PDA

Bekijk Volledige Versie : Benodigdheden hostingsbedrijf



Thijs
07/07/03, 11:32
Mijn vraag is wat jullie denken dat je als hostingsbedrijf hardwarematig allemaal nodig hebt om zelf complete Hosting aan te kunnen bieden. Ik braga me af of je bepaalde dingen zoal seen firewall zelf kunt bouwen van een server, of het wel goed safe is. Tevens vraag ik mij dan af wat jullie qua merk/software zouden gebruiken

Ik maak vast een begin, alles mag aangevuld worden :)

Goede verbinding
Rack(s) (datacentre)
Servers
DNS-en
Firewall
....

AUB geen kleine dingetjes roepen zoals: kabels, schroefjes enzo !


Dank voor jullie medewerking !

xserve
07/07/03, 12:32
Ik denk dat je een beetje te ver van stapel loopt als je wil beginnen. Een heel rack of meerdere is een beetje overdreven.

Ten eerste natuurlijk een plan van aanpak, KvK inschrijving en een BTW nummer.
Dan is verder een server met colocatie voldoende. Nog een makkelijk control paneel als Plesk of Cpanel erbij en je kan beginnen.

Thijs
07/07/03, 15:15
Nou het is gewoon als algemeen beeld :) maar niemand wil hier iets kwijt heb ik zo het idee soms.

Kom mensen graag wat info !

[QWS]
07/07/03, 16:40
het geheim van de smit misschien? :o
ik bedoel iedereen heeft zijn eigen kleine dingetjes waardoor net dat beetje kwaliteit erbij komt.

xserve
07/07/03, 16:43
Origineel geplaatst door Thijs
Nou het is gewoon als algemeen beeld :) maar niemand wil hier iets kwijt heb ik zo het idee soms.

Kom mensen graag wat info !
Ik denk dat mensen eerder het idee hebben, hmm alweer zo'n post. Er zijn namelijk al best veel van dit soort topics geweest.
Misschien even kijken in het forum 'Het runnen van een Web Hosting Bedrijf'.

Thijs
07/07/03, 23:51
Ik kna niete cht gericht iets vinden vind ik dus vandaar dit topic :) maar ik zal nog eens een poging wagen ;)

McRox
08/07/03, 02:39
Er worden hier wel wat belangrijke punten genoemd, maar een van de belanrijkste als je al begonnen bent:

Server maintenance/administratie

Dit wordt vaak onderschat, men denkt dat CPanel al je kernel updates doet etc.

Dus als jezelf geen ervaring hebt met linux en al het andere, dan zou ik zeker iemand in dienst nemen die daar wel mee kan spelen :)

digitalflow
08/07/03, 17:16
huur gewoon een dedicated server en ze doen alles voor je 1 tb traffic etc voor paar honderd euro en klaar :)

Thijs
08/07/03, 23:40
Origineel geplaatst door digitalflow
huur gewoon een dedicated server en ze doen alles voor je 1 tb traffic etc voor paar honderd euro en klaar :)

Dat was de vraag niet ;)