PDA

Bekijk Volledige Versie : Grappige e-mails/momenten!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12

Spyder01
26/09/09, 20:32
Die is wel grappig. Ook een nette reactie terug wel :)

IT-worX
26/09/09, 21:25
Misschien kommaneuken, maar moet dat niet astmatische aanval zijn?

XBL
26/09/09, 21:50
Misschien kommaneuken, maar moet dat niet astmatische aanval zijn?

Inderdaad kommaneuken. En ja, dat moet astmatische aanval zijn.

ResellerHosting
26/09/09, 23:23
Krijgen jullie weleens emails van mensen die geen klant zijn en over een storing klagen ?

Dat zelfs indien je ze naar whois gegevens + nameservers van het domein te hebben verwezen ze nog steeds door blijven gaan, onder het mom als je die gegevens al kunt verstrekken dan kun je ook het probleem oplossen...

XBL
26/09/09, 23:37
Ah, ja, dat is ook een leuke, heb ik ook wel eens gehad.

Belde een persoon die aangaf dat z'n mail niet werkte (bij een hoster oid). Meneer had gebeld met z'n provider (XS4All ofzo), die verwees door naar ons (op basis van een IP, gok ik), waarna ik die doorverwees naar een klant van ons. Waarschijnlijk hangt het domein onder een klant van een klant van een klant.

The-BosS
27/09/09, 02:09
Ook al een paar keer zo een dingen tegen gekomen, maar wat ik meer tegen kom is dat klanten bellen om te zeggen dat hun email/website niet meer werkt. Als ik dit dan daadwerkelijk controleer terwijl ze aan telefoon wachten en zie dat het werkt kan dit volgens hen niet. Maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon hun internet die niet meer werkt.

YolkNet
28/09/09, 08:20
Hehe, ja dat komt ook voor.
Of dat we tijdens een project een url (www.bedrijf.nl/project) gebruiken. Na het project wordt het aan de hoofdsite gekoppeld en wordt de map met het project verwijderd. Dat geeft je netjes door aan de klant en die komt er een paar dagen later "achter" dat het project is verdwenen :D

Renalpha
29/09/09, 19:18
Zojuist een mail gekregen van een klant, waarvan zijn domeinnaam succesvol is verhuist.

goeden mogen ik hep de gegevez nog niet waar ik de wepzijt olijn kan gooijen goed

Het mooie van het verhaal is, dat hij alleen een domein heeft besteld en geen webhosting :)

Je kan hierbij 2 dingen denken, of hij doet geen moeite om een mailtje te schrijven of hij is zwaar dyslectisch :)

Kortom, het google initiatief is weer eens ver te vinden.

YolkNet
29/09/09, 19:24
Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieus bericht is. Het nivo van de Nederlanders ligt toch wel iets hoger toch.
Maar misgien hep ik ongeleik.

baahmi
29/09/09, 19:28
In een vorig leven :
Klant : printer doet het niet meer.
Ik (ervaren) : Zitten de stekkers er in ?
Klant : Ja, onze experts hebben er naar gekeken.
Ik : 140 km heen, stekker erin gestopt en 140 km terug.

Tijdens een grote stroomstoring in Zeist (telefoon doet het nog wel) :
Mijn computer doet het niet

Gebruiker : mijn computer doet het niet.
Ik : Staat de computer aan ?
Gebruiker : ja, want het lampje brand.
Ik : langsgegaan en idd stond er een lampje te branden van de monitor, echter de computer was niet aangezet..

Renalpha
29/09/09, 19:39
Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieus bericht is. Het nivo van de Nederlanders ligt toch wel iets hoger toch.
Maar misgien hep ik ongeleik.

Als je hier zou werken, dan had ik je zo het ticket id gegeven :)
Aangezien mijn broertje ook dyslectici heeft en dit voor hem ook normaal is, dan kan ik me enigszins inleven, want serieus je wordt echt nergens aangenomen met het niveau Nederlands die hij schreef naar ons.

Spyder01
29/09/09, 19:41
Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieus bericht is. Het nivo van de Nederlanders ligt toch wel iets hoger toch.
Maar misgien hep ik ongeleik.

Lijkt mij ook niet serieus. Misschien een kind met een leeftijd van rond de 5 ofzo. Iemand die dyslectisch is schrijft nog niet zo beroerd als dit.

MMaI
29/09/09, 22:44
Volgens mij was MMai heel erg sarcastisch ;)

echt waar? :lovewht:

SebastiaanStok
30/09/09, 10:26
Oh man ik kan niet geloven dat ik zelf ook nog zo heb gespeld :)
Serieus, ik heb vroegen dingen in elkaar gedraaid waar ik nu dubbel omleg :w00t:

Zoals 'beveiligingslek' waar de v een g was :ohmy:
Of 'ik hebt' (dit komt vooral veel voor bij Rotterdammers).

Gelukkig heb ik tegenwoordig Firefox met spellingscontrole.
En heb beter leren spellen, lees: controleren.

Maar helaas maak ik nog geregeld de nodige fouten :(


Over spelfouten gesproken, dat je ze maakt is niet zo'n probleem.
Doe dat echter niet in een reclame mail (die je naar iedereen stuurt), want dat staat echt niet netjes.



Met meer dan 20 jaar ervaring bij het begeleiden van bedrijven door het incasso proces, kunnen wij u te terzijde te staan, dit uiteraard onder stikte, heldere en transparante afspraken.


Vooral het woord 'stikte', dus ik zit vast aan een wurgcontract? :bored:

En onderaan de wel bekende afmeld link, en nog iets anders.


Dit bericht is niet bedoelt voor niet zakelijke adressen, mocht het onverhoopt een prive adres bereiken verzoeken wij u het bericht als niet verzonden te beschouwen. Wel verzoeken wij u om u af te melden als u geen berichten meer van ons wenst te ontvangen.

Wel verzoeken wij u om u af te melden als u geen berichten meer van ons wenst te ontvangen.
Natuurlijk. :dots:
Als ik dit op mijn persoonlijke zou hebben ontvangen ging hij richting OPTA.

The-BosS
30/09/09, 15:14
Ook wel dubbel zinnig he, indien het prive is mag je bericht als niet verzonden beschouwen. Maar hoe kan je je afmelden op iets wat je zo gezegd niet ontvangen hebt ;)

SebastiaanStok
30/09/09, 15:18
Ja, zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekeken :)

YolkNet
30/09/09, 16:22
En 'bedoeld' is natuurlijk voltooid deelwoord, dus met een d op het eind
en het is 'privé-adres', niet 'prive adres'
en zo is er altijd wel wat op te merken :D

Apoc
30/09/09, 17:11
Of 'ik hebt' (dit komt vooral veel voor bij Rotterdammers).

Mwoah, dat hoor je eigenlijk alleen bij tokkies (lysdectici uitgesloten natuurlijk - dat is iets heel anders).


Maar helaas maak ik nog geregeld de nodige fouten :(

Ah het gaat flink de goede kant op, keep up the good work ;) Wat ik me overigens afvraag; maak je bij klanten kenbaar dat je dyslectisch bent als je me ze communiceert per mail? Ik denk dat als je dat doet, men er sneller begrip voor heeft (als iemand het niet weet, staat het wat onprofessioneel in zakelijke mails).

Spyder01
30/09/09, 17:25
Mwoah, dat hoor je eigenlijk alleen bij tokkies (lysdectici uitgesloten natuurlijk - dat is iets heel anders).

Ah het gaat flink de goede kant op, keep up the good work ;) Wat ik me overigens afvraag; maak je bij klanten kenbaar dat je dyslectisch bent als je me ze communiceert per mail? Ik denk dat als je dat doet, men er sneller begrip voor heeft (als iemand het niet weet, staat het wat onprofessioneel in zakelijke mails).

Ja, de posts van Sebastiaan zijn ondertussen een stuk beter om te lezen. Ik "ken" hem ondertussen al heel wat jaren van PHPFreakz en dat was echt een tijd lang aardig onbegrijpbaar wat hij allemaal schreef.

Of hij dat aan klanten kenbaar maakt, ben ik ook wel benieuwd naar.

pierce
05/10/09, 23:58
Ondanks dat dergelijke e-mails vrijwel dagelijks in ieders spam mailbox terecht komen wilde ik deze jullie niet onthouden...



Business from Richard Tang

Hello my friend, my name is Richard Tang from Hong Kong. I want to offer you a business transaction of 44.5Million Dollars, we will share 50/50 after we complete the transaction.

Please reply me back through my private address richardtang177|yahoo.com.hk if you are interested and I will give you all the details of this transaction. Thank you.

Mr. Richard Tang


44 miljoen! Het moet niet gekker (lees ongeloofwaardiger) worden :D
Of zou ik het eerst moeten voorschieten? :surrender:

ARKO
06/10/09, 00:30
Die zie ik de laatste tijd ook steeds vaker voorbij komen. Aan het aanbod te zien, is het zeker de moeite waard. Ze hebben genoeg :-)

edge1
06/10/09, 09:09
re: 44.5 Million Dollars
Ik denk dat dit Hong Kong dollars zijn. (+/- $5,741.000 US is nog steeds veel geld)

Lite-On
06/10/09, 09:39
Die van 44 miljoen heb ik nog niet gehad. Toch ben ik benieuwd hoeveel mensen er in blijven stinken (teveel volgens mij) :P

Serveo
06/10/09, 09:40
Die van 44 miljoen heb ik nog niet gehad. Toch ben ik benieuwd hoeveel mensen er in blijven stinken (teveel volgens mij) :P

Zijn idd nog steeds veel mensen die hierin trappen. Net als identiteitsfraude fraude, waar gister een rapportage over was bij netwerk.

Sander Boers
06/10/09, 10:41
Na hier ook een verhaal.

Belt klant van de week

ik: Goedenmorgen
Klant. Goedenmorgen, mijn router doet het niet, weten jullie het probleem?
ik: Nee meneer weten wij zo niet. maar alles staat goed?
klant: ja
Ik: wij kunnen wel even langs komen, is dat goed?
klant: ja prima

Wij zijn daar. heeft ie de router op tafel staan, maar geen stekkers of niks er in. Hij dacht dat draadloos was en zo uit de verpakking kon halen

YolkNet
06/10/09, 10:52
en de handleiding die erbij zat was ook in een taal die hij niet snapte natuurlijk.

Al vind ik wel dat de beste klant een punt heeft. Draadloos apparaat... maar er moet wel een draadje in. Hetzelfde idee als "gratis internet" tien jaar gelee.

Maar hoe heb je het probleem opgelost? Alles ingesteld en een dikke rekening? Of gezegd dat de router kapot is :D

Sander Boers
06/10/09, 10:57
Gezegd dat hij de handleiding eerst moet lezen,

uit eindelijk wij alles ingesteld en gefactureerd voor de man uren.

Piwi-Web
06/10/09, 13:15
Ach, kennissen om mij heen bellen mij ook vaker op als ze iets niet werkend krijgen (bij nieuw speelgoed ;)).
Handleiding lezen? Ho maar!

Ach, meestal is het een kleine moeite (een paar meter lopen) om ze te helpen dus dan doe ik dat graag voor ze :)

Maarja sommige leren het nooit natuurlijk

TCM
06/10/09, 13:24
Rtfm!!!! ;)

Apoc
06/10/09, 14:04
Ach, meestal is het een kleine moeite (een paar meter lopen) om ze te helpen dus dan doe ik dat graag voor ze :)

Onderschat dat niet.. voor je het weet ben je een kwart van je dag kwijt met dit soort 'kleine moeites", tijd die je veel beter had kunnen besteden dan iemand te helpen die te lui is om zelf iets uit te zoeken.

cfmweb
27/10/09, 10:30
Nou niet spectaculair, maar wel genoeg voor een frons:


Hallo,

Heb een zelfgemaakte template, hoe installeer je deze?

Mvg xxxx

:unsure:->|

Marin
27/10/09, 10:32
haha, ja ik heb een zelfgemaakte website, maar weet niet hoe die werkt :P

YolkNet
27/10/09, 10:46
De template op een floppy zetten, in je cd-romspeler stoppen en goed aanduwen toch? Dat hebben ze mij tenminste verteld.
Bij werkte het overigens niet, maar dat komt denk ik omdat de floppy nog op "lock" stond :p

SebastiaanStok
27/10/09, 10:48
Na hier ook een verhaal.

Belt klant van de week

ik: Goedenmorgen
Klant. Goedenmorgen, mijn router doet het niet, weten jullie het probleem?
ik: Nee meneer weten wij zo niet. maar alles staat goed?
klant: ja
Ik: wij kunnen wel even langs komen, is dat goed?
klant: ja prima

Wij zijn daar. heeft ie de router op tafel staan, maar geen stekkers of niks er in. Hij dacht dat draadloos was en zo uit de verpakking kon halen

Oh zuurstof :thumbup: dat is één van de beste tot nu toe.

The-BosS
27/10/09, 15:17
Nou niet spectaculair, maar wel genoeg voor een frons:



:unsure:->|

Je kan ze misschien vragen om hem door te faxen, zodat je hem op het prikbord/mangneetbord kan hangen ;)

Kwam ook nog een goede tegen overlaatst, belde iemand om te zeggen dat zijn server niet werkte. Ik vraag zitten alle kabels goed in (want dat is natuurlijk eerste reden waarom hij niet zou starten), antwoord hij ja. Na wat zoeken kwam puntje bij paaltje en zat gewoon de stekker van de powerbar niet in. Ligt het nu aan mij of zijn mensen gewoon te lui geworden om hun ogen te gebruiken.

Wynand
27/10/09, 22:56
Inderdaad soms verbazingwekkend hoeveel tijd er in kleine dingetjes kan kruipen... Of mensen die aan de telefoon niet gewoon ter zake kunnen komen en graag uitgebreid uit de doeken doen hoe lang ze wel niet in de file hebben moeten staan om bij die winkel dat ding te gaan halen..

Yourwebhoster
27/10/09, 23:12
maak zelf ook vaak genoeg de fout dat een kabeltje ergens niet goed in zit, zit dan 10 minuten te denken van wat het probleem zou kunnen zijn soms... maar gelukkig heb ik dat alleen als ik erg vermoeid ben:)

jansen mgj
31/10/09, 22:13
Zo kreeg ik laatst een mailtje van:

Beste,

Ik heb lts van iemand gehoord over stream vertelde hij, nou dat wil ik ook maar toch wil graag nog weten wat hje inhd, ik wett dat ist is met emals. nja hoor het grag van je,

mzzlltjs.

Naja zou wel, ik heb die gene uitgelegt wat het was en heeft er nu vanaf gezien :)

mathijsie
01/11/09, 08:56
dat wil ik ook maar toch wil graag nog weten wat hje inhd


Hij wil iets waarvan hij niet weet wat het is? :lovewht:

davinci
01/11/09, 10:29
in de mail:


Hallo daar

Ik heb in mijn mailbox foto,s zitten die ik op een dubbele kerstkaart wil laten maken.
Vertel mij maar hoe en wat.

kutagh
01/11/09, 12:35
Och, gewoon zeggen dat je per kaart €10 rekent, en dat dat de enige manier is dat je hem kunt helpen.

cfmweb
01/11/09, 15:00
Bel de kerstman eens, wellicht kan die je verder helpen? ;)

Adnecto
01/11/09, 16:01
Erg herkenbaar ..

Vaak is dat familie of zijn dat vrienden/kenissen waarvan je het eigenlijk niet kunt maken om ze niet een duwtje in de goede richting te geven.

chielsen
01/11/09, 17:06
De template op een floppy zetten, in je cd-romspeler stoppen en goed aanduwen toch? Dat hebben ze mij tenminste verteld.
Bij werkte het overigens niet, maar dat komt denk ik omdat de floppy nog op "lock" stond :p

:lovewht: goed voor de dagelijkste portie lach

nick@dcoostkamp
02/11/09, 09:49
Na wat zoeken kwam puntje bij paaltje en zat gewoon de stekker van de powerbar niet in. .

Het is nochthans de eerste wet van de electronica :thumbup:

Sander-
02/11/09, 10:19
Wij hadden vorige week een leuke.. Klant belt met mededeling: Ik ga je wat faxen... Oke, leuk. vervolgens krijgen we een uitgeprint mailtje op de fax :-)

Triloxigen
02/11/09, 10:26
Me de vraag waarom zijn mailserver het niet deed? :o

Sander-
02/11/09, 10:29
Me de vraag waarom zijn mailserver het niet deed? :o

Nee helaas met een stuk HTML code dat in zijn website geïntegreerd moest worden van een partner... Leve OCR ;)

Yourwebhoster
02/11/09, 10:32
Triloxigen bedoeld (lijkt mij) waarom de mail server het niet deed zodat waardoor hij het via de fax moest verzenden:)

Apoc
02/11/09, 10:46
Triloxigen bedoeld (lijkt mij) waarom de mail server het niet deed zodat waardoor hij het via de fax moest verzenden:)

Thank you captain obvious :smartass:

Sander-
02/11/09, 10:51
Triloxigen bedoeld (lijkt mij) waarom de mail server het niet deed zodat waardoor hij het via de fax moest verzenden:)

Ik snap wel wat hij bedoelt...

Yourwebhoster
02/11/09, 12:47
Kon het niet uit je reply opmaken dus vandaar;)

Marin
02/11/09, 12:51
Blij dat er mensen zijn die eea hier op WHT kunnen verduidelijken zo nu en dan :P

Maar broncode per fax?? tjee.. mooie techniek. hij had het niet eens met pen opgeschreven voor je?

Domenico
02/11/09, 13:12
Blij dat er mensen zijn die eea hier op WHT kunnen verduidelijken zo nu en dan :P

Maar broncode per fax?? tjee.. mooie techniek. hij had het niet eens met pen opgeschreven voor je?

Leuk toch! Zoals vroeger urenlang broncodes intypen om vervolgens een flinke error en een vastloper aan je broek te krijgen. :D

Marin
02/11/09, 13:13
Leuk toch! Zoals vroeger urenlang broncodes intypen om vervolgens een flinke error en een vastloper aan je broek te krijgen. :D

Waren er toen nog geen stagiaires? ;)

Domenico
02/11/09, 13:23
Waren er toen nog geen stagiaires? ;)

Ik heb het over heel vroeger. Eerste computers enzo. Ben ik al zo oud?

Sander-
02/11/09, 13:34
Ik heb het over heel vroeger. Eerste computers enzo. Ben ik al zo oud?

Nee hoor!! :lovewht:

(denkt aan gratis bier op webhostingday)

t.bloo
02/11/09, 13:57
Ben ik al zo oud?

Je bent pas oud als je van voor de ponsband bent ot:

Apoc
02/11/09, 14:49
Je bent pas oud als je van voor de ponsband bent ot:

Ik zou toch zeggen dat je vanaf een jaar of 36 met recht "oud" genoemd kan worden hoor :innocent:

DennisWijnberg
02/11/09, 14:50
Ik zou toch zeggen dat je vanaf een jaar of 36 met recht "oud" genoemd kan worden hoor :innocent:

Alles > 25 is oud! :p

Domenico
02/11/09, 14:58
Tja ik ken de ponskaarten ook nog. Bij de bank rits rats. hahaahaha, yes, it's offical. i'm old! :D

Maar zie er jonger uit dan de cijfers zeggen en ook ben ik young at heart dus het valt nog mee allemaal. Zeg ik nu met al drie dagen een stijve nek met vandaag de pijnlijkste dag. AU!

ascent
05/11/09, 18:00
Ik heb gistern ook nog een leuk iets mee gemaakt :)

Geen email maar wat anders: Een kennis van mij had problemen met haar outlook Expres, dus belden ze naar de helpdesk van plannet,
Na een lang verhaal zecht de medewerken dat moet u naar Microsoft bellen...

Is het nu een helpdesk of niet :D (Ze zijn nog tegen die medewerker volgens weet ik nog over computer dan jij :) .)

Hah! Da's een oude quote, I know! :) Kon ik maar zo eens geweest zijn die dat adviseerde want toen werkte ik daar ook nog :) https://kpn.schoot.org/index.php/Hoofdpagina bevat een hoop uitspraken die ik toenertijd met mijn collega's bijhield, die passen hier wel redelijk in het topic. Maargoed, ik zit bijna op de helft van 't topic dus ik moet nog even doorlezen! :)

SebastiaanStok
07/11/09, 17:19
Ik herinnerde me nog een leuk telefoon moment van twee weken terug :)
Was ik eigenlijk helemaal vergeten, maar toch maar even delen met jullie.

Ik werd gebeld door iemand van We-Dare.
Alleen wilde ik toen net gaan eten. Dus legde ik uit dat ik net wilde gaan lunchen, alleen verstond hij 'lynchen'.

"Lynchen, is het doden van een slachtoffer zonder vorm van een proces door een woedende volksmenigte. Het is een vorm van eigenrichting."
Bron: Wikipedia

t.bloo
07/11/09, 17:20
was vast freudiaans en dacht hij aan i3D :D

SebastiaanStok
07/11/09, 17:31
Ja :)
Daar had ik nog een leuke opmerking over.
Hij dacht ik namelijk ook nog bij i3d zat of iets, maar dat is niet zo.

Hij: Want anders zat jouw server nu waarschijnlijk ook in een groene krat.
Ik: Ja en zij ook :innocent:

marsipulami
10/11/09, 22:27
ik maakte vandaag ook even wat leuks mee.

Vanmorgen werd ik gebeld door een kennis bij mij uit de wijk, heeft alice en vertelde mij dat hij geen telefoon en internet meer had. Nu wist hij dat ik ook alice heb thuis en vroeg of hij mijn modem ff mocht lenen, want de klantenservice had hem verteld dat de modem stuk was en er zou een nieuwe verstuurd worden. Hij vond dit alleen een beetje raar dus vandaar, maar ik was helaas niet thuis.

bel ik tegen 5 uur naar mijn huis, geen verbinding. Blijkt bij thuiskomen dat ik ook geen internet en telefonie heb, dus ik ook alice bellen.

En je raad het al, na 20minuten praten met de geleerden, hebben ze mij ook een nieuwe modem beloofd. (Wat hebben ze toch een kennis). Ik nog even vragen of het niet toevallig een storing was, maar nee, meer kon hij niet doen.

Tis nu half 11, en mijn modem is spontaan gerepareerd :D en die van mijn kennis ook :lovewht:

Yourwebhoster
10/11/09, 22:30
Tsja als je mij vraagt weg wezen daar. Buren hebben het ook gehad en zijn nu naar UPC overgestapt, wachten is totdat het nummer bij UPC is.

Edit: Kun je nagaan, vind UPC al erg...

Tim.Bracquez
11/11/09, 12:19
geachte leden van webhosting talk

bij deze wil ik vragen wie van u intresse heeft in website promotie

ik kan u kleine website promotie gratis aanbieden

en grote tegen kleinen vergoeding

wilt u meer informatie

stuur dan een email naar

info@DOMEIN.nl

met vriendelijke groet

NAAM

Of dit nog grappig is....

@WHT-lid dat dit gestuurd heeft.: tja wat verwacht je?

SebastiaanStok
11/11/09, 15:53
Alice? Who the **** is Alice :p
Ik ben melig vandaag, sorry :o

TCM
16/11/09, 09:29
Sinds lange tijd is er weer iets door het spamfilter gekomen. En vind hem wel leuk om te delen:


Salutation,

My name is Elena, I am 32 years old and I writing you from Russian province. I working in local library and I permitted to use computer afterward work when possible. We are having serious problem and I send you this letter in despair and hope.

I having daughter Angelina - 8 years old, her father leaved us and we inhabit with my mother.

As result of crisis lately my mother miss job (bakery where she was worked was closed) and our situation became dramatic.

Gas and electricity cost a lot in our province and we unable use it to heat our home anymore.

The winter arriving and weather is very cold here already. We very much afraid and we donot know what we can to do.

Only possible action for us to heating our home is to use transportable wood burn oven which supply with heat from burning wood. We have plenty wood in our province and this oven will heatin our sleeping room complete all winter with minimal charge.

Trouble is that we unable to purchase this oven in our local market since it monetary value 8132 ruble (equivalent of 191 Euro) and we can not afford it.

May be you possess any old moveable wood burn oven and if you do not use it anymore, we will be very happiness if you could donation it for us and organize shipping of this oven to our adress (165 km from Moscow). That oven can be different and with weight 100 - 140kg.

I hope to receive your answer.

Elena with my family.
Russie

Dus heeft er iemand nog iets over? :p

Apoc
16/11/09, 09:46
1 maal dropshipment houtoven 200km van moscow, coming up!

t.bloo
16/11/09, 10:43
had Easynet niet nog wat warmte over laatst :D

groenleer
16/11/09, 13:13
Afgelopen week storing gehad met Ziggo.

Na veel proberen zelf kwam ik er niet uit en moest de storing mijnsinziens bij Ziggo liggen.
Ik met de 06 gebeld naar Ziggo, krijg je eerst een melding dat er momenteel een storing is in mijn specifieke regio. Toch knap als je mobiel en zonder nummer belt. Geen postcode check hebt hoeven in te vullen.

Na enige tijd gewacht te hebben verbonden met een van de helpdesk medewerkers.
Er werd begonnen met wat standaard checks om te zien of de computer wel DHCP aanvragen verstuurd en ontvangt. Ondaks dat ik netjes van het modem een 192.168.100.x adres kreeg en sporadisch een 84.x.x.x adres was het advies de netwerkkaart te verwijderen en opnieuw te installeren.
Dat dit het probleem niet zou oplossen had ik al wel verwacht.

Na nog wat testen moest ik de coax kabel van het kabelmodem loskoppelen.
De nog een paar testjes gedaan en dat zou de oplossing moeten zijn volgens de medewerker. Beste man wenste mij nog een prettige middag en hoopte voor mij dat de verbinding het snel weer zou doen.

-------------------------------------------------
Natuurlijk naderhand de coax maar weer er in gedraaid, anders zat ik nu nog te wachten...

Yourwebhoster
16/11/09, 13:17
Afgelopen week storing gehad met Ziggo.

Na veel proberen zelf kwam ik er niet uit en moest de storing mijnsinziens bij Ziggo liggen.
Ik met de 06 gebeld naar Ziggo, krijg je eerst een melding dat er momenteel een storing is in mijn specifieke regio. Toch knap als je mobiel en zonder nummer belt. Geen postcode check hebt hoeven in te vullen.

Na enige tijd gewacht te hebben verbonden met een van de helpdesk medewerkers.
Er werd begonnen met wat standaard checks om te zien of de computer wel DHCP aanvragen verstuurd en ontvangt. Ondaks dat ik netjes van het modem een 192.168.100.x adres kreeg en sporadisch een 84.x.x.x adres was het advies de netwerkkaart te verwijderen en opnieuw te installeren.
Dat dit het probleem niet zou oplossen had ik al wel verwacht.

Na nog wat testen moest ik de coax kabel van het kabelmodem loskoppelen.
De nog een paar testjes gedaan en dat zou de oplossing moeten zijn volgens de medewerker. Beste man wenste mij nog een prettige middag en hoopte voor mij dat de verbinding het snel weer zou doen.

-------------------------------------------------
Natuurlijk naderhand de coax maar weer er in gedraaid, anders zat ik nu nog te wachten...
Tsja... heb (net zoals vele anderen lijkt me) dit soort problemen ook met UPC....

BsHosting
16/11/09, 13:20
Afgelopen week storing gehad met Ziggo.

Dat was een heel gebied in Tilburg op Dinsdag als ik me niet vergis, van 5 uur in de ochtend tot ongeveer 12 uur.

Naderhand lag een groot deel KPN internet eruit tot de andere morgen.

Herbert
16/11/09, 14:06
Ik kreeg van de week een leuke:

hallo ik weet niet waar jullie mee bezihger zijn ik hep de renilimg vam betaleling vanm 48 uero kan je me nihgt truhg sturen dankje <knip>naam</knip>

Kan iemand dat vertalen?

Marin
16/11/09, 14:08
Ik kreeg van de week een leuke:

hallo ik weet niet waar jullie mee bezihger zijn ik hep de renilimg vam betaleling vanm 48 uero kan je me nihgt truhg sturen dankje <knip>naam</knip>

Kan iemand dat vertalen?

Of je zijn nicht terug kan sturen in ruil voor 48 euro.

mathijsie
16/11/09, 15:23
Ik kreeg van de week een leuke:

hallo ik weet niet waar jullie mee bezihger zijn ik hep de renilimg vam betaleling vanm 48 uero kan je me nihgt truhg sturen dankje <knip>naam</knip>

Kan iemand dat vertalen?

En wat heb je geantwoord? :smartass:

baahmi
16/11/09, 16:40
Sinds lange tijd is er weer iets door het spamfilter gekomen. En vind hem wel leuk om te delen:



Dus heeft er iemand nog iets over? :p

Een zekerheidje is dat deze mail door een Rus(sin?) is geschreven, ik herken het "russisch" engels.. (mijn vrouw is Russisch, vandaar dat ik wat taal eigenschappen ken die doorvloeien in andere talen)

Mvgr,
Martin

cfmweb
16/11/09, 18:05
Een zekerheidje is dat deze mail door een Rus(sin?) is geschreven, ik herken het "russisch" engels.. (mijn vrouw is Russisch, vandaar dat ik wat taal eigenschappen ken die doorvloeien in andere talen)

Mvgr,
Martin

Zeg eens tegen haar dat ze moet kappen met mailen ;)

mathijsie
16/11/09, 18:07
Of zeg dat ze even op marktplaats kijkt, daar staat misschien nog een betaalbaar tweedehandsje.:whistling:

Herbert
16/11/09, 18:07
Of je zijn nicht terug kan sturen in ruil voor 48 euro.
Als dat zo was dan had ik gezegd na gebruik ;)

En wat heb je geantwoord? :smartass:
Ik heb beantwoord met "Ik snap er niets van, bel maar" meer niet.
Toen die belde wist ik waar het over ging.

Spyder01
16/11/09, 19:21
Ik heb beantwoord met "Ik snap er niets van, bel maar" meer niet.
Toen die belde wist ik waar het over ging.

Dan is natuurlijk de vraag van vandaag: Wat bedoelde hij? Ik nam aan iets van een herinnering over een betaling van € 48,-?

Herbert
16/11/09, 20:21
Dan is natuurlijk de vraag van vandaag: Wat bedoelde hij? Ik nam aan iets van een herinnering over een betaling van € 48,-?
Helemaal goed.

SebastiaanStok
18/11/09, 10:45
Afgelopen week storing gehad met Ziggo.

Na veel proberen zelf kwam ik er niet uit en moest de storing mijnsinziens bij Ziggo liggen.
Ik met de 06 gebeld naar Ziggo, krijg je eerst een melding dat er momenteel een storing is in mijn specifieke regio. Toch knap als je mobiel en zonder nummer belt. Geen postcode check hebt hoeven in te vullen.

Na enige tijd gewacht te hebben verbonden met een van de helpdesk medewerkers.
Er werd begonnen met wat standaard checks om te zien of de computer wel DHCP aanvragen verstuurd en ontvangt. Ondaks dat ik netjes van het modem een 192.168.100.x adres kreeg en sporadisch een 84.x.x.x adres was het advies de netwerkkaart te verwijderen en opnieuw te installeren.
Dat dit het probleem niet zou oplossen had ik al wel verwacht.

Na nog wat testen moest ik de coax kabel van het kabelmodem loskoppelen.
De nog een paar testjes gedaan en dat zou de oplossing moeten zijn volgens de medewerker. Beste man wenste mij nog een prettige middag en hoopte voor mij dat de verbinding het snel weer zou doen.

-------------------------------------------------
Natuurlijk naderhand de coax maar weer er in gedraaid, anders zat ik nu nog te wachten...

Misschien moet je een knoop in de kabel leggen :w00t:
Dat is van de tips die iemand kreeg van het voormalige @Home, en die zijn overgegaan in Ziggo :)

Bij Radar hebben ze een keer een complete zaal afgehuurd voor mensen met klachten :thumbdown: En dat terwijl er volgens Ziggo geen problemen waren...


Bij UPC (toen Chello) heb ik vroeger ook de nodige problemen gehad, tegenwoordig gaat het prima.

Triloxigen
19/11/09, 13:05
www.spamprovider.com wordt steeds aangenamer;

Geachte heer/mevrouw, U heeft een applicatie gemaakt voor mensen die een e-mail kunnen sturen als ze spam ontvangen. Wij hebben daar nu een mail van jullie over gekregen. Al onze leden hebben zich ingeschreven in ons e-mailbestand! er is dus geen sprake van spam. Buiten het feit dat jullie met deze applicatie juist spammen want iemand een mailtje sturen met een melding is niet genoeg. Zorg dan dat het bedrijf ook weet wie het is zodat er evt iets aan gedaan kan worden. Nu maken jullie een tool die juist zelf in tegenspraak is met de spam wet. Bewijst wel weer omdat jullie niet eens een telefoonnummer bezitten of in iedergeval nergens zichtbaar is. Graag ontvang ik jullie berichten niet meer over eventuele spam. Bijvoorbaat dank. M. G Voor vragen kunt u bellen op: 0900-xxxxxxx


Zelfs ik ontvang spam van ze :p

Spyder01
19/11/09, 13:09
www.spamprovider.com wordt steeds aangenamer;


Zelfs ik ontvang spam van ze :p

Jij bent gewoon een vrijwillige spammert geworden met je site ;)
Maar wat kost dat 0900 nummer? Vast mooi aan de prijs, hopen ze nog wat aan je te verdienen ook ;-)

Triloxigen
19/11/09, 13:14
Jij bent gewoon een vrijwillige spammert geworden met je site ;)
Maar wat kost dat 0900 nummer? Vast mooi aan de prijs, hopen ze nog wat aan je te verdienen ook ;-)

Het is geen in massa verstuurd bericht, maar persoonlijk gericht aan de ontvanger. In alle spam emailss die verstuurd wordt willen ze reactie, daar helpt de site bij ;)

Geen idee wat het nummer kost, ga ze niet bellen. Ze schonen maar lekker hun lijst op ;)

WF WebHosting
20/11/09, 00:54
We werden vanavond gebeld door een kwade klant.
Die wilde met alle geweld "Peer" spreken, nou werkt er geen "Peer" bij ons en bij nader navraag bleek dat zijn verbinding gereset werd door een zekere "Peer".

Jullie voelen hem al denk ik :D

Deze klant was zijn website aan het updaten en kreeg een "Connection reset by Peer".
Toen maar uitgelegd hoe dat in zijn werk ging.

Robert

Domenico
20/11/09, 01:21
"Connection reset by Peer"

En dan verhaal halen bij Peer. :stupid:

The-BosS
20/11/09, 04:21
We werden vanavond gebeld door een kwade klant.
Die wilde met alle geweld "Peer" spreken, nou werkt er geen "Peer" bij ons en bij nader navraag bleek dat zijn verbinding gereset werd door een zekere "Peer".

Jullie voelen hem al denk ik :D

Deze klant was zijn website aan het updaten en kreeg een "Connection reset by Peer".
Toen maar uitgelegd hoe dat in zijn werk ging.

Robert

Die stoute peer toch he, vraag me af of hij zijn moeder zou bellen moest er staan "Connection reset by your mother" :p

YolkNet
20/11/09, 09:08
Ik zou hem doorverwijzen naar de groentenboer. Genoeg peren daar.

TCM
17/12/09, 09:22
Hier weer een mooie vertaling van een chinese leverancier van top hardware! ;)



Een mooie dag verder! lieve vriend

Tijd vliegt, is de kerst nadert, Wij willen graag met u samenwerken. Wij zijn een toonaangevende producent van elektronica. Dus als u producten bestellen, sturen wij een andere gratis.

U kunt onze produtcs op: www(.colorful-elec.)com zoals de 3G-S 32GB iPhone, Nokia N900, Sony Ericsson Satio (Idou), Apple laptops, consoles en zo verder. Al onze producten zijn origineel en gloednieuwe ook met de fabrikanten garantie.

Bovendien is ons bedrijf te ondersteunen dropshipping (dat betekent dat we de producten verzenden naar uw klanten rechtstreeks met uw naam). U kunt e-mail naar export(@colorful-elec.)com met uw eisen of vragen, kunnen we u zo spoedig mogelijk antwoord.

Gelieve vangst de beste kans om uw bedrijf te verbeteren verdienen ook meer winst.

Verwijder de beugel wanneer u onze website bezoekt
__________________________________________________ _______________
Windows Live: Make it easier for your friends to see what you’re up to on Facebook.
http://go.microsoft.com/?linkid=9691816

Leuk dat Google Translate/Babelfish dit mede mogelijk hebben gemaakt! :)

Yourwebhoster
17/12/09, 09:57
Wij zijn een toonaangevende producent van elektronica.

zoals de 3G-S 32GB iPhone, Nokia N900, Sony Ericsson Satio (Idou), Apple laptops, consoles en zo verder
Beetje tegenstrijdig...


Verwijder de beugel wanneer u onze website bezoekt
Beugel:)?

Tsja, Chinezen doen alles om de wereld te veroveren ben ik bang...

Magus
18/12/09, 11:17
Misschien moet je via de nooduitgang hun webwinkel binnengaan ;)

Apoc
18/12/09, 11:57
Lijkt me toch vrij duidelijk dat er met beugel haakjes () wordt bedoeld

Yourwebhoster
18/12/09, 12:02
Lijkt me toch vrij duidelijk dat er met beugel haakjes () wordt bedoeld
Zag net pas de haakjes bij hun website:) Trouwens mooie prijzen, alleen jammer dat je zo goed als opgelicht wordt als je daar wat koopt. Om voor die prijzen de producten te kunnen leveren is vrijwel onmogelijk, sommige dingen zijn tweede hands zelfs duurder.

The-BosS
18/12/09, 13:12
Zag net pas de haakjes bij hun website:) Trouwens mooie prijzen, alleen jammer dat je zo goed als opgelicht wordt als je daar wat koopt. Om voor die prijzen de producten te kunnen leveren is vrijwel onmogelijk, sommige dingen zijn tweede hands zelfs duurder.

Hier is het 2de hands duurder, maar in china liggen de prijzen toch echt wel 10 keer lager dan bij ons. Dus die prijzen zouden wel eens kunnen kloppen, ik ken nu toevallig iemand die naar china geweest is en die heeft daar een nieuwe asus eepc gekocht voor een een kleine € 100,- en een PSP voor nog geen € 60,- alle 2 nieuw.

Yourwebhoster
18/12/09, 13:56
Ik vind dit verschil te groot, ookal weet ik dat het daar goedkoper is. Ik ben ook in Azië geweest:) Over het algemeen veel goedkoper, maar ook weer niet zo goedkoop.
http://www.ciao-shopping.nl/Pioneer_CDJ_200__332080
http://colorful-elec.com/product.asp?id=3320

en http://colorful-elec.com/product.asp?id=3709
http://www.disco-events.nl/product_info.php?products_id=1143

Om maar even een voorbeeld te noemen, ik weet dat dj apparatuur over het algemeen duur is dus heb dit maar even als voorbeeld der uit gepikt.

Wynand
18/12/09, 14:41
Iemand zin de proef op de som te nemen? Kan je nog een handel in beginnen als het zaakje goed is.

Yourwebhoster
18/12/09, 15:32
Iemand zin de proef op de som te nemen? Kan je nog een handel in beginnen als het zaakje goed is.
Eerst de importkosten maar eens uitzoeken:oops:

Wynand
18/12/09, 15:33
0, tenzij er douane bij komt.

Yourwebhoster
18/12/09, 15:36
0, tenzij er douane bij komt.
Niet zo heel lang geleden een topic hierover geweest, komt er op neer dat de zending tijdje bij douane?? lag en ik weet niet of hij het uiteindelijk gekregen heeft, dus zou hiermee uitkijken;)

Triloxigen
18/12/09, 15:48
Eerst de importkosten maar eens uitzoeken:oops:

Niet in de originele doos versturen helpt vaak ook wel wat volgens mij :o

Yourwebhoster
18/12/09, 15:49
Niet in de originele doos versturen helpt vaak ook wel wat volgens mij :o
Naja ik zou zeggen probeer het uit, ik pas:lovewht:

Dennis
18/12/09, 16:02
Internet aankopen:
0-22 euro gratis
22-150 euro alleen btw
150+ euro btw+douanerechten
Bron: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

Douane rechten:
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html

Triloxigen
18/12/09, 16:11
Naja ik zou zeggen probeer het uit, ik pas:lovewht:

Ik heb ooit een server hier gekregen zonder extra kosten doordat er op stond 'test product' oid. Zat wel in de originele doos.

Triloxigen
18/12/09, 16:12
Internet aankopen:
0-22 euro gratis
22-150 euro alleen btw
150+ euro btw+douanerechten
Bron: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

Douane rechten:
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html

Waar wordt het waardebedrag bepaald over de prijs waarvoor je het invoert, of de verkoopprijs in NL?

DutchTSE
18/12/09, 16:38
Waar wordt het waardebedrag bepaald over de prijs waarvoor je het invoert, of de verkoopprijs in NL?

Als ik het goed heb de adviesprijs in Nederland. (las ik laatst toevallig op tweakers.net)

Triloxigen
18/12/09, 16:39
Als ik het goed heb de adviesprijs in Nederland. (las ik laatst toevallig op tweakers.net)

Maar de adviesprijs is over het algemeen hoger dat de verkoopprijs volgens mij. Dus niet echt handig.

Derek-Jan
18/12/09, 17:01
Faktuurbedrag is bepalend. Maar het is ook helemaal niet zeker of er wel invoerrechten verschuldigt zijn. Dit kun je zelf uitzoeken aan de hand van de Taric code die de leverancier normaal verstrekt.

Ik voer zelf produkten in die als land van origine China hebben en heb hier nooit problemen mee. Aangezien ik vergunning heb hoef ik ook pas de btw op te geven bij mijn kwartaalaangifte.

Als het via TNT binnenkomt doen zij de inklaring van deze goederen (indien je niet over een vergunning beschikt) en betaal je aan hun contant de btw + invoerrechten + inklaringskosten. (op het moment van aflevering)

Triloxigen
24/12/09, 10:11
Ik heb een aantal omeinnamen in mijn bezit welke ik op het moment niet actief gebruik, krijg ik een email:

Kunnen wij dit domein naar ons toe verhuizen ?

Dit lijkt me wel erg kort door de bocht :o

Ramon Fincken
24/12/09, 10:14
Gheghe ... ja dat kan .. maar dat doen we dus niet :P

Triloxigen
24/12/09, 10:42
Ik kreeg reactie op dat ik het een rare vraag vond;


Hierbij de vraag anders geforumleerd.
Kunnen we u voorzien van de betreffende formulieren om het domein naar ons toe te verhuizen?

Yourwebhoster
24/12/09, 10:43
whaha, wat heb je terug gestuurd?

Ramon Fincken
24/12/09, 10:43
Hij is wel vrijblijvend he :)

Want ook dat kan! ( De geluksvogel )

Triloxigen
24/12/09, 10:46
whaha, wat heb je terug gestuurd?

De standaard tekst die ik stuur als iemand een domeinnaam wil overkopen of daarvoor interesse toont.
Anders denk ik dat het email gesprek te lang duurt ;)

The-BosS
24/12/09, 16:14
bwa misschien een onmogelijk bedrag voor vragen en wie weet heb je wel eens ne zot die het nog zou betalen ook.

BramICT
27/12/09, 02:59
ik heb sinds een maand of 2 een stichting als klant, dit is een stichting voor mensen die niet meer kunnen functioneren in de maatschappij,

ik krijg regelmatig telefoon met dingen zoals:

ik: goede-dagdeel BramICT
klant: hallo, hij doet het niet.
ik: wat doet het niet en met wie spreek ik
klant: met NAAM, het scherm
ik: welk scherm
klant: pff dat snap je toch wel! van het internet
ik: ik kom wel even bij u langs (helemaal naar oude pekela anderhalf uur rijden staat de pc in de slaapstand.....)

ook krijg ik vaak vragen als:
maar hoe moet dat dan met een piratenzender?
(schijnbaar is dit erg in trek bij deze groep mensen in de maatschappij)

dan het laatste nog even. vorigge week bij een klant ook van die stichting..
de hele famielie woont in 1 huis.. opa,oma en dochters/zonen+aanhang en de dochters/zonen daarvan. nu kwam ik om een uur of half 1 aan maar toen moest ik een half uur buiten wachten omdat ze hun "gelligge uurtje" hadden, kon het niet laten door het raam te kijken.. maar allemaal aan een grote ronde tafel shag te draaien.. ik heb de rest van de dag in een deuk gelegen..
wat ik nog vergeten was te vertellen.. ze wisten het wachtwoord van de mail niet meer.. nu kwam iedereen met allerlij wachtwoorden, en toen hoorde ik uit de keuken opeens: is het niet flufje07, waarna de rest van die familie in een grote scheld partij uitbrak met opmerkingen als hou toch je bek stom oud K** wijf (maar het was wel oma die het goeie wachtwoord wist ;-))

Groetjes,

santema
27/12/09, 03:25
ik: ik kom wel even bij u langs (helemaal naar oude pekela anderhalf uur rijden staat de pc in de slaapstand.....)


Dat had je dus makkelijk voor de telefoon op kunnen lossen?

santema
27/12/09, 03:39
Iemand zin de proef op de som te nemen? Kan je nog een handel in beginnen als het zaakje goed is.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het in 99% van de gevallen ook :). Je mag het proberen, be my guest :).

cfmweb
27/12/09, 10:52
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het in 99% van de gevallen ook :). Je mag het proberen, be my guest :).

:huh:

@Bram: leuk.. bij de tokkies terecht gekomen? Mogen die een computer van de reclassering? :surrender:

Wynand
27/12/09, 13:05
Dat had je dus makkelijk voor de telefoon op kunnen lossen?Geloof mij, er zijn klanten zat waar je gewoon langs rijdt om hun problemen op te lossen. Er is voor een support medewerker een wereld van verschil tussen "Yo, Mijne mail marcheert ni!" of "Hallo, ik kan sinds gisteren geen emails meer versturen maar nog wel ontvangen, mails blijven in het postvak uit zitten". Als je zo eentje als de eerste hebt en je hebt het nog druk met andere dingen, waar je alles woord per woord moet uitwrikken om een redelijk antwoord te krijgen raakt 1) de klant redelijk snel geïrriteerd en moet je 2) zelf netjes kalm en beleefd blijven (lukt wel, maar er zijn ontspannendere dingen).
Je moet dan zelf wat zien hoe je het regelt, als je weet 2 uur bezig te zullen zijn met dat probleem telefonisch, of op 5 minuten wanneer je er langs gaat en je op dat moment dringendere zaken te doen hebt, is de beslissing vaak snel gemaakt. Als dat dan iemand is die in een maf boerengat (of net drukke stad) 150KM verderop woont leg ik dat wel uit en zeg ik op een later moment even terug te zullen bellen.

Misschien dat ik nog wel'ns naar een paar Chinese importeurs kijk eenmaal ik er wat over gevonden heb, of via CC/PayPal kan betalen.

martinvandebelt
29/12/09, 11:30
Hahha, hier nog een leuke .. Kwam ik zonet tegen op MSN. Weliswaar in het Deens, maar was te leuk om te laten liggen.


Vertaald:


Wii said:
hi

MSN Support said:
Hoi - waar kan ik u mee van dienst zijn?

Wii said:
ben 14 jaar en zoek internet werk
om te geld te verdienen en heb genoeg ervaring om een webshop te maken
?

MSN Support said:
Ok, waar wacht je nog op dan?

Wii said:
heb geen werk om geld te verdienen

MSN Support said:
Dan kun je gaan solliciteren?

Wii said:
wil internet werk hebben
dus ik solliciteer bij jou, want ik weet dat je één of ander bedrijf hebt

MSN Support said:
Schrijf een sollicatiebrief en mail die maar naar mij toe.

Wii said:
kan ik niet, ik haat te schrijven
maar ik wilde gewoon weten of je geen werk had voor mij, wat typwerk, toevoegen van dingen of zoiets

MSN Support said:
Als je "haat te schrijven", zal dat niet zo'n goed idee zijn of wel?

Wii said:
maar ik MOET werk hebben

MSN Support said:
Ik ben bang dat ik geen werk voor je heb.

Wii said:
aww
niet iets met boekhouding, msn support of iets dergelijks

MSN Support said:
Nee, sorry.

Wii said:
jammer
hoeveel verdien je per dag

Piwi-Web
29/12/09, 11:32
Haha, ja zo'n kids heb ik ook wel eens op MSN maar reageer daar meestal niet op :) (normaal is het 1 woord per regel en 20 x een buzzer :p)

Triloxigen
29/12/09, 11:32
En daarom doe ik zakelijk niks met msn, want dat trekt dat soort klanten aan :p

YolkNet
29/12/09, 12:12
Denk dat het nog wel even zal duren voor die een baan heeft :)

martinvandebelt
29/12/09, 14:06
Nee, zo kom je natuurlijk nooit aan werk .. Haha, typewerk, laat me niet lachen :r

The-BosS
29/12/09, 18:47
En daarom doe ik zakelijk niks met msn, want dat trekt dat soort klanten aan :p

Idem, haat msn ook voor support dingen en voor de rest ook eigenlijk.

Trouwens is 14 jaar nog niet wat te jong of zijn die regels ginders anders. Want in belgie mag jobstudent, weekendwerk, ... maar vanaf 16. Of wilde hij het toevallig nog in het zwart ;)

Wynand
29/12/09, 20:47
Trouwens is 14 jaar nog niet wat te jong of zijn die regels ginders anders. Want in belgie mag jobstudent, weekendwerk, ... maar vanaf 16. Of wilde hij het toevallig nog in het zwart ;)Waar heb jij de afgelopen jaren gezeten? Is al geruime tijd 15 jaar. +Daarbij, van het minimumloon hier in BE gaan die krantenbezorgers in NL die om 5:30 uit hun bed komen al lopen watertanden.

martinvandebelt
29/12/09, 22:51
Idem, haat msn ook voor support dingen en voor de rest ook eigenlijk.

Trouwens is 14 jaar nog niet wat te jong of zijn die regels ginders anders. Want in belgie mag jobstudent, weekendwerk, ... maar vanaf 16. Of wilde hij het toevallig nog in het zwart ;)


MSN kan soms best handig zijn. Ben eigenlijk ook nooit ingelogd, gebruik het alleen in specifieke gevallen als de klant geen Skype gebruikt.

Hier mag je "wit" werken vanaf 13 jaar, gelden wel speciale regels. Max 2 uur werken per dag en max. 12 uur per week. Kind moet ook minimaal 14 uur achter elkaar rust hebben. Voor vakanties zijn er nog weer andere regels en voor kinderen die om bepaalde redenen niet naar school gaan nog weer andere regels.

Wynand
29/12/09, 22:53
Ik denk dat je PM box voor het einde van het jaar vol zit Martin.

martinvandebelt
29/12/09, 22:56
Hehe..

Minimumsloon ligt hier omgerekend trouwens iets boven de 7 euro per uur voor 13+, gemiddelde nog veel hoger. Ligt er een beetje aan wat voor werk het is en in welke branche. Maar voor onder de 7 euro vind je hier geen kinderen meer die werken willen...

Spyder01
29/12/09, 23:01
Hehe..

Minimumsloon ligt hier omgerekend trouwens iets boven de 7 euro per uur voor 13+, gemiddelde nog veel hoger. Ligt er een beetje aan wat voor werk het is en in welke branche. Maar voor onder de 7 euro vind je hier geen kinderen meer die werken willen...

De Deense Kroon is niets waard (lekker goedkoop overnachten voor een paar dagen wanneer we naar Zweden gaan elke keer) t.o.v. de Euro.

Maar 7 euro per uur is veel, hier is dat volgens mij iets van 2,- of 2,50.

Wynand
29/12/09, 23:10
En voor dat bedrag zou je uit BE geen kat kunnen laten werken. (misschien een 13 jarige die nog niet beter weet) Hier iets van een 6,xx euro per uur.

martinvandebelt
29/12/09, 23:13
Klopt, levensonderhoud is hier algemeen wat duurder .. Ik kijk altijd even wat een cheeseburger van de BK kost :p Hier is dat 12 kr. (€1,61)

FSCJasper
29/12/09, 23:14
Zweden is over algemeen een duurder land dan Nederland. Een Zweedse vriendin van mij verdiende daar circa 3500 euro per maand (21 jaar). Daar kun je hier in Nederland eerst een tiental jaren ervaring opdoen.

Wynand
29/12/09, 23:14
Gewone Quick-hamburger is hier €1,8 :(

swedendedicated
29/12/09, 23:49
Zweden is over algemeen een duurder land dan Nederland. Een Zweedse vriendin van mij verdiende daar circa 3500 euro per maand (21 jaar). Daar kun je hier in Nederland eerst een tiental jaren ervaring opdoen.

Voor Zweedse begrippen is dat best veel hoor! De dingen die er duurder zijn dan hier. Elektra, water, belasting(en) niet enkel voor de staat maar ook om je vuil op te halen en gemeentelijke belastingen. Eten is zowat gelijk met Nederland. Auto's, verzekeringen en wegenbelasting en huizen zijn er een stuk goedkoper dan hier.

Spyder01
30/12/09, 00:00
Voor Zweedse begrippen is dat best veel hoor! De dingen die er duurder zijn dan hier. Elektra, water, belasting(en) niet enkel voor de staat maar ook om je vuil op te halen en gemeentelijke belastingen. Eten is zowat gelijk met Nederland. Auto's, verzekeringen en wegenbelasting en huizen zijn er een stuk goedkoper dan hier.

In Zweden krijgen we tenminste korting op de wegenbelasting als de weg richting je huis open gebroken wordt. Omgerekend iets van 3 tientjes, maar beter dan niets :)

martysmarty
30/12/09, 08:48
Voor Zweedse begrippen is dat best veel hoor! De dingen die er duurder zijn dan hier. Elektra, water, belasting(en) niet enkel voor de staat maar ook om je vuil op te halen en gemeentelijke belastingen. Eten is zowat gelijk met Nederland. Auto's, verzekeringen en wegenbelasting en huizen zijn er een stuk goedkoper dan hier.

3500 Euro is een redelijk gemiddelde. Net iets er boven.

Is wel afhankelijk van welke baan je hebt. Een startende programmeur bij een niet al te groot bedrijf, kan al snel 5000-5500 euro bruto verdienen wanneer hij/zij begint bij een bedrijf.

Triloxigen
30/12/09, 11:26
3500 Euro is een redelijk gemiddelde. Net iets er boven.

Is wel afhankelijk van welke baan je hebt. Een startende programmeur bij een niet al te groot bedrijf, kan al snel 5000-5500 euro bruto verdienen wanneer hij/zij begint bij een bedrijf.

Dat is een aardig modaal loon dan, in Nederland is het 2500,- meen ik :o

swedendedicated
30/12/09, 12:56
Praten we nou over 3500 bruto of netto? Netto lijkt me namelijk erg sterk als je kijkt naar wat de werkgever al moet betalen. Als je zwanger raakt of kinderen krijgt wordt het helemaal leuk! 50% doorbetaald tot een half jaar voor zowel de man als vrouw toch?

Triloxigen
30/12/09, 12:59
Praten we nou over 3500 bruto of netto? Netto lijkt me namelijk erg sterk als je kijkt naar wat de werkgever al moet betalen. Als je zwanger raakt of kinderen krijgt wordt het helemaal leuk! 50% doorbetaald tot een half jaar voor zowel de man als vrouw toch?

2500,- bruto/maand is modaal in Nederland.

De man heeft naar mijn weten geen zwangerschapsverlof overigens, maar daar heb ik geen ervaring mee ;-)

The-BosS
30/12/09, 13:43
De man heeft naar mijn weten geen zwangerschapsverlof overigens, maar daar heb ik geen ervaring mee ;-)

Geen idee hoe dat in Nederland zit, maar in Belgie noemt dat ouderschapsverlof. Het is wel niet zo lang als bij vrouwen, tenzei je gebruik kunt maken van speciaal regelingen etc.

martinvandebelt
30/12/09, 13:56
Hier heb je in principe samen 52 weken zwangerschapsverlof, waarbij de vrouw verplicht een aantal weken (20 ofzo?) op moet nemen, de man verplicht 2 weken op moet nemen, en de rest mag je verdelen tussen man/vrouw.

Die weken krijg je geld van de overheid. Volgens mij omgerekend iets van 100 euro per dag, ligt eraan wat normaal verdiend. Sommigen hebben in hun contract opgenomen dat ze gewoon doorbetaald worden door de werkgever.

Ingvald
30/12/09, 14:11
Geen idee hoe dat in Nederland zit, maar in Belgie noemt dat ouderschapsverlof. Het is wel niet zo lang als bij vrouwen, tenzei je gebruik kunt maken van speciaal regelingen etc.
De man krijgt standaard 2 weken vaderschapsverlof (3 werkdagen betaald door de werkgever en 7 door de overheid).

Tijdens de 2 eerste levensjaren van het kind, kan de vader ook nog bijkomend ouderschapsverlof nemen. Dit kan je dan bv in de vorm van 4/5 of halftijds werken opnemen. Maar dit moet wel afgestemd worden met de werkgever.

nevermind
30/12/09, 22:11
lol wat een topic...

Wynand
02/01/10, 22:27
Zo eentje die een paar keer per dag komt klagen over de banaalste dingen, maar had wel gehoopt dat hij ondertussen (na een jaar of 4) doorhad hoe onze vBulletin quick-reply functie werkte...

Jim says (21:58):
*hey mate
*why normal users aren;t able to quick reply?
*or use quick reply function
Wynand says (21:58):
*Are you going to "hey mate" four times a night?
Jim says (21:58):
*lol
*:P
Wynand says (22:00):
*You're probably talking about a single user that complained to you and doesn't know how quick reply works
*You're sure it's not just the user being an idiot?
Jim says (22:01):
*yea
*i just checked 3 more users , login in theiur account
*they were also not able to qick reply
Jim says (22:03):
*login in as user is very handy
*:P
Wynand says (22:03):
*He can't click it open either?
Jim says (22:03):
*open new posts?
Jim says (22:05):
*they all are able to replt, open new thread
*but can't qucik reply
Wynand says (22:06):
*I'm sortof logged in as our "test"-user now and I see a big quickreply form in front of my nose
Jim says (22:07):
*http://****/members/****.html
*log in as that user
*or any random user from users online (Members)
Wynand says (22:08):
*I still see a big fat quick reply form
*Fire up teamviewer
Jim says (22:08):
*yea he can't type in that
Wynand says (22:08):
*I can..
Jim says (22:08):
*i also see quick reply button
Jim says (22:09):
*and go advanced
Wynand says (22:09):
*Of course he needs to click the quick reply form open..
*teamviewer...
Jim says (22:10):
*216 *** ***
*****
Wynand says (22:10):
*Right, are you watching?
Jim says (22:10):
*yea
Wynand says (22:10):
*Good
*"Wynand, You are currently using ****'s account. Click here to go back to your admin account."
Jim says (22:10):
*i see that
Jim says (22:11):
*i'm not able to
*i mean user ****
Wynand says (22:11):
*http://www.wfobjects.com/images/portokalli/buttons/quickreply.gif
Jim says (22:11):
*w/e his name is
Wynand says (22:11):
*he needs to click that button
Jim says (22:11):
*ohh
Jim says (22:13):
*i see, is it not possible to just type without clicking on that button
Wynand says (22:13):
*No, it is not
Jim says (22:13):
*b'coz most of the user don't know and don't wannna research or look
Wynand says (22:14):
*erm, it's like that on pretty much all vB forums, i can make it work without the click though
Jim says (22:14):
*that would be great
Wynand says (22:14):
*done..
Jim says (22:15):
*ohh yeah
*thx mate

Spyder01
02/01/10, 22:34
Ben je mooi klaar mee Wynand. Lijkt me erg irritant als het altijd dezelfde is met de meest vreemde dingen.

The-BosS
02/01/10, 22:50
Tja typisch zo een geval van RTFM zou ik zeggen, ze weten het altijd beter maar weten nooit waarover ze spreken. Vraag me af of die ook naar de garage gaan om te zeggen dat hun auto niet werkt. En als de garagist dan vraagt van duwte ge op uw gas om vooruit te gaan, dat ze stom verbazing staan te kijken.

Wynand, hopelijk reken je toffe support kosten aan om 22u (op een zaterdag) om even een quick-reply op te lossen.

Wynand
02/01/10, 23:09
Betaald maandelijks een vaste vergoeding, met dingetjes als deze kan ik nog wel om, maar x aantal mods + migratie naar de volgende versie van vB + alle mods controleren + alle skins bijwerken (zo eentje die 5 skins draait..) gaat nou eenmaal niet even en beland hij achter in de rij (weet hij ook).

Yourwebhoster
03/01/10, 00:30
Betaald maandelijks een vaste vergoeding, met dingetjes als deze kan ik nog wel om, maar x aantal mods + migratie naar de volgende versie van vB + alle mods controleren + alle skins bijwerken (zo eentje die 5 skins draait..) gaat nou eenmaal niet even en beland hij achter in de rij (weet hij ook).
Je bent iets vergeten weg te halen, nu weten we ook wat voor een forum het is...

Wel dom, is idd standaard. Vind het zelf ook onlogisch, maar heb er voor de rest geen problemen mee.

Wynand
03/01/10, 01:16
Wist al niet eens meer dat die redirect er nog op draaide, anders had ik die ook wel geknipt.

Yourwebhoster
03/01/10, 09:05
Hij doet het nou toch niet meer:)

cfmweb
03/01/10, 10:53
..knip..Vraag me af of die ook naar de garage gaan om te zeggen dat hun auto niet werkt. En als de garagist dan vraagt van duwte ge op uw gas om vooruit te gaan, dat ze stom verbazing staan te kijken ..knip..


Ach je zou eens moeten weten.. na 18 jaar autotechniek waarvan 10 jaar als ondernemer :yes: maar dat is een heel ander forum :dots:

MMaI
03/01/10, 13:19
Hij doet het nou toch niet meer:)

jawel ;)

Wynand
03/01/10, 13:22
Gaat nu netjes naar 127.0.0.1 ;)

Yourwebhoster
03/01/10, 13:22
jawel ;)
Als je naar het domein gaat wordt je heel leuk naar 127.0.0.1 verwezen:drunk:
Edit: Wynand was me voor:)

MMaI
03/01/10, 16:26
doe dan ook index.html ;)

SebastiaanStok
05/01/10, 11:11
Geen e-mail moment maar wel hilarisch :D
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20100105

SebastiaanStok
06/01/10, 17:46
Geen e-mail moment maar wel opmerkelijk :eek:
"hoeraansluitingskosten" dit kreeg ik in Microsoft Word als suggestie op heraansluitingskosten :thumbdown:

Welke idioot heeft dit woord goed gekeurd voor toevoeging...

Moc
06/01/10, 17:49
Geen e-mail moment maar wel opmerkelijk :eek:
"hoeraansluitingskosten" dit kreeg ik in Microsoft Word als suggestie op heraansluitingskosten :thumbdown:

Welke idioot heeft dit woord goed gekeurd voor toevoeging...

Kon het niet laten om even te proberen. Zowel bij 2003 als bij 2007 krijg ik hetzelfde. :clown:

YolkNet
06/01/10, 17:53
:D maar wat zijn die kosten dan? Waar sluit je een hoer op aan? Google verbetert het zoekwoord wel naar heraansluitingskosten.
Doet me denken aan Najib Amhali: "hoersoebsidie, want de hoer is doer"

SebastiaanStok
12/01/10, 17:45
Zo juist één of ander onzin iets op de MSN.



Diana: Hello :)
Diana: Sorry to add you like this. My name is Diana
Sebastiaan Stok: who are you
Diana: I am the ex of someone you have on MSN
Sebastiaan Stok: great ^o) not interested
Diana: He dared to cheat on me so I'm adding all of his contacts to show them the X videos we made together


Geblokkeerd en gelijk aangeven als spam.
Ik heb geen tijd voor die onzin :thumbdown:

Ik wilde die persoon niet toevoegen maar MSN was zo vrij om een pop-up te tonen terwijl ik aan het typen was :mad:
Dus kreeg ik dit bericht.

Tim.Bracquez
12/01/10, 18:31
Tijd voor een SPAM filter op je MSN? :clown:

Het leukere is wanneer je de MSN naar een botje forward / laat aanmelden. Mensen zeggen de gekste dingen en worden kwaad zonder enige reden.

Apoc
12/01/10, 18:35
Het leukere is wanneer je de MSN naar een botje forward / laat aanmelden. Mensen zeggen de gekste dingen en worden kwaad zonder enige reden.

Volgens mij geldt dat voor het internet in zijn geheel ;)

MMaI
12/01/10, 19:23
Geen e-mail moment maar wel opmerkelijk :eek:
"hoeraansluitingskosten" dit kreeg ik in Microsoft Word als suggestie op heraansluitingskosten :thumbdown:

Welke idioot heeft dit woord goed gekeurd voor toevoeging...

wat dacht je van Ictcoördinator? die suggestie lijkt me ook niet helemaal correct ;)

SebastiaanStok
21/01/10, 11:57
Geen grappig moment maar een rand.
Een klant wilde op zijn mobiel de mail controleren, geen probleem. Alleen had hij het wachtwoord nodig en of ik deze per SMS wilde versturen.
Ook geen probleem :)

Blijkt dat mijn mobiele telefoon geen hoofdletters invoert :w00t:
Enkel aan het begin, maar niet op een andere plek...

Oké, we leven in een tijd dat je foto's kan maken, e-mail kan lezen, kan internetten met je mobiel!
Maar een simpele hoofdletter is teveel gevraagd :cursing:
Toch maar is kijken voor andere.

AlexanderOnline
21/01/10, 11:59
Ik geloof er echt helemaal niks van

YolkNet
21/01/10, 12:03
Ik ook niet. M'n gsm van 10 jaar geleden kon het al (siemens).
Wat voor telefoon heb je

SebastiaanStok
21/01/10, 12:07
Motorola Z8 :)

Maar als ik gewoon kies krijg ik alle letters die voor die toets gelden maar geen hoofdletter.
Als ik # toets krijg ik woord aanvullen dus dat is het ook niet :huh:

Maar ik heb het inmiddels anders gedaan door een spatie er tussen te laten en het woord 'hoofdletter' bij te plaatsen.

Edit: Het is dus 0 en dan teken dat je wilt. :o nu moet ik bekennen dat ik niet zo vaak SMS :)

Yourwebhoster
21/01/10, 12:32
Wat voor een mobieltje heb je dan? Meestal kan je doordrukken van eerste hoofdl., geen hoofdl en dan alleen hoofdl. of iets in die richting... Smartphones gaat nog makkelijker:)

MMaI
21/01/10, 17:27
T9 uitschakelen, handmatig beircht inkloppen en klaar.
En anders overstappen op een blackberry, de shift key is geniaal ;)

Yourwebhoster
21/01/10, 17:31
T9 uitschakelen, handmatig beircht inkloppen en klaar.
En anders overstappen op een blackberry, de shift key is geniaal ;)
Windows heeft dat ook;-) Iphone etc zal het ook hebben :thumbup:

cfmweb
21/01/10, 17:36
Goh.. een shift toets.. hoe kom je erop ->|

Lite-On
21/01/10, 17:48
T9 uitschakelen, handmatig beircht inkloppen en klaar.
En anders overstappen op een blackberry, de shift key is geniaal ;)

Of gewoon een HTC met qwerty keyboard:D
T9... verschrikkelijk, dat mensen berichten met zoiets kunnen tikken.
Mijn hele oude Siemens A50 kon overigens ook prima met hoofdletters overweg, kwestie van even switchen van klein naar hoofdletters.

SebastiaanStok
27/01/10, 10:18
Deze kreeg ik van iemand op de MSN :thumbup:
http://www.craigslist.org/about/best/lax/35274458.html

blaaat
27/01/10, 11:33
Kreeg deze e-mail binnen, spammert blijkbaar vergeten zijn website bij te voegen ;)



Ons bedrijf heeft een reputatie over de hele wereld voor onze eerlijkheid, fantastische
service en de snelheid en de betrouwbaarheid van onze uitbetalingen, dit maakt van ons een casino die u zeker kan vertrouwen!

http://www./NL/

Domenico
27/01/10, 12:30
Deze kreeg ik van iemand op de MSN :thumbup:
http://www.craigslist.org/about/best/lax/35274458.html

Hilarisch! :W:

cfmweb
27/01/10, 12:42
Deze kreeg ik van iemand op de MSN :thumbup:
http://www.craigslist.org/about/best/lax/35274458.html


before the toilet paper reached its Can't-Be-Flushed threshold

Geniaal ! :thumbup:

SebastiaanStok
27/01/10, 12:59
Kreeg deze e-mail binnen, spammert blijkbaar vergeten zijn website bij te voegen ;)

Die krijg ik ook de laatste tijd :thumbdown:

Designerhosting
27/01/10, 14:49
Degenen die de craigslist waardeerden zullen deze vast ook leuk vinden....

Worst possible "date" ever...I don't even... FML (serios) - Bodybuilding.com Forums

VinceSTM
04/02/10, 13:15
Iemand bij Dell heeft een foutje gemaakt....

santema
04/02/10, 13:32
Ik zie geen foutje hoor? Dat is gewoon geheimtaal, dat vereist een extra opleiding ;).

VinceSTM
04/02/10, 13:56
ik zie geen foutje hoor? Dat is gewoon geheimtaal, dat vereist een extra opleiding ;).

;) _o-

BramuS
04/02/10, 14:25
De kleine lettertjes zijn wel heel klein, zelfs zo klein dat je de extra kosten niet kunt lezen :drunk::stuart:

Piwi-Web
04/02/10, 15:20
Voor diegene die hem niet zien, Gaat over de " Lores ...." zooi ;)
Je zou toch van zo'n bedrijf als DELL verwachten dat ze het eerst laten nalezen door iemand anders voordat het naar de drukker gaat...:thumbdown:

SebastiaanStok
04/02/10, 15:24
Valt me nog dat er niet Lorem ipsum stond :) (want dat is waarmee die voorbeelden altijd beginnen).

Apoc
04/02/10, 15:27
Voor diegene die hem niet zien, Gaat over de " Lores ...." zooi ;)
Je zou toch van zo'n bedrijf als DELL verwachten dat ze het eerst laten nalezen door iemand anders voordat het naar de drukker gaat...:thumbdown:

.....

Tommi
04/02/10, 15:42
Hahaha, idd:thumbup: maar dergelijke fouten zie ik wel vaker voorbij komen. Maar dat zijn meer digitale folders ipv echte gedrukte // dat niemand het opviel bij de drukker ofzo?:lovewht:

The-BosS
04/02/10, 16:04
Hahaha, dat niemand het opviel bij de drukker ofzo?:lovewht:

Het is een drukker zijn werk ook niet om de inhoud te controleren, gewoon drukken wat ze krijgen. Trouwens bij de meeste drukkers moet je formulier invullen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud en de correctheid er van.

nick@dcoostkamp
04/02/10, 16:25
:whistling:Oepsie, lijkt een zeer interessant aanbod van Dell wie weet met wat onderhandelen kun je er nog 70 % korting op krijgen :-)

santema
04/02/10, 16:29
Voor diegene die hem niet zien, Gaat over de " Lores ...." zooi ;)
Je zou toch van zo'n bedrijf als DELL verwachten dat ze het eerst laten nalezen door iemand anders voordat het naar de drukker gaat...:thumbdown:

/me ziet geen lores...

Tommi
04/02/10, 17:27
/me ziet geen lores...

Lorem dan, als je het precies wilt weten:yes:

Piwi-Web
04/02/10, 17:36
/me ziet geen lores...

Tssss :smartass: ;)

Wynand
04/02/10, 17:36
Iemand bij Dell heeft een foutje gemaakt....Hebben ze hier ook gedaan, twee laptops afgeleverd ipv. een. :)
Studio 16 kopen anyone?

Lite-On
04/02/10, 19:00
Hetzelfde als de Dell folder zou je maar overkomen..... ligt bij duizenden mensen op de deurmat vol met drukfouten.
Whoops! :)

MMaI
04/02/10, 22:08
Hebben ze hier ook gedaan, twee laptops afgeleverd ipv. een. :)
Studio 16 kopen anyone?

nee, als je hem toch overhebt kom ik hem wel afhalen

Wynand
04/02/10, 22:11
nee, als je hem toch overhebt kom ik hem wel afhalenJe maggum kopen. :)

swedendedicated
04/02/10, 22:27
Deed dell dat maar met servers :) 2 halen 1 betalen.

Pantsy
05/02/10, 04:54
Dat deed dell ook, is inmiddels al weer 4 jaar terug alleen :)

24x7group
05/02/10, 13:06
Dat deed dell ook, is inmiddels al weer 4 jaar terug alleen :)

Misschien eens voorstellen aan onze account managers? Laten we hen massaal contacteren, misschien komt er wat van :D

DutchTSE
05/02/10, 15:30
Misschien eens voorstellen aan onze account managers? Laten we hen massaal contacteren, misschien komt er wat van :D

Misschien moet je eens wat beter met je accountmanager gaan praten ;)

24x7group
05/02/10, 17:07
Misschien moet je eens wat beter met je accountmanager gaan praten ;)

Heb pas een nieuwe gekregen, was een stuk vriendelijker als die vorige :p

Randy
05/02/10, 17:11
Afgelopen week 2x een R210 besteld via de vrienden van Oxilion. Website ~1150 euro, via Dennis ~850 euro. Dat kan toch nog een hoop schelen wanneer je geen groot commitment hebt. Ik bestel eigenlijk alle losse servers voor $klanten via Dennis. En altijd gratis verzending. Voor mezelf wil ik geen Dell. Ja, met 4 poortjes eronder, kolen erin en een rooster ipv een deksel :) (HP r0x!)

Spyder01
05/02/10, 17:13
Voor mezelf wil ik geen Dell. Ja, met 4 poortjes eronder, kolen erin en een rooster ipv een deksel :) (HP r0x!)

Snuiver.

Apoc
05/02/10, 17:59
Snuiver.

Uh, mis ik nou iets?

Wynand
05/02/10, 18:04
Uh, mis ik nou iets?Zijn grap? :)

Spyder01
05/02/10, 18:11
Uh, mis ik nou iets?

Snuiver, kennen jullie dat woord niet in die regio? Is zoiets als iemand die nogal duidelijk zijn mening laat blijken in hoe geweldig zijn materiaal wel niet is (of vul voor materiaal iets anders in).

Dat slaat op die Dell <-> HP zin die ik netjes heb gequote. Maar dat snapt Randy wel :)

En in dit geval dubbelzinig gezien de barbeque actie waar hij het over heeft.

RichardVD
05/02/10, 18:22
Ik zou echt helemaal moe worden van het onderhandelen voordat je een leuke prijs hebt. Geef mij maar gewoon standaard duidelijke prijzen die open zijn in te zien.

Helaas kan ik geen grappige e-mail momenten terugvinden.

Apoc
05/02/10, 19:38
Snuiver, kennen jullie dat woord niet in die regio? Is zoiets als iemand die nogal duidelijk zijn mening laat blijken in hoe geweldig zijn materiaal wel niet is (of vul voor materiaal iets anders in).

Dat slaat op die Dell <-> HP zin die ik netjes heb gequote. Maar dat snapt Randy wel :)

En in dit geval dubbelzinig gezien de barbeque actie waar hij het over heeft.

Ahh! Dat verklaart het.

Of hier niet bekend is - ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord (maar dat kan ook aan mij liggen). Ik dacht dat je hem uitmaakte voor junk.. ik snapte het verband al niet :p

Spyder01
05/02/10, 20:19
Ahh! Dat verklaart het.

Of hier niet bekend is - ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord (maar dat kan ook aan mij liggen). Ik dacht dat je hem uitmaakte voor junk.. ik snapte het verband al niet :p

Ik kijk wel uit, straks gaat ie me h4x0ren. Maar snuiver wordt als snoever uitgesproken. Drenten gebruiken het wel, Groningers hebben volgens mij iets soortgelijks.

Ik zal dit weekend m`n mailbox even uitbaggeren, heb ik vast nog wel een leuk ontopic bericht ;)

Randy
05/02/10, 20:20
Ahh! Dat verklaart het.

Of hier niet bekend is - ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord (maar dat kan ook aan mij liggen). Ik dacht dat je hem uitmaakte voor junk.. ik snapte het verband al niet :p

Burger King junk misschien :)

Goed, eerlijk is eerlijk. De support van Dell is de laatste jaren stukken beter geworden, waar ik bij HP achteruitgang zie. Op dit punt, is Dell tegenwoordig beter.

En nu weer ontopic ot:

Apoc
05/02/10, 22:33
Hehe ja ik snap em ;)

En het is overigens on-topic, ik vond het best een grappig moment

cfmweb
06/02/10, 00:09
Bericht:
Mijne Dames/Heren,

Mijn website SEO maken wat kost dat.?

mvg,
xxxxxxx

euh.. tja, maar even uitgelegd dat dat afhankelijk is van een aantal factoren etc ;)

Marin
06/02/10, 00:37
euh.. tja, maar even uitgelegd dat dat afhankelijk is van een aantal factoren etc ;)

Nou, er zijn genoeg van die "bureau's" die roepen "€500,- per maand en binnen 2 maanden sta je op 1 in Google!" (ja, als je zoekt op je eigen naam...)

Domenico
06/02/10, 16:08
***************************

Beste anoniem,

Je hebt een nieuw privébericht van m******* ontvangen, getiteld "reseller pakket", in het forum webhostingtalk.nl.
Dit is de tekst van het gestuurde bericht:
***************
beste

Voor 27 euro (ex btw) per maand heeft u en resseler pakket, met de vorwaarden die op het forum heeft genoemd. Joomla en wordpres, draaien bij verschillende va onze klanten. Wij doen alle onderhouden en leveren de survice die u nodig heeft

Gr M**********

***************

Beste M,

Als je dan iets doet wat volgens de regels al niet mag doe het dan wel goed. Ik zou zeggen, ga een cursus Nederlands volgen want op deze manier jaag je gebruiker anoniem wel heel hard weg en is dit het risico uiteindelijk helemaal niet waard.

Of je toetsenbord is gewoon stuk maar dat had je dan maar even moeten vermelden.

PATS BOEM IP BAN! :stupid:

Wynand
06/02/10, 16:20
Als je dan iets doet wat volgens de regels al niet mag doe het dan wel goed. Ik zou zeggen, ga een cursus Nederlands volgen want op deze manier jaag je gebruiker anoniem wel heel hard weg en is dit het risico uiteindelijk helemaal niet waard. En ik zeg, censureer volledig of censureer niet. :P

MMaI
06/02/10, 16:57
hoe zit dat eigenlijk met het posten van PM's?

een tijdje geleden riep ene BsHosting dat het posten van PM's niet is toegestaan (verbale onenigheid) nadat ik een PM van hem gepost had.

Mod:ban: :lovewht:

oehTie
08/02/10, 13:02
pm is natuurlijk een private message. Prive moet je niet posten. Maar als het voor een discussie nodig is en de pm geen info bevat die schadelijk kan zijn voor anderen zie ik het probleem niet :)

ilnee
08/02/10, 13:15
Keihard afstraffen natuurlijk.

Spyder01
08/02/10, 13:53
Ik kan geen medelijden hebben met figuren die zich niet aan de forumregels houden. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen nu wel weten dat Anoniem bij Domenico terecht komt.

Aan de schandpaal met die lui ;)

ilnee
08/02/10, 13:59
Ehm...volgens mij ben je nu in de war met iets anders.

Spyder01
08/02/10, 14:19
Ehm...volgens mij ben je nu in de war met iets anders.

Nee hoor, ik reageer gewoon op Domenico zijn pm-post en de daarop volgende discussie. Dus ik ben helemaal niet in de war...

ilnee
08/02/10, 14:22
Ach so. oehTie (vermoed ik) en ik gingen in op het specifieke geval dat MMaI aanhaalde.

daveww
12/02/10, 15:11
Zojuist een support reactie ontvangen


Dept: Support

Geachte heer, mevrouw,
Op het onderstaande IP-adres is ook geprobeert de mail in te stellen.
192.168.0.1Het ging erom dat de klant XX keer foutieve login pogingen heeft gedaan waarna IP-adres is geblokkeerd.

Youngbits
12/02/10, 20:40
Wij hosten een lange tijd geleden gameservers onder de naam Serverking. Na dermate gefrustreerd te raken met de hoeveelheden sponsor aanvragen, besloten we een sponsor pagina op de site te zetten. Hier werden de geïnterresseerden vriendelijk gevraagd een mailtje te sturen naar prullenbak@serverking.nl.
Je raad het al, de mailtjes bleven binnenkomen....

Toen we ons realiseerden dat deze jongens niet zo makkelijk op zouden geven zijn we begonnen enthousiast in te gaan op alle sponsorverzoeken, mits er administratieve kosten voor de start werden betaald (gelijk aan het jaarbedrag).
Nog nooit zo gelachen als de dag dat we onze eerste klant zo binnenkregen ;-).

daveww
12/02/10, 21:42
... Hier werden de geïnterresseerden vriendelijk gevraagd een mailtje te sturen naar prullenbak@serverking.nl.
Je raad het al, de mailtjes bleven binnenkomen...Zo zie je maar dat men niet leest op de pagina en enkel zoeken naar e-mailadressen en deze meteen gebruiken.

Het heeft dus ook geen zin om te melden "Op sponsor aanvragen zal niet worden gereageerd.", men leest dit immers toch niet.

Ook wij krijgen toch nog aanvragen binnen, deze verwijderen we altijd meteen en steken er geen verdere energie in.

Toch leuk dat ze niet (eens) gezien hebben dat er staat PRULLENBAK :thumbup:

Piwi-Web
13/02/10, 00:32
Zo zie je maar dat men niet leest op de pagina en enkel zoeken naar e-mailadressen en deze meteen gebruiken.

Het heeft dus ook geen zin om te melden "Op sponsor aanvragen zal niet worden gereageerd.", men leest dit immers toch niet.

Ook wij krijgen toch nog aanvragen binnen, deze verwijderen we altijd meteen en steken er geen verdere energie in.

Toch leuk dat ze niet (eens) gezien hebben dat er staat PRULLENBAK :thumbup:

Toevallig vanavond nog eentje binnengekregen ...
We bieden al een dik jaar geen gamehosting meer aan maar toch blijven ze vragen om gameservers ... ->| :double fuck:

cfmweb
13/02/10, 15:05
Google komt soms met vage suggesties :thumbup:
Bijbehorende video op dumpert (http://www.dumpert.nl/mediabase/820191/95358057/google_fail.html)

8537

oehTie
13/02/10, 23:18
Google komt soms met vage suggesties :thumbup:
Bijbehorende video op dumpert (http://www.dumpert.nl/mediabase/820191/95358057/google_fail.html)

8537


schitterend,

maarehh, genoeg mensen die dit soort onzin dingen invullen... daardoor gaat google vanzelf ditsoort suggesties geven :D:sorcerer:

Magus
15/02/10, 16:05
dat geeft je toch te denken... :)

Marco Mahieu
15/02/10, 16:27
Haha, geweldig inderdaad!

Triloxigen
15/02/10, 16:33
Toevallig vanavond nog eentje binnengekregen ...
We bieden al een dik jaar geen gamehosting meer aan maar toch blijven ze vragen om gameservers ... ->| :double fuck:

Heb nog nooit gamehosting aangeboden en krijgen zelfs dat soort vragen ;x

Marco Mahieu
15/02/10, 16:45
Zo kreeg ik laatst een mailtje binnen of ik niet gratis een streaming server kon leveren :wacko:

mathijsie
15/02/10, 20:58
Zo kreeg ik laatst een mailtje binnen of ik niet gratis een streaming server kon leveren :wacko:

Nou, dat plan heb je maar even in de icecast gezet zeker :drunk:

SebastiaanStok
20/02/10, 14:21
Deze vond ik vandaag in mijn spamfolder.



***This message was created automatically by mail-delivery software. Do not reply to this message.***

Hello!
Your profile will be locked in response to a complaint received by the Administration 29.01.2010 ă.
According to "paragraph 8 of the user agreement, rollerscapes.net reserves the right to suspend or terminate the provision of services rollerscapes.net, promptly notifying the user.

Refute the statement may be, following this link:
http://referstuff.com/mask/f33f0fb26b


If the application is not rejected within 7 days, your e-mail an account will be blocked.
It has a number 490259850426244.

In the near future we will contact you.
It takes up to 3 days to process your request.
Thank you!
--------------------------------
Sincerely,
mail support service
rollerscapes.net



Ja natuurlijk :thumbdown:

Yourwebhoster
20/02/10, 14:22
lol, en dan een 403 op die link... tsja, spammerds worden steeds creatiever.

Marco Mahieu
20/02/10, 14:24
Deze vond ik vandaag in mijn spamfolder.



Ja natuurlijk :thumbdown:

Ik heb precies dezelfde gehad (maar dan met Procy eronder natuurlijk ;))

SebastiaanStok
20/02/10, 14:25
Wel vreemd dat het spamfilter op de server dit niet tegenhield.
Want de afzender was support-50@rollerscapes.net en via SPF zou hij hem moeten stoppen. - Kennelijk was de score te laag :)

Yourwebhoster
20/02/10, 14:26
Wel vreemd dat het spamfilter op de server dit niet tegenhield.
Want de afzender was support-50@rollerscapes.net en via SPF zou hij hem moeten stoppen. - Kennelijk was de score te laag :)
Wat voor score heeft het gekregen dan? Staat toch in de mail headers meestal?

SebastiaanStok
20/02/10, 14:46
Klopt, alleen herinnerde ik me dat pas nadat ik de mail al had verwijderd :pinch:

Apoc
23/02/10, 18:42
Nou, dat plan heb je maar even in de icecast gezet zeker :drunk:

Haha geweldig :D

Marco Mahieu
03/03/10, 09:32
Nou, dat plan heb je maar even in de icecast gezet zeker :drunk:

Ja, uiteraard... Maar ik snap de gedachten gang van dat soort mensen gewoon niet. Ik ga toch ook niet naar de supermarkt om te vragen om een gratis kratje bier :surrender:

SebastiaanStok
03/03/10, 14:07
Geen e-mail maar een advertentie bij Marktplaats.



Prijs: 125,00 euro

Dell PowerEdge 1750 ongebruikt
Beschrijving
Wilde deze voor hobby gebruiken maar geen tijd. Plus vergist in de herrie die zo'n server maakt. Gebruik nu PC voor Server doeleinden. Voorkant helemaal krasvrij.

POWEREDGE 1750 - AC - XEON 2.8GHZ/512K 5PCI
RISER CARD WITH 2X64BIT/133MHZ
PCI-X2GB ECC DDR MEMORY, (2X1GB)PE1750
TERMINATOR CARD FOR PROCESSOR SLO
3 x 36GB SCSI ULTRA320 (10, 000RPM) 1IN 80 PI
PERC 4/DI ONBOARD RAID CARD
8X DVD-ROM DRIVE IDENO OPERATING SYSTEM.(N)

Handleiding in PDF vorm beschikbaar.


Ik kreeg zowat een hartaanval :surrender:
125,00 euro. voor zo'n opstelling :drool:

http://link.marktplaats.nl/325771003
Is helaas al verkocht :crying:

Marco Mahieu
03/03/10, 14:13
Is helaas al verkocht :crying:

Ja dat kan ik mij voorstellen. Wel jammer, had hem ook wel willen hebben voor dat geld ;)

Apoc
03/03/10, 16:09
Dear Andre,

I've been thinking a lot about you lately, and really miss the relationship we had. After much contemplation and reflection, I've realized there were things I could have done differently. I would like to give our relationship another try, and here is what I am prepared to offer:

* 50% off for first 90 days*
* One-on-One time with a "relationship counselor"
* Best Practices Guide to Chat

I hope you will reconsider and give this relationship another try. If interested, please respond to this e-mail, and I will be in touch with you promptly to schedule our first date!

Warm Regards,

<knip>

*Available for Pro and Premier only. Offer valid for first three seats. May not be combined with other discounts, offers or promotions.

Ik kreeg dit net van een Amerikaans bedrijf (zal de naam achterwege laten) waar ik een jaar geleden een testaccount voor 2 weken had (voor bepaalde software). Heb nooit direct contact met ze gehad, en dan krijg je zoiets (geautomatiseerd mailtje, en ze laten het klinken alsof het om een liefdesrelatie gaat). Ze stonden vrij hoog op mijn shortlist, maar met dit soort onzin gaan ze echt gelijk een paar plaatsjes omlaag. :r

Spyder01
03/03/10, 16:11
Ik kreeg dit net van een Amerikaans bedrijf (zal de naam achterwege laten) waar ik een jaar geleden een testaccount voor 2 weken had (voor bepaalde software). Heb nooit direct contact met ze gehad, en dan krijg je zoiets (geautomatiseerd mailtje, en ze laten het klinken alsof het om een liefdesrelatie gaat). Ze stonden vrij hoog op mijn shortlist, maar met dit soort onzin gaan ze echt gelijk een paar plaatsjes omlaag. :r

Soms blijft de liefde nu eenmaal onbeantwoord ;)

Marco Mahieu
03/03/10, 16:16
Haha, ik vind hem toch wel komisch hoor ;)