PDA

Bekijk Volledige Versie : MegaProvider in de problemen (Bevelander)



Web123.nl
03/07/03, 17:48
Misschien interessant om te lezen:

http://www.tweakers.net/nieuws/27755

Die Bevelander blijft wel echt steeds in het nieuws (en dan niet positief).

®on
03/07/03, 20:25
Check ook even www.webwereld.nl . De afgelopen 2 dagen 4 berichten over hem, enigzins vermakelijk om te lezen hoe hij ontkent.

bjorn
05/07/03, 14:33
Bevelander wordt tegen woordig wel veel keer beticht van spam he!

WebBizz
05/07/03, 16:25
Aflopende zaak volgens mij. IS en andere providers hebben de peeringovereenkomsten al opgezegd en aan aantal carriers wil ook al geen zaken meer met Bevelander doen.

bjorn
05/07/03, 16:56
Dat kan nog leuk worden eigelijk al ze de boeken dicht moeten doen :)

Nl3gta Gaming
09/07/03, 16:02
Meneer Bevelander is volgens mij nog geen 25, ben benieuwd wattie gaat doen alstie alles moet opdoeken.

Iig andere naam nemen, met Bevelander zal hij niet heel ver meer gaan kopen denk ik :)

xserve
09/07/03, 18:06
Las ergens dat Megaprovider voor 3 maanden is geschorst bij NLIP.

Maar het zou niet zijn omdat Megaprovider aan SPAM doet maar omdat ze banden zouden hebben met een bedrijf die aan SPAM doet.

WebBizz
09/07/03, 22:27
http://www.webwereld.nl/nieuws/15587.phtml

plugintools
10/07/03, 21:07
Origineel geplaatst door xserve
Las ergens dat Megaprovider voor 3 maanden is geschorst bij NLIP.

Maar het zou niet zijn omdat Megaprovider aan SPAM doet maar omdat ze banden zouden hebben met een bedrijf die aan SPAM doet.

Sterker nog, omdat de directeur (Martijn dus) eigenaar zou zijn van/banden heeft met een spambedrijf.
Als Megaprovider slim is wippen ze Martijn als directeur (de rest van directie is familie), dan is de NLIP al wat meer tevreden. Maar mochten ze geschorst worden dan vinden ze ongetwijfeld weer een andere manier.
Zo zat de constructie in elkaar volgens Webwereld:

De inmiddels 23-jarige Bevelander is volgens de BBC de man achter Cyberangels. Dit Amsterdamse bedrijf levert de hostingdiensten voor Superzonda, zo ontdekte de BBC.

Superzonda op zijn beurt zou weer verantwoordelijk zijn voor zo'n 20 tot 30 miljoen spammailtjes per dag. Bevelander reageert furieus op de beschuldigingen.

NLISP
10/07/03, 23:09
Cyberangels zitten toch in t redbus gebouw met eigen kasten? dat waren inderdaad geen fijne tiepjes nietwaar proserve?

ProServe
11/07/03, 13:53
Enige wat ik weet is dat ze nu weg zijn, en er alleen nog maar lege kasten staan.

tom
12/07/03, 15:11
kreeg net dit via email binnen;

http://home.publishnet.nl/~jan/beeffv.jpg :D

Andrew
12/07/03, 15:48
whaha lol :D

xserve
12/07/03, 19:09
Kijk maar eens op www.retecool.com en dan de fotofuck vrijdag van vorige week. die gaat over bevelander, daar zit die link ook bij.

mod edit: even je url gefixt

Shr3d
22/07/03, 16:58
http://www.retecool.com/archief/00001201.html

Even geplakt, zitten geweldige tussen :D

Santario
24/09/03, 13:31
Eindelijk gaan ze eens wat doen aan die Bevelander :)



De Nederlandse internetondernemer Martijn Bevelander moet zich voor de Amerikaanse rechter verantwoorden voor zijn vermeende spam-activiteiten. De Nederlander, mede-eigenaar van internetprovider Megaprovider, is een van de verdachten in een rechtszaak die speelt in de Amerikaanse staat Illinois.

De internetbeveiligingssite Security.nl bracht dat nieuws afgelopen maandagavond naar buiten. De naam van Martijn Bevelander dook op in de officiële aanklachten die online zijn te bekijken.

De Federal Trace Commission die de zaak aanhangig heeft gemaakt, liet ook een persbericht uitgaan: ‘The amended complaint, which is available on the FTC’s Web site as a link to this press release, adds as defendants a Dutch citizen, Martijn P. Bevelander, and two Dutch companies, Maps Holding B.V. and PB Planning & Services B.V.’

Naast Bevelander wordt ook de Amerikaanse ondernemer Brian D. Westby verdacht. Bevelander zou samen met Westby spam-activiteiten op touw hebben gezet. Zo zou er seks-spam verstuurd zijn via Bevelanders bedrijven Maps Holding en PB Planning & Services. Bij het versturen zijn onder meer de afzenders van de spamberichten vervalst (‘spoofing’) en dat is strafbaar in de Verenigde Staten.

De FTC eist dat Westby en Bevelander schadevergoeding betalen aan degenen die zijn bestookt met hun spam.

xserve
24/09/03, 17:53
En terecht! Is btw volgens mij al redlijk oud nieuws, had het al ergens gelezen.

Santario
25/09/03, 01:26
Ik ook, publicatiedatum bij Planet was echter pas vandaag :S