unmanaged). Voor 5 websites van verenigingen lijkt het me niet echt rendabel om een eigen server in te gaan zetten, en zeker niet managed. Ik zou dan toch een resellerpakket overwegen wat oa door ons wordt aangeboden (en niet omdat we het zelf leveren, maar uit financieel oogpunt). Succes...

Dillard
13/07/03, 13:40
Ik ben het met W2KMaster eens. Ik lever op dit moment geen Windows-pakketten, maar het lijkt me zwaar overkill om daarvoor een dedicated server aan het werk te zetten, tenzij elke vereniging MINIMAAL 400 MB dataverkeer per dag trekt (60 GB totaal), hetgeen me sterk lijkt.

Je bent dan met een reseller-pakket heel wat voordeliger uit. En klaarblijkelijk (zie vorige posting) zijn er aanbieders die een Windows reseller-pakket hebben.

Om het dan helemaal eerlijk te houden: bij Denit ( http://www.denit.nl/resellers/windows.php ) hebben ze ook Windows reseller-pakketten..

Anoniem
14/07/03, 11:39
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Maar in dit geval beschouw ik e.e.a. in eerste instantie als een hobby-project waarbij ik er best wat bij in mag schieten. Bovendien ben ik er achter gekomen dat ik een bepaald IIS-filter nodig heb die de mod_rewrite van Apache emuleerd. Die heeft voor zover ik kan nagaan geen van de hosters. Op je eigen machine kan je natuurlijk (min of meer) naar hartelust rommelen.

Dillard
14/07/03, 23:13
Origineel geplaatst door Beginner
Op je eigen machine kan je natuurlijk (min of meer) naar hartelust rommelen.

Maar dat correspondeert dan weer niet echt met je vraag, want je zocht een leverancier die de boel voor je managed ...

Ik denk niet dat vele hier het op prijs stellen als je zelf gaat hobbien op die machine terwijl zij het onderhoud moeten doen :)

Ik wil je best een prijs geven voor colocatie en/of dedicated maar aan managed wil ik liever dan niet beginnen.

Anoniem
15/07/03, 12:36
Dat rommelen moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen. Het is niet de bedoeling om van alles te installeren en als het dan fout gaat de hoster het te laten oplossen. Maar wat ik wel wil is dat er gebackupt wordt en dat de laatste patches e.d. er opgezet worden. Verder hoeft er niets te gebeuren. Ik wil dus zelf domeinen aanmaken, emailadressen, e.d. Uiteraard registreer ik die domeinen dan via de hoster en wil ik gebruik maken van zijn dns-servers als dat allemaal kan. En dat kan bij een hoop hosters onder linux prima, maar slechts bij weinigen onder Windows.

Openprovider
15/07/03, 13:41
Origineel geplaatst door Beginner
Eerder heb ik in dit forum een aanvraag gedaan voor een resellerschap met Windows en ASP. Aangezien dit nogal zeldzaam is denk ik er sterk over om maar een colocated/dedicated server te gaan gebruiken die dit ondersteunt. Maar dan wel graag gemanaged. Ik wil dus niet zelf de software moeten updaten en te backupen. Iemand een leuke aanbieding?

Er zijn leuke combinaties tussen W2K en Ensim Webppliance PRO voor Windows te maken. Eventueel aangevuld met Mailmax voor email beheer.

Arno Vis