PDA

Bekijk Volledige Versie : server bouwen



fiets
06/07/03, 17:56
hallo iedereen
ik heb een vraagje ik zou graag zelf een server willen bouwen
die geschikt is als game server en dan doel ik op een server die 4 keer 24 man aan kan met natuurlijk 100mbit verbindig
wat voor procesor heb ik nodig harde schijf en hoeveel geheugen en
moet er een video kaart in
heeft iemand dit dan tegen een leuke prijs of kan iemand me daar bij helpen
al vast bedankt

maartenba
06/07/03, 18:00
Kan een van de mods eens een nieuwe forum-regel aanmaken:
- Maak, indien de Nederlandse taal het voorschrijft, gebruik van hoofdletters en leestekens


Kijk eens rond in dit forum, de afgelopen 2 weken zijn er meer dan genoeg (game)server-mogelijkheden aangeboden...

fiets
06/07/03, 18:06
oke sorry mijn nederlandse taal is niet pervect en ik ben nog maar een leek op dit gebied van servers

Frenk
06/07/03, 18:19
Je zal moeten gaan denken aan veel geheugen en een snelle processor denk ik. De athlon MP is op het moment niet al te duur, als je deze combineert met een goed moederbord en een 2u kast en veel geheugen kom je al een heel eind.

fiets
06/07/03, 18:26
wordt een amd niet te heet in een rack kast

Savvas
06/07/03, 18:33
Origineel geplaatst door fiets
wordt een amd niet te heet in een rack kast

dat werd vroeger veel gezegd maar het vele gebruik momenteel van bedrijven heeft het tegendeel wel bewezen want ik geloof dat niemand tot nu last heeft van de amd cpu's....

Edit:

Ik raad je dit aan..

Amd Athlon 2200+
1 gig ddr ram geheugen
40/60 gig hd maxtor
asus/gigabyte/abit mobo
2u procase

Moet snel genoeg zijn lijkt mij?..

fiets
06/07/03, 18:34
als dat kan scheeld dat een hoop geld maar moet daar nu een video kaart in of is dat niet nodig

host3000
06/07/03, 18:37
Origineel geplaatst door fiets
als dat kan scheeld dat een hoop geld maar moet daar nu een video kaart in of is dat niet nodig