PDA

Bekijk Volledige Versie : Sponsor Hosting



Anoniem
01/07/03, 15:43
Ik heb al een site, www.sixflagsfans.nl, en ik ben op zoek naar goede sponsorhosting...
Wie weet welk bedrijf dat doet?

BlueLagoon
01/07/03, 15:49
Ik denk niet dat alles in aanmerking komt voor sponsoring... Uiteindelijk wil de hostingprovider er toch beter van worden, bijv. dan middels naamsbekendheid. En dat betekent bezoekers!

Het aantal bezoekers op deze website is nog niet al te hoog, en of het echt een kaskraker wordt... Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een leuke website, het moet echter wel interesant zijn voor een sponsor.

Anoniem
01/07/03, 15:52
ja oke de site is nog under construction en het wordt drukker binnenkort komt mn link op een zeer drukke achtbaansite te staan.. maarja wie weet wil iemand mij sponsoren? :D
maar jij zou me dus niet willen sponsoren ? :D

wdv
01/07/03, 15:53
Origineel geplaatst door middelemiel
ja oke de site is nog under construction en het wordt drukker binnenkort komt mn link op een zeer drukke achtbaansite te staan.. maarja wie weet wil iemand mij sponsoren? :D

Het geld groeit ons niet op de rug hoor :)

Anoniem
01/07/03, 15:54
nee oke maar misschien helpt het bij naamsbekendheid? sommige bedrijven willen dit misschien wel en daarom zet ik dit bericht hier neer

RobbertC
01/07/03, 15:55
Verkeerde forum

Grumpy
01/07/03, 17:05
Origineel geplaatst door middelemiel
nee oke maar misschien helpt het bij naamsbekendheid? sommige bedrijven willen dit misschien wel en daarom zet ik dit bericht hier neer
Ja maar het probleem is dat jouw site geen bezoekers trekt en daarom het ook voor bedrijven niet nuttig is om jou te sponsoren.

Anoniem
01/07/03, 17:50
ah zo. naja ik zal eens wat rondkijken..

Andrew
01/07/03, 18:31
Wat denk je zelf te gaan verbruiken? (webruimte en dataverkeer)

Anoniem
01/07/03, 20:10
ik zal niet meer dan 50 mb nodig hebben, en mwa laten we zeggen 1,5 tot 2 GB dataverkeer. Verder heb ik als belangrijkste 1 my sql database nodig
ongeveer het eerste pakket van jullie site :).
oja ik heb al een domeinnaam, kan ik die dan ook koppelen aan deze hosting?

Andrew
01/07/03, 21:22
Heb nog even naar de bezoekersstatistieken gekeken maar ik besluit het toch maar niet te doen :D (en ik denk veel andere ook niet)

Anoniem
02/07/03, 11:04
Origineel geplaatst door Andrew
(en ik denk veel andere ook niet)
daar zou ik niet te zeker over zijn van 1 heb ik al een serieus bod gekregen, en van eeen andere al een geinteresseerd mailtje....

Dillard
02/07/03, 23:33
Grumpy-edit: *KNIP SPAM*

Als dit je hobby is, waarom mag dat dan niet een 'ouderwets' tientje in de maand kosten. Oftewel 3-4 biertjes in de kroeg, of nog geen 2 pakjes sigaretten ??

Is misschien ook een optie, dan hoef je geen banners te plaatsen enzo, heb je geen nieuwsgierige hoster die informeert naar je bezoekersaantallen, maar ben je gewoon klant (die ook vragen mag stellen :) ) .

Anoniem
03/07/03, 13:57
mm ik ben er al uit heb een fantastisch aanbod van sitro.nl gekregen, 200 mb webspace, vrijwel onbeperkt dataverkeer, 100 email adressen, en ik kan zo'n aanbod echt niet afslaan... ik denk dat dit topic op slot kan, tenzij iemand anders nog iets te zeggen heeft

Dillard
04/07/03, 01:02
Origineel geplaatst door Dillard
Grumpy-edit: *KNIP SPAM*



Kan iemand mij nog even vertellen wat het SPAM-component was in deze reply? Ik kan me namelijk geen SPAM herinneren.

Een 'grumpy' Dillard

Grumpy
04/07/03, 01:53
Hij vroeg om sponsoring, niet om een betaald pakket.
Dan moet je dat dus ook niet aanbieden.

Dillard
04/07/03, 02:16
Beste Grumpy,

Ik bood geen pakket aan. In het licht van mijn cynische vraag waarom iedereen denkt dat wij (de hosters) alles maar willen sponsoren en vervolgens van de liefde en zon kunnen leven, heb ik benoemd wat een instappakketje bij mij kost en er achter gezet, "evenals bij de meeste van mijn collega's".

Ik hoopte dat ik hiermee duidelijk kon maken dat het mij niet om het pakket te doen was (dan zet ik namelijk meestal niet bij dat alle mijn branche-genoten dezelfde prijs hanteren), maar om het onderwerp.

Los daarvan, vind ik het vreemd om meteen 5 'bonus'-punten te scoren :(

Anoniem
04/07/03, 20:03
omdat ik weinig geld heb en dit toch mijn hobby is, en ook omdat mn ouders het onnodig vinden, dacht ik aan sponsored hosting. Het is niet dat ik het geld er niet voor over heb, maar dat ik het geld niet heb ! ;) daarom dacht ik aan sponsorhosting, en er waren meteen 2 hosters die mij wilden sponsoren. dus door rondvragen kom je er wel ;)

Anoniem
09/07/03, 11:57
oja als er nog iemand geinteresseerd is :D
ik run nu samen met iemand anders een site, www.moneycash.be .
hier komen zeer veel bezoekers, 500 tot 1000 per dag.
Het is een site waar je geld mee kan verdienen, met get paid to read en get paid to click acties.
Wat de hoster er aan heeft? De banner op ELKE pagina van de site, en bij elke betaalde email bovenaan een link.
Iemand hier in geinteresseerd?
ik denk dat dit voor de hosters aantrekkelijker is dan mn vorige site :D

almar
09/07/03, 12:19
Als je daar al geld mee binnen haalt, waarom laat je anderen er dan voor opdraaien, door een wazig verhaal op te hangen.

Anoniem
09/07/03, 12:24
je moet niet denken dat dat zo veel verdient hoor, en ik ben er nog niet eens admin, en ook al ben ik dat, dan verdient dat nog niet zo veel ....

Pantsy
09/07/03, 12:41
Maar waarschijnlijk wel genoeg om de kosten op te hoesten :)

Anoniem
09/07/03, 12:45
dat weet ik nog niet hoor ...

Anoniem
09/07/03, 12:51
en ook al was dat zo wat is het nut dan van zo'n site als je er zelf niks aan overhoudt ? :D

Deimos
09/07/03, 12:59
En precies het omgekeerde voor een host. Waarom zou een host jou sponsoren als die er niets aan overhoudt. Op die geld verdien sites komen namelijk over het algemeen enkel jongeren die geen geld hebben. Verder is dan nog de vraag of je als bedrijf geassocieerd wilt worden met geldverdien sites. Aangezien ze vaak niet betalen e.d. Dan kunnen ze het niet uitbetalen ook zien als probleem van het hostingbedrijf, waardoor de reputatie tenonder gaat.

Mijn suggestie is spaar 40 eurotjes en je hebt een heel fatsoenlijk pakket.

Pantsy
09/07/03, 13:17
middelemiel je doet me denken aan 2 belgische jongens die me de hele dag om sponsoring vragen (toevallig spelen ze CS, zie grappige e-mail thread :))

Sjoerd
09/07/03, 16:38
Ik vind het idee spnsoring toch een beetje verkeerd opgevat... Ik vind dat je dit moet zien als een stukje reclame voor een provider/host maar wel met regels,

* de webmaster dient verder nix te verdienen met de site(anders kan hij best wat geld voor een host betalen)
* hoofdthema van de site informatief is voor de bezoeker dus geen mp3/warez of dat soort dingen.... ook geen clansites maar wel bijvoorbeeld een jongeren huiswerk hulp of een ander informatief onderwerp... waarbij de host ook klanten kan oppikken

Dillard
09/07/03, 18:32
Inderdaad Onsforum, dat zou de gedachte moeten zijn...

Gisteren had ik een heel mooi nieuw businessplan bedacht. Ik zou een taxibedrijf beginnen, daar geld mee verdienen en de Mercedes-garage moest mij alleen maar een dikke 300 E sponsoren. Als tegenprestatie ziet iedereen dat ik in een Mercedes rondrij en de dealer mocht er nog een stickertje op plakken ook! Wat denk je? Geen ene dealer in mijn omgeving te vinden, die het zag zitten ?! Erg vreemd :)

Pantsy
09/07/03, 18:48
Ik denk dat onsforum maar even deze hele thread nauwkeurig moet doorlezen. We hebben het hier namelijk ook niet over "charity" ;)

Sjoerd
10/07/03, 12:04
Nee maar ik vind dat webmaster en ook soms hosts het idee van sponsoring niet goed begrijpen... daarop wil ik dus reageren.

host3000
10/07/03, 12:26
Origineel geplaatst door Onsforum
Nee maar ik vind dat webmaster en ook soms hosts het idee van sponsoring niet goed begrijpen... daarop wil ik dus reageren. Jaaa, daar komt Van Dale weer:


spon·sor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 persoon of instantie die de kosten van iets draagt

spon·so·ren (ov.ww.)
1 als sponsor fungeren voor

Bij de voetbalclub heb je ook sponsors, dat zijn gewoon bedrijven die reklameruimte langs het veld kopen. Sponsoren is een errug rekbaar begrip.

Pantsy
10/07/03, 12:31
Dank je host3000 :)

Sjoerd
10/07/03, 12:54
Bedankt meneer de wijze uil, Host3000.