PDA

Bekijk Volledige Versie : Grappige e-mails/momenten!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12]

Wynand
24/02/13, 15:27
Waarom stond de UPS uit? :o

Paul Z.
24/02/13, 17:04
Waarom stond de UPS uit? :o
Gokje; Omdat die net zo oud is als de server? (En de batterijen al een jaar of 10 kapot zijn?)

cfmweb
24/02/13, 22:51
Dat ding hield niet op met piepen, daarom hebben ze de stekker er maar uit getrokken ;)

De backups gingen op een tapeje.

MHulst
25/02/13, 15:37
Goed idee, had net nog een vraag maar inmiddels al fixed. Next time post ik het hier.

MHulst
25/02/13, 15:42
hahaha, geniaal idd.

cfmweb
04/03/13, 09:02
Ook wel mooi. Deze kwam ik laatst op Twitter tegen.
Ehm.. Microsoft?

10680

cfmweb
17/03/13, 15:55
Een grapje op mijn persoonlijke blog:

10698

YolkNet
17/03/13, 16:12
de spelfouten zijn wel grappig inderdaad. Een koekje bij een melding over cookies was in het begin leuk, maar nu erg flauw.

cfmweb
17/03/13, 20:01
Ah joh jankert, anders zuip je nog effe een fles azijn leeg :)

Ben wel benieuwd wat jij allemaal als spelfout beschouwt, en wat jouw laatste grappige bijdrage in deze thread was?
De gelinkte website is overigens niet van mij als je daarop doelt.

Edit: Oh pardon, het is jankerd ;)

YolkNet
18/03/13, 12:03
Internetpagina's en internetbrowser.
Ik heb niet bijgedragen in deze thread omdat ik geen grappige e-mailsmomenten ken :D

cfmweb
18/03/13, 20:19
Je bedoelt e-mails/momenten?

Maar als je nou die spaties die ik teveel heb gebruikt tussen e-mail[spatie]/[spatie]momenten zet? ben je dan blij? :oops:

Enne het is "bijdragen aan een thread" ;)

Tagnet
25/03/13, 14:24
Erg leuk topic!

Wij werden laatst gebeld door een telefonische verkoper die vroeg of hij ons wat info mocht toesturen. Klonk wel interessant dus ja, doe maar.
De mail die wij vervolgens ontvingen begon met:

"Bedankt dat u aan de telefoon zo vriendelijk tegen mij was"...

Zet je toch aan het denken over de reacties die zo'n persoon iedere dag krijgt!

Apoc
26/03/13, 10:23
Erg leuk topic!

Wij werden laatst gebeld door een telefonische verkoper die vroeg of hij ons wat info mocht toesturen. Klonk wel interessant dus ja, doe maar.
De mail die wij vervolgens ontvingen begon met:

"Bedankt dat u aan de telefoon zo vriendelijk tegen mij was"...

Zet je toch aan het denken over de reacties die zo'n persoon iedere dag krijgt!

Hah, dat zou je voor de gein eens bij mij moeten proberen. Als er iets is waar ik een hekel aan heb..

cfmweb
26/03/13, 11:09
Vandaag via Facebook 10710

visser
26/03/13, 12:20
Vandaag via Facebook 10710

Ja, wel, maar afhankelijk van hoe je het bekijkt duurt het renderen van zelfs die enkele unit informatie tussen de 9 maanden en 1-2 decennia....
(En de management summary om throughput vs latency uit te leggen : 'Ook 9 vrouwen kunnen niet in één maand een baby opleveren'.)

Tagnet
26/03/13, 13:01
Hah, dat zou je voor de gein eens bij mij moeten proberen. Als er iets is waar ik een hekel aan heb..

Hahaha, ik vermoed dat je al kriebels kreeg bij de term "telefonische verkoper"...?

tvdh
08/04/13, 02:02
Ik ben voornamelijk ICT dienstverlener, maar ik krijg ook wel eens wat grappige (vooral vage) mailtjes binnen. Hier een greep eruit:

Ik probeer een app te installeren de diskdrive motor gat is te groot vr de cd!
Snel een oplossing graag.


Mijn Adobe Acrobat x pro doet het niet meer.
Ik heb er verder niets mee gedaan.
Nu kan ik sommige side niet uitprinten.


Word 10 kan ik niet gebruiken als ik typ doet het niet word wazig.

cfmweb
15/04/13, 01:03
10757

Het is weer tijd voor de BBQ

ptimo3
06/06/13, 01:07
10757

Het is weer tijd voor de BBQ

Zeker met het weer dit weekend :-)

SebastiaanStok
13/06/13, 12:34
Geen e-mail moment maar wel uitzonderlijk grappig (en eigenlijk ook te dom voor worden), op gebied van Security zou een EPIC Face palm bijna nog te min zijn. :w00t: ->|->|

Omdat je apache voor een controle paneel niet onder root kan draaien kwam deze ontwikkelaar met geniale idee om alle bestanden dan maar gewoon op chmod 777 te zetten.
Daarmee ook de configuratie bestanden van Apache, BIND, FTP, en zo'n beetje iedere pagina die iemand host.

https://github.com/bobsta63/zpanelx/blob/master/modules/apache_admin/hooks/OnDaemonRun.hook.php#L419


if (fs_filehandler::UpdateFile($vhconfigfile, 0777, $line)) {
Er is eigenlijk geen stukje code wat configuratie wegschrijft dat geen 0777 gebruikt :eek:

NederHost
13/06/13, 12:46
Omdat je apache voor een controle paneel niet onder root kan draaien kwam deze ontwikkelaar met geniale idee om alle bestanden dan maar gewoon op chmod 777 te zetten.

Apache als root draaien kan overigens wel door te compileren met -DBIG_SECURITY_HOLE - de naam van die define zegt genoeg. IMHO nog een 'veiligere' oplossing dan deze 777-methode ;)

SebastiaanStok
13/06/13, 12:57
Zelfs sudo gebruiken is nog veiliger, uiteraard is dit ook behoorlijk link maar heb je te minste dat het tot één gebruiker is beperkt :)

Domenico
03/07/13, 01:02
Juist. :)


Het volgende bericht is verzonden via het webhostingtalk.nl-mailformulier door ****** ( mailto:******@yahoo.com ).

--------------------------------

Ik wil mijn eigen TAXI BEDRIJF beginnen, maar voordat ik het ga doen wil ik meer informatie m.b.a. eigen zaak beginnen.
* Wat is de procedure om deze zaak te beginnen.
* Moet ik zelf een eigen bewijs hebben om de taxi te besturen; Wat voor een bewijs is dit en hoe kan ik het halen.
* Als ik de taxi door iemand anders laten besturen, moet ik dan een bewijs als de eigener, nog nodig?
* Kan ik een bedrijf hebben terwijl ik een ww uitkerring ontvang.
Graag wil ik deze vragen beantwoorden, een ik bedankt u voor u tijd


Hebben jullie nog wat tips?

IT-worX
03/07/13, 01:27
Ik vind dat hij minimum het volgende nodig heeft:
- VOIP server voor de oproepen van klanten naar het bedrijf en communicatie tussen wagens onderling
- Tracking server voor alle auto's
- Raspberry PI in elke wagen voor alle gegevens op te slaan (bvb hoe de chauffeur rijd)

Nog iets? :)

Spyder01
03/07/13, 12:01
Ik vind dat hij minimum het volgende nodig heeft:
- VOIP server voor de oproepen van klanten naar het bedrijf en communicatie tussen wagens onderling
- Tracking server voor alle auto's
- Raspberry PI in elke wagen voor alle gegevens op te slaan (bvb hoe de chauffeur rijd)

Nog iets? :)

Ja, een (lees)bril :)

cfmweb
04/08/13, 22:21
Zo dan.. ze worden wel steeds slechter die phisingmails...

11065

patrickekkel
05/08/13, 11:47
Tja wist je dat niet dan Apple heeft een groot aandeel in de android.store.nl
Daarom mailen ze ook vanuit dat adres :)

cfmweb
01/01/14, 14:32
Server crash

11349

The-BosS
01/01/14, 16:21
Server crash

11349

Ouch :rolleyes:.

t.bloo
01/01/14, 19:37
Een verhaaltje achter bovenstaande "mysql drop table" server crash: https://blogs.oracle.com/constantin/entry/now_that_s_what_i

Sven Heylen
02/01/14, 11:16
Ik heb er ooit eentje gehad die dacht dat de gegevens van zijn website op zijn scherm bewaard werden. "Dus als ik mijn scherm verhuis, dan kan ik mijn website toch nog zien", euhm: ja, normaal wel, als er elektriciteit is", heb ik toen gezegd. Eerlijk waar, echt gebeurd!

SebastiaanStok
03/07/14, 10:06
Dit stond bij een spambericht aan de onderkant: This email is free from viruses and malware because avast!"

Mijn enige gedachte was, Ja maar helaas niet vrij van spam content :thumbdown:

Qweb
03/07/14, 12:46
Oefff, ja, niet veel soeps!

- - - Updated - - -


Ik heb er ooit eentje gehad die dacht dat de gegevens van zijn website op zijn scherm bewaard werden. "Dus als ik mijn scherm verhuis, dan kan ik mijn website toch nog zien", euhm: ja, normaal wel, als er elektriciteit is", heb ik toen gezegd. Eerlijk waar, echt gebeurd!

Haha, geweldig!

JelleDL
03/07/14, 14:52
Zo, terug leven in deze thread, dat zou geniaal zijn :D
Zelf helaas niet zoveel items om hier te posten, ik denk dat me klanten te slim zijn :/ O wait

Sven Heylen
16/07/14, 10:33
Leuke actie voor een boksschool: wordt nu lid en ontvang een fractuur van 150 euro voor maar 90 euro.

Op een website gelezen: "Goedenmiddag, ik wil graag 3 emailadressen. Een in Rotterdam, een Utrecht en een in Nijmegen."

Ok, ik lig even onder mijn bureau

verdonn
17/07/14, 23:43
Beste....ik heb net mijn internet provider gecontacteerd....deze bevestigde inderdaad dat er een probleem was met de internet connectie....en niet met mijn mail
Echter staat mijn mail bij u op de server...dus ligt het probleem bij u...

Yourwebhoster
18/07/14, 00:30
Beste....ik heb net mijn internet provider gecontacteerd....deze bevestigde inderdaad dat er een probleem was met de internet connectie....en niet met mijn mail
Echter staat mijn mail bij u op de server...dus ligt het probleem bij u...

Ik ben benieuwd wat je antwoord was:)

verdonn
22/07/14, 17:37
zeeeer diplomatisch....:thumbup:

ecoracks
24/07/14, 15:13
erg grappig. vooral doorgaan

wdele
11/12/14, 19:13
Iedereen hier heeft het over '13-jarige' kindjes die er helemaal niks van snappen en dat ze allemaal dom zijn, maar dat is totaal niet zo. De meesten wel, maar ik ben 13 en heb gewoon mijn eigen hostingbedrijf.

Ook is het niet waar dat je geen KvK-inschrijving en btw-nummer mag hebben als minderjarige, is heel makkelijk te doen. Ik heb er ook een.

IT-worX
11/12/14, 19:41
Euhm ... Proficiat?
Ik hoop dat je medewerkers hebt voor als je klanten problemen hebben tijdens jouw schooltijd?

Bart L
11/12/14, 20:24
Edit: laat ook maar ;)


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Boskoop
11/12/14, 20:32
Euhm ... Proficiat?
Ik hoop dat je medewerkers hebt voor als je klanten problemen hebben tijdens jouw schooltijd?

Of als je huiswerk aan het maken bent :)

crafthost.nl doet het niet, de cyberfusion.nl naam (welke van dezelfde eigenaar is) geeft een of andere template. Site wordt gehost bij www.000webhost.com

Ik denk dat de 13 jarige gewoon aan reseller hosting doet

Yourwebhoster
13/12/14, 15:09
En we gaan weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp. Wil je het hebben over minderjarigen en hosting of het verkopen van reseller hosting (waar niets mis mee is) dan mag je daar een nieuw topic voor openen.

JelleDL
10/01/15, 12:36
Niet helemaal server gerelateerd, maar we krijgen soms ook wat computer problemen binnen:

Context is een computer (Mac) die niet wil opstarten in een koude kamer.
Onderstaande is een onderdeel van wat ik ontving, altijd tof als men zelf oorzaken zoeken :)


Ik vermoed dat het is zoals bij een auto in de winter; de batterij (in dit geval de PRAM-batterij) die bijna leeg is en bij een koude start niet krachtig genoeg is om de HD te vinden.

Hostinger
10/01/15, 18:16
Of als je huiswerk aan het maken bent :)

crafthost.nl doet het niet, de cyberfusion.nl naam (welke van dezelfde eigenaar is) geeft een of andere template. Site wordt gehost bij www.000webhost.com

Ik denk dat de 13 jarige gewoon aan reseller hosting doet

Correctie, site wordt gehost bij onze resellertak YouHosting.com, een alles-in-1 resellersysteem voor gratis hosting waarmee je zonder technische kennis een hostingdienst aan kunt bieden.

Boskoop
11/01/15, 23:51
Correctie, site wordt gehost bij onze resellertak YouHosting.com, een alles-in-1 resellersysteem voor gratis hosting waarmee je zonder technische kennis een hostingdienst aan kunt bieden.

inmiddels wel? de laatste whois update is van Updated Date: 2014-12-22

mijn vermoeden is dat de site na 11 december (datum van mijn post) is verhuisd?

Marin
19/05/15, 14:02
Jaa, leuke toevoeging.

Wij hebben een hostingklant, een stichting (die inmiddels nog maar door 1 of 2 bestuurders geleid wordt). Betalen stelselmatig te laat (facturen staan soms een jaar open). We hebben eigenlijk alle smoezen al wel gehoord van "Het komt echt goed, we zijn nu met een MEEGA sponsor in gesprek" tot "Nee, iemand heeft een rechtzaak tegen ons aangespannen en nu zijn onze rekeningen zomaar bevroren, waar moet het heen met nederland!!". Vanmorgen kregen we weer een leuke:



Ik wil dit betalen van de btw teruggaaf, waarvan ik vandaag vernomen heb dat die binnen 20 dagen wordt uitbetaald, omdat men gemakshalve vorige week de hele belastingdienst maar had dichtgegooid vanwege Hemelvaart.

<knip>

Het is alleen vermoeiend om steeds weer te moeten communiceren naar partijen toe als andere weer eens gefaald hebben.


Erg leuk om te lezen dat het toch ALTIJD aan anderen ligt...

Edwinkost
19/05/15, 16:27
Jaa, leuke toevoeging.

Wij hebben een hostingklant, een stichting (die inmiddels nog maar door 1 of 2 bestuurders geleid wordt). Betalen stelselmatig te laat (facturen staan soms een jaar open). We hebben eigenlijk alle smoezen al wel gehoord van "Het komt echt goed, we zijn nu met een MEEGA sponsor in gesprek" tot "Nee, iemand heeft een rechtzaak tegen ons aangespannen en nu zijn onze rekeningen zomaar bevroren, waar moet het heen met nederland!!". Vanmorgen kregen we weer een leuke:



Erg leuk om te lezen dat het toch ALTIJD aan anderen ligt...

Ik vind hem wel origineel :)

cfmweb
25/11/15, 11:17
Deze vind ik toch ook wel goed hoor :)
Ik heb al iemand in gedachten die dit zo zou doen...

12447

Marco Mahieu
25/11/15, 15:33
Haha, hij is goed!! :thumbup:

sio
26/11/15, 11:18
Van de week een 'leuk' fishing mailtje ontvangen.....



rekening geblokkeerd vanwege inwendig onderzoek.

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uitgebreid inwendig onderzoek gedaan naar u 'mijn ING' en onderzoek is gebleken dat u zich niet volgens de algemene voorwaarden heeft uitgelogd op 13 november 2015.
..............


Ik heb zelf in ieder geval niets van dat onderzoek gemerkt ;)

a.r.j.e.n.
10/12/15, 16:04
:rolleyes:

Marco Mahieu
10/12/15, 18:49
Van de week een 'leuk' fishing mailtje ontvangen.....



Ik heb zelf in ieder geval niets van dat onderzoek gemerkt ;)

Volgens mij heb ik die ook gehad, alleen ik heb hem gelijk weggegooit zonder te lezen. Maar ik hoop dat de ING bij mij geen inwendig onderzoek gaat doen. Dan moet ik toch overwegen naar een andere bank te gaan denk ik, hahaha.

systemdeveloper
13/12/15, 02:06
Klinkt legitiem... vroeg me een jaar geleden al af wanneer de banken je in je kont gaan kruipen...

cfmweb
26/01/16, 20:51
12488 dus dat [emoji16]

SpeedyOvername
11/11/23, 17:47
…en toch is de voorlaatste reactie uit 2003? ????

- - - Updated - - -

Herstel 2016 zie ik nu ????