PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server met Php 4.2.1. - GD lib. 2.0.1 - Webmail - Raid 1



Anoniem
05/07/03, 00:11
Hallo mensen,

De volgende vraag is mischien een beetje tweezijdig maar ik ben op zoek naar informatie/advies en mischien een aanbod of advies waar ik het beste heen kan gaan.

Wij willen wijzigen van onze huidige provider/server naar een andere provider/server.
Deze mag linux/unix/windows zijn dat maakt mij niet zo heel veel uit.
Wel heel belangrijk is, dat daar MINIMAAL php 4.2.1 op draait met GD library 2.0.1, PhpMyAdmin waarin je alle db's tegelijk kan beheren (dit ivm het koppelen van meerdere users aan 1 db), webmail, stats en handig zou zijn "pico editor".

Nu zitten (zaten) wij bij vuurwerk, maar na enschede is vuurwerk niet zo een erg beste optie (laten we zeggen dat onze wensen/belangen niet strijken met elkaar)
We hadden een verhuizing in werking gezet waarbij de toekomstige provider ons div. toezeggingen deed maar dit niet waar kon maken:
2.4 ghz, 1 gb ram, 2x80 IDE soft. raid 1, linux (weet ff niet welke) plesk 6.0, php 4.2.1, GD lib 2.0.1, 20 GB voor 199 Euro (excl. btw)
Nu bleek het zo te zijn dat het niet lukken wil om deze machine (of enige andere) aan de praat te krijgen met de door ons gewenste combinatie (php+gd) (plesk schijnt de boosdoener te zijn) heeft iemand hier meer ervaring mee of adviezen over.
Wij zijn zelf echt geen Linux wizzards (weten er bijna niks van) dus een tool als Ensim of Plesk is voor ons wel gewenst....maar bovenal de php+gd die is voor ons zeer van belang.

Zover ons bekend hebben die twee tools er dus problemen mee....nu is er nog een andere tool Cpanel, maar daar staan wat tegen strijdige zaken op hun website...zou wel werken...is niet compatible.

Wie kan mij verder helpen voor een leuke server.

Groet
Jeroen

dignus
05/07/03, 02:48
Goeiemorgen,

Hardware:
Intel P4 2.4 Ghz
1 GB DDR
2 x 80 GB WD 7200 / 133 UDMA in RAID 1
3Ware escalade 7000-2 RAID controller

Software:
FreeBSD 4.8
Plesk 6 - 300 domains

Netwerk:
20 GB dataverkeer per maand
8 IP's

Prijs:
Euro 165.88 per maand
Euro 150,00 eenmalig

Plesk icm PHP 4.3.2 en GD 2 is geen probleem :) zie http://www.tennis.nl/info.php voor het bewijs :)

Anoniem
05/07/03, 14:21
Bedankt voor je info/aanbod, ik ga er zeker eens even wat tijd aan besteden om dit even op me gemak na te lezen.


Groet
Jeroen Jansen

Domenico
05/07/03, 16:10
php + gd werkt prima onder cpanel.

'./configure' '--with-apxs=/usr/local/apache/bin/apxs' '--with-xml' '--enable-bcmath' '--enable-calendar' '--with-curl' '--enable-ftp' '--with-gd' '--with-jpeg-dir=/usr/local' '--with-png-dir=/usr' '--with-xpm-dir=/usr/X11R6' '--enable-magic-quotes' '--with-mysql' '--with-pear' '--enable-safe-mode' '--enable-sockets' '--enable-track-vars' '--with-ttf' '--with-freetype-dir=/usr' '--enable-gd-native-ttf' '--enable-versioning' '--with-zlib'

dignus
05/07/03, 17:51
dat het op plesk niet zou werken is onzin... php config onder plesk is niks anders als andere php configgen, het blijft een systeem met libs ..

Anoniem
05/07/03, 18:42
Over Cpanel heb ik idd wel meer goeds gehoord, ik ga me daar eens verder in verdiepen....
Ik weet niet of ik het duidelijk gemeld heb, maar het zou volgens hen komen door de GD lib. 2.0.1 dit geeft het probleem.....of dit idd zo is...ik weet het niet, ik weet niks van unix.linux, plesk en dat soort zaken....is het mischien een stukje onkunde/onbekendheid van deze combinatie omdat er wat andere settings nodig zijn ?

Groet
Jeroen

LeaseWeb
06/07/03, 01:41
Chenbro RM123
Intel PVI 2,4Ghz
1GB DDR Memory
2x80GB IDE Seagate 7200 HD
RAID1 (software)
Redhat Linux (Incl Apache, MySQL, PHP)
Plesk PSA6.0 - 300 domain
100GB dataverkeer

Maandelijks €99,50.
Setup: €0,00

Locatie: TeleCity2
Netwerk: FE/GE, 4Gbit uplink
Upgrade: €0,59 / GB (per 50GB)
Looptijd: 12 maanden