PDA

Bekijk Volledige Versie : plaatsen headers en footers



q22
04/07/03, 12:59
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb wel al veel gelezen hier.

Ik heb een probleem waar we niet uit komen.
Wij willen een freehosting site gaan opzetten. De bedoeling is dat je een gratis .nl domein krijgt een database en er kan ook php gedraaid worden op de server.

Nu willen wij dus een header of een footer plaatsen op het domein. Zodat een gebruiker een pagina upload dat er dus wel een bannertje van ons ge-include wordt op de pagina.

Dus dan moet je bijvoorbeeld denken aan geocites idee, alleen willen wij gebruikers laten uploaden via ftp. En een eigen domein geven, en geen sud domein.

Is het bv, mogelijk om vanuit een .htaccess een frame te laden? of zijn er andere mogelijkheden.

Nu hebben we bijna heel google doorzocht en al heel wat forums doorgespit. Maar we kunnen nergens iets vinden wat wij zoeken.

Dus als iemand een antdwoord heeft of een programma voor ons weet dan horen wij het graag :-)

RobbertC
04/07/03, 13:05
Er zijn verschillende mogelijkheden. Ik weet niet precies hoe ze heten, en hoe ze precies werken, maar het kan helpen op je zoektocht.

1) Je hebt scripts voor 'member space' weg te geven die automatisch een footer en header kunnen toevoegen. Die scripts helpen je ook meteen met het aanmaken van een account.

2) Er is een PHP functie die dat kan.

3) Zoek eens op dit forum, er is al een keer over gesproken geloof ik.

q22
04/07/03, 13:16
bedankt voor je reactie...

Maar wat je verteld helpt ons helaas niet verder....

Zoeken op dit forum hebben we al eens gedaan, en net nog een keer. Maar levert ook niks op.

RobbertC
04/07/03, 13:22
Ik ben even voor je op zoek gegaan:

http://solutionscripts.com/vault/homefree/

Zoiets zoek je denk ik?

q22
04/07/03, 13:37
Deze konden we ook al, en werkt ook helaas niet voor ons. Omdat dit met folders werkt. En wij willen juist iedereen een eigen domein geven.

Zijn er misschien van dit soort programma's die dit ook doen, maar dan niet voor subdomeinen, of folders.

RobbertC
04/07/03, 14:18
Kun je dat niet zelf aanpassen in het script?

q22
04/07/03, 19:38
Dat zou ik niet weten, maar we hebben al een ander script gevonden. En we gaan toch maar over op subdomeinen. in plaats van dat we iedereen een gratis .nl geven.

Maar bedankt voor je reacties.

Wezz6400
04/07/03, 19:52
Ik ben een tijdje geleden ik dacht hier op webhostingtalk.nl de volgende link tegengekomen en heb die voor het geval dat maar bewaard, je moet er wel een eigen server voor hebben maar als je dan dit installeerd kun je boven iedere pagina een banner laten verschijnen.
http://software.tangent.org/projects.pl?view=mod_layout

vdx
10/07/03, 13:10
In de php.ini kan je een auto_append file instellen. Die wordt automatisch onder elk script geplaatst.

Domenico
10/07/03, 13:39
Hou er wel rekening mee dat de frames die jullie willen toevoegen makkelijk mbv wat javascript code kunnen worden verwijderd tijdens het laden van de main page.

Je begrijpt dat je eventuele adverteerders daar niet blij mee zullen zijn. Overigens denk ik dat jullie project geen kans van slagen zal hebben om verschillende redenen maar desondanks wens ik jullie veel succes. :)