PDA

Bekijk Volledige Versie : legitimatie....



Savvas
06/07/03, 15:33
Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie met bestellingen van minderjarigen omgaan. Vereisen jullie altijd legitimatie? Zo ja van ouder/voogd en kind????

En hoe controleren jullie of de handtekening daadwerkelijk door een volwassene is gezet?

Dit zijn vragen waar ik al een tijdje over nadenk en weet er geen oplossing voor te vinden......

amnesiac
06/07/03, 17:41
je hoeft niet te controleren of de handtekening door een volwassenen is gezet. als jij een document ontvangt met een handtekening ben jij zoals dat heet "ter goede trou". D.w.z dat jij mag aannemen dat die handtekening gezet is door een volwassenen

[QWS]
06/07/03, 17:51
Origineel geplaatst door Intrahost
Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie met bestellingen van minderjarigen omgaan. Vereisen jullie altijd legitimatie? Zo ja van ouder/voogd en kind????

En hoe controleren jullie of de handtekening daadwerkelijk door een volwassene is gezet?

Dit zijn vragen waar ik al een tijdje over nadenk en weet er geen oplossing voor te vinden......

altijd legitimatie. indien jonger dan 18 ook een legitimatie van ouder/verzorger. En een handtekening van ouder/verzorger natuurlijk. En of de handtekening echt is maakt idd niet uit.

Savvas
06/07/03, 18:27
aha nou heb ik een veel duidelijkere kijk op de zaak want ik kwam er al niet uit. Maar als ik dus kan aantonen dat er is getekend en ik heb legitimatie van ouder/voogd dan geld de regel handelingsonbekwaam niet???

Santario
07/07/03, 11:01
Als je geen kopie van een paspoort etc. kunt overleggen sta je 3x nergens. Altijd kopie vragen van een ID.

eXite
07/07/03, 14:20
We hebben het hier over webhosting neem ik aan? Dan moet ik zeggen dat alles wat hierboven gezegd is min of meer overdreven is, en niet toepasbaar op de praktijk.

Doe maar even een simpele rekensom. Aan een .nl domein ben je 5 euro per jaar kwijt, aan de ruimte op je server ben je niets kwijt, behalve de vaste lasten voor de colo en wat je zelf hebt betaald voor de server.

Hoeveel verdien jij per uur? En ben je bereid om al die uren extra werk te besteden aan het netjes ordenen van ID's en weet ik het niet allemaal. Als iemand niet betaald en minderjarig blijkt te zijn dan haal je gewoon zijn account weg, no questions asked. Klaar ben je, en je hebt minimale kosten gemaakt.

Er wordt dus mijns inziens veel te moeilijk gedaan hier over iemand "vastketenen" aan de hosting.

host3000
07/07/03, 14:30
@ eXite, mee eens. maar dat wordt natuurlijk wat anders als er iemand een of meer dedicateds afneemt.

[QWS]
07/07/03, 16:43
of als je een nieuwe server aan moet schaffen voor een grote klant . en deze klant later niet betaald. gewoon bij hosting: vooruit betalen (activering direct bij aanvraag)

en bij grotere diensten eerst de betaling afwachten.