PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar "woont" belastingdienst?



babak
01/07/03, 00:11
Waar woont belastingdienst? Wil ik heel graag op bezoek gaan met een honkbalknuppel!


(Ik heb vandaag van mijn boekhouder te horen gekregen wat ik weer aan belasting moet gaan betalen.)

almar
01/07/03, 01:27
Hee, ik moet ook betalen. Zal ik met je meegaan ;)

StarInternet
01/07/03, 01:57
Belastingdienst/Centrale administratie/Managementteam
Postadres
Postbus 9057
7300 GW APELDOORN

Bezoekadres
J.F. Kennedylaan 8
7314 PS APELDOORN

En voor Koekjesnet / MakeWeb wat dichterbij

Belastingdienst/Randmeren/kantoor Almere
Postadres
Postbus 999
1300 AZ ALMERE

Bezoekadres
Schouwstraat 43 -47
1315 EW ALMERE

Veel plezier!

tom
01/07/03, 03:38
Wil je ineens voor mij ook langsgaan ?
ze zitten op de leien in antwerpen, als je van breda komt ga je er bij Merksem af, aan de lichten naar rechts, volgende tweede lichten links, dan ga je 2bruggen over en dan rij je de leien en meteen aan je rechterkant een groot wit gebouw :D

babak
01/07/03, 11:51
Mijn plannen zijn gewijzigd. Aangezien dat je met de stroom moet meegaan, ben ik van plan om een eigen belastingdienst te beginnen. Alleen ziet ik te denken of het en vof moet worden of een bv.

Marketing’s plan:

Btw: 10%
Omzet blasting: 5%

Wedden dat ik zo alle klanten van belastingdienst wegtrek! :D en kan ik ook nog eens wat extra verdienen!;) :D

eXite
01/07/03, 11:53
Ik werk al jaren aan een dergelijk systeem! Ik pik het niet als jij gaat concurreren! :(

Wellicht een idee om samen te werken? Kunnen we elkaar afwisselen in telefoondienst e.d. :D

babak
01/07/03, 11:59
Origineel geplaatst door eXite
Kunnen we elkaar afwisselen in telefoondienst e.d. :D

Telefoon opnemen! Dat doet de belastingdienst toch ook niet….

Als u een T-formulier wilt opvragen toets1…
Als u een IB-formulier wilt opvragen toets2…
Als u ons in elkaar wilt slaan toets112…

babak
01/07/03, 12:05
Ik weet dat er niks verandert, maar het wordt met de dag gekker hier! Elke dag een nieuwe regel om geld uit je portemonnee af te tappen. Kijk naar dat absurde regeling van reprorecht (of hoe je het ook schrijf). Het is toch geen wonder dat de grote ondernemers naar België gaan.

RobbertC
01/07/03, 12:48
Juist ja, dit kan beter in de lounge.

eXite
01/07/03, 13:35
Ik heb het ook helemaal gehad met de belastingdienst. Net mooi opgaveformulier gehad. En maar ook meteen een opgaveblad van dat achterlijke "reprorecht" gedoe. Willen ze mij 15.000 kopietjes gaan aanrekenen terwijl ik nooit een kopie maak :p

't is maar een rotzooi in NL qua regelingen..

StarInternet
01/07/03, 14:04
Origineel geplaatst door babak
Mijn plannen zijn gewijzigd. Aangezien dat je met de stroom moet meegaan, ben ik van plan om een eigen belastingdienst te beginnen. Alleen ziet ik te denken of het en vof moet worden of een bv.

Marketing’s plan:

Btw: 10%
Omzet blasting: 5%

Wedden dat ik zo alle klanten van belastingdienst wegtrek! :D en kan ik ook nog eens wat extra verdienen!;) :D

Of gewoon een landelijke staking 'Belasting betalen'!

basm-os2lover
01/07/03, 16:58
Doet me denken aan die mop.
Komt iemand binnen bij de belastingdienst :
"Hallo, kan ik Ali spreken ?"
"Ali ?"
"Ja Ali!"
"Hier werkt helemaal geen Ali!"
"Nou geef me dan één van die andere 40 rovers!"

Savvas
01/07/03, 18:52
Origineel geplaatst door basm-os2lover
Doet me denken aan die mop.
Komt iemand binnen bij de belastingdienst :
"Hallo, kan ik Ali spreken ?"
"Ali ?"
"Ja Ali!"
"Hier werkt helemaal geen Ali!"
"Nou geef me dan één van die andere 40 rovers!"

flauwe mop maar zit een bron van waarheid in :p

RobbertC
01/07/03, 19:21
Ja, een stakingsdag tegen de belastingen!

En dan branden er die dag geen lantaarnpalen, zijn die dag alle openbare wegen gesloten, loopt er geen politie meer rond en als je huis in de fik staat, dan mag je het zelf oplossen.

paulmatthijs
01/07/03, 19:57
wees blij dat je belasting moet betalen, want dat betekent tenminste dat je ook geld verdiend. als je niets wil betalen, moet je gewoon de bijstand in gaan en niet mekkeren :D

(en als je opeens een aanslag krijgt en het niet kan betalen moet je gewoon wat beter boekhouden, dan zie je het van te voren aankomen :p)

Wezz6400
01/07/03, 21:11
Origineel geplaatst door RobbertC
Ja, een stakingsdag tegen de belastingen!

En dan branden er die dag geen lantaarnpalen, zijn die dag alle openbare wegen gesloten, loopt er geen politie meer rond en als je huis in de fik staat, dan mag je het zelf oplossen.
Amen. :W:

Overigens vind ik wel dat er wel eens wat gedaan mag worden aan de bureaucratie. :)

xs2
01/07/03, 23:06
Ze zouden een staatsloterij aan de belasting moeten koppelen. 1 ticket per 100 EUR tax of zo hehe. Dan betaal..ehh. gok ik vrolijk mee.

btw... afreageren op de belasting dienst ?
ff handmatig de boel platpingen op belastingdienst.nl :]
na een paar uurtjes ben dan weer lekker rustig hehe.

almar
01/07/03, 23:29
Het is vrij simpel, als ik geld verdien, wil ik daar best vennootschapbelasting over betalen. Maar net als met die kopieen, dat slaat toch werkelijk nergens op. Ik heb netjes 0 ingevuld. (Die gasten snappen gewoon niet dat je niet kopieerd, afgezien van je aangiftebiljet, maar volgens mij zit daar geen auteursrecht op al zou me dat niet eens verbazen;) ) Moet er potverdomme nog een postzegel op ook. Daar wordt je toch ziek van.

We Develop
01/07/03, 23:40
Inderdaad, kopieeren, echt niet te geloven...
Geldkloppers...

paulmatthijs
02/07/03, 15:51
die kopien hebben niets met de belastingdienst te maken, dat is stichting reprorecht. overigens kan je gewoon een bezwaartje aantekenen. aangezien heel nederland dat nu doet ben ik benieuwd hoe dit gaat lopen :)

TanteT
06/03/07, 15:54
"Ik heb een dwangbevel gekregen, wat moet ik nu doen ?"
Wat dacht u van betalen ?

"Ik heb een dwangbevel gekregen, maar dit is het éérste bericht dat ik van die aanslag krijg"
Yeah right, je woont al 10 jaar op hetzèlfde adres

"Ja, als jullie geld willen hèbben, zijn jullie er als de kippen bij"
Hoe vaak denkt u dat ik dat op een dag te horen krijg ?

"Ik kom je je kop van je romp afrukken"
Heel slim, iemand bedreigen die je sofinummer heeft ..

"Kankerwijf, jullie kunnen allemaal de tering krijgen"
Zie boven ..

"Waarom moet ik rente betalen ?"
Hebben wij niet zelf verzonnen / Krìjgt u ook bij een te ontvàngen aanslag ..

"Gaan ze ook nog staken, die lui verdienen al genoeg"
Uurloon: net 9 euro (brùto)

"Klote belastingdienst"
Gaat u toch naar een àndere belastingdienst ?

Soms, heel soms, zou het zo fijn zijn als je gewoon eens kon zèggen wat je dacht, als medewerker van de Belastingdienst. Ruilen ?

->|

TT

WebXtra
06/03/07, 17:43
Laatst had ik mijn abbonement opgezegd bij de belastingdienst.
Aangetekend en wel.
Bleek dat m'n contract nog lang niet is afgelopen daar :S

crazycoder
06/03/07, 18:13
Uhhhh reprorecht?? wat heeft belastingdienst met reprorecht te maken?

Apoc
06/03/07, 19:52
Uhm tja.. anders schop je na 4 jaar even een topic omhoog.. ->|

eMiz0r
06/03/07, 23:48
Ja waarom niet, of is de Belastingdienst al failliet oid? Weer wat onnodig gezeik van een mod :):)

Als je tekent voor een baan bij de BD moet je niet verwachten dat alles daar koek en ei is. Nederlanders zijn het zat om voor elke scheet belasting te moeten betalen. Het is ook niet zo gek dat er steeds meer mensen gaan emigeren. Is het emigraties sinds kort zelfs niet hoger dan het aantal immigranten? (ondanks de enorme golf aan polen etc.). Zou ik me toch maar eens snel druk om gaan maken als ik in Den Haag zou zitten..

scenestar
07/03/07, 00:42
Don't kill the messenger,

De belasting dienst is gewoon het clubje pennenlikkers dat de verantwoordelijkheid heeft om belasting te innen.

De echte schurken zijn die politici in den haag die met nieuwe heffingen op de proppen komen.

Apoc
07/03/07, 01:01
Ja waarom niet, of is de Belastingdienst al failliet oid? Weer wat onnodig gezeik van een mod :):)

Heeft niets te maken met het feit dat ik een mod ben, is enkel mijn persoonlijke mening.


Als je tekent voor een baan bij de BD moet je niet verwachten dat alles daar koek en ei is. Nederlanders zijn het zat om voor elke scheet belasting te moeten betalen. Het is ook niet zo gek dat er steeds meer mensen gaan emigeren. Is het emigraties sinds kort zelfs niet hoger dan het aantal immigranten? (ondanks de enorme golf aan polen etc.). Zou ik me toch maar eens snel druk om gaan maken als ik in Den Haag zou zitten..

Wat veel mensen vergeten is dat wij in een verzorginsstaat wonen, en tja, daar betaal je voor. Uiteraard worden er ook veel te veel onnodige uitgaven gedaan, maar dat hou je altijd wel. Wat veel emigranten niet beseffen is dat als ze eenmaal in (bijvoorbeeld) Spanje wonen, dat dan niet meer alles voor ze geregeld wordt. En ja, dan hebben ze daar weer wat te zeiken (worden zelfs complete TV programmas over gemaakt).

swedendedicated
07/03/07, 02:16
Wat veel mensen vergeten is dat wij in een verzorginsstaat wonen, en tja, daar betaal je voor. Uiteraard worden er ook veel te veel onnodige uitgaven gedaan, maar dat hou je altijd wel. Wat veel emigranten niet beseffen is dat als ze eenmaal in (bijvoorbeeld) Spanje wonen, dat dan niet meer alles voor ze geregeld wordt. En ja, dan hebben ze daar weer wat te zeiken (worden zelfs complete TV programmas over gemaakt).

Heb die zorgstaat nog nooit nodig gehad! en zal dit ook nooit nodig hebben, verplicht ziektenkostenverzekering moet echt eens afgeschaft worden voor mensen met een hoog inkomen en/of kapitaal. Je moet eens weten wat je in je leven uitgeeft aan een ziektenkostenverzekering. Zorgstaat, eerder politiestaat, niks mag en wat wel mag moet je flink voor dokken. (je merkt het vast al, vdd, d66 stemmer hier)

®on
07/03/07, 05:23
Heb die zorgstaat nog nooit nodig gehad! en zal dit ook nooit nodig hebben
Jij hebt, zo begrijp ik, een bedrijf enkel voor de hobby en wat vrijetijdsbesteding? Heb je enig idee wat een dagje Intensive Care kost, en wat de ligduur nog wel eens kan zijn? Dat betaal je graag uit eigen zak, want je kan het makkelijk missen?

Beetje kort door de bocht mi.

MediaServe
07/03/07, 10:42
Heb die zorgstaat nog nooit nodig gehad! en zal dit ook nooit nodig hebben

Ook jij kunt werkloos worden terwijl je misschien wel een vrouw en een half dozijn kinderen hebt ;) Of wat dacht je van je oude dag? Of de mensen waarvan je houdt die het minder breed hebben?

Nederland is relatief zeer welvarend en wees daar maar blij mee. Lagere belasting zou mooi zijn, maar dan liever doordat de staat minder geld over de balk zou smijten.

Apoc
07/03/07, 13:14
Heb die zorgstaat nog nooit nodig gehad! en zal dit ook nooit nodig hebben, verplicht ziektenkostenverzekering moet echt eens afgeschaft worden voor mensen met een hoog inkomen en/of kapitaal. Je moet eens weten wat je in je leven uitgeeft aan een ziektenkostenverzekering. Zorgstaat, eerder politiestaat, niks mag en wat wel mag moet je flink voor dokken. (je merkt het vast al, vdd, d66 stemmer hier)

Om te beginnen komt niets wat je zegt overeen met de ideologie van VDD en/of D66. Ten tweede maak je veel meer gebruik van die verzorgingsstaat dan je waarschijnlijk door hebt - wat je sowieso pas zult merken als je eens in een niet-verzorgingsstaat gaat wonen.

Wij hebben het hier in Nederland zo slecht helemaal niet. In talloze landen komen mensen letterlijk om van de honger, en hier in Nederland wordt er gezeikt over het feit dat je een ziekenfondspremie betaald moet worden.

Ja, natuurlijk zijn er talloze dingen in Nederland die *nog* beter zouden kunnen, maar ga dan alsjeblieft gewoon emigreren als je meent het zo slecht te hebben.


Nederland is relatief zeer welvarend en wees daar maar blij mee. Lagere belasting zou mooi zijn, maar dan liever doordat de staat minder geld over de balk zou smijten.

Helemaal mee eens

swedendedicated
07/03/07, 15:27
Apoc er zijn hier ook tienduizenden mensen onder de armoedegrens dus nederland is alleen een zorgstaat voor de belastingdienst en den haag. Als mensen in het buitenland, die niet meer nederland gebruiken voor de zorg dan moeten ze evengoed belasting betalen.

eMiz0r
07/03/07, 16:21
Was al niet bekend dat een verzorgingsstaat zoals Nederland die kent alleen maar verliesgevend is op de langere termijn?

Laten we in ieder geval even voorop stellen dat Nederland met het huidige belastingstelsel de rijke lui zoveel mogelijk wegpest die de hele verzorgingsstaat onderhouden. De SP vind het echter nog niet genoeg, want de rijkeren moeten nog zwaarder belast worden! (hoogste belastingschaal naar 60%). Ja nee natuurlijk, dan vluchten ze allemaal naar het buitenland en duikt dit land regelrecht de armoede weer in. Maar ach, lange termijn planning is aan boomknuffelaars nog vaak teveel gevraagd :)

jan post
07/03/07, 16:23
Beetje kort door de bocht he ;). Het begrip armoedegrens is maar een ''relatief'' begrip wat veel te snel in Nederland gebruikt wordt.

Ik heb zelf een tijd bij een bedrijf gewerkt dat in een aantal continenten zat zoals: Rusland, Afrika, etc dan ben je erg blij dat je in Nederland mag wonen & werken ook al betaal je meer belasting.


Was al niet bekend dat een verzorgingsstaat zoals Nederland die kent alleen maar verliesgevend is op de langere termijn?

Laten we in ieder geval even voorop stellen dat Nederland met het huidige belastingstelsel de rijke lui zoveel mogelijk wegpest die de hele verzorgingsstaat onderhouden. De SP vind het echter nog niet genoeg, want de rijkeren moeten nog zwaarder belast worden! (hoogste belastingschaal naar 60%). Ja nee natuurlijk, dan vluchten ze allemaal naar het buitenland en duikt dit land regelrecht de armoede weer in. Maar ach, lange termijn planning is aan boomknuffelaars nog vaak teveel gevraagd :)

Het huidige stelsel wordt door de middengroep gedragen en niet door de mensen met een boven modaal inkomen ;)

Apoc
08/03/07, 15:27
Apoc er zijn hier ook tienduizenden mensen onder de armoedegrens dus nederland is alleen een zorgstaat voor de belastingdienst en den haag.

Dat verband slaat helemaal nergens op.


Als mensen in het buitenland, die niet meer nederland gebruiken voor de zorg dan moeten ze evengoed belasting betalen.

Als je permanent emigreert dan is het ook wel zo logisch om je Nederlanderschap op te zeggen. Zo niet dan betaal je inderdaad vrolijk belasting door en daar ondervindt de rest van Nederland alleen maar voordeel van.

Ga eerst nou maar eens een keer kijken in Rusland, India, Vietnam, Noord-Korea, Afrika, enzovoorts, en kijk dan of je het nog in je hoofd haalt om te klagen over hoe slecht wij het hier hebben met het Nederlandse belastingstelsel.

crazycoder
08/03/07, 15:39
Ga eerst nou maar eens een keer kijken in Rusland, India, Vietnam, Noord-Korea, Afrika, enzovoorts, en kijk dan of je het nog in je hoofd haalt om te klagen over hoe slecht wij het hier hebben met het Nederlandse belastingstelsel.
Wat dacht je dan van het belastingstelsel in de VS?

Domenico
08/03/07, 17:20
Ja en laten we vooral niet het belastingstelsel vergeten wat ze gebruiken in Centraal Afrika. Ik dacht dat we vooruit moeten gaan in de tijd en niet moeten blijven vergelijken waar ze het nog slechter hebben dan hier. Het gaat er mij juist om dat het beter en beter word, de anderen volgen ooit nog wel in een andere tijd of sci-fi verhaal.

eMiz0r
09/03/07, 13:33
Wat dacht je dan van het belastingstelsel in de VS?

Ik voel al weer wat flames aankomen, maar even een paar kleine voorbeelden:

- Gemiddelde huizenprijzen in de VS zijn 150.000 dollar
- Benzineprijzen liggen rond de 55 cent per liter
- Voor een nieuwe, nette auto betaal je 20.000 dollar (ter vergelijking: Dodge Viper in NL: 153.000 euro, in de US: 60.000 euro, zelfde auto, alleen maar belastingen)

En zo zijn er nog een aantal voorbeelden.

Amerikanen kunnen zich (net zoals Nederlanders) verzekeren voor de zorg. Het mooie is alleen dat een gemiddelde Amerikaan meer verdiend dan een Nederlander, VEEL minder belasting betaald en toch kan voorzien in de primaire behoeftes. Pensioenregelingen betaal je in Amerika ook zelf aan mee, net zoals hier in Nederland. Ze houden daar per hoofd van de bevolking veel meer geld over dan wij hier. Waarom ik niet zou emigeren? Tsja.. mn zaak houdt me tegen.

jan post
09/03/07, 13:50
In Amerika heb je een immens groot verschil tussen arm en rijk daarvoor heb je in Nederland dus het sociale stelsel, mocht je dus niet kunnen werken of geen werk kunnen vinden krijg je hier een uitkering in de Verenigde Staten is dat allemaal wat moeilijker en een stuk minder aantrekkelijk.

Wat dacht je van educatie en gezondheidszorg zo goedkoop is dat niet in de VS …. Als je veel geld wilt verdienen en je hebt een master & bachelor degree dan kan je een mooi leven opbouwen in de Verenigde Staten, maar kan je door bepaalde omstandigheden niet leren of heb je daarvoor de capaciteiten niet dan is het een stuk lastiger in de Verenigde Staten.

Ps: Denk ook even eraan als de bubbel van de huizenmarkt gaat klappen wat voor economische gevolgen dat kan hebben en dan is het helemaal lastig in de VS ;)

DutchTSE
09/03/07, 13:51
zo te zien ben ik de enige die de belastingdienst een van de betere bedrijven/instanties in Nederland vind.. telefonisch prima bereikbaar, de inspecteur denk niet alleen aan zijn regeltjes maar ook aan de mensen aan de andere kant (spreek uit ervaring ja ;)).

Wanadoo/orange is 10x zo kut :)

jan post
09/03/07, 13:54
Belastingdienst leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker :D

eMiz0r
09/03/07, 15:33
In Amerika heb je een immens groot verschil tussen arm en rijk

Dat heb je in Europa ook. Heel mensen vergeten voor het gemak even dat Nederland met slechts 15 miljoen mensen niet te vergelijken is met een land (US) dat honderden miljoenen mensen vertegenwoordigd. In Nederland zijn deze verschillen overigens ook immens groot als je Jan Marijnissen moet geloven.

Domenico
09/03/07, 15:49
In Amerika heb je een immens groot verschil tussen arm en rijk daarvoor heb je in Nederland dus het sociale stelsel, mocht je dus niet kunnen werken of geen werk kunnen vinden krijg je hier een uitkering in de Verenigde Staten is dat allemaal wat moeilijker en een stuk minder aantrekkelijk.

http://www.amerika.nl/html/boek/socvoorzieningen.htm

Clichés over Amerika, nummer 4

Amerika heeft geen sociale voorzieningen

MediaServe
09/03/07, 16:03
Verreweg de meeste EU-burgers zijn gelukkig en tevreden met hun bestaan. Van hen behoren de Nederlanders tot de allergelukkigsten en tevredensten. Levensstandaard, huis, familie, werk, gezondheid en zelfs de politiek, het kan bijna niet op. Bovendien kijken de Nederlanders kijken, ná de Denen, ook nog het meest positief naar hun toekomst.

Is dit uiteindelijk niet waar het allemaal om draait ;)

http://www.pzc.nl/internationaal/buitenland/article1154790.ece

eweps
09/03/07, 17:03
Is een groot verschil tussen arm en rijk niet ontzettend logisch?

Sommige mensen hebben nou eenmaal pech in het leven, of zijn minder slim dan anderen. Dat hou je toch.

Je kunt dat soort mensen alleen maar in hun basisbehoeften(zoals de gezondheidszorg) voorzien, de rest zullen ze toch zelf moeten doen . Net als de rijke mensen.

Ik weet niet hoe het in de VS is geregeld, maar de grote verschillen in prijzen vind ik wel vreemd.

Ook krijg ik het idee dat ze in Nederland in 1 klap arm en rijk willen omdraaien.

Apoc
10/03/07, 22:33
Ik voel al weer wat flames aankomen, maar even een paar kleine voorbeelden:

- Gemiddelde huizenprijzen in de VS zijn 150.000 dollar
- Benzineprijzen liggen rond de 55 cent per liter
- Voor een nieuwe, nette auto betaal je 20.000 dollar (ter vergelijking: Dodge Viper in NL: 153.000 euro, in de US: 60.000 euro, zelfde auto, alleen maar belastingen)

En zo zijn er nog een aantal voorbeelden.

Amerikanen kunnen zich (net zoals Nederlanders) verzekeren voor de zorg. Het mooie is alleen dat een gemiddelde Amerikaan meer verdiend dan een Nederlander, VEEL minder belasting betaald en toch kan voorzien in de primaire behoeftes. Pensioenregelingen betaal je in Amerika ook zelf aan mee, net zoals hier in Nederland. Ze houden daar per hoofd van de bevolking veel meer geld over dan wij hier. Waarom ik niet zou emigeren? Tsja.. mn zaak houdt me tegen.

Ja, de rijken hebben het goed in de VS. De armen des te slechter.

Overigens is er een punt in je verhaal niet waar; het BNP in Amerika (gemiddelde inkomen) is lager dan in Nederland. Maar dat doet verder niet ter zake.

Inderdaad, als je veel geld hebt in de VS, dan heb je het daar *nog* beter dan hier wanneer je veel geld hebt. Maar ook hier heb je het niet slecht als je veel geld hebt. In Nederland kun je *maar* een BMW Z4 kopen in plaats van een Dodge Viper. Oh oh, wat heb je het dan slecht zeg.

Kijk nu eens naar de hoeveelheid armoede in de VS, ten opzichte van hier, en vertel je verhaal dan nog een keer.

Apoc
10/03/07, 22:40
Is een groot verschil tussen arm en rijk niet ontzettend logisch?

Sommige mensen hebben nou eenmaal pech in het leven, of zijn minder slim dan anderen. Dat hou je toch.

Je kunt dat soort mensen alleen maar in hun basisbehoeften(zoals de gezondheidszorg) voorzien, de rest zullen ze toch zelf moeten doen . Net als de rijke mensen.

Ik weet niet hoe het in de VS is geregeld, maar de grote verschillen in prijzen vind ik wel vreemd.

Ook krijg ik het idee dat ze in Nederland in 1 klap arm en rijk willen omdraaien.

Het Nederlandse belastingstelsel is "slecht" voor de rijken, en goed voor de armen. Het verschil tussen arm en rijk is in Nederland waarschijnlijk kleiner dan waar dan ook in de wereld. Naar mijn mening een goede zaak. Ik vind wel dat er te veel wordt uitgegeven aan uitkeringen aan mensen die werkloos zijn terwijl ze wel gewoon kunnen werken - maar dat is weer een ander verhaal.

Hoewel het Nederlandse belastingstelsel dan misschien "slecht" is voor de rijken, hebben de rijken nog steeds helemaal niets te klagen.

Overigens heb je zelf, met een hoog inkomen, makkelijk praten. Als je het minder goed getroffen had dan zou je momenteel waarschijnlijk aan het klagen zijn hoe oneerlijk het is dat er ongelijkheid is.

Ook vind ik het excuus dat je in Nederland blijft vanwege je werk onzin. Je kunt een internetonderneming prima vanaf afstand runnen. Het feit dat je dan familie en vrienden achterlaat, zou een beter excuus zijn.

McRox
11/03/07, 01:15
Overigens is er een punt in je verhaal niet waar; het BNP in Amerika (gemiddelde inkomen) is lager dan in Nederland. Maar dat doet verder niet ter zake.

GDP/C van de USA is wel degelijk hoger dan die van Nederland. Sterker nog, het is bijna 1,5x zo veel.. ;)

eMiz0r
11/03/07, 14:33
Ook vind ik het excuus dat je in Nederland blijft vanwege je werk onzin. Je kunt een internetonderneming prima vanaf afstand runnen. Het feit dat je dan familie en vrienden achterlaat, zou een beter excuus zijn.

In tegenstelling tot waarschijnlijk jou, heb ik inmiddels vast personeel die ik niet zomaar op straat kan zetten. Dan worden ze ook arm en dat wil je niet :)


GDP/C van de USA is wel degelijk hoger dan die van Nederland. Sterker nog, het is bijna 1,5x zo veel.. ;)

En daar komt bij dat de belastingdruk veel lager is. Per saldo houden ze dan ook nóg meer over.


Hoewel het Nederlandse belastingstelsel dan misschien "slecht" is voor de rijken, hebben de rijken nog steeds helemaal niets te klagen.

Wie ben jij om te zeggen dat er dan niets te klagen is? Het is toch van de zotte dat je op een normale 9 tot 5 werkdag tot ongeveer 2 uur aan het werk bent voor de belastingdienst en dan pas voor jezelf?

Veel belastingen worden ook niet gebruikt waar ze voor geint worden. Ook iets wat me behoorlijk steekt. De wegenbelasting verdwijnt ook deels in het potje van de zorg en onderwijs. En waar die BPM (45% belasting op een nieuwe auto, naast de BTW) over gaat? Ook geen idee. En ook alleen Nederland kent zo'n belasting natuurlijk, waar zouden ze anders nieuwe belastingsoorten uitvinden :)

Om het verhaal even betrekking op jezelf te geven. Je zou lang niet zoveel personeelskosten hebben als de belastingen niet zo torenhoog zijn en de mensen meer geld overhouden. Zou de economie ook nog goed doen.