PDA

Bekijk Volledige Versie : Grappige e-mails/momenten!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12

mathijsie
31/12/10, 18:57
Ook NH-Hosting is opzoek naar enkele medewerkers, - PCM Forum
Een oude bekende.

Blacky
31/12/10, 19:03
Hahaha, ik vond hem ook om te gillen.

Wat ook opvalt is dat als zo'n gesprek langer duurt, men nog wel eens klant's fouten wil gaan overnemen:

GC-MSN: Ik kan wel pingen maar niet via me browser erop.
Duh... "me" browser? :D:D

GC-Hosting
31/12/10, 19:38
Ook NH-Hosting is opzoek naar enkele medewerkers, - PCM Forum (http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=21128)
Een oude bekende.

Peh peh peh!

ichat
01/01/11, 16:04
Ook NH-Hosting is opzoek naar enkele medewerkers, - PCM Forum (http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=21128)
Een oude bekende.

haha ik kan wel een carrière upgrade gebruiken ;)

swedendedicated
01/01/11, 16:09
Dat bericht kreeg ik dus ook van niels.


Ook NH-Hosting is opzoek naar enkele medewerkers, met een goede inzicht op een goedlopend bedrijf.
Alle onderstaande vacatures zijn vrijwel alleen vrijwilligerswerk. U kunt uw werkzaamheden gewoon vanaf uw thuiscomputer beheren.

Om een sollicitatie te schrijven kunt u mailen naar info@nh-hosting.eu met uw motivatie en ervaring.
Openstaande vacatures
*- Supportmedewerker
U spreekt ABN (algemeen beschaafd Nederlands). U bent klantvriendelijk, u heeft verstand van zaken, u overlegt met uw collega's.
Onze FAQ is voor u de terugvalbasis voor veel vragen. U bent ongeveer 2 uur per dag met het bedrijf bezig.
Technische Medewerker,
U heeft kennis van wat hosting inhoud en hoe u ermee kunt werken. U kunt vaardig de problemen van de klanten oplossen. Dit kunt u zelfstandig en u vraagt hulp aan collega's indien nodig. U kunt een leuk en geweldig team verwachten die bereidt is u altijd te helpen.
Om te kunnen solliciteren bij dit geweldige bedrijf kunt u mailen naar medewerker-vrijwillig@nh-hosting.eu


Dag erna vragen welke port open moet voor nameservers :) Paar dagen daarvoor mocht ik voorkauwen hoe je met iptables porten open zet. En hij is gelukkig geen klant van ons. Eigenlijk wel zielig zo'n jonge.

ichat
01/01/11, 23:08
haha - tja, wat zal ik zeggen allez ons the internetz must bie frie,

maar omdat we TOCH onbeperkt internet hebben van youpiesie, kan ik alvast m'n eigen hosting bedrijf beginnen, want de alburthijn betaalt echt vet te weinig man....

sorry ik kon het natuurlijk niet laten, en ja ik weet het, som ben ik een troll, (en er trots op ook) ...

maar serieus hoe kan dit toch??? ach met m'n 27 (bijna 28) zal ik wel te oud zijn dit nog te begrijpen, volgens moeder was ik ook erg vroeg met puberen (10 a 11) dus misschien is dit gewoon het begin van m'n midlife ?????? crisis????

[einde zelfmedelijden] hoe wil zo'n jong trouwens DNS draaien op z'n zonlerkamer-server, hebben ze speciaal daarvoor 2 upc-alles-in-1 pakketten genomen, zou dat eigenlijk kunnen? en heb je dan ook dubbele bandbreedte?? of is upc-zakelijk tegenwordig ook te verkrijgen in combi met digitale tv (toen ik bestelde iig niet, best jammer anders had ik nu een zakelijke pakketje met hogere upload, en een leuke fallback voor glas (als dat strax geleverd is).. )

Blacky
02/01/11, 01:44
hoe wil zo'n jong trouwens DNS draaien op z'n zonlerkamer-server, hebben ze speciaal daarvoor 2 upc-alles-in-1 pakketten genomen, zou dat eigenlijk kunnen?
Misschien heeft ie zo weinig geld omdat ie zakelijk internet van Ziggo heeft genomen. Is best goedkoop tegenwoordig, krijg je wel 5 externe ip adressen, dan kun je ook DNS draaien.
Niet hoe het hoort, alleen moet ie dan wel iemand vragen hoe je zoiets op zet.:D

GC-Hosting
02/01/11, 12:12
Nee nog veel erger hij heeft een VPS bij ons :'( Zonder management pakket en weet volgens ze moeder heel veel van computers! :)

Derek-Jan
02/01/11, 12:24
@Ichat & GC-Hosting

Vroeger stonden wij die arme Polen en Roemenen altijd uit te lachen als ze ergens met hun ouwe teringzooi een vrachtje afgekeurd overrijp fruit of groente kwamen halen.

Ik moet zeker niet uittekenen wie er nu staat te lachen?

GC-Hosting
02/01/11, 12:44
@Ichat & GC-Hosting

Vroeger stonden wij die arme Polen en Roemenen altijd uit te lachen als ze ergens met hun ouwe teringzooi een vrachtje afgekeurd overrijp fruit of groente kwamen halen.

Ik moet zeker niet uittekenen wie er nu staat te lachen?

Point taken,

Maar iemand als Niels zit geen potentie in, hij gaat gewoon achter ze pc zitten, telefoon aan, msn aan en wachten op nieuwe klanten...

De Polen en Roemenen hebben hard gewerkt om te komen waar ze zijn, denk aan zelfde resultaat voor minder geld....

ichat
02/01/11, 15:07
GC-Hosting ben ik het helemaal mee eens,

ik heb ooit een keer in polen geweest als jong van een jaar of 13 met paps en mams mee omdat wij ooit zo'n pool in onze kassen hadden werken, en waren dus daar uitgenodigd,

ongeveer 2 jaar geleden i mijn pa er nog eens geweest met z'n werk omdat daar een 'onder aannemer van z'n werk' daar een nieuw bedrijf opende,

echt een wereld van verschil en werken wat die lui kunnen, sorry maar daa viel mijn bek van open en ik ben toch echt niet vies van 65+ urige werkweken ...

The-BosS
02/01/11, 15:17
Maar iemand als Niels zit geen potentie in, hij gaat gewoon achter ze pc zitten, telefoon aan, msn aan en wachten op nieuwe klanten...

Tja dat is meestal het geval als ze enkel maar moeten sparen voor een nieuwe brommer. En nu laat hij het andere nog eens gratis voor hem doen (allez zou hij willen). Ik hoop echt dat er een scriptkiddie ingaat op zijn voorstel om gratis ondehoud te doen en dan ze server eens goed te verkl*ten. Zal ze leren om eerst eens naar school te gaan voor ze een bedrijf beginnen.

ichat
02/01/11, 18:44
The-BosS - hahahahhaa - sorry lol - zoals ik hierboven aangaf ben ik misschien nog wel op zoek naar een carrière upgrade - zal ik anders gewoon eens een mailtje sturen en kijken of en wat ie te melden heeft, als er leuk spul bij staat kan ik een en ander misschien hier posten (hebben jullie ook weer wat te lachen - naja, moet nog even kijken hoe het zit met het quoten van email conversaties natuurlijk, as in - ik heb geen zin om illegale dingen te gaan doen).

Blacky
02/01/11, 19:17
msn aan en wachten op nieuwe klanten...
Is het dan niet ook handig als je ook een hosting website hebt als je pretendeert hosting te doen? Om je potentiele klanten naar te verwijzen bijv. Want op dat .eu domain van hem is ook al weer een tijdje niets te vinden.
En als je hem op vragen antwoord geeft reageert ie ook niet...

Yourwebhoster
02/01/11, 19:18
Is het dan niet ook handig als je ook een hosting website hebt als je pretendeert hosting te doen? Om je potentiele klanten naar te verwijzen bijv. Want op dat .eu domain van hem is ook al weer een tijdje niets te vinden.
En als je hem op vragen antwoord geeft reageert ie ook nooit...

Daar was dat topic even geleden toch over? Domeinnaam ingepikt... Achja, laat hem lekker denken dat hij een hoster is, heeft hij ook weer wat te doen....:rolleyes:

Rob77
02/01/11, 19:51
Het is dat je er nog om kunt lachen . . . ;)

GC-Hosting
02/01/11, 23:27
Is het dan niet ook handig als je ook een hosting website hebt als je pretendeert hosting te doen? Om je potentiele klanten naar te verwijzen bijv. Want op dat .eu domain van hem is ook al weer een tijdje niets te vinden.
En als je hem op vragen antwoord geeft reageert ie ook niet...

Dat heeft meer te maken met het feit dat er al zo'n script kiddo langsgekomen is in ze server die er niks van snapt.. Lekker gesloopt en wil geen cent uitgeven om het door ons op te laten lossen...

Beetje jammer, want is gewoon ze dns record wat niet klopt :drunk:

En eerst was het nog ze firewall die dicht stond... Ja en dan blijft hij zeggen: "Nee wij beheren het zelf, want er heeft iemand naar gekeken met verstand ervan en het probleem zit hem echt bij jullie, want er heeft iemand naar gekeken met een ICT opleiding MBO nivo 2, dus die weet er wel wat van ja!"

Whahahaha :thumbup:

Piwi-Web
03/01/11, 00:25
En eerst was het nog ze firewall die dicht stond... Ja en dan blijft hij zeggen: "Nee wij beheren het zelf, want er heeft iemand naar gekeken met verstand ervan en het probleem zit hem echt bij jullie, want er heeft iemand naar gekeken met een ICT opleiding MBO nivo 2, dus die weet er wel wat van ja!"

Whahahaha :thumbup:

Juist :thumbup: Sommige leren het nooit ;)

Blacky
03/01/11, 00:36
LoooooooooooooooL! Ja sorry hoor GC-Hosting maar ik lag echt even in een deuk na je reactie.:D:D:D
Yeah right iemand met MBO ICT nivo 2 verknalt de boel maar weet het beter dan een hoster met de nodige jaren ervaring, tuurlijk. Prrrrrrt. OMG... LOL!:D
We hebben geen grappige mails meer nodig met dat soort praktijkervaringen! :lovewht:

GC-Hosting
03/01/11, 01:42
LoooooooooooooooL! Ja sorry hoor GC-Hosting maar ik lag echt even in een deuk na je reactie.:D:D:D
Yeah right iemand met MBO ICT nivo 2 verknalt de boel maar weet het beter dan een hoster met de nodige jaren ervaring, tuurlijk. Prrrrrrt. OMG... LOL!:D
We hebben geen grappige mails meer nodig met dat soort praktijkervaringen! :lovewht:

Blij dat ik jou nog op de late avond aan het lachen weet te maken hiermee, maar je snapt wel dat het stoom zo nu en dan uit onze oren komt als ze moeder weer aan de lijn hangt met het verhaal dat het niet werkt... Check je ze site werkt gewoon, ping werkt gewoon, ssh login werkt gewoon, probeer je haar dat duidelijk te maken. Reactie: "Ooh nee sorry meneer daar heb ik geen verstand van", ik denk: "WTF bel je dan dat het niet werkt als je dat zelf niet kan beoordelen.."

Denk dat het tijd voor bed is... :lovewht:

ichat
03/01/11, 02:01
jeuz. ik zeik zowat in m'n broek heeft iemand hier toevallig oops.nl in beheer want dit komt aardig in de buurt lolz.

een mbo nivo2 opleiding lol, ik ken er een hoop met nivo4 (sommige waren er klasgenootjes van me) - die er werkelijk nog geen fuck van bakken op een windows 2003 server (hoe noob proof wil je het hebben?)

maar zo'n jong zonder ook maar enige kennis van zaken, mijnwebhost.tk??? of is het nog .cjb.net of .go.to of - wat is het eigenlijk :)

anyway voordat ik teveel ga ranten, - zijn er eigenlijk mogelijkheden om zulke klanten naderhand te weren, en/of is dat naar jullie idee toch geen goed plan, uiteindelijk leverd dit op de lange duur toch alleen maar rep schade op (als enige mogelijk uitkomst anders dan status quo)

GC-Hosting
03/01/11, 02:09
zijn er eigenlijk mogelijkheden om zulke klanten naderhand te weren, en/of is dat naar jullie idee toch geen goed plan, uiteindelijk leverd dit op de lange duur toch alleen maar rep schade op (als enige mogelijk uitkomst anders dan status quo)

Hij heeft helaas een contract van 12 maanden, maar bij dit soort klanten worden de contracten vaak om "onbekende administratieve" reden niet verlengt. :clown:

T. Verhaeg
03/01/11, 09:08
jeuz. ik zeik zowat in m'n broek heeft iemand hier toevallig oops.nl in beheer want dit komt aardig in de buurt lolz.

een mbo nivo2 opleiding lol, ik ken er een hoop met nivo4 (sommige waren er klasgenootjes van me) - die er werkelijk nog geen fuck van bakken op een windows 2003 server (hoe noob proof wil je het hebben?)

maar zo'n jong zonder ook maar enige kennis van zaken, mijnwebhost.tk??? of is het nog .cjb.net of .go.to of - wat is het eigenlijk :)

anyway voordat ik teveel ga ranten, - zijn er eigenlijk mogelijkheden om zulke klanten naderhand te weren, en/of is dat naar jullie idee toch geen goed plan, uiteindelijk leverd dit op de lange duur toch alleen maar rep schade op (als enige mogelijk uitkomst anders dan status quo)

En zo zullen er ook tussen zitten met wel de nodige ervaring, dus om nou meteen die opleiding omlaag te halen :) Echter is een mooi voorbeeld van hoe het niet hoort (en wat voor klanten je niet wilt..).

Apoc
03/01/11, 10:27
Ongelooflijk wat een laag niveau.

@GC-Hosting: heb je nou echt niet door hoe je continu antireclame voor je toko aan het maken bent (en daarmee het betreffende type klanten aantrekt)?

Misschien moet je er eens bij stil staan dat je hier niet in een kroeg met wat vrienden onder elkaar bent, maar op een professioneel forum waar je uit naam van je bedrijf demonstreert hoe je te werk gaat (en de hele wereld leest mee).

Dat je klant niet erg professioneel bezig is, lijkt me vrij duidelijk, maar het niveau van je eigen posts is geen haar beter (en dat gaat overigens niet enkel om je posts in dit topic, maar ook in diverse andere topics).

Triloxigen
03/01/11, 10:36
http://webwereld.nl/nieuws/105250/2010--pareltjes-uit-de-redactie-inbox.html

Ook aantal leuke

davinci
03/01/11, 12:13
Ongelooflijk wat een laag niveau.

@GC-Hosting: heb je nou echt niet door hoe je continu antireclame voor je toko aan het maken bent (en daarmee het betreffende type klanten aantrekt)?

Misschien moet je er eens bij stil staan dat je hier niet in een kroeg met wat vrienden onder elkaar bent, maar op een professioneel forum waar je uit naam van je bedrijf demonstreert hoe je te werk gaat (en de hele wereld leest mee).

Dat je klant niet erg professioneel bezig is, lijkt me vrij duidelijk, maar het niveau van je eigen posts is geen haar beter (en dat gaat overigens niet enkel om je posts in dit topic, maar ook in diverse andere topics).

Amen!

"Nu was GC-Hosting laatst bij ons bij de ING/ABNAMRO/Rabo... die snapt dus echt niet hoe het werkt met kredieten werkt hè... die staat maar rood en hij kan ook al niet meer pinnen. Dat zullen zijn klanten leuk vinden.... Dat krijg je he..als je zo zonder voorbereiding een bedrijf start...Soms belt z'n moeder of wij het niet kunnen oplossen. Alsof zij niet snapt dat hij gewoon moet betalen..."

GC-Hosting
03/01/11, 17:22
<knip>
Topic ban lijkt me verstandiger. Lees de posting van Apoc nog eens door is mijn advies.

T. Verhaeg
03/01/11, 18:40
Ongelooflijk wat een laag niveau.

@GC-Hosting: heb je nou echt niet door hoe je continu antireclame voor je toko aan het maken bent (en daarmee het betreffende type klanten aantrekt)?

Misschien moet je er eens bij stil staan dat je hier niet in een kroeg met wat vrienden onder elkaar bent, maar op een professioneel forum waar je uit naam van je bedrijf demonstreert hoe je te werk gaat (en de hele wereld leest mee).

Dat je klant niet erg professioneel bezig is, lijkt me vrij duidelijk, maar het niveau van je eigen posts is geen haar beter (en dat gaat overigens niet enkel om je posts in dit topic, maar ook in diverse andere topics).

+1 Andre.

Yourwebhoster
03/01/11, 18:53
Ik zat het mij hier ook al af te vragen of het wel zo slim is om je eigen klanten zo neer te halen, hoe vervelend het ook kan zijn. Uiteindelijk is er al een topic geweest waarin duidelijk gemaakt werd hoe professioneel het betreffende bedrijf is, plus de vacatures.

Zoals André al aangeeft gaat je eigen niveau omlaag, en wat is de meerwaarde van je klant neerhalen? Uiteindelijk komt hij er ooit wel achter dat het zo niet werkt.

ichat
03/01/11, 19:26
'+1' voor degenen hierboven, ik heb het natuurlijk ook wel een beetje gevoerd, dus zal ik als mede schuldige netjes excuses maken (bij deze jong).

Maar soms is het gewoon zo verlokkelijk, zeker omdat we allemaal wel zulke klanten kennen, hebben of hebben gehad.

Uiteindelijk zijn wij allemaal gewoon mensen, en is dit er wel een beetje het topic naar om dit soort situaties zo af en toe te laten gebeuren.

Maar goed laat ik eens op zoek gaan naar iets onschuldigers om over te lachen;)

EK-Media
03/01/11, 23:43
Eigenlijk moet je hier inderdaad mee uitkijken, maar soms lonkt het om bepaalde dingen met je mede hosters te delen, het gevaar is dat dit de overhand gaat nemen.

ErikKosters
04/01/11, 00:05
Via MSN gaf ik eerder wel eens support, nu al langere tijd niet meer. Maar toch heb ik nog een aantal op MSN via die weg. En dan krijg je soms wel leuke vragen:

"Heeft u nog ideeën voor mij, zodat ik misschien wat meer klanten kan krijgen? Wij tellen nu 130 klanten!"

Blijft toch grappig :)

Blacky
04/01/11, 00:31
Even nog over het neerhalen van je klanten.

Als ik de publieke plaatsing van sommige mails zie, die overigens vaak ook om te gillen zijn want daar gaat deze thread ook over, dan zullen de klanten ook daar niet bepaald happy van worden.
Nu staan daar over het algemeen geen namen bij, maar als zoiets groter bekend wordt bij klanten (wat heel eenvoudig mogelijk is) kan ook dat makkelijk tegen een bedrijf gaan werken. Dus wat is wijsheid/professionaliteit?
Het is altijd wel belangrijk een beetje op te letten. Toch?
Ik heb er persoonlijk wel begrip voor dat je het op een gegeven moment echt erg meer dan moe bent met zo iemand.

Maar goed, we hebben eens flink kunnen lachen. En er zal nog wel het nodige aan leuke mails komen in 2011.;)

visser
04/01/11, 03:11
http://webwereld.nl/nieuws/105250/2010--pareltjes-uit-de-redactie-inbox.html

Ook aantal leuke

Een andere business, maar een thread waar je in blijft plakken ...

Things I Learn From My Patients | Emergency Medicine | Student Doctor Network
'things I learn from my patients'
Verhalen van eerste hulp artsen/verpleging/studenten, over de meest ongelofelijke dingen die mensen doen, (en die hen dus op de ER deed belanden).

Buitenstaander
04/01/11, 12:41
Dat heeft meer te maken met het feit dat er al zo'n script kiddo langsgekomen is in ze server die er niks van snapt.. Lekker gesloopt en wil geen cent uitgeven om het door ons op te laten lossen...

Beetje jammer, want is gewoon ze dns record wat niet klopt :drunk:

En eerst was het nog ze firewall die dicht stond... Ja en dan blijft hij zeggen: "Nee wij beheren het zelf, want er heeft iemand naar gekeken met verstand ervan en het probleem zit hem echt bij jullie, want er heeft iemand naar gekeken met een ICT opleiding MBO nivo 2, dus die weet er wel wat van ja!"

Whahahaha :thumbup:

lol!

paar vrienden van me die hebben net ICT mbo niveau 4 afgerond. gaan nu op HBO door.. Ikzelf heb nooit een opleiding richting IT gehad, zelfs geen typcursus (wash neit graties:rolleyes:) en ik als hobby-ist weet zelfs nog meer als die gasten.

wel grappig af en toe:)
Interesse in je hobbie -> domme opleidingen:)

Edit:
Wat de discussie over het afzeiken van je klanten betreft, raad ik iedereen mijn persoonlijke tactiek aan:) een "Buitenstaander" zijn die voor het merendeel leest en geniet van anderen:D

ErikKosters
10/01/11, 15:50
Kreeg hier vandaag weer een leuke:



Good day,

This message is directed to you for the purpose of a transaction that is worth US$48,300,000.This transaction is completely legitimate and all legal documents
will be provided which will cover you and the funds during the course of this transaction.
I am xx xx by name and i am presently in the Italy precisely .If you are interested in this transaction,i will advise you
send me an email with the following details: xx@yahoo.com.hk

The reason for these details to be released to me is to be sure i am not corresponding with the wrong person.Note that you are been contacted because of your family name and as such,i must be very sure someoneelse is not playing a fast one on either of us.
If you would like to discuss further about this transaction that is in your family name as an inheritance that you will benefit from,
Note: Do not respond to this email address you received this message from because my server has a problem to send mails and so,i send you with my relative's email.Endeavour to respond only to the email address stated above.
Your response will be highly appreciated at this point because this money has been delayed for too long and i would like to finalize the transaction as soon as possible so that i can go ahead with my other client's issues i have at stake.

Regards.
xx xx
+39 xxxxxxxxx


Heb de naam er maar uitgelaten om niet de echte persoon in google te laten voorkomen. Naam zal vast bestaan gok ik.

davinci
10/01/11, 16:52
Kreeg hier vandaag weer een leuke:



Heb de naam er maar uitgelaten om niet de echte persoon in google te laten voorkomen. Naam zal vast bestaan gok ik.

vind deze niet echt grappig/vreemd... die krijgt iedereen toch dagelijks?

ErikKosters
10/01/11, 18:49
ik krijg ze niet dagelijks, gelukkig niet.. maar het feit dat sommigen hier blijkbaar nog intrappen is dan wel grappig

SebastiaanStok
11/01/11, 15:07
http://thedailywtf.com/Articles/Best-of-the-Email-Too-Many-Tests,-The-Great-Lamp-Caper,-and-More.aspx vooral die laatste :D

R. Persoon
11/01/11, 21:06
Email van klant: "Beste, ik kan geen email meer verzenden"

SmilieBG
12/01/11, 11:07
Email van klant: "Beste, ik kan geen email meer verzenden"

Ik zou hem maar terug mailen, dat je zijn e-mail niet ontvangen hebt :-)

Mvg,
Smilie

R. Persoon
12/01/11, 12:48
Hahaha, had ik moeten doen :-)

WebXtra
20/01/11, 11:49
kijk als ik het sociaal leven van een visstick, een bril en acne heb zoals waarschijnlijk jullie gehele kantoor had ik wel even de tijd genomen. geniet van je 15 euro koop er een ijsje voor. hoop dat die niet smaakt

Reactie: Bedankt, hele doos ijsjes gekocht voor alle mooie blondines hier op kantoor.

Spyder01
20/01/11, 11:53
Reactie: Bedankt, hele doos ijsjes gekocht voor alle mooie blondines hier op kantoor.

Dat klinkt niet als een klant die blij was, wel een leuke reactie erop gegeven dus.

WebXtra
20/01/11, 11:54
Nee ach.. een klant die achteraf zich niet kon vinden in de algemene voorwaarden.
Dus heeft zelf het iq van een visstick denk ik dan maar.

Triloxigen
20/01/11, 11:58
O, dat soort klanten moet je gewoon uitnodigen op kantoor.
Hebben zelf een erg leuke secretaresse namelijk :p

ichat
20/01/11, 12:28
ghe ghe - thnx voor de smile, die laatste mail was ECHT leuk...

Apoc
20/01/11, 14:18
Nee ach.. een klant die achteraf zich niet kon vinden in de algemene voorwaarden.
Dus heeft zelf het iq van een visstick denk ik dan maar.

Dat hangt er een beetje van af wat er in de AV staat. AV moeten namelijk redelijk zijn. Hoe krom het ook is, volgens de autoriteiten kun je er niet vanuit gaan dat een klant AV in detail leest.

WebXtra
20/01/11, 15:27
Die is gecontroleerd door ICT Recht.

Klant wist niet wie wij waren en had nooit iets bij ons besteld.
Vorig jaar besteld en netjes betaald.
Nu factuur ontvangen en dan van niets weten.
Als hij gewoon netjes op tijd had laten weten geen gebruik te willen maken van onze dienstverlening was het prima geweest.

Marco Mahieu
20/01/11, 15:34
Die is gecontroleerd door ICT Recht.

Klant wist niet wie wij waren en had nooit iets bij ons besteld.
Vorig jaar besteld en netjes betaald.
Nu factuur ontvangen en dan van niets weten.
Als hij gewoon netjes op tijd had laten weten geen gebruik te willen maken van onze dienstverlening was het prima geweest.

Klinkt als een gevalletje vergeten op te zeggen, kijken hoe ik mij eruit kan lullen. Ik erger mij altijd dood aan dat soort gevallen ;)

ichat
20/01/11, 18:22
en het is wel ZOOO makkelijk om je er alsnog onderuit te komen, gewoon een vriendelijk mailtje, en het kan zo maar zijn dat je (behalve dan je domeinregistratie) alsnog je account voor je opzeggen, (is mij iig wel eens gebeurd)... vooral als je 'tot die tijd' een gewaardeerde klant was (lees dat je good wel hebt)

Marco Mahieu
20/01/11, 18:33
en het is wel ZOOO makkelijk om je er alsnog onderuit te komen, gewoon een vriendelijk mailtje, en het kan zo maar zijn dat je (behalve dan je domeinregistratie) alsnog je account voor je opzeggen, (is mij iig wel eens gebeurd)... vooral als je 'tot die tijd' een gewaardeerde klant was (lees dat je good wel hebt)

Klopt. Iemand die met allerlei smoezen of drukte en kabaal er onder uit probeert te komen daarvan wordt ik gewoon goed ziek, dus dan hou je voet bij stuk. Terwijl een vriendelijk mailtje vaak wonderen doet (afhankelijk van de situatie dan natuurlijk). En ik denk dat dat bij de meeste (kleine zelfstandige) zo werkt...

WebXtra
21/01/11, 11:07
Ik sluit me geheel aan bij Marco.
Ligt aan het verleden en de toon van de klant.

Spyder01
21/01/11, 11:18
Hier laatst ook een klant, betaalde maar niet, dus maar eens wat herinneringen, een aanmaning en zo ineens kwam de klant tot leven. Volgens hem had hij opgezegd maar bij ons was geen mail te bekennen en ook in de logboeken stond niks qua mail van hem naar ons toe.

Dan moet je de oorzaak of het wel of niet opgezegd hebben maar in het midden laten liggen. Klant tegemoet gekomen door de hosting te crediteren en alleen de directe kosten (domeinnaam) te laten betalen. Klant kon zich vinden in die oplossing en dan heb je het ook meteen netjes afgerond.

Als ze meteen met kloterige mailtjes beginnen is mijn flexibiliteit en meedenken ook wel voorbij. Humor houd ik van, maar wel op een normale manier.

Marin
21/01/11, 23:37
Vandaag een callcenter dame van Denit. Of ik servers had en die niet zou willen Colocaten. Want men zat in het beste DC van Nederland.

Ik: Oke, welk DC zitten jullie dan?
Dame: Ja, die van KPN
Ik: Welke van KPN?
Dame: In Amsterdam.
Ik: Welke in Amsterdam?
Dame: Ja, vlakbij het station
Ik: Welk station?
Dame: Centraal.
Ik: Zit daar een DC Dan?
Dame: Nou in ieder geval zitten we bij een goed internetknooppunt.

Ik heb de dame verteld dat ze me terug mogen bellen als er iemand aan de telefoon komt die wel weet wat hij/zij verkoopt. Ze wilde me nog wel doorverbinden :D Maar toen was mijn tijd voor haar al op...

Marco Mahieu
21/01/11, 23:39
Vandaag een callcenter dame van Denit. Of ik servers had en die niet zou willen Colocaten. Want men zat in het beste DC van Nederland.

Ik: Oke, welk DC zitten jullie dan?
Dame: Ja, die van KPN
Ik: Welke van KPN?
Dame: In Amsterdam.
Ik: Welke in Amsterdam?
Dame: Ja, vlakbij het station
Ik: Welk station?
Dame: Centraal.
Ik: Zit daar een DC Dan?
Dame: Nou in ieder geval zitten we bij een goed internetknooppunt.

Ik heb de dame verteld dat ze me terug mogen bellen als er iemand aan de telefoon komt die wel weet wat hij/zij verkoopt. Ze wilde me nog wel doorverbinden :D Maar toen was mijn tijd voor haar al op...

Haha, dat zijn van die hele slimme en nuttige acties :p

Yourwebhoster
22/01/11, 00:11
Vandaag een callcenter dame van Denit. Of ik servers had en die niet zou willen Colocaten. Want men zat in het beste DC van Nederland.

Ik: Oke, welk DC zitten jullie dan?
Dame: Ja, die van KPN
Ik: Welke van KPN?
Dame: In Amsterdam.
Ik: Welke in Amsterdam?
Dame: Ja, vlakbij het station
Ik: Welk station?
Dame: Centraal.
Ik: Zit daar een DC Dan?
Dame: Nou in ieder geval zitten we bij een goed internetknooppunt.

Ik heb de dame verteld dat ze me terug mogen bellen als er iemand aan de telefoon komt die wel weet wat hij/zij verkoopt. Ze wilde me nog wel doorverbinden :D Maar toen was mijn tijd voor haar al op...
Hmm ben dus niet de enige die met deze argumenten gebeld word... Argumenten van KPN en beste DC kwamen idd voorbij:lovewht:

cfmweb
22/01/11, 00:52
Oh haar collega (een man) kwam met dezelfde argumenten. Als ze al beginnen met "een van de grootste van Nederland" begin ik al te zuchten.
Ik heb ze maar verteld dat ik ze wel bel als ik ze nodig mocht hebben ;)

ichat
22/01/11, 01:01
kunnen jullie die gasten doe volgende keer doorverbinden met het hoofdkantoor 06<mijnnr> ;) als ze vooraf onderzoek hadden gedaan wisten ze zat wij alleen zaken doen met providers eigen global interconects (met peering) op ten minste 2 van de 5 grootste internet exchanges van europa en noord amerika ;)

ik ben wel benieuwd hoever zulke idioten doorliegen om hun nummertje te halen...
en dan later dat gesprek op internet zetten .... niets is leuker dan zo'n toko voor de lul te zetten die ze zijn...

Marin
22/01/11, 01:11
Tja, het probleem is dat het een ingeschakeld callcenter is. Die hebben wat basic info, proberen de klant binnen te hengelen zodat een accountmanager het uiteindelijk kan afmaken...

RichardVD
22/01/11, 08:04
Een vriendelijke dame van Denit had mij ook gebeld. De inhoud van het gesprek was niet specifiek afgestemd op diensten voor hosters maar colocatie in het algemeen. In ieder geval dat hoop ik maar want ze vroeg iets in de richting van of de servers op kantoor of in een ander datacenter stonden.

Marin
22/01/11, 10:23
want ze vroeg iets in de richting van of de servers op kantoor of in een ander datacenter stonden.

Ja, zelfde hier... Ze liggen onder mijn bed op zolder ;)

SebastiaanStok
22/01/11, 10:55
Ik werd ook door ze gebeld :) vriendelijk aangeven dat ik tevreden ben met waar ik nu zit.

Wel een beetje aparte manier van zaken doen, als ze echt in het handelsregister hadden gekeken hadden ze kunnen zien dat wij zelf webhosting aanbieden. :')

Yourwebhoster
22/01/11, 10:57
Wel een beetje aparte manier van zaken doen, als ze echt in het handelsregister hadden gekeken hadden ze kunnen zien dat wij zelf webhosting aanbieden. :')

De nummers hebben ze juist via de KVK en daarom bellen ze jou ook. Vraag mij alleen af waarom, want als je in dit vak zit dan ga je niet zomaar ergens zitten met zulke simpele argumenten, kortom vrij kansloos als je het mij vraagt.

Piwi-Web
22/01/11, 13:46
Oh ja ik ook enkele weekjes terug gehad geloof ik .. Niet geïnteresseerd :D

ichat
22/01/11, 14:23
ik denk dat het probleem wat zei hebben is dat ze 'niet de kennis en kunde in huis hebben om de 'home hoster' van de 'echte' te onderscheiden.

als je een zzp'er aan de telefoon krijgt, die bij een van jullie eenn vpsje of een reseller pakketje kunnen ze die op deze manier best wel weg poberen te lokken.

kpn, amsterdam, ow daar moet ik heen wat dat is echt veel beter dan ... <insert ander datacenter> want in amsterdam zit de aix.

BeneluxGaming
22/01/11, 14:35
Gisteren werd ik ook door ze gebeld. Ik heb ze maar verteld dat we alles goed voor elkaar hebben. Vervolgens het gesprek maar snel afgesloten... Tevens wel erg aan de prijs, als je de website bekijkt.

t.bloo
22/01/11, 15:59
Donderdag ook gehad. Of ze de ICT manager mochten spreken... nadat ik de juiste pet op had gezet bleek het om colocatie te gaan in Amsterdam. Heb juist alles daar weggehaald :D dus was een kort gesprek.

The-BosS
22/01/11, 18:17
In ieder geval dat hoop ik maar want ze vroeg iets in de richting van of de servers op kantoor of in een ander datacenter stonden.

En wat zou hun reactie zijn moest je vertellen ze staan in het kantoor in een afgesloten zaal van 1000m² met redundante 10gbit fibers N+1 stroom en airco ;). Want op kantoor of datacenter is nogal fris (dat is namelijk het dak).

ichat
22/01/11, 19:25
ik heb geen data center nodig alleen een till ik stuur toch alleen maar e-meeuw

Yourwebhoster
22/01/11, 20:09
ik heb geen data center nodig alleen een till ik stuur toch alleen maar e-meeuw

valt me wel op dat je vaak een slecht toetsenbord hebt:lovewht:

dennis0162
22/01/11, 20:12
Ah Denit die heb ik deze week al 2 keer aan de telefoon gehad.

Het leuke is dat ze ook datacenters bellen met de vraag of we nog colocatie nodig hebben:P

The-BosS
23/01/11, 00:05
Ah Denit die heb ik deze week al 2 keer aan de telefoon gehad.

Het leuke is dat ze ook datacenters bellen met de vraag of we nog colocatie nodig hebben:P

Nja misschien willen ze wel een nieuwe zaal of datacenter voor je uitbouwen ;)

Marco Mahieu
23/01/11, 00:43
Bah Denit, alleen maar oude meuk voor een veel te hoge prijs ;)

Triloxigen
24/01/11, 21:23
Via twitter zitten er ook wel vermakelijke bij hoor :p
Er wordt veel door euroknallerhosters iets aangeboden, met als KVK inschrijving een vishandel of fotograaf.

Persoon vraag wat beter is, gratis domeinnaam of niet op zich niet heel bijzonder.
Ik geef als reactie dat goedkope hosting sowieso niks is, er is geen budget bij calamiteiten.
Hij verwijst naar 'een' datacenter op schiphol waar hij hosting inkoopt (??) en dat daar het budget ruim dekkend is.
Dus ik zeg dat hij nu al bij problemen de schuld afschuift..

Maar toen wilde hij er niet meer inhoudelijk op ingaan want hij zei "Ik wens jou veel succes bij je zoektocht naar een geschikte webhost."

Hoe wil hij dan in hemelsnaam klanten krijgen :D
(Zijn website voldoet ook niet eens aan de informatieplicht, geen NAW gegevens te vinden :p)

Ahmed
24/01/11, 22:00
Ahh ben ook gebeld. Ik heb maar gezegd dat ik al in mijn ogen in 'de beste datacentrum van Nederland' sta. Overigens beheerste mevrouw de Nederlandse taal erg slecht.

ichat
25/01/11, 09:49
Triloxigen maar los van dat alles, mag je zomaar een KVK nr misbruiken voor een andere branch dan? Mag ik bijv een bloemisterij openen met een kvk-nummer van een kapperszaak? - Dat op zich lijkt me al een ondermijning van het systeem - en zou dan toch ook strafbaar moeten zijn?????

Of zijn we hier in NL zulke watjes dat we daar gewoon niet tegen optreden, het zijn tenslotte toch maar domme consumentjes en of prutsbedrijfjes die in dat soort streken trappen die kunnen we in NL best wel missen. Who cares?

Ik vind het een rare gang van zaken!

Triloxigen
25/01/11, 10:57
Waarom zou dat strafbaar zijn?
Je kunt immers maar een eenmanszaak beginnen, dus het zou dan krom zijn dat ze gaan zeggen dat je niet in een andere categorie gaat handelen.
Kan het ook niet echt ondermijning noemen.

Maar dat je als visboer hosting gaat doen, dat is gewoon niet goed voor de geloofwaardigheid.

Apoc
25/01/11, 11:17
Waarom zou dat strafbaar zijn?
Je kunt immers maar een eenmanszaak beginnen, dus het zou dan krom zijn dat ze gaan zeggen dat je niet in een andere categorie gaat handelen.
Kan het ook niet echt ondermijning noemen.

Maar dat je als visboer hosting gaat doen, dat is gewoon niet goed voor de geloofwaardigheid.

Je mag als bedrijf geen activiteiten uitvoeren die niet bij de KvK beschreven staan. Echter kun je dat heel makkelijk oplossen door het simpelweg aan je bedrijfsprofiel bij de KVK toe te voegen.

Marco Mahieu
25/01/11, 12:42
Ahh ben ook gebeld. Ik heb maar gezegd dat ik al in mijn ogen in 'de beste datacentrum van Nederland' sta. Overigens beheerste mevrouw de Nederlandse taal erg slecht.

Callcenter ergens in India of Afrika ;)??


Triloxigen maar los van dat alles, mag je zomaar een KVK nr misbruiken voor een andere branch dan? Mag ik bijv een bloemisterij openen met een kvk-nummer van een kapperszaak? - Dat op zich lijkt me al een ondermijning van het systeem - en zou dan toch ook strafbaar moeten zijn?????

Of zijn we hier in NL zulke watjes dat we daar gewoon niet tegen optreden, het zijn tenslotte toch maar domme consumentjes en of prutsbedrijfjes die in dat soort streken trappen die kunnen we in NL best wel missen. Who cares?

Ik vind het een rare gang van zaken!

Nee, dit is juist de manier waarop het MOET van de overheid/Kamer van Koophandel.

Je moet de activiteiten van "het tweede bedrijf" natuurlijk wel in de bedrijfsactiviteiten laten opnemen. Maar verder is een tweede bedrijf voor de Kamer van Koophandel niet veel meer als een extra handelsnaam op de bestaande inschrijving.

Wynand
25/01/11, 13:12
Geen idee hoe het exact in NL zit, maar hier kan je gewoon bij het registreren van je bedrijf je activiteiten opsommen. Dat deze (sterk) afwijken van elkaar maakt weinig uit, maar als je er in handelt moet het er wel instaan.
Hoe goed het voor je naam als visboer is om ook hosting te verkopen (of waarschijnlijk eerder omgekeerd) is een andere zaak.

Marco Mahieu
25/01/11, 13:38
Geen idee hoe het exact in NL zit, maar hier kan je gewoon bij het registreren van je bedrijf je activiteiten opsommen. Dat deze (sterk) afwijken van elkaar maakt weinig uit, maar als je er in handelt moet het er wel instaan.
Hoe goed het voor je naam als visboer is om ook hosting te verkopen (of waarschijnlijk eerder omgekeerd) is een andere zaak.

Voorbeeld van wat ik nu heb:
Handelsnamen:
Procy
[bedrijfsnaam uitzendbureau]

Bedrijfsactiviteiten:
Alle activiteiten van Procy + activiteiten van uitzendbureau.

Bij belastingdienst voor de omzet belasting wel aangemeld als 2 losse bedrijven, dus als BTW nummer krijg je dan:
BTW nummer Procy = "NL" + sofinummer + "B01"
BTW nummer tweede bedrijf = "NL" + sofinummer + "B02"

Zo werkt het in Nederland... Beetje complex, maar als je het eenmaal door heb is het goed te doen ;)

Conclusie: KvK nummer van beide bedrijven is wel hetzelfde, BTW nummer niet ;)

davinci
25/01/11, 14:24
Voorbeeld van wat ik nu heb:
Handelsnamen:
Procy
[bedrijfsnaam uitzendbureau]

Bedrijfsactiviteiten:
Alle activiteiten van Procy + activiteiten van uitzendbureau.

Bij belastingdienst voor de omzet belasting wel aangemeld als 2 losse bedrijven, dus als BTW nummer krijg je dan:
BTW nummer Procy = "NL" + sofinummer + "B01"
BTW nummer tweede bedrijf = "NL" + sofinummer + "B02"

Zo werkt het in Nederland... Beetje complex, maar als je het eenmaal door heb is het goed te doen ;)

Conclusie: KvK nummer van beide bedrijven is wel hetzelfde, BTW nummer niet ;)

en dat allemaal om een paar tientjes voor een (extra) inschrijving te besparen?

Marco Mahieu
25/01/11, 14:30
en dat allemaal om een paar tientjes voor een (extra) inschrijving te besparen?

Even goed lezen, het MOET in Nederland op deze manier. Je kan niet meer dan 1 inschrijving hebben per rechtspersoon. Met een eenmanszaak ben je zelf de rechtspersoon.

Enige andere optie zou zijn om er losse BV's naast te zetten, maar dan wordt het weer een heel ander verhaal natuurlijk...

The-BosS
25/01/11, 16:33
Geen idee hoe het exact in NL zit, maar hier kan je gewoon bij het registreren van je bedrijf je activiteiten opsommen. Dat deze (sterk) afwijken van elkaar maakt weinig uit, maar als je er in handelt moet het er wel instaan.
Hoe goed het voor je naam als visboer is om ook hosting te verkopen (of waarschijnlijk eerder omgekeerd) is een andere zaak.

Wel even rekening mee houden dat er wel diploma's moeten voor gelegd worden. Om te beginnen al bewijs (certificaat/diploma) van bedrijfbeheer, wat in nederland al niet verplicht is. Verder als je bvb domitica of electriciteit wil doen dat je daar ook een certificaat/diploma voor moet hebben. Dus je kan in Belgie niet zomaar even de kruispuntbank (of hoe dat startersding nu heet) binnen stappen en zeggen ik ben 16 jaar en wil zelfstandig beginnen.

Wynand
25/01/11, 18:06
Wel even rekening mee houden dat er wel diploma's moeten voor gelegd worden. Om te beginnen al bewijs (certificaat/diploma) van bedrijfbeheer, wat in nederland al niet verplicht is. Verder als je bvb domitica of electriciteit wil doen dat je daar ook een certificaat/diploma voor moet hebben. Dus je kan in Belgie niet zomaar even de kruispuntbank (of hoe dat startersding nu heet) binnen stappen en zeggen ik ben 16 jaar en wil zelfstandig beginnen.*Domotica ;)
Domotica weet ik niet, alarminstallaties en elektrische installaties boven de 2kW alleszins al wel.
Ondernemers die hun studierichting goed hebben gekozen hebben dat "certificaat" (welk ze ook nodig hebben) bij in hun getuigschrift/dimploma secundair onderwijs zitten (al dan niet na een 7de specialisatie jaar). Bedrijfsbeheer kan altijd nog apart op twee weekjes, maar ik ben blij dat die eis er wel op zit..

Marco Mahieu
25/01/11, 18:17
*Domotica ;)
Domotica weet ik niet, alarminstallaties en elektrische installaties boven de 2kW alleszins al wel.
Ondernemers die hun studierichting goed hebben gekozen hebben dat "certificaat" (welk ze ook nodig hebben) bij in hun getuigschrift/dimploma secundair onderwijs zitten (al dan niet na een 7de specialisatie jaar). Bedrijfsbeheer kan altijd nog apart op twee weekjes, maar ik ben blij dat die eis er wel op zit..

Zou in Nederland ook een hoop zolderkamer hostjes schelen, in dat opzicht ben ik er wel voor. Keerzijde is NOG meer regels, in dat opzicht zou ik er dan ook tegen zijn ;)

Apoc
25/01/11, 19:00
Zou in Nederland ook een hoop zolderkamer hostjes schelen, in dat opzicht ben ik er wel voor. Keerzijde is NOG meer regels, in dat opzicht zou ik er dan ook tegen zijn ;)

Mwa, die regeltjes vallen om eerlijk te zijn wel redelijk mee. Het is enkel eenmalig iets om uberhaupt een bedrijf te mogen beginnen. Dat zou er van mij ook zeker mogen komen.

Maar dit onderwerp is al lang en breed besproken, en we raken nu wel aardig off-topic ;)

RichardVD
26/01/11, 21:12
I really appreciate your response to me.I will pay you €200,00 EUR and i have verified from TNT/T PG post to be €50,00 EUR for the shipping cost through Registered Airmail post to my friend address who schooling in Nigeria.I'm buying this item for my friend as a New year gift for him.I would have loved to have a proper look and test it,but I'm now off for work on the east coast of America sailing,(i am an oceanographer),my method of payment for the item will be through my PayPal,because that is the only method of payment i have access to here on sea, so i will like to have your paypal account as to made the payment of €250,00 EUR to be transfer into your account Immediately so you we ship the item after i made the payment to be transfer into your account.i want you to ship the item to my friend address in Nigeria.
You can set up paypal account today via www.paypal.com
Am waiting for your reply immediately and your phone number incase i want to call you because i want this item to be ship as soon has possible.
Regards...


Op Marktplaats heb ik mijn laptop te koop staan en kreeg van de bekende Nigeriaanse oplichters deze e-mail. Deze inhoud gebruiken ze al maanden en staat dus al op vele fora en blogs.

Franky201
29/01/11, 12:04
Dat is bekent bij Nigeriaanse mensen op marktplaats.

ichat
30/01/11, 15:33
lol ergens op een forum heb ik ooit iets gelezen dt ze destijds een steen hebben verstuurt en de kosten voor de invoerrechten waren die hufters dus kwijt... boontje komt om z'n loontje ;)

Yourwebhoster
30/01/11, 15:35
Op Marktplaats heb ik mijn laptop te koop staan en kreeg van de bekende Nigeriaanse oplichters deze e-mail. Deze inhoud gebruiken ze al maanden en staat dus al op vele fora en blogs.

Maanden? Jaren bedoel je, denk dat ik zo'n 4 jaar geleden een e-mailtje als deze gehad heb.

martinvandebelt
02/02/11, 01:34
Wellicht dat jullie deze al gezien hebben, maar moest hier erg hard om lachen: YouTube - Java 4-Ever Trailer

martinvandebelt
02/02/11, 01:37
Edit: dubbelpost. Sorry.

Marco Mahieu
02/02/11, 01:47
Wellicht dat jullie deze al gezien hebben, maar moest hier erg hard om lachen: YouTube - Java 4-Ever Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=yl1f1-Da0OI)

Haha, geweldig!! (Had hem nog niet gezien nee ;))

Domenico
02/02/11, 02:04
Hij is cool. :)
En funny...

R. Persoon
02/02/11, 15:30
Ha erg grappig inderdaad :)

swedendedicated
02/02/11, 17:33
Niet om een discussie op gang te brengen maar .NET kan prima met het SOAP protocol overweg.

Trailer al eens gezien op dumpert, bestaat er ook een film?

Apoc
02/02/11, 17:49
Niet om een discussie op gang te brengen maar .NET kan prima met het SOAP protocol overweg.

Dat zeggen ze ook ;) Er werd iets gezegd dat .NET enkel op Windows kan draaien en Java op meerdere platformen. Tegenargument was dat .NET bedoeld was om via de webserver (o.a. via SOAP) met andere platformen kan communiceren (hetgeen uiteraard een onzinargument is, maar dat ter zijde).

Marco Mahieu
02/02/11, 18:03
Niet om een discussie op gang te brengen

Ik dacht dat dat juist de bedoeling was van een forum?? ;)

RayManZ
02/02/11, 18:25
Zeer grappig filmpje :)

dennis0162
02/02/11, 18:37
haha leuk:)

Beyoung ISP
02/02/11, 19:34
Had deze nog niet gezien, grappig!

swedendedicated
02/02/11, 21:32
Dat zeggen ze ook ;) Er werd iets gezegd dat .NET enkel op Windows kan draaien en Java op meerdere platformen. Tegenargument was dat .NET bedoeld was om via de webserver (o.a. via SOAP) met andere platformen kan communiceren (hetgeen uiteraard een onzinargument is, maar dat ter zijde).

Foutje, ik moest zeggen dat java ook met soap werkt. Argument van die vader slaat nergens op.

Mick-X
02/02/11, 23:41
Nog mensen welke door Denit zijn gecontacteerd? ik had vandaag iemand ervan aan de lijn... nadat ik uitleg gaf dat ik zelf in de colocatie / rackhosting zat bleef deze maar doorgaan, en doorgaan, en doorgaan.. zucht.

Of we een backuplocatie nodig hadden... nee.
Of we een backupserver nodig hadden... nee.
Of we wilden verhuizen van locatie... nee.
Of we een deel van onze servers bij hun wilde neerzetten... nee.
Of we - als we ooit gingen uitbreiden - naar hun wilden komen... nee.
Of er toch niet vrijblijvend een afspraak gemaakt kon worden zodat hij uitleg kon geven en een offerte kon uitbrengen... nee.
Of hij echt niets voor ons kon betekenen... nee.

Wil wel erbij zeggen dat deze meneer wel erg veel moeite deed om iets te verkopen, waar ik eigenlijk toch van onder de indruk was :unsure:

Spyder01
02/02/11, 23:58
Daar kan ik niet tegen en ik kap dat soort figuren ook resoluut af. Als ik nee zeg, heb ik graag dat mensen dat respecteren en al helemaal verkopers.

Triloxigen
03/02/11, 00:02
Wellicht dat jullie deze al gezien hebben, maar moest hier erg hard om lachen: YouTube - Java 4-Ever Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=yl1f1-Da0OI)

Maw, Java is alleen voor homoseksuele nerds :p

Marco Mahieu
03/02/11, 00:18
Wil wel erbij zeggen dat deze meneer wel erg veel moeite deed om iets te verkopen, waar ik eigenlijk toch van onder de indruk was :unsure:

Tegenaanval openen en vragen of hij niet wil overstappen (qua baan) van Denit naar jou ;)?

Mark17
04/02/11, 11:41
Nog mensen welke door Denit zijn gecontacteerd? ik had vandaag iemand ervan aan de lijn... nadat ik uitleg gaf dat ik zelf in de colocatie / rackhosting zat bleef deze maar doorgaan, en doorgaan, en doorgaan.. zucht.

Of we een backuplocatie nodig hadden... nee.
Of we een backupserver nodig hadden... nee.
Of we wilden verhuizen van locatie... nee.
Of we een deel van onze servers bij hun wilde neerzetten... nee.
Of we - als we ooit gingen uitbreiden - naar hun wilden komen... nee.
Of er toch niet vrijblijvend een afspraak gemaakt kon worden zodat hij uitleg kon geven en een offerte kon uitbrengen... nee.
Of hij echt niets voor ons kon betekenen... nee.

Wil wel erbij zeggen dat deze meneer wel erg veel moeite deed om iets te verkopen, waar ik eigenlijk toch van onder de indruk was :unsure:

Hier gaf de verkoper aan dat ze een eigen DC hadden (als ik ging kijken op de site kwam ik uit op een ruimte bij KPN/XS4all). Overigens als vergelijkingsmateriaal wat vragen gesteld over de prijzen en een prijs noemen was niet mogelijk, tja dan gaat het over. Een listprice noemen voor dataverkeer moet toch minimaal mogelijk zijn.

24x7group
04/02/11, 12:10
Ben ook benaderd door deze partij, ik was kort maar krachtig "geen interesse in uw diensten", gesprek was na 1 minuut dan ook afgelopen.
Ik vind dit soort van benaderingen erg irritant.

SebastiaanStok
04/02/11, 12:15
Gisteren weer door ze gebeld :D ik had al aangeven dat ik geen interesse heb.
"Ja ik zie nu hier dat u al was gebeld". Zucht...

Derek-Jan
04/02/11, 19:38
Als je kindersites runt dan krijg je wel eens wat opmerkelijke mailtjes


ik kan wel op #### maar ik ben 8 jaar iedereen zegt noob tegen mij en zulke dingen maar fobba hotel is nohc steets lueker maar #### ook ik droom snags dat ik baas van #### was of colega willen julie mijn droom a.ub waartmaken ik smeek je alsjeblieft

Wynand
04/02/11, 20:01
Ik vind dat anders al een behoorlijk knappe mail voor een 8 jarige...

cfmweb
04/02/11, 20:07
Die kunnen eerder typen dan schrijven tegenwoordig, ik heb ook twee van die etters hier..

YolkNet
04/02/11, 20:12
Hij zegt wel netjes alsjeblieft :-)

24x7group
04/02/11, 20:47
Zo'n mails bekijk ik geeneens :p Recht naar de prullenbak.

Derek-Jan
04/02/11, 22:13
Zo'n mails bekijk ik geeneens :p Recht naar de prullenbak.

Zo'n mails komen binnen via het contactformulier van die site. Als je doelgroep kinderen zijn dan kun je verwachten dat er zoiets tussen zit. Indien nodig krijgt men gewoon antwoord.

Derek-Jan
04/02/11, 23:34
Gisteren weer door ze gebeld :D ik had al aangeven dat ik geen interesse heb.
"Ja ik zie nu hier dat u al was gebeld". Zucht...

Als je nog eens gebeld word dan los je het gewoon zo op :

De nachtmerrie van elke telemarketeer

Marco Mahieu
05/02/11, 01:02
Als je nog eens gebeld word dan los je het gewoon zo op :

De nachtmerrie van elke telemarketeer (http://www.youtube.com/watch?v=1waHJhb2wxo&feature=player_embedded)

Haha, die is goed!!

The-BosS
05/02/11, 01:23
Idd, had overlaatst ook zo iets gehoord maar dan met een IVR pest de telemarketeer. Zo van druk 1 als u een telemarketeer bent, dan druk 1 indien u belt met informatie over stroom, druk 2 als u belt met informatie over internet en dan nog een hoop sub dingen. Om dan uiteindelijk na lag wachten en wat menu's een nee te horen en de verbinding af te sluiten.

Marco Mahieu
05/02/11, 01:29
Idd, had overlaatst ook zo iets gehoord maar dan met een IVR pest de telemarketeer. Zo van druk 1 als u een telemarketeer bent, dan druk 1 indien u belt met informatie over stroom, druk 2 als u belt met informatie over internet en dan nog een hoop sub dingen. Om dan uiteindelijk na lag wachten en wat menu's een nee te horen en de verbinding af te sluiten.

Ik wordt gelukkig niet zo vaak gebeld voor dat soort dingen, maar misschien moet ik dat ook maar eens opzetten ;) Maar dan niet op de buitenlijn, maar gewoon zodra je hoort dat het een telemarketing is doorverbinden naar de IVR.

Mha, teveel werk voor die 1e keer per jaar dat ik daarover gebeld wordt. En helaas bellen ze dan nog de helft van de keren op mijn mobiel ook... :surrender:

The-BosS
05/02/11, 01:36
Ik wordt gelukkig niet zo vaak gebeld voor dat soort dingen, maar misschien moet ik dat ook maar eens opzetten ;) Maar dan niet op de buitenlijn, maar gewoon zodra je hoort dat het een telemarketing is doorverbinden naar de IVR.
Dat is ook een optie, ik verbindt u door met onze online collega die hier alles van af weet ;)

WebMeso
05/02/11, 01:43
Idd, had overlaatst ook zo iets gehoord maar dan met een IVR pest de telemarketeer. Zo van druk 1 als u een telemarketeer bent, dan druk 1 indien u belt met informatie over stroom, druk 2 als u belt met informatie over internet en dan nog een hoop sub dingen. Om dan uiteindelijk na lag wachten en wat menu's een nee te horen en de verbinding af te sluiten.

Haha, een gat in de markt. Wie start deze dienst op? De meest vervelende personen vind ik diegene die maar door blijven praten en waarbij je niet eens er tussendoor kan komen om te zeggen dat je geen interesse hebt. Of ze blijven gewoon doorpraten terwijl ze wel horen dat je geen interesse hebt. Enige oplossing is dan ophangen of de telefoon gewoon neerleggen en weglopen.

Marco Mahieu
05/02/11, 01:49
Dat is ook een optie, ik verbindt u door met onze online collega die hier alles van af weet ;)

Of net als Walter (Jeff Dunham) bij zijn vrouw:

Did you hang up on me!!

Uhm, I don't know, did it sound like this: click!

Domenico
09/02/11, 17:13
Net binnen via email:

Geachte heer/mevrouw,

Ik wilde graag de domeinnaam xxx.nl vastleggen maar deze blijkt uw eigendom te zijn. Vervolgens wilde ik deze naam op uw site bestellen plus een basispakket.

Tijdens het bestellen vroeg met om een code (die ik natuurlijk niet heb) en daarna kon ik de gegevens invullen. Onder het domeinnaam stond dat deze verhuisd zou worden.
Betekent dit dat ik dan de naam van jullie heb gekocht?

Graag verneem ik van u of dit zo is en hoe dit soort zaken in zijn werk gaat.

Met vriendelijke groeten,

Sorry maar deze kon ik niet laten liggen. :)

Triloxigen
09/02/11, 18:49
Net binnen via email:


Sorry maar deze kon ik niet laten liggen. :)

Haha, ja die zijn altijd mooi. Ik krijg ze ook op regelmatige basis met verbazing dat een .nl domeinnaam volgens de website maar 14,95 kost!

Marco Mahieu
09/02/11, 18:52
Net binnen via email:


Sorry maar deze kon ik niet laten liggen. :)

Haha, die hebben ook het licht gezien ;)

drex
09/02/11, 19:46
Zal toch niet blond zijn.......

The-BosS
09/02/11, 20:05
Net binnen via email:


Sorry maar deze kon ik niet laten liggen. :)

Lol, is wel een goeie moet ik zeggen.

SebastiaanStok
11/02/11, 15:38
Uw vrijdag WTF moment.

Ik krijg daarnet een middelgrote doos, met daarin: een boekje, brief en een pen.
Staat erop de zijkant 'pak uw domeinen maar in', bleek het een reclame actie te zijn van [niet te noemen partij]. Ja, heel leuk gevonden, maar minder leuk voor het milieu... :dots: .

Om nog maar te zwijgen over de slechte kwaliteit van het drukwerk :r

Apoc
11/02/11, 15:45
Uw vrijdag WTF moment.

Ik krijg daarnet een middelgrote doos, met daarin: een boekje, brief en een pen.
Staat erop de zijkant 'pak uw domeinen maar in', bleek het een reclame actie te zijn van [niet te noemen partij]. Ja, heel leuk gevonden, maar minder leuk voor het milieu... :dots: .

Om nog maar te zwijgen over de slechte kwaliteit van het drukwerk :r

Die prenames doos is geloof ik eerder in dit topic al besproken, volgens mij is die van jou wat vertraagd :p

Ik vind het zelf maar een wazige actie om eerlijk te zijn. Inderdaad staat het niet echt in het teken van de groene trend. En daarnaast.. wanneer je een grote doos ontvangt die praktisch leeg blijkt te zijn, is dat ook nogal een anticlimax. Doe er dan wat leuks in.

Ik kreeg hier laatst van een leverancier een radiografische helikoptertje, onder het mom van "om onze samenwerking naar grotere hoogte te tillen". Dat is pas kick-ass marketing. (Collega's kijken soms wat vreemd op als er opeens een helikopter op hun hoofd landt, maar das weer een ander verhaal :P).

In dat opzicht staat m.i. een lege doos een beetje symbool voor "grote beloften, weinig inhoud".

Yourwebhoster
11/02/11, 15:46
Ik kreeg hier laatst van een leverancier een radiografische helikoptertje, onder het mom van "om onze samenwerking naar grotere hoogte te tillen". Dat is pas kick-ass marketing. (Collega's kijken soms wat vreemd op als er opeens een helikopter op hun hoofd landt, maar das weer een ander verhaal :P).

In dat opzicht staat m.i. een lege doos een beetje symbool voor "grote beloften, weinig inhoud".

Kreeg laatst een pico projector op zak formaat, leuk dingetje:) Dat zijn nog eens acties.

The-BosS
11/02/11, 15:53
Ik kreeg hier laatst van een leverancier een radiografische helikoptertje, onder het mom van "om onze samenwerking naar grotere hoogte te tillen". Dat is pas kick-ass marketing. (Collega's kijken soms wat vreemd op als er opeens een helikopter op hun hoofd landt, maar das weer een ander verhaal :P).

Dat is inderdaad wel orgineel, ik kreeg laatst een gsm kado (zo een goedkoper model). En daar stond ook bij om de communicatie nog vlotter te laten verlopen.

All Time B.V.
12/02/11, 21:22
Dat is inderdaad wel orgineel, ik kreeg laatst een gsm kado (zo een goedkoper model). En daar stond ook bij om de communicatie nog vlotter te laten verlopen.

Die kan je dan weer niet laten landen op het hoofd van een collega :P !

SebastiaanStok
13/02/11, 10:38
Kan wel, maar of die er blij mee is :)

SebastiaanStok
21/02/11, 14:09
Geen e-mail maar toch best grappig :D

Hoerenjong_(typografie)

Een hoerenjong is de typografische benaming voor de laatste regel van een alinea die bovenaan een pagina of kolom staat. :smartass:

Marin
21/02/11, 14:56
Geen e-mail maar toch best grappig :D

Hoerenjong_(typografie)
:smartass:

Dat wist ik niet. Ik kende het meer als:


Een hoerenjong is een tijdelijk dan wel permanent verlengstuk voor een heipaal

:D

SebastiaanStok
21/02/11, 15:29
Die is veel leuker :D

Marco Mahieu
21/02/11, 17:29
Haha, ok ... weer wat geleerd ;)

SebastiaanStok
26/02/11, 10:43
http://weblog.ictrecht.nl/internetrecht/dit-sturen-wij-terug-aan-spammers/


Onder meer valt hieronder het verwijderen van uw mail tegen ons gebruikelijke uurtarief (minimumtijd 2 uur) :thumbup: ik heb gewoon tranen in me ogen van het lachen! (echt geniaal).

WebMeso
26/02/11, 15:30
http://weblog.ictrecht.nl/internetrecht/dit-sturen-wij-terug-aan-spammers/

:thumbup: ik heb gewoon tranen in me ogen van het lachen! (echt geniaal).

Geef hem/haar eens ongelijk. SPAM is zeer vervelend. Zou eigenlijk wel hetzelfde willen doen, maar qua rechtsgeleerde personen zitten zij wat ruimer en zijn de kosten niet zo hoog aangezien ze gewoon hun eigen personeel in zouden kunnen zetten.

SebastiaanStok
26/02/11, 15:44
Vooral dit stukje "Onder meer valt hieronder het verwijderen van uw mail tegen ons gebruikelijke uurtarief (minimumtijd 2 uur) " :D

Oh dat heb ik al gezegd :dots:

Marco Mahieu
28/02/11, 17:23
http://weblog.ictrecht.nl/internetrecht/dit-sturen-wij-terug-aan-spammers/

:thumbup: ik heb gewoon tranen in me ogen van het lachen! (echt geniaal).

Haha, hij is goed. Vraag mij af of het werkt, zeker tegen buitenlandse spam zal dit niet zoveel uithalen.

Huib
28/02/11, 18:47
Rofl!

BramuS
03/03/11, 17:34
Ik denk dat jullie alles 1:1 doorsturen zonder tussenkomst van server e.d. Begint me langzaam duidelijk te worden. Dan zal ik mevrouw *** denk ik adviseren het domein te verhuizen.

Is het mogelijk om mails door te sturen zonder tussenkomst van 1 server? Damn in wat voor wereld leven we nu weer?!

Ow ja en daarbij ook meteen de volgende quote (zelfde persoon)

Wat ik nu wil is dat de mail niet afgeleverd wordt naar een IP adres maar naar een Domainnaam. Bijvoorbeeld webmail.domein.nl op poort 2525.
In jullie DNS zone-file maak ik een A record aan waar webmail.domein.nl verwijst naar het IP adres van de exchange server.

Ok, zal dit even uitleggen voordat er vragen ontstaan, meneer wilt met een A record een verwijzing maken naar een webmail.domein.nl adres op poort 2525, maar sinds wanneer kun je ook al poorten aangeven in de DNS?

En dan gaat meneer dus ook adviseren om alles te verhuizen aan mevr. *** omdat we geen servers zouden hebben.. Het moet vandaag niet gekker worden (ut mot neet gekker waere) meteen even het carnavalsmotto promoten ;)

cfmweb
03/03/11, 17:48
Duidelijk geval van klok en klepel...

davinci
03/03/11, 19:16
hij zegt m.i. niets raar.. Hij vraagt alleen 2 losse zaken:

1. hij wil een a record wat ie verwijst naar z'n exchange
2. en hij vraagt of jij de mail ipv op je lokale mx wil afleveren op het nieuwe a record.. en daarbij een afwijkende poort wilt gebruiken.

1, standaard dns
2, De vraag is echter of jij dit wel wilt/kunt, vermoed dat je gebruik maakt van een controlpanel en dan is dit meestal niet zondermeer mogelijk. Want het is natuurlijk een piece of cake om bepaalde domeinen puur te relayen naar een andere server/poort.

Marco Mahieu
03/03/11, 19:19
2, De vraag is echter of jij dit wel wilt/kunt, vermoed dat je gebruik maakt van een controlpanel en dan is dit meestal niet zondermeer mogelijk. Want het is natuurlijk een piece of cake om bepaalde domeinen puur te relayen naar een andere server/poort.

Dat is onzin natuurlijk. Ik weet niet hoe het in cPanel zit, maar in Direct Admin & Plesk kun je dit gewoon met een knopje aan en uit zetten, zo makkelijk...

Wynand
03/03/11, 19:46
En dan gaat meneer dus ook adviseren om alles te verhuizen aan mevr. *** omdat we geen servers zouden hebben.. Het moet vandaag niet gekker worden (ut mot neet gekker waere) meteen even het carnavalsmotto promoten ;)Stuur maar door, een collega is al een week bezig met domme mensen en exchange. :thumbup:

davinci
03/03/11, 19:54
Dat is onzin natuurlijk. Ik weet niet hoe het in cPanel zit, maar in Direct Admin & Plesk kun je dit gewoon met een knopje aan en uit zetten, zo makkelijk...

in plesk gaat dat niet... Je kunt de local mail uitzetten, maar afleveren op een alternatieve poort, dan zit je echt zelf in /var/qmail/control/smtproutes een IP of domein mét poort in te typen hoor...

Marco Mahieu
03/03/11, 20:02
in plesk gaat dat niet... Je kunt de local mail uitzetten, maar afleveren op een alternatieve poort, dan zit je echt zelf in /var/qmail/control/smtproutes een IP of domein mét poort in te typen hoor...

Ja, dat laatste klopt, daar had ik even overheen gelezen ;) Ik had het inderdaad over het uitschakelen van de lokale e-mail.

BramuS
03/03/11, 20:11
Dit waren citaten uit de laatste mail van hem, zijn eerste vraag was om in het A record de poort te wijzigen, in een DNS kun je niet bepaald een poort aangeven. Ik heb hem toen verteld dat het met een relay zou moeten gaan, of hij pakt de RFC gespecificeerde poort 587, dat gaat natuurlijk ook ipv 25.

BramuS
03/03/11, 20:56
werd er overigens net op gewezen door randy dat het met een SRV inderdaad wel gaat, maar het ging dus over een A record in de zone :-)

Mark17
03/03/11, 21:50
Haha, hij is goed. Vraag mij af of het werkt, zeker tegen buitenlandse spam zal dit niet zoveel uithalen.

Bij spam uit Groot Brittannië is ook een leuke optie aanwezig als ik het goed heb begrepen van mijn contacten daar. Na 1 keer een reactie sturen dat het niet gewenst is (met vermelding van bepaalde informatie waarschijnlijk) is het mogelijk om daarna per email 250 Pond in rekening te brengen per ontvangen spam email. Het is daarbij ook nog mogelijk om niet per email maar per xx emails in 1 keer de claim in te dienen.

De regeling is simpeler als hier in Nederland via de rechter (emails afleveren incl. headers en voor de rest geld de omgekeerde bewijslast als ik het goed begreep).

Ahmed
04/03/11, 17:54
Kreeg laatst een smsje van een grote klant. 's ochtends vroeg "www.vd****.fr ligt eruit. "

Je raad het al. Domein is niet via mij geregistreerd en wijst op geen enkele manier naar een server van mij. Ik hoop niet dat ik smsjes krijg als google.nl op een dag niet bereikbaar is...

SebastiaanStok
05/03/11, 10:59
http://damnyouautocorrect.com/2277/the-10-most-popular-dyacs-from-october-2010/
Dit kwam ik vandaag tegen via een Tweet.

Vooral deze: http://damnyouautocorrect.com/images/momschina.jpg :clown: :W:

cfmweb
05/03/11, 12:30
Geweldig! damn iphone :)

The-BosS
05/03/11, 15:27
Staan toch wel een paar goeie tussen, wist niet dat een iphone zo een dom toestel was ;)

Marco Mahieu
05/03/11, 16:40
http://damnyouautocorrect.com/2277/the-10-most-popular-dyacs-from-october-2010/
Dit kwam ik vandaag tegen via een Tweet.

Vooral deze: http://damnyouautocorrect.com/images/momschina.jpg :clown: :W:

Hahaha, geweldig. Had ik in het begin ook even last van, maar nadat ik een paar rare berichtjes had gestuurd ben ik er toch even wat beter op gaan letten.

Verder is die autocorrect wel makkelijk trouwens, als je er bijv. net een letter naast drukt of typfouten maakt, enz.

R. Persoon
05/03/11, 17:28
Haha die typo's zijn echt geweldig, maar die autocorrect is ook gewoon zwaar irritant, zeker als je een beetje vaktermen gaat gebruiken. Normaal typ je zo snel dat het balkje met de verbetering nog niet op is gekomen als je op spatie drukt. Maarja, ik weet ook niet hoe het zou zijn zonder, misschien zou dat juist weer irritant zijn omdat je normale woorden fout tikt. Viel me wel mee dat sinds iOS4 hij niet meer de verbetering uitvoert als je op "Stuur" drukt bij een SMS, dan was je helemaal zuur als hij al weg was :)

Huib
09/03/11, 22:20
Deze kwam vandaag binnen:

Beste WickedWay,

Mijn naam is Lisa, en ik ben de laatste tijd erg bezig op het gebied van webhosting. Ik heb een server, en wil graag verder op dit gebied. Vandaar dat ik contact met u opneem omdat ik geïntresseerd ben in uw vakantie. Zou u mij willen mailen op het e-mailadres; <knip>

Alvast bedankt!

----


Ehm... Volgens mij hebben geen reisbureau?

YolkNet
09/03/11, 22:23
Beste Lisa,
Ik ben de laatste tijd ook erg bezig, maar meer op een ander gebied. Misschien kunnen we het eens hebben over onze vakantie :D

Marco Mahieu
09/03/11, 23:34
Eerst een foto sturen ;)

Huib
09/03/11, 23:40
Eerst een foto sturen ;)

Haha idd... Wie weet wat voor monster het is ;-)

EdwinBlum
10/03/11, 07:33
Voor mijn web-tijdperk had ik een computerwinkel en kreeg een telefoontje van een klant. 'Mijn pc staat helemaal vast'. Geen probleem, brengt u hem even dan kijken we gelijk voor u. Klant komt binnen met z'n pc en ik zeg: U heeft hem toch los gekregen? :smartass:

cfmweb
10/03/11, 10:00
hehehe flauw

Ik had ooit een maat die op de TD bij een niet nader te noemen elektronica concern werkte.
Ze kwamen echt de gekste dingen daar tegen zoals koffie in mengpanelen, sticker etiketten of boterhammen in videorecorders en dergelijke (mammie, video heeft ook honger).

Op een dag had hij een nogal kritische klant aan de balie, die niet wilde accepteren dat zijn videorecorder kapot was en niet meer gerepareerd kon worden.

Op de vraag hoe hij nou zeker wist dat de videorecorder kapot was en niet meer gemaakt kon worden, legde hij eerst geduldig uit dat ze het apparaat hadden doorgemeten etc. De klant nam daarmee geen genoegen en wilde weten wat er dan precies stuk was. Hij maakte geduldig de behuizing open en wees op de betreffende printplaat waar het probleem in zat. Toen de klant opnieuw de vraag stelde hoe hij dan zo zeker kon weten dat het kapot was pakte hij een hamer onder de balie vandaan en sloeg de hele printplaat aan stukken. Waarop hij droog antwoordde: Zo, nu weten we 100% zeker dat hij kapot is.

SebastiaanStok
10/03/11, 10:53
Haha idd... Wie weet wat voor monster het is ;-)

http://www.webhostingtalk.nl/attachments/webhostingtalk-lounge/4859d1191442772t-hoe-ziet-je-vriendin-eruit-miranda2006.jpg

jinxedworld
10/03/11, 12:21
http://www.webhostingtalk.nl/attachments/webhostingtalk-lounge/4859d1191442772t-hoe-ziet-je-vriendin-eruit-miranda2006.jpg

Djeez... moet die nou elke keer terugkomen als het over vrouwen gaat? *zere ogen*

Magus
10/03/11, 12:43
Vooral dit stukje "Onder meer valt hieronder het verwijderen van uw mail tegen ons gebruikelijke uurtarief (minimumtijd 2 uur) " :D


Kun je eigenlijk wel zomaar een minimum van 2 uur hanteren? Voor het verwijderen van een mailtje is dat wel rijkelijk veel en buiten proportie, dat zou je hele zaak onderuit kunnen halen.

Overigens is het niet slim om spammers terug te mailen, op die manier wordt jouw email adres veel meer geld waard, aangezien het dan een geverifieerd actueel en in gebruik zijnde adres betreft.

Magus
10/03/11, 12:44
Is het mogelijk om mails door te sturen zonder tussenkomst van 1 server? Damn in wat voor wereld leven we nu weer?!


Per e-meeuw, dat is de moderne versie van de ouderwetse postduif ;)

Wynand
10/03/11, 12:55
Ze kwamen echt de gekste dingen daar tegen zoals koffie in mengpanelenWat is daar nou zo gek aan?
Je bouwt een ganse nacht/ochtend op, er zorgvuldig op te letten dat er 's avonds geen enkele zatte idioot over kabeltjes kan struikelen, dat je amp/FX rack/flightcase zorgvuldig vocht/bier bestendig gemaakt is, dan sta je een hele dag te kijken op niets kunnende artiesten die staan te repeteren en een hele dag op je kap zitten dat het niet hard genoeg staat, begint het feestje zelf komt iedereen vragen "goh, weet jij nou echt waarvoor elk knopje dient?".
En jij bent verbaasd dat er wel is koffie over een mengpaneel gaat? :double fuck:

Videorecorder is een beetje riskant om te doen vind ik, denk dat ik als klant spontaan een nieuwe kapotte printplaat gevraagd had ;-)

Marin
10/03/11, 12:59
Ik kreeg gisteren een doos (verhuisdoos) van Prenames. Inhoud, 1 folder en een pen.

Dure en milieuonvriendelijke manier van reclame.. Hij moest met de pakketdienst komen.

SebastiaanStok
15/03/11, 13:33
Het wordt nu nog leuker :D

Net aan paar minuten geleden per e-mail.

Enige tijd geleden hebben wij u een verhuisdoos gestuurd met een brochure van ons bedrijf. Helaas hebben wij u telefonisch niet kunnen bereiken.


Ooit wel is gehoord van de spamwetgeving? :dots:

YolkNet
15/03/11, 14:21
Bedankt voor de verhuisdoos. Onze telefoon past er precies in. Net als het formulier waarmee we u hebben aangegeven wegens spam :D

Triloxigen
15/03/11, 14:56
Dat zal niet onder spam vallen, gezien ze hebben geprobeerd persoonlijk contact te zoeken.
Niet iedere email is spam ;)

Freakingme
15/03/11, 17:12
Gelukkig is 'persoonlijk contact zoeken' geen criterium bij iets wat spam is ;)

PimEffting
16/03/11, 12:09
Naar onze mening is het gewoon een reclamecampagne zoals iedere andere campagne, in een nieuw jasje. Je ontvangt toch ook tientallen folders en brochures?
Mocht je vragen hebben over de campagne hoor ik dat graag.

SebastiaanStok
16/03/11, 12:25
https://www.spamklacht.nl/wat-is-spam/


Kenmerk van een spambericht is dat u geen toestemming heeft gegeven om het bericht te ontvangen.

Ik vind dit een beetje onzinnig, ze kunnen mij niet telefonisch bereiken (spreek de voicemail dan in) dus sturen ze een e-mail (waar ik niet om heb gevraagd).

"Je ontvangt toch ook tientallen folders en brochures?"
Ja, maar dat is niet bij wet verboden ;) en meestal spit ik die vluchtig door om ze daarna in de oud-papierbak te dumpen.

Merendeel van de reclame is niet interessant voor mij, tenzij ik mij zelf daarvoor heb aangemeld.


En voor duidelijkheid, ik heb geen interesse in diensten van prenames.

t.bloo
16/03/11, 12:34
om ze daarna in de oud-papierbak te dumpen.

daarom sturen ze ook die doos mee, om als oud-papierbak te dienen :)

SebastiaanStok
23/03/11, 14:05
http://www.huffingtonpost.com/2011/03/19/funniest-police-blotters-ever_n_837942.html#s255089&title=Thief

marsipulami
26/03/11, 10:41
Had laatst navraag gedaan waarom de mail van een VPS van mij terecht kwam in de ongewenst mail van hotmail.
Het antwoord had te maken met het Smartscreen filter van hun.

Krijg je een mailtje met hoe je hun support vind:

Marin
26/03/11, 11:06
daarom sturen ze ook die doos mee, om als oud-papierbak te dienen :)

Dat was het voordeel, de doos kon met folders en al weg ;) Hield de boel netjes bij elkaar.

Als ik al van plan was klant bij ze te worden heeft deze campagne dat idee wel afgebroken. Volgens mij kun je je geld beter besteden dan 2 folders als pakket laten bezorgen.

cfmweb
26/03/11, 13:13
Had laatst navraag gedaan waarom de mail van een VPS van mij terecht kwam in de ongewenst mail van hotmail.
Het antwoord had te maken met het Smartscreen filter van hun.

Krijg je een mailtje met hoe je hun support vind:

Grappig dat hun eigen mail door dat filter als verdacht wordt aangemerkt :)

@Marin: Dat is een verhuisdoos om je domeinnamen in te verhuizen he.
Volgens de handleiding op de zijkant:

1 Pak uw domeinnamen in
2 Ga naar hundomein.naam
3 Verhuis uw domeinnamen
Wat een flauwekul zeg.. maar een extra pen is altijd handig want die ben ik altijd kwijt ;)

Marin
26/03/11, 15:38
@Marin: Dat is een verhuisdoos om je domeinnamen in te verhuizen he.


Helaas, de doos was te klein ;)

SebastiaanStok
28/03/11, 09:53
http://www.maryannaville.com/when-insults-had-class/

“He loves nature in spite of what it did to him.”
“He has no enemies, but is intensely disliked by his friends.”

:thumbup: goed begin van de week.

PimEffting
28/03/11, 16:07
Helaas, de doos was te klein ;)
We hebben nog zo'n 500 dozen hier in de opslag staan...dus als je extra nodig hebt ;)

PimEffting
29/03/11, 17:53
Prospects zijn voorlopig nog niet van ons af...
http://twitter.com/Prenames/status/52736607433920512

dcdongen
29/03/11, 20:41
Prospects zijn voorlopig nog niet van ons af...
http://twitter.com/Prenames/status/52736607433920512

Je bedoelt de volgende lading milieu onvriendelijke reclame die door bijna niemand wordt gewaardeerd. Een ding is zeker... veel mensen praten over jullie. Dus het is wel geslaagd.

dennis0162
29/03/11, 20:43
Je bedoelt de volgende lading milieu onvriendelijke reclame die door bijna niemand wordt gewaardeerd. Een ding is zeker... veel mensen praten over jullie. Dus het is wel geslaagd.

haha +1 !:lovewht:

PimEffting
29/03/11, 22:12
Je bedoelt de volgende lading milieu onvriendelijke reclame die door bijna niemand wordt gewaardeerd. Een ding is zeker... veel mensen praten over jullie. Dus het is wel geslaagd.
Doel naamsbekendheid creëren is inderdaad geslaagd. Dat hadden we nodig binnen Prenames. We halen er behoorlijk nieuwe klanten mee binnen dus het is ook gewoon een interessante campagne tot nu toe. De meesten (90%) reageren positief gelukkig, je kunt niet iedereen tevreden stellen helaas. Als je andere effectieve ideeën hebt horen we dat uiteraard graag.
De doos is van recycle karton overigens dus de milieu-impact valt ook wel weer mee.

The-BosS
29/03/11, 23:32
De doos is van recycle karton overigens dus de milieu-impact valt ook wel weer mee.

Voor die doos wel ja, maar niet voor het transport ;). Overigens wel een leuke campagne, maar heb je nu daadwerkelijk al dozen terug gekregen met iets in. Zoals een baksteen met een brief ik wil baksteen.nl ofzo verhuizen.

Spyder01
30/03/11, 00:27
Prospects zijn voorlopig nog niet van ons af...
http://twitter.com/Prenames/status/52736607433920512

Best apart dat bedrijven met dit soort acties ons overslaan. Ondanks dat zo`n doos nogal overdone is, is het wel iets wat toch blijft hangen.

Apoc
30/03/11, 01:22
Doel naamsbekendheid creëren is inderdaad geslaagd. Dat hadden we nodig binnen Prenames. We halen er behoorlijk nieuwe klanten mee binnen dus het is ook gewoon een interessante campagne tot nu toe. De meesten (90%) reageren positief gelukkig, je kunt niet iedereen tevreden stellen helaas. Als je andere effectieve ideeën hebt horen we dat uiteraard graag.
De doos is van recycle karton overigens dus de milieu-impact valt ook wel weer mee.

Creatief is het zeker, maar ik zou er zelf niet positief op reageren:

- Anticlimax: je krijgt een doos, verwacht een leuk cadeautje, en krijgt feitelijk enkel spam. In dat opzicht zou het voor mij symbool staan voor "grote beloften, weinig inhoud"
- Groen is het in ieder geval niet
- Ik zou als (onwetende) klant zijnde bij mezelf afvragen "kunnen ze dat geld niet beter ergens anders in stoppen" - al is dat wel met de kanttekening dat andere vormen van marketing waarschijnlijk meer geld kosten

Opzich wel interessant om te horen dat het aanslaat. Dat het goed is voor de naamsbekendheid verwachtte ik wel, maar dat er ook directe orders uit voort zouden komen is natuurlijk ook mooi.

Triloxigen
30/03/11, 13:23
Moeilijk doen over milieu maar ondertussen rijden we allemaal benzine slurpende auto's en draaien we stroomvretende servers.
Co2 neutrale datacentra bestaan niet, wake up ;-)

Apoc
30/03/11, 13:34
Moeilijk doen over milieu maar ondertussen rijden we allemaal benzine slurpende auto's en draaien we stroomvretende servers.
Co2 neutrale datacentra bestaan niet, wake up ;-)

Eh, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Dat dient een doel. Met auto's kom je van A naar B, met een server draai je (o.a.) je bedrijfsinfrastructuur. Een lege doos daarentegen..

Het maakt mij verder ook niet uit hoor, ik geef enkel mijn mening over hoe ik zo'n marketingactie zou interpreteren als potentiële klant.

Magus
02/04/11, 13:43
Degene die deze flyer gemaakt heeft moet een nieuwe spellingscontrole gebruiken, en een lesje gramatica nemen :-) Wie telt het aantal fouten?

cfmweb
02/04/11, 21:56
Deze kwam ik tegen op een ander forum.. Respect ! :D

Marco Mahieu
02/04/11, 23:51
Deze kwam ik tegen op een ander forum.. Respect ! :D

Haha, daar zitten zeker wel een paar goede dingen bij ;)

SebastiaanStok
03/04/11, 10:33
http://www.hard-c.com/2011/04/03/zo-dat-is-een-sterk-energiedrankje/

Die brief, geniaal :D antidepressiva bij afdeling wapens :thumbup:

swedendedicated
12/04/11, 23:38
Hi, sorry to bother you but. I am currently useing (Rackspace.com) Windows VPS 2003. Now my VPS is getting hacked regulary, there staff is not helping me one bit, then thay just shutdown my VPS and i got no REFUND, also i have suffered through the Queensland floods and cyclone, also my Brother died in the Japan Earthquake and Flooding/ Tsunami too. So, im just asking you. Can i possible please can i get a Free trial for 1 Week - 1 month on one of your fantastic Windows Servers. look i got RIPPED off, look im so poor from what i have suffered from. So please can you help me out and support me ?

Also look, im really poor now because of this Inncident. Look ill try to Donate whenever i can, ill advertise/ Invite or help out plus much more. So please can you support and help me ?

Huib
13/04/11, 15:45
Het lijkt erop dat zijn familie heel populair is bij natuurrampen :P

wwa55
14/04/11, 10:28
Ik heb een tijd geleden een klant gehad die een site had laten bouwen en wilde dat ik het http:// gedeelte kon vervangen door zijn bedrijfsnaam. Dus niet als subdomein, nee heel de http:// dus vervangen door zijn naam. En bij hoog en laag volhouden dat dat moest gebeuren :)

The-BosS
14/04/11, 15:14
Ik heb een tijd geleden een klant gehad die een site had laten bouwen en wilde dat ik het http:// gedeelte kon vervangen door zijn bedrijfsnaam. Dus niet als subdomein, nee heel de http:// dus vervangen door zijn naam. En bij hoog en laag volhouden dat dat moest gebeuren :)

En wat heb je dan voorgesteld aan hem, dat hij zelf even contact opnam met het rfc om een nieuwe protocol speciaal voor hem uit te vinden ;)

YolkNet
14/04/11, 15:27
Of dat ie z'n bedrijfsnaam moest veranderen in http://

The-BosS
15/04/11, 00:52
Of dat ie z'n bedrijfsnaam moest veranderen in http://

Dat zou ook een optie zijn inderdaad, maar dan zou hij ook beter direct het zusterbedrijf oprichten dat de beveiliging doet, namelijk https:// ;).

wwa55
15/04/11, 07:23
Na veel praten zag hij toch ook in dat het toch niet helemaal zou gaan lukken :)

Ahmed
15/04/11, 13:19
? Vreemd allemaal

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Begin doorgestuurd bericht:

Van: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@ws01.ho*****>
Datum: 14 april 2011 22:36:00 GMT+02:00
Aan: info@********
Onderwerp: Mail delivery failed: returning message to sender

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

gdsfgsdfg@dgsfgd.nl
Unrouteable address


Tja....

Wynand
15/04/11, 13:54
Ik neem aan dat je dat laatste mailadres niet hebt aangepast? :p

Apoc
15/04/11, 13:59
Hi, sorry to bother you but. I am currently useing (Rackspace.com) Windows VPS 2003. Now my VPS is getting hacked regulary, there staff is not helping me one bit, then thay just shutdown my VPS and i got no REFUND, also i have suffered through the Queensland floods and cyclone, also my Brother died in the Japan Earthquake and Flooding/ Tsunami too. So, im just asking you. Can i possible please can i get a Free trial for 1 Week - 1 month on one of your fantastic Windows Servers. look i got RIPPED off, look im so poor from what i have suffered from. So please can you help me out and support me ?

Also look, im really poor now because of this Inncident. Look ill try to Donate whenever i can, ill advertise/ Invite or help out plus much more. So please can you support and help me ?

Dat klinkt heel bekend. Hier ook zo een, die na iedere natuurramp een mailtje stuurt met de vraag of hij gratis servers kan krijgen om er financieel bovenop te komen. Het begon met Australie, daarna Nieuw-Zeeland, daarna Japan, daarna Thailand. Zucht.

RichardVD
15/04/11, 20:14
Via het contact formulier van een voetbalfilmpjeswebsite die ik beheer:

Hallo
Ik (R*** en mijn broertje (r*** vroegen ons af waneer er een talenten jacht is voor speler van de B1.
Wij zijn alle bij 15 Jaar.
Met vriendelijke groet R*** en R*** uit Dordrecht

Ahmed
16/04/11, 08:47
Ik neem aan dat je dat laatste mailadres niet hebt aangepast? :p
Nee, haha klopt. Ik moest de mail 2x lezen. En toen ging ik lachen!

dennis0162
06/05/11, 11:36
Ik kreeg net het volgende mailtje:



Geachte Heer/Mevrouw,

Zojuist heb ik uw website bekeken en wat mij opvalt is dat de webhosting prijzen zo hoog zijn.
Nu vroeg ik mij af of jullie inkoop prijzen nou zo hoog zijn? Misschien kunnen wij iets voor jullie betekenen in de vorm van een partnerschap.

Graag hoor ik van u.

--
Met vriendelijke groeten,

Dhr P. Threels
Hoofd-Support medewerker

Schepersweg 32
3621 JK Breukelen, UT
The Netherlands

Bezoek ook eens een keer onze website: www.rpdbit.nl Follow us on Twitter: www.twitter.com/rpdbit



Terug gestuurd:



Complimenten, dan heb je goed gekeken.
We hebben geen website met prijzen!

Ik zal tevens dit mailtje aanmerken als SPAM bij Opta. http://Spamklacht.nl

BDigitinternetdiensten
06/05/11, 11:51
Wij kregen vanmorgen de identieke mail van ze:drool:

cfmweb
06/05/11, 12:25
Hier ook, ik wou hem net hier posten :)

kwg93nl
06/05/11, 12:38
knip!

mathijsie
06/05/11, 12:50
lol, wat maakt het nou uit, hun service is goed! ben nu al 5 maanden klant bij ze!

De naam is Threels, zeker?

davinci
06/05/11, 12:51
lol, wat maakt het nou uit, hun service is goed! ben nu al 5 maanden klant bij ze!

net zo doorzichtig als z'n mailtjes...


LOL: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=71&t=84195

chielsen
06/05/11, 13:51
Ouder of jonger dan 15?

marsipulami
06/05/11, 14:05
Ouder of jonger dan 15?

moeilijk in te schatten ;)

http://mikedirven.nl/dolphin/pimme

BlackMoridin
06/05/11, 14:37
Heren...
Dat je niet blij bent met het ontvangen van onze mails, kan ik begrijpen.
Maar leg je er maar bij neer dat verkoop e-mailtjes deel uitmaakt van een bedrijf hebben, hier mee professioneel om weten te gaan is dan ook een Skill wat nodig is.

Dat jullie nu een medewerker van mij gaan opzoeken en neer halen, terwijl hij ook alleen maar een opdracht van zijn stage begeleider opvolgt, is dan ook niet acceptabel. En dat jullie zo de hele dag op de forum zitten, moeten jullie zelf weten, maar ik zou bijna gaan denken dat jullie geen klanten hebben en niks beters te doen hebben (misschien is e-mails verzenden wel een goed idee voor jullie bedrijf).

Wij e-mailen jullie ook alleen om een partnerschap voorstel te doen, waarmee jullie mogelijk veel geld en werk kunnen besparen. Dat er op deze manier op wordt gereageerd is onprofessioneel en Kinderachtig. Maar ik verwacht dat jullie hier ook direct mee ophouden, anders moeten jullie zelf maar leven met de consequenties van jullie gebrek aan respect voor een mede bedrijf. Ik verzoek dan ook dat jullie all de heer Threels zijn gegevens en informatie van de forum af halen.

t.bloo
06/05/11, 14:45
ik dacht moet wel een prutser zijn want sinds wanneer ben ik duur :D

edit naar aanleiding van posting hierboven: ooit gehoord van "bezint eer gij begint" ?

kwg93nl
06/05/11, 15:15
KNIP! dit voegt wederom niks nuttig toe...

The-BosS
06/05/11, 15:53
Dat is nu dus iets wat je niet moet doen, gaan zeggen dat iemand zijn prijzen hoog zijn. Je weet om te beginnen al de reden niet waarom ze "hoog" zijn, niet iedereen is een 1 euro hoster zonder support en degelijke kwaliteit. Dat u uw product promoot heb ik niks op tegen maar de manier waarop is wel slecht te noemen, de handtekening bevat meer tekst dan het eigenlijke bericht. Wat is er verkeer met uw bedrijf wat toe te lichten in de e-mail in plaats van de ontvanger af te zeiken over een te hoge prijs (die iedere ondernemer zelf beslist).

Bart L
06/05/11, 16:07
Daarnaast blijft dit gewoon een spamrun naar niet relaties. Ook wij hebben hem binnen gehad.
Voor 450.000 boete moet je toch wel een hele hoop 0,50 cent klantjes hebben.

BlackMoridin
06/05/11, 16:07
Dan zijn we nu aangekomen bij het oorsprong van dit heel gezeur, namelijk mensen die te snel op hun teentjes getrapt zijn. Lees dat mailtje eens beter door. De mail is niet gemaakt als verwijt, maar meer als vraag van waarom ben je zo duur??? (het mailtje gaat dan verder met) Mocht de reden van je prijs zo hoog zijn vanwege het dure inkoop, dan kunt u mogelijk bij ons goedkoper uit zijn.

Daarnaast, hebben wij een hele goede klantenservice, mocht u dit niet geloven moet u maar eens contact op nemen met een van onze klanten. We leveren direct support aan onze klanten, en ons kwaliteit is zeer zeker hoog. Het is namelijk wel degelijk mogelijk om een "1 euro hoster" te zijn met service geloof het of niet. (daarnaast is het doel van dat het bedrijf om andere host bedrijven een heel hoop hoofdpijn en zorgen uit handen te nemen).

Pantsy
06/05/11, 16:21
En nu weer ontopic heren... @blackmoridin, ga de discussie maar per PM aan met de mensen die wat te melden hebben over je slecht opgezette email (persoonlijke mening).

BsHosting
06/05/11, 17:00
Niet op de teenstejes getrapt maar dit soort grapjassen menen dat men goedkoop is.

Ja als je zwaar aan overselling doet kan je alles blijven verkopen, op je site staat ook onbeperkt en dat bestaat gewoonweg niet overal is een limiet voor.
Ik zie het ook meer als SPAM en niks anders, je mag best je diensten verkondigen geen probleem mee maar niet doen dat je als zware overseller nu zo goedkoop bent.

Prijs zit niet alleen in je inkoopmarge maar er zijn meerdere factoren alleen zover ben je schijnbaar nog niet.
Deze mail komt meer bij me over we hebben als schooljochies wat extra klantjes nodig.

Service en kwaliteit kost nu eenmaal geld, liever klanten die daar voor kiezen dan 50ct klantjes die je meer overlast brengen dan wat ze opleveren.

Maar ja als je zelf voor 1 euro per uur werkt dat is jou keus maar ga dan niet zo'n onzin spam zitten versturen.


Dan zijn we nu aangekomen bij het oorsprong van dit heel gezeur, namelijk mensen die te snel op hun teentjes getrapt zijn. Lees dat mailtje eens beter door. De mail is niet gemaakt als verwijt, maar meer als vraag van waarom ben je zo duur??? (het mailtje gaat dan verder met) Mocht de reden van je prijs zo hoog zijn vanwege het dure inkoop, dan kunt u mogelijk bij ons goedkoper uit zijn.

Daarnaast, hebben wij een hele goede klantenservice, mocht u dit niet geloven moet u maar eens contact op nemen met een van onze klanten. We leveren direct support aan onze klanten, en ons kwaliteit is zeer zeker hoog. Het is namelijk wel degelijk mogelijk om een "1 euro hoster" te zijn met service geloof het of niet. (daarnaast is het doel van dat het bedrijf om andere host bedrijven een heel hoop hoofdpijn en zorgen uit handen te nemen).

BsHosting
06/05/11, 17:07
En wat op Trosradar dan staat is helemaal humor.


Van harte welkom op de bedrijfs-Hyves van RPDB IT Solutions.
RPDB staat voor Rood Pengel Dirven de Bie, dit staat voor de eigenaren van RPDB IT Solutions. RPDB IT Solutions is opgericht op 30 December 2011. Op deze 30 December 2011 zijn de huidige eigenaren bij elkaar gekomen om te overleggen wat ze wilde gaan doen.

Het overleg vond plaats op de Schepersweg 32 in Breukelen wat nu het hoofdkantoor is van RPDB IT Solutions.


Je groter voordoen dan je bent met een resellerpakket in Amerika of Duitsland is niet zo moeilijk maar dat je dan nog geen benul hebt van de datum dat geeft bij mij aan dat het wederom vakantietijd is en de OPLICHTERS weer uit de grond komen.

Mastje
06/05/11, 17:12
Ik moet ineens terugdenken, aan wat Randy in zijn handtekening had staan:

"Als u denkt dat experts duur zijn, wacht dan maar af tot u ziet wat amateurs u kosten!"

Mark17
06/05/11, 21:17
Je groter voordoen dan je bent met een resellerpakket in Amerika of Duitsland is niet zo moeilijk maar dat je dan nog geen benul hebt van de datum dat geeft bij mij aan dat het wederom vakantietijd is en de OPLICHTERS weer uit de grond komen.

De email die hier ontvangen is lijkt gewoon uit Nederland te komen. Net maar even zijn provider een email gestuurd hierover.

dennis0162
06/05/11, 21:36
Inderdaad vanaf V*E*R*S*I*O
Hij zal daar wel een reseller pakketje hebben.

DutchTSE
06/05/11, 21:52
Bedankt Mark, de spammer is inmiddels gewaarschuwd en nog 1 mail en zijn account word afgesloten :)

Had hem zelf overigens ook gehad.

t.bloo
06/05/11, 22:16
Had hem zelf overigens ook gehad.
hebben jullie ook al van die dure prijzen, moet je toch eens met je leverancier gaan praten :D

drex
06/05/11, 22:42
De email die hier ontvangen is lijkt gewoon uit Nederland te komen. Net maar even zijn provider een email gestuurd hierover.

Ik denk dat zijn provider inmiddels voldoende spam complains heeft mogen ontvangen......

Wouter-Ospito
06/05/11, 22:55
Haha, wij hebben deze e-mail ook gehad en hebben er flink om moeten lachen. Het mooiste is namelijk nog wel dat ze ook niet kijken naar wie ze het sturen (nog los van het feit of zo'n actie wel of niet geslaagd is). Zelf zijn ze (met alle respect) een kleine partij die net komt kijken (begin dit jaar ingeschreven bij de KvK en de directeur is volgens de KvK geboren in november 1993) met reseller webhosting (of hooguit VPS) en resellen ze domeinen via MijnInternetOplossing, oftewel: helemaal niks in eigen beheer. En dan gaan ze partijen mailen die meerdere eigen racks bezitten in verschillende datacenters en zelf SIDN deelnemer en RIPE LIR zijn. Vergelijkbaar met de kleine buurtsuper op de hoek die Makro mailt dat ze wellicht hun leverancier van voedingsmiddelen kunnen worden... :-)

Ben benieuwd, zouden ze die mail bijv. ook naar nog grotere partijen als Leaseweb gestuurd hebben? ;-)

Spyder01
06/05/11, 23:01
Ik heb het bij een simpele reply gelaten. We hebben er smakelijk om kunnen lachen, maar ik kan dit soort spam niet waarderen en serieus nemen.

BsHosting
07/05/11, 01:28
Wat ik dan niet snap is dat zo'n partij als Ecabo de leugens geloofd van dat soort figuren.

http://ginodebie.rpdbit.nl/

Dat zou dan een stagecoach zijn geloof jij hetzelf.
Maar ja we zullen maar denken dat het vakantie is en met wat klachten is het resellerpakketje vanzelf wel afgesloten.

Ik heb hem zelfs 2x gehad van 2 adressen van hun.

Lientje M
07/05/11, 14:56
Geachte WHT,

Ook ik kreeg zulke e-mails. Heb een e-mail verzonden naar hun, en kreeg dit als antwoord.





Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn hier al mee gestopt.

--
Met vriendelijke groeten/Kind regards,

Dhr. G. de Bie
CEO bij RPDB IT Solutions

Schepersweg 32
3621 JK Breukelen
The Netherlands

Betrouwbare zekerheid in de ICT business!

Bezoek ook eens een keer onze website: www.rpdbit.nl
Visit our website once: www.rpdbit.nl

> Geachte Meneer of Mevrouw, Kunnen jullie stoppen met jullie spammen
naar ons. Indien u niet stopt geef ik u aan omdat dit verboden is. MVG



Pas naar een e-mail te verzonden te hebben zijn ze gestopt.



The Good, The Bad and The Ugly -> Linux, Windows en Dos

T. Verhaeg
07/05/11, 18:00
Hallo allemaal,

Mijn naam is Gino de Bie, ik ben 17 jaar en DJ. Mijn artiesten naam is DJ Droog


I LOLed.

Yourwebhoster
07/05/11, 20:00
I LOLed.

droog.


Edit: laat maar, heb net pas de rest gelezen...

The-BosS
07/05/11, 23:24
Daarnaast, hebben wij een hele goede klantenservice, mocht u dit niet geloven moet u maar eens contact op nemen met een van onze klanten. We leveren direct support aan onze klanten, en ons kwaliteit is zeer zeker hoog. Het is namelijk wel degelijk mogelijk om een "1 euro hoster" te zijn met service geloof het of niet. (daarnaast is het doel van dat het bedrijf om andere host bedrijven een heel hoop hoofdpijn en zorgen uit handen te nemen).

Het zal vast aan mijn wiskunde liggen, maar dat moet je me toch eens uitleggen. Want als ik even vlug reken kom ik het volgende uit:

4x personeel: laat zeggen dat je elk € 1.000,- per maand wil dan kost dit € 4.000,- x 2 (sociaal lasten etc) = € 8.000,-
€ 8.000,- / € 0,50 per user = 16.000 gebuikers
Neem 1000 users per server (overselling dus) = 16 servers
Neem € 100,- per server (dedicated/lease/colo/...) x 16 = € 1.600,-
Dan heb je hier dus ook alweer 3200 extra klanten voor nodig dus 4 extra server = € 400,-
Dus totaal voor 20 server € 2.000,- voor 20.000 klanten (€ 10.000,- per maand inkomsten) om elke personeelslid € 1.000,- per maand te kunnen betalen.
Dan is het nog maar de vraag of je met 4 man personeel support kunt leveren voor 20 servers en 20.000 klanten.

En ja 1 euro hosters zijn mogelijk (mits heel veel klanten), maar dan moet je eens naar de support prijzen kijken of de service/uptime bij zo een providers.

Pantsy
08/05/11, 02:08
Heel leuk allemaal... maar zoals ik op de vorige pagina zei... ontopic! Het lijkt mij duidelijk verder.

SebastiaanStok
22/05/11, 10:23
http://www.hard-c.com/2011/05/22/hete-uitjes-voor-bedrijven/ Deze kwam ik vandaag tegen via Twitter :)

En gisteren bij Eigen Huis en Tuin, 'een Wifi Modem met ingebouwde router'.
Wie heeft er ooit wel is gehoord van Wifi accesspoint zonder router? Knappe jongen die dat aan de praat krijgt :')

Solid
22/05/11, 18:56
Wat is er zo bijzonder aan een accespoint zonder router?

Yourwebhoster
22/05/11, 19:03
http://www.hard-c.com/2011/05/22/hete-uitjes-voor-bedrijven/ Deze kwam ik vandaag tegen via Twitter :)

En gisteren bij Eigen Huis en Tuin, 'een Wifi Modem met ingebouwde router'.
Wie heeft er ooit wel is gehoord van Wifi accesspoint zonder router? Knappe jongen die dat aan de praat krijgt :')
Het is vrij standaard dat ze een router hebben maar dan is het niet alleen een access point. Een access point kan ook prima een apparaat zijn die je LAN <> wifi laat communiceren en zelf verder geen router heeft.

SebastiaanStok
23/05/11, 09:26
In ieder geval, het klonk niet echt professioneel. viel me gewoon op.
Acces point was in de gedachte van huis-tuin apparatuur :) ik neem aan dat als je een Kabel/ADSL Modem hebt met ingebouwde Wifi je automatisch ook een router daarin hebt, anders kan je maar één apparaat aansluiten en dan heb je er eigenlijk nog niets aan.

cfmweb
23/05/11, 12:16
De bedrijfs uitjes vond ik anders wel grappig...

ichat
23/05/11, 18:35
lol - een accesspoint zonder router??? iets zegt me dat dat gewoon een level2 device is... ow wacht de bstaan gewoon - net als switches zonder router... en voor demensen die er nog nooit een hebben gezien.. asus heeft ze bijv... al moet ik toegeven er zijn er idd ook bij die 'ook' ingesteld kunnen worden als managed switch (level 3 dus).

zelf geef ik de voorkeur aan managed access points met vESSID ondersteuning (zodat je ook op wifi gebruik kunt maken van 'vlan achtige' constructies...

SebastiaanStok
29/05/11, 11:25
De quote van de dag "Internet Explorer is not a web browser (but can be used to download one)" :thumbup:

http://utilu.com/UtiluMF/

cfmweb
02/06/11, 11:35
Weer wat nieuws:

Windows 8 released.
Microsoft ® Corporation is proud to announce the latest and the best operating system available yet. For more details, click here .
Met natuurlijk een link naar een vaag .gif.exe bestandje :O