PDA

Bekijk Volledige Versie : Mysql uninstallen op Raq-server



Thijs
03/07/03, 11:27
Ik hbe hier een probleem met MySql. Ik heb het wachtwoord van de root voor MySQL geset maar op een of andere manier kan ik niets meer met de root op gebied van MySQL. Nu heb ik de laaste versie van PKGmaster geinstalled maar de versie die er standaard op staat niet gedeinstalled. Ik denk dus dat daar het probleem zit. Maar de vraag is nu... de standaard versie van MySQL op een Raq550, hoe verwijder ik die ??

Heeft iemand hier ervaring mee ?? Ook met betrekking tot het root-wachtwoord ? Lopen ze van beide versies langs elkaar heen ?

P.S. met dit commando heb ik mijn rootwachtwoord geset:

mysqladmin -u root password 'new-password'

Deimos
03/07/03, 11:51
Probeer anders eens het oude wachtwoord en flush MySQL. Wijzigingen zijn namelijk pas actief na een SQL flush.

Thijs
03/07/03, 12:19
Die flush heb ik daarna al gedaan :S maar ik ga het even proberen !

Thijs
03/07/03, 12:24
niets....

Deimos
03/07/03, 12:31
Misschien heb je hier iets aan. Wel even paths aanpassen e.d. want deze is eigenlijk voor FreeBSD.
http://www.freebsdhowtos.com/104.html

Thijs
03/07/03, 12:43
Thnx !! maar ik kna er weinig mee. Die optie van wachtwoord verandere wertk niet meer, geen permissie toe :S

Deimos
03/07/03, 12:59
Je omzeilt juist de permissies met bovenstaande. Bovenstaande moet dus wel werken.

Thijs
03/07/03, 13:07
ik krijg het ff niet an de praat :s maar dan nog zit ik met het probleem dat ik 2 versies geinstalled hbe dnek ik...... is het niet beter om de bestaande versie te uninstallen en de PKGmaster versie maar te installen ?

Qweb
08/07/03, 22:44
Lees eens bij pkgmaster wat er staat!

Er staat een link bij naar de uninstall howto, misschien die eens even lezen?

Ik ben waarschijnlijk in een goede mood, dus hierbij krijg je nog de link van mij:
http://pkgmaster.com/howto/cobalt_uninstall_howto.shtml

Maar doe ons een lol, en lees eens even voordat je een vraag stelt.

PS No offence, maar het staat er duidelijk in het rood bij. Mocht je de Engelse taal niet beheersen, is het andere koek, maar dan lijkt het me dat je meer problemen zult ondervinden