PDA

Bekijk Volledige Versie : Wettelijke voorwaarden voor Hosting Provider?



Opa
04/07/03, 23:38
Aan welke wettelijke voorwaarden moet ik voldoen als ik een hostingbedrijf in Nederland wil beginnen en de servers staan in America? Het gaat om een eenmanszaak. Welke Nederlandse instantie is hiervoor verantwoordelijk? En hebben deze een soort code, of wettelijke voorwaarden?

Ik weet dat ik BTW administratie moet bijhouden, en financiele administratie, inkomsten en kosten maar wat nog meer?

Een ontzettende Newbie...

paulmatthijs
04/07/03, 23:51
je moet - als je het netjes doet - inschrijven bij de kamer van koophandel als eenmanszaak en verder gewoon voldoen aan alles wat moet voor ondernemers. er zijn echter geen speciale bepalingen om hoster te mogen zijn.

almar
05/07/03, 01:16
wet bestellen op afstand!!

Opa
05/07/03, 02:39
Ben naar KvK geweest, weet ik alles van....
7 dagen niet goed geld terug is het belangrijkste....

keyDet79
05/07/03, 03:16
Origineel geplaatst door Opa
Ben naar KvK geweest, weet ik alles van....
7 dagen niet goed geld terug is het belangrijkste....

Geldt dat ook voor dedicated servers? Nee toch..

Dwight
05/07/03, 11:51
Je mag toch zelf je eigen algemene voorwaarden opstellen (of zie ik dat verkeerd)

Opa
06/07/03, 01:35
Nee op alles wat je online verkoopt geld de wet verkoop op afstand. D.w.z. dat je op zijn minst een 7 dagen niet goed geld terug garantie moet afgeven.

chielsen
06/07/03, 02:21
Weet iemand ook een goede site met al die regeltjs (naast die van de kvk en de belastingdienst...) ?

Opa
06/07/03, 03:16
Nee geen site... bij de KvK in Amsterdam weten ze ook bijna niks van webhosting, wel van 'verkoop op afstand' / 'ecommerce'. Een eerste gesprek kost niks, een tweede gesprek levert je een aantal stencils op met voorwaarden waar je aan moet voldoen als je verkoopt op het net. Wel zo handig. Kost je wel 30 Euro :(

eXite
06/07/03, 03:33
Origineel geplaatst door Opa
Nee op alles wat je online verkoopt geld de wet verkoop op afstand. D.w.z. dat je op zijn minst een 7 dagen niet goed geld terug garantie moet afgeven.

Ik kan je verzekeren dat dit niet van toepassing is op webhosting.

paulmatthijs
06/07/03, 08:19
precies, dit heeft eerder betrekking op colportage dan op webhosting.

[QWS]
06/07/03, 20:31
Origineel geplaatst door eXite


Ik kan je verzekeren dat dit niet van toepassing is op webhosting.


webhosting is verhuur geen verkoop.. dus dan geld dit niet hé.

almar
07/07/03, 01:17
Ok,

Het is een wettelijke verplichting om een order te annuleren voor een klant als deze binnen zeven dagen na bestelling aangeeft de bestelling toch niet te willen doen. Deze _wettelijke verplichting_ is van toepassing op iedere overeenkomst die op afstand tot stand komt. Of jij nou wel of niet al die 300 domeinen voor je klant hebt geregistreerd maakt niet uit.

Als je dit dus niet doet, en je rekent het wel aan de klant door ben je dus in overtreding.

Dit staat niet in de colportagewet. Deze is alleen van toepassing bij colportage.

Grumpy
07/07/03, 02:16
Origineel geplaatst door almar
Ok,

Het is een wettelijke verplichting om een order te annuleren voor een klant als deze binnen zeven dagen na bestelling aangeeft de bestelling toch niet te willen doen. Deze _wettelijke verplichting_ is van toepassing op iedere overeenkomst die op afstand tot stand komt. Of jij nou wel of niet al die 300 domeinen voor je klant hebt geregistreerd maakt niet uit.

Als je dit dus niet doet, en je rekent het wel aan de klant door ben je dus in overtreding.

Dit staat niet in de colportagewet. Deze is alleen van toepassing bij colportage.
Ook als de klant al heeft betaald?