PDA

Bekijk Volledige Versie : dubbel accounts



NLISP
05/07/03, 11:34
zojuist zag ik dat er een niet nader te noemen user was die zich na een verbanning heeft herregistreerd. Natuurlijk is het moeilijk tegen te gaan, maar op deze manier komt de zin en onzin van het puntensysteem weer boven. Zou een toelatingssysteem , voor de aanmelding, zulke problemen kunnen oplossen? Of misschien met ip authenticitation?

Mvgr
Vincent Bruijnes

WeServeU
05/07/03, 11:35
Aan wat voor toelatingstest zat je te denken?

Vergeet niet dat iemand zo een ander IP heeft...

Ik denk niet dat het haalbaar is (jammergenoeg :()

electric
05/07/03, 12:04
kijken naar het e-mail adres die gebruikt word bij het reggen ?

Pantsy
05/07/03, 13:13
LoL dit laat me lachen, zeer zielig! dat zal niks helpen als je op bijvoorbeeld een ander IP surft en dus aanmeld. Een e-mail adres kan je ook zo veranderen of je maakt even een hotmail accountje aan.

Wat ik kan zeggen is dit: schenk er geen aandacht aan, dan zit het je ook niet zo dwars ;)

Domenico
05/07/03, 13:20
Als we merken dat een user zichzelf opnieuw registreerd nadat deze is gebanned wordt deze ook weer gebanned. IP's worden natuurlijk ook gebanned en als de user hardnekkig is zullen we ook gewoon publieke proxies gaan bannen.

Je zet jezelf en eventueel het bedrijf waar je voor werkt wel te kijk door regels te overschrijden want je wordt tenslotte niet voor niets gebanned van het forum.

clesoft
05/07/03, 13:30
Men zou natuurlijk ook kunnen overwegen om aanmeldingen waabij gratis emailaccounts (hotmail e.d) niet geaccepteerd wordt. Zou al een hoop "problemen" oplossen. Serieuze mensen die hun "eigen" emailadres niet willen gebruiken val voor mij al onder de noemer niet- of minder serieus.

Pantsy
05/07/03, 13:50
Zelfs dat helpt niks clesoft :)

Grumpy
05/07/03, 13:57
Wall of shame zou kunnen werken ;)

paulmatthijs
05/07/03, 13:59
> Zelfs dat helpt niks clesoft

dat helpt best wel, zie tweakers.net. daar mag je je alleen registreren met een e-mailadres van een isp (nee, niet je eigen toko ;))

Pantsy
05/07/03, 15:02
paulmatthijs geloof me.... het helpt niks :)

Wezz6400
05/07/03, 16:09
Ik denk niet dat het helpt want een nieuw domeintje is zo geregistreerd voor $8,88 incl. e-mailforwarding. Bovendien is het niet echt aardig voor de mensen die hotmail als enige e-mailaccount gebruiken. Die zijn er namelijk nog steeds, al begrijp ik niet waarom. :)

eXite
05/07/03, 16:30
Boeiend, als iemand is gebanned dan is dat gewoon een teken dat hij niet welkom is. Als iemand zoals de persoon in kwestie dan alsnog de drang voelt om terug te komen is het gewoon een triest persoon, al dan niet zonder sociaal leven ;)

paulmatthijs
05/07/03, 16:31
neenee, dat bedoel ik niet. t.net staat alleen mailadressen van xs4all, tiscali, zon, etc toe, aangezien toch iedereen wel een mailaccount bij zn internettoegang. geen andere domeinen dus.

eXite
05/07/03, 16:45
Ja maar ik kan bij mijn provider ook zelf e-mailadressen aanmaken hoor, dus dat maakt echt niets uit..

RayManZ
06/07/03, 11:47
ik geloof dat er op vb.org een hack bestaat die zorgt dat users niet meer kunnen uitloggen nadat ze gebant zijn. Ook zijn er hacks die direct bij het registreren en dergelijke controleren of er gelijke IP's zijn.

amnesiac
06/07/03, 13:34
ip controle heb je ook weinig aan, je gaat gewoon ff achter een proxy zitten. mischien een combinatie van een ip-ban en een cookie-based ban

Michel2k
27/07/03, 09:30
Origineel geplaatst door paulmatthijs
neenee, dat bedoel ik niet. t.net staat alleen mailadressen van xs4all, tiscali, zon, etc toe, aangezien toch iedereen wel een mailaccount bij zn internettoegang. geen andere domeinen dus.

Bij xs4all kan je onbeperkte email aliasen aanmaken. Dus het helpt echt helemaal nix. Ip check bij reggen misschien wel. Het is namelijk helemaal niet zo makkelijk als jullie zeggen om een nieuw ip te krijgen. Tenzij ze dynamische hebben. Misschien ook een open proxy check?

clesoft
27/07/03, 10:00
Vang bij het reggen de computernaam af van de gebruiker. Een kabelaar bij Home heeft bijvoorbeeld cp1234. etc. Deze wordt nooit gewijzigd. Ook niet bij een wisseling van IP. Zo ook bij ADSLérs. Die hebben dacht ik ook een vaste computernaam. Rest nog de "ouderwetse" inbellers, maar die zijn denk ik ver in de minderheid.

superior-is
27/07/03, 22:45
Je hebt het hier toch over hostname's of niet?

clesoft
27/07/03, 23:02
Jazeker.

Michel2k
28/07/03, 00:36
Origineel geplaatst door clesoft
Vang bij het reggen de computernaam af van de gebruiker. Een kabelaar bij Home heeft bijvoorbeeld cp1234. etc. Deze wordt nooit gewijzigd. Ook niet bij een wisseling van IP. Zo ook bij ADSLérs. Die hebben dacht ik ook een vaste computernaam. Rest nog de "ouderwetse" inbellers, maar die zijn denk ik ver in de minderheid.

Sorry maar bij bv xs4all kan je ook de hostname veranderen. Dus dat slaat nergens op. Jou benaming van de hostname ook niet vind ik. Gewoon ip check. Ip veranderen bij je provider is niet zo makkelijk als hostname of email adres. TENZIJ de gebruiker een dynamisch ip heb. Maar dat gebeurd niet zoveel meer.

superior-is
28/07/03, 04:30
Juistem. :) Anders enkele respectabele inbelproviders whitelisten, echter het blijft dweilen met de kraan open.

clesoft
28/07/03, 08:06
Hostnaam is NIET te veranderen bij Home en Planet. Bij Wanadoo (Casema) krijg je inderdaad na iedere nieuwe verbinding een andere hostnaam en IP. Maar vóór het bannen van een gebruiker kan men op dat moment kijken welke hostnaam en IP die gebruiker heeft. Afhankelijk bij welke provider die zit kan er gehandeld worden.