PDA

Bekijk Volledige Versie : slave dns



Zwerver
29/06/03, 00:49
Hoi,

waar halen jullie de slave dns vandaan? Doen jullie dat op dezelfde bak maar dan met een 2e ip? Of hebben jullie direct 2 systemen @ de colloc hangen. Ben gewoon even benieuwd, met name omdat ik nu maar een systeem heb hangen en de domeinen nog overgezet moeten worden.

Ronald
S&H Solutions

electric
29/06/03, 08:25
Origineel geplaatst door Zwerver
Hoi,

waar halen jullie de slave dns vandaan? Doen jullie dat op dezelfde bak maar dan met een 2e ip? Of hebben jullie direct 2 systemen @ de colloc hangen. Ben gewoon even benieuwd, met name omdat ik nu maar een systeem heb hangen en de domeinen nog overgezet moeten worden.

Ronald
S&H Solutions

wij hebben zelf 2 servers die ieder een DNS server draaien, binnen kort gaan we nog een 3e server plaatsen bij een andere colo provider voor 't geval dat :)

superior-is
29/06/03, 10:48
Wat Richard zegt is eigenlijk het beste. Om het helemaal stoer te doen zou je nog je tertairy in het buitenland moeten zetten.

Zwerver
29/06/03, 11:59
wij hebben zelf 2 servers die ieder een DNS server draaien, binnen kort gaan we nog een 3e server plaatsen bij een andere colo provider voor 't geval dat

maar goed, dan ben je geen starter? Of heb je dat ook als starter zo gedaan. Verder ben ik nog op zoek naar een betrouwbare partner om .nl en .be domeinnamen bij te kunnen registreren zolang SIDN lidmaatschap nog niet rendabel is. Of mag ik er dan vanuit gaan dat een een eventuele partner ook de dns regelt

electric
29/06/03, 12:46
Origineel geplaatst door Zwerver


maar goed, dan ben je geen starter? Of heb je dat ook als starter zo gedaan. Verder ben ik nog op zoek naar een betrouwbare partner om .nl en .be domeinnamen bij te kunnen registreren zolang SIDN lidmaatschap nog niet rendabel is. Of mag ik er dan vanuit gaan dat een een eventuele partner ook de dns regelt

wij zijn wel een starter :) ( sins maart dit jaar ) we gaan binnen kort een 3e dns ergens anders zetten en misschien later ook een 4e :)
DNS kan je inprinciepe ook laten doen door het bedrijf waar je de domein heb geregistreerd :)

WebBizz
29/06/03, 13:12
Origineel geplaatst door Zwerver
Verder ben ik nog op zoek naar een betrouwbare partner om .nl en .be domeinnamen bij te kunnen registreren zolang SIDN lidmaatschap nog niet rendabel is. Of mag ik er dan vanuit gaan dat een een eventuele partner ook de dns regelt

Plaats deze vraag even in het daartoe bestemde forum, hier mogen geen aanbiedingen gedaan worden...

tom
29/06/03, 14:57
Origineel geplaatst door superior-is
Wat Richard zegt is eigenlijk het beste. Om het helemaal stoer te doen zou je nog je tertairy in het buitenland moeten zetten.

ik ben stoer :D

ns1 & ns2 staan in nl
ns3 in be

eXite
29/06/03, 23:16
ns1 en ns2 in NL en ns3-4 in US. Ik ben stoerder :P :D

superior-is
30/06/03, 09:49
Waar heb ik nou die 'ik ben stoer' buttons gelaten.

ProServe
30/06/03, 12:09
Origineel geplaatst door eXite
ns1 en ns2 in NL en ns3-4 in US. Ik ben stoerder :P :D

$ whois futureflex.nl

Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
futureflex.nl (next domain)

==KNIP==

Domain nameservers:
ns1.24hostingnow.com 66.246.43.78
ns2.24hostingnow.com 66.246.43.79

Hmm?

almar
30/06/03, 12:47
Het is imho erg nutteloos om 4 nameservers te plaatsen. Bij de meeste registry's kun je er max 3 opgeven. Het simpelste is twee nameservers. Als je zorgt dat bij uitval van 1 de ander werkt dan heb je geen 0,0 problemen. Als ze alletwee uitvallen, moet je je echt afvragen of je wel zo'n goede provider bent en niet beter de boel kunt verkopen en iets gaan doen;)

StarXS
02/07/03, 13:03
wat ik me afvraag als je bijvoorbeeld 2 of meerdere nameservers hebt, hoe voewr je de gegevens dan in (domainen enzo).
moet je dan alles dubbel invoeren, dus in elke nameserver de domain gegevens of hoe werkt dat precies?

Deimos
02/07/03, 13:22
Auto zone transfer :). Dus je voert het in je master in en dan nemen je slaves het automatische over :).


[edit]
Typo

WebBizz
02/07/03, 13:30
Dat zou wat zijn zeg, alles dubbel invoeren... ;)