PDA

Bekijk Volledige Versie : gezocht: Full managed Dedicated server



Anoniem
01/07/03, 15:38
L.S.,

Voor onze huidige services en komende uitbreiding zijn we op zoek naar een nieuwe server.

Hierbij denken we aan het volgende (minimale wensen).

- cpu: 2.0
- ram: 512 mb - 1gb
- hdisk: 60 gb
- traffic: 50 gb
- full management
- mogelijkheid voor backups op backupserver

- linux platform met als voorkeur Redhat


Hierbij hebben we nog de volgende opmemkingen en vragen.
- wat is de sla bij zowel hardware als software problemen
- wat is het aantal ipadressen die beschikbaar worden gesteld
- wordt de mogelijkheid geboden om gebruik te maken van een dns server van jullie
- wat zijn de extra kosten van een raid opstelling
- wat zijn de extra kosten van uitbreiding geheugen
- wat zijn de extra kosten voor dataverkeer
- zijn er onderdelen die buiten het full management vallen en zo ja welke
- ondersteunen jullie ook xmailserver, powerdns en php als cgi-binary
- welke oplossing dragen jullie aan voor een mail to fax mogelijkheid waarbij het om een groot aantal verschillende faxnummers gaat.
- waar is het datacentre gevestigd en kun je een ip geven om te pingen/ .bin bestand om te downloaden.

Ik zie graag jullie (altijd scherpe) aanbiedingen tegemoet

W2KMaster
01/07/03, 20:50
Op welk platform moet het draaien? Windows of *bsd/linux?

Ahead-IT
01/07/03, 20:57
*aanbod tijdelijk verwijderd*

WebBizz
01/07/03, 21:02
Wat heeft dit met een dedicated managed server te maken?
A) probeer je een server te kopen, wordt niet gevraagd
B) de specs van vraag en aanbod komen niet overeen

W2KMaster
01/07/03, 21:02
Volgens mij is ie op zoek naar een 'volledige oplossing' en niet naar de aanbieding van een stukje hardware...

Wezz6400
01/07/03, 21:17
Het lijkt me duidelijk wat een full managed dedicated server is, feitelijk gewoon een reselleraccount zo groot als 1 server. Als ik naar de post kijk gaat het iets verder (zoals de vraag over xmailserver, powerdns en php als cgi-binary) maar in de basis komt het daar op neer IMHO.

Ahead-IT
01/07/03, 21:20
Er wordt full managment gevraagt, maar welke diensten worden allemaal aangeboden?

Anoniem
01/07/03, 21:35
@W2KMaster: Het gaat om een linux omgeving waar we naar zoeken. Ik heb het er ook gelijk even bijgezet in de originele vraag.

We zijn in zekere zin inderdaad op zoek naar een soort reseller account als je het zo wil zien. Het is de bedoeling dat we zelf allerlei zaken regelen en hebben ook wel degelijk verstand van het opzetten van accounts en dergelijke, maar willen er geen omkijken naar hebben als iets fout gaat. Wij willen ons richten op de services die we bieden en ons zo min mogelijk bezig hoeven houden met server management zoals bijvoorbeeld security, patches nieuwe versies, compilen van php en dergelijke of hardware problemen. Dat is waarom we op zoek zijn naar een Full managed server. Maar zoals gezegd is het niet nodig om voor elk wissewasje ondersteuning te bieden. opzetten van accounts voor zowel de hosting als mail doen we nu ook zelf.

Het wil nog wel eens zijn dat niet alles binnen de 'full managed' valt, daarom heb ik de vraag neergelegd wat er eventueel buiten zou vallen. Klinkt misschien tegenstrijdig maar is het in mijn ogen niet.

Mochten er nog onduidelijkheden in zitten, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Dank alvast voor het meedenken

Deimos
01/07/03, 22:12
Beste ik weet dat Proserve bovenstaande aanbied. Zelf heb ik in het verleden zeer goede ervaring met deze partij gehad. Vergeet echter niet, dat voor een goede dienstverlening (zoals u deze wenst / eist) er ook een bijbehorend prijskaartje is.

Zeker wanneer u zich wilt gaan focussen op support en totaal niet verantwoordelijk wilt zijn voor compilcaties die op wat voor manier dan ook kunnen optreden met de server raad ik u aan aandachtig de SLA's van partijen te bestuderen en zeker niet op de prijs afgaan.

Succes met uw keuze.

superior-is
01/07/03, 22:28
Deimos, als ex-moderator had ik wel verwacht dat je op de juiste manier tutoyeert. :)

Anoniem
02/07/03, 00:22
Deimos, dank voor de inbreng.

Wanneer de aanvraag gelezen wordt, lijkt het inderdaad alsof we alles op de provider willen laten aankomen. Zo erg is het echter ook niet. Doorgaans zullen we weinig gebruik maken van de full managed service die aangevraagd wordt. Als ik kijk naar de huidige server die we hebben dan is een half uur tot uur management per maand afdoende. Het is alleen zo dat we niet voor verrassingen willen komen staan en liever een standaard contract hebben dan wellicht eens in de zoveel tijd een hoge rekening omdat we iemand moeten inhuren. Het geeft ons een zekerder gevoel en willen daar ook best voor betalen.

We hebben opzich ook zelf de nodige ervaring omtrent het beheren van een server en proberen met de tijd meer te leren. Ik ben zelf ook altijd geinteresseert in de wijze van het up to date brengen van de systemen bijvoorbeeld en vraag vaak aan de persoon die het onderhoud doet hoe het een en ander gedaan kan worden. Dan hoef ik daar de volgende keer wellicht die persoon niet meer voor in te schakellen als ik het eventueel zelf eenvoudig zou kunnen.

Ik heb onder andere aanbiedingen van Loesberg en Beyonder voorbij zien komen voor soortgelijke sytemen met management voor tussen de 130 en 230 euro per maand. Volgens mij moet daar opzich wel iets goeds tussen te vinden zijn.

Het zal voor de provider ook een inschatting zijn van hoeveel tijd hij of zij denkt kwijt te zijn aan het onderhoud. Ik denk dat het met name neer komt op het up to date houden van de draaiende software en support geven indien echt het een en ander mis gaat. Het is dan aan de provider om te bepalen hoeveel tijd ze denken daarmee kwijt te zijn.

Al met al hoop ik natuurlijk nog altijd op interessante aanbiedingen. ;)

loesberg
02/07/03, 01:17
Ik kan het volgende aanbieden:
AMD Athlon XP 2000+
512MB DDR
80GB HD
10/100 Netwerk (2x)
Backups op backup server (telt niet mee voor het totaal verbruikte verkeer)
Aansluiting op APC masterswitch
1 uur management in de maand (maar geen extra rekening als het eens incidenteel wat meer is)
50GB verkeer
EUR 145,00 per maand.
Setup kosten EUR 99,00
Prijzen zijn exclusief BTW.

Anoniem
03/07/03, 00:53
Marcel,

Is hier ook onderhoud bij inbegrepen als het om de een of andere reden fout mocht gaan, zeeeeeer incidenteel mag ik hopen ;)

Wat betreft het maandelijks 1 urig onderhoud, ga je daarbij uit dat wij helemaal geen root access hebben of juist wel en jullie geven extra ondersteuing a 1 uur per maand?

Dank

dignus
03/07/03, 20:08
Dit iets voor je?

Intel P4 2.4 Ghz
512 Mb DDR ECC+Reg
Western Digital 60 Gb 7200 RPM / UDMA 133

Traffic : 40 GB
IP's : 8

Per maand: Euro 129,00
Eenmalig: Euro 150,00

- 1 uur management per maand inbegrepen
- DNS gebruik inbegrepen
- Remote powerboot inbegrepen
- Bin file te vinden op http://www.plushosting.nl/100mb.bin

Deze machine in RAID 1 heeft als meerprijs Euro 14,00 per maand.

Tot zover dit nieuwsbericht :)

Anoniem
04/07/03, 00:08
Dignus,

Dat ziet er opzich interessant uit. Kun je wat meer vertellen over het netwerk waar het in komt te hangen.

Daarnaast nog wat andere vragen:

- Hoe zit het verder met de mogelijkheden van gebruik backup server?
- meerprijzen dataverkeer?
- mogelijkheid tot rondleiding datacenter?
- achtergrond van het bedrijf
- ondersteunen jullie ook de zaken die ik eerder genoemd heb xmailserver, pdns, php als cgi binary?

Thanks

dignus
04/07/03, 08:03
Doe maar een trace naar plushosting.nl, hangt in het netwerk van ProServe, dat moet al genoeg zeggen denk ik :)

Extra dataverkeer inkopen tegen Euro 2,00 achteraf, als je vooraf wilt moet je even aangeven hoeveel je wilt, dan maak ik een prijs.

Backup is inbegrepen, max. 1 GB per nacht.

Rondleiding is zeker mogelijk.

Die zaken die je graag wilt is geen op zich geen probleem. Let wel op dat dit een dedicated machine is, oftewel: jij hebt alle mogelijkheden. Bij de installatie kunnen we een aantal dingen voor je installeren. Bij de prijs in zit 1 uur support per maand.

Bel me anders even, kan ik ook wat over bedrijf vertellen enzo.

Anoniem
04/07/03, 12:33
Dignus,

Ik besef dat het niet gaat om full management, maar waar ik voornamelijk naar op zoek ben is ondersteuning zodat ik niet zelf hoef te letten op security patches, updates en aan de slag hoef bij hack attacs of Ddos attacs. Dat is hetgeen waar ik het meest over in zit en waar ik me niet mee bezig wil houden. Ik denk dat anderen daar beter in zijn en dan is het niet aan mij om me daar in te mengen ;)

Over het algemeen zal een uur per maand daarmee wel afdoende zijn lijkt me.

Maar ik zou graag jouw input hierin horen, denk jij dat het afdoende zal zijn?

Ook enig idee hoe het euvel van email to fax op te lossen zou zijn met daarbij veel verschillende faxnummers?

Dank

dignus
04/07/03, 15:06
Machine draait op FreeBSD, patchen e.d. is vrij simpel, en daardoor zul je wel genoeg hebben aan 1 uur in de maand.

Over dat e-mail to fax: Wij hebben daar helaas zelf geen ervaring mee, maar een partner van ons wel, ik kan je altijd in contact brengen met ze.

Anoniem
04/07/03, 17:16
Wat zijn de mogelijkheden bij jullie met betrekking tot redhat en ondersteuning daarvan. Ben namelijk zelf redhat gewend en heb dat hier ook draaien op een testserver.



Ben daarnaast natuurlijk ook nog altijd geinteresseert naar andere goed geprijsde/ kwalitatieve aanbiedingen. Kan me niet voorstellen dat er maar twee hosts zijn die dit kunnen leveren toch? ;)

dignus
04/07/03, 17:33
Redhat ondersteuning is geen probleem :) We werken zelf alleen maar met Redhat en FreeBSD, Redhat is dus geen enkel probleem.