PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht webserver



JumpingJack
02/07/03, 17:48
Gezocht webservertje nieuw of 2ehands om mijn forumop te hosten en wat andere kleine websites om kosten dekkend te werken.

Wie heeft er voor mij wat te koop en wat advies voor een instapmodelwebserver.

Liefst 1u.

xserve
02/07/03, 18:27
Een hele server voor een forum? Is dat niet wat overdreven?
Hoeveel bezoekers verwacht je want ik denk dat het gewoon op een shared hosting pakket kan.

xserve
02/07/03, 18:37
Oke ik las net je introductie post. Snap waarom, je wil er je hostingbedrijfje mee runnen om het kosten dekkend te laten worden. Sorry.

Savvas
02/07/03, 18:46
ik had een PM ontvangen van u maar ik lees nu hier het topic en ik begrijp wat u bedoelt. Kunt u misschien wat specifieker zijn over wat u wilt?

Edit: heb reeds enige informatie telefonisch doorgekregen dus deze vraag is niet meer van toepassing;)

JumpingJack
02/07/03, 20:22
iemand nog aanbiedingen voor mij. Is nog steeds niets beslist.

W2KMaster
03/07/03, 22:38
Wellicht niet helemaal on topic, maar we kunnen je een 1U server verhuren (als dat een optie voor je is) voor 35 euro per maand, i.c.m. een 1u co-locatiepakket.

ezeeserver
24/10/03, 16:27
Wij kunnen bieden,

19" 1U
P III 1,4 GHZ
1024 MB
34 GB HDD
1U cooler
Slimline Floppy en cd-rom

Gebruikt systeem voor € 250

19" 2U
Dual P III 1 GHZ
1024 MB
2 X 18 GB SCSI HDD
ICP Vortex 2 Channel raidcontroller
cd-rom en floppy

Gebruikt systeem voor € 350

Groeten Ralph
ralph@ezeeserver.com

Domenico
24/10/03, 18:35
Origineel geplaatst door xserve
Een hele server voor een forum? Is dat niet wat overdreven?
Hoeveel bezoekers verwacht je want ik denk dat het gewoon op een shared hosting pakket kan.

Zo overdreven is dit niet hoor want binnenkort gaat webhostingtalk.nl ook op een eigen server draaien. Sommige forums hebben zelfs meerdere servers nodig om normaal te blijven draaien. Dat dit geen forums zijn met enkele servers lijkt me duidelijk.

JumpingJack
24/10/03, 19:03
Het probleem is dat de meeste hostingpakketen vaak duurder zijn als colocation. De keus is dan vrij eenvoudig. Tevens kunnen we een kernel laten bouwen volledig gericht op het draaien van het forum. Dit is ook de reden dat we een eigen servertje zoeken. Alleen kan ik jullie al meedelen dat ik vanmiddag een koop heb gesloten. Een ieder bedankt voor de reacties.