PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedreiging



cridea
04/07/03, 16:19
Wat moet ik met een bericht als dit van een spammer wiens account ik zojuist geblokkeerd heb:

"Je moet doen wat je denkt dat nodig is.

Hou wel in je achterhoofd dat sommige beheerders gewiekste webmasters zijn
die de weg op het web goed kennen,
inclusief met de nodige connecties en dus in staat zijn om de boel
ontzettend op te blazen."

bjorn
04/07/03, 16:23
Wat bedoel je net met het bericht ?

paas
04/07/03, 16:24
Tsja, daar zit ik ook wel eens mee in m'n maag.
Klant geblokkeerd en opeens wordt je bestookt met email-bommetjes. "Toevallig . . . ."
Ik kijk dus altijd heel goed uit, ook al wordt de klant 'agressief'. Je weet namelijk nooit wat 'ie van plan is.

eXite
04/07/03, 16:26
Tsja, ik zeg in zulke gevallen maar een ding:

WiseMen Legal ICT
mr Olaf Schauten

Dat is meestal wel genoeg =]

host3000
04/07/03, 16:41
Origineel geplaatst door byh
Wat moet ik met een bericht als dit van een spammer wiens account ik zojuist geblokkeerd heb:

"Je moet doen wat je denkt dat nodig is.

Hou wel in je achterhoofd dat sommige beheerders gewiekste webmasters zijn
die de weg op het web goed kennen,
inclusief met de nodige connecties en dus in staat zijn om de boel
ontzettend op te blazen."
Tja, hetzelfde denk ik als iemand dreigt de ruiten van je huis in te gooien omdat je tevaak naar zijn vriendin keek ;) . Je doet er niet zo veel aan vooraf. Ook kan je je m.i. daardoor niet laten weerhouden. Ik zou zoveel mogelijk info verzamelen alvast (ip, telnr, met wie gaat hij om op forums enzo) en alles bewaren. Je kan ook de collega's die je vertrouwt vragen een oogje in het zeil te houden.

MacLeod
04/07/03, 16:54
Yo luitjes,


Origineel geplaatst door eXite
Tsja, ik zeg in zulke gevallen maar een ding:

WiseMen Legal ICT
mr Olaf Schauten

Dat is meestal wel genoeg =]

eh, mij dus niet :W:

Wie wat en vooral waar kan men e'm vinden?:D

cridea
04/07/03, 16:56
ok thanks, ik krijg net al een berichtje dat suggereert dat het allemaal een misverstand was (yeah sure), dus het zal wel loslopen.

keyDet79
05/07/03, 03:19
Origineel geplaatst door byh
ok thanks, ik krijg net al een berichtje dat suggereert dat het allemaal een misverstand was (yeah sure), dus het zal wel loslopen.

Haha, ik zou een soortgelijk bericht terug sturen. Als host heb je natuurlijk ook veel connecties. Laat je niet bang maken.

Dwight
05/07/03, 11:50
Bedreigen is toch strafbaar ? Aangezien het een klant van je was, dan heb je als het goed is al zijn/haar gegevens. Dus je zou als je het echt niet meer ziet zitten naar de politie kunnen stappen (misschien beetje overdreven, maar in het ergste geval....)

Domenico
05/07/03, 14:22
Origineel geplaatst door MacLeod
Yo luitjes,



eh, mij dus niet :W:

Wie wat en vooral waar kan men e'm vinden?:D

Al op http://www.wiseman.nl gekeken? ;)

[QWS]
05/07/03, 18:43
wat nemen jullie dan bij wiseman.nl ? legal support? en wat kost dat als ik vragen mag :)

eXite
05/07/03, 19:17
Wij maken inderdaad gebruik van de diensten van Wisemen, dat kost zo'n 250 euro per jaar, daarmee kun je ze gratis raadplegen over een breed scala aan juridische zaken. Als er "echt" juridische hulp nodig is dan kost dat uit mn hoofd 130 euro/uur, maar dat zou ik moeten nakijken. Bel ze anders zelf eens op zou ik zeggen :)

[QWS]
05/07/03, 20:10
bedankt voor het antwoord en tips ik zal het zeker doen!

Grumpy
05/07/03, 21:39
Origineel geplaatst door eXite
Als er "echt" juridische hulp nodig is dan kost dat uit mn hoofd 130 euro/uur, maar dat zou ik moeten nakijken. Bel ze anders zelf eens op zou ik zeggen :)
Als er een klant is die zn geld terug eist.... dan ben je nog goedkoper uit door hem te betalen dan zo'n jurist in te schakelen?

bjorn
05/07/03, 22:03
Ja zeker! Je komt er op zo een manier veel duurder uit hoor!

250 euro p/j <- das niet echt veel!
Maar bij juridische hulp nodig 130 euro/uur. <- das duur! die mannen zitten er dan zeker 5 uur mee bezig als het niet langer is!

eXite
05/07/03, 22:47
Origineel geplaatst door Grumpy

Als er een klant is die zn geld terug eist.... dan ben je nog goedkoper uit door hem te betalen dan zo'n jurist in te schakelen?

En? Meestal los je het zelf wel op, als je het zelf niet kunt oplossen dan doe je het toch alleen maar om diegene een lesje te leren. In mijn geval dan... ik schakel enkel een jurist in als iemand mij echt helemaal de neus uit begint te komen..

[edit] Dreigen is in 99% van de gevallen al genoeg overigens.

Grumpy
05/07/03, 23:15
Jij geeft liever 500 aan de jurist in plaats van 50 aan de ontevreden klant?

eXite
05/07/03, 23:50
In sommige (uitzonderlijke) gevallen, waarbij er persoonlijke bedreigingen en openbare laster aan te pas komen, ja.

[QWS]
06/07/03, 12:37
Origineel geplaatst door Grumpy
Jij geeft liever 500 aan de jurist in plaats van 50 aan de ontevreden klant?

hmm het lijkt mij --> juristisch advies voor 250 euro per jaar. 250 delen door het aantal klanten, dan heb je dus de kosten wat je aan je klanten door moet berekenen per jaar. bij 50 klanten is dat € 5 per jaar.

dat is dus 5:12 (maanden)=€0,42 per klant per maand dat je extra moet rekenen ik denk dat de klant daar geen moeite mee heeft als ze weten dat je bedrijf daardoor heel stabiel wordt en er niets onder zal lijden aangezien het bij je vaste lasten hoord.

en dan nog iets , ik heb nu als voorbeeld 50 klanten maar bij de meeste is het aantal klanten echt veel meer.

bjorn
06/07/03, 15:34
Ja dat klopt wel, maar het is voor al die 130 euro per uur dat je ze dus echt nodig hebt. En dat kan dan dus wel eens een groot bedrag zijn als ze dan vragen he! moest dat nu 50 euro zijn dat zou nog een vrij normaal bedrag zijn.

bjorn
06/07/03, 15:52
Maar ja natuurlijk huur je hun dan wel alleen in bij grote dingen he.
Dat er dus een echte rechtzaak of kortgeding van moet komen.

olaf
13/08/03, 17:02
Heren,

bedankt voor de aandacht voor ons bedrijf en voor mij (vanochtend naam gegoogled en geprobeerd te reageren maar reactie zie ik niet).

Even wat onduidelijkheid uit de weg helpen. Onze tarieven liggen tussen de 110,- en de 95,- euro en wij ondersteunen naast ICT-recht en auteursrecht ook ICT-bedrijven op het gebied van arbeidsrecht (ontslagzaken) en ondernemingsrecht (overnames).

Mvg.

Olaf