PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met .be domein



Herbert
27/06/03, 17:27
Een host wil niet een domein laten verwijzen naar een ander IP
Ze zeggen daar beginnen we niet aan, teveel kosten.
Hoe kan degene het Address (IP) nu laten veranderen??
Ze gebruiken daar wel een frame redirect op zijn domein, en een andere manier was er niet zeiden ze.
Het betreft een .be domein aangevraagd door een host in Nederland

tom
27/06/03, 17:33
als je host het niet wilt veranderen, tijd voor te verhuizen dan :)

Herbert
27/06/03, 21:16
Origineel geplaatst door tom
als je host het niet wilt veranderen, tijd voor te verhuizen dan :)
Het is niet mijn host, het gaat om een host die een .be naam geregistreerd heeft voor iemand.
Het betreffende domein naam moet verwijzen naar mijn IP nummer.
Na 6 Emails en 2 faxen en 6 telefoontjes was het eindelijk gelukt het .be domein met een frame redirect naar het goede pad te verwijzen.
Is de registrant niet verplicht het IP nummer te veranderen na een aanvraag hiervoor??

xs2
28/06/03, 13:01
Herbert,

Het is afhankelijk van de voorwaarden tijdens bestellen. Als de host een volwaardig SIDN lid is (Registrar) dan is deze verantwoordelijk voor het verzorgen van correcte nameservers en registratie gegevens.

Het forwarden voor actief gebruik is echter een hosting verplichting die niet onder de voorwaarden van de SIDN valt. Volg het advies boven en informeer de persoon (de domeinnaam houder) maar om te verhuizen en zo tijd, geld, zweet en tranen te besparen ;)

Forwarden is trouwens eenvoudig.. als je een volwaardige host bent althans.

Voor je begint met verhuizen nog even de opmerking dat hiervoor het admin (licensee) email adres van de domeinnaamhouder correct is en werkt ! Zo ja dan is een verhuizing in korte tijd geklaart. Het forwarden duurt max. 12 uur.

Succes.

clesoft
28/06/03, 13:18
Wat heb je er aan als je SIDN-deelnemer bent als het om een BE-domein gaat? Kan ik effe niet volgen.

superior-is
28/06/03, 15:26
Origineel geplaatst door Herbert

Is de registrant niet verplicht het IP nummer te veranderen na een aanvraag hiervoor??

Ligt eraan wat er in de AV staat, maar iedere host (en die het dus beroepsmatig uitvoert) moet dat gewoon kunnen. Als je er ook nog kosten voor gaat rekenen, doe het dan minimaal, want gaat om een kleine technische handeling.

Ik durf overigens te wedden dat die registrant niet in het volgende lijstje staat: http://www.domainethix.be/nl/ListOfCocAgents/list.html

Herbert
29/06/03, 00:16
Origineel geplaatst door superior-is

Ik durf overigens te wedden dat die registrant niet in het volgende lijstje staat: http://www.domainethix.be/nl/ListOfCocAgents/list.html
Hij staat er niet bij dat klopt.

Herbert
29/06/03, 00:25
Origineel geplaatst door xs2
Herbert,

Het is afhankelijk van de voorwaarden tijdens bestellen. Als de host een volwaardig SIDN lid is (Registrar) dan is deze verantwoordelijk voor het verzorgen van correcte nameservers en registratie gegevens.

Het forwarden voor actief gebruik is echter een hosting verplichting die niet onder de voorwaarden van de SIDN valt. Volg het advies boven en informeer de persoon (de domeinnaam houder) maar om te verhuizen en zo tijd, geld, zweet en tranen te besparen ;)

Forwarden is trouwens eenvoudig.. als je een volwaardige host bent althans.

Voor je begint met verhuizen nog even de opmerking dat hiervoor het admin (licensee) email adres van de domeinnaamhouder correct is en werkt ! Zo ja dan is een verhuizing in korte tijd geklaart. Het forwarden duurt max. 12 uur.

Succes.
xs2 ik ben het met je eens, maar schijnbaar is dit voor sommige mensen te moeilijk.
Het zal je maar gebeuren je laat je naam/bedrijfsnaam registreren door een host en ze weigeren je naam te laten verwijzen naar een bepaald adres.
Ik ga verder geen namen noemen want het heeft geen zin om iemand door het slijk te halen, ik heb met iemand contact gehad en we proberen het domein te laten verhuizen.
Het zal niet mevallen omdat de betreffende host waar het domein nu loopt niet of nauwelijks reageerd en geen medewerking wil verlenen.

xs2
30/06/03, 22:10
Thanks clesoft !.. zat er even niet bij.

Herbert.. we hebben hier twee gevallen gehad waar de naam bijna als jojo heen en terug ging. Na een klacht aan de Registry was het probleem snel verholpen. Misschien de moeite waard ? Succes!

Openprovider
01/07/03, 14:07
Hoi,

Zorg inderdaad altijd dat je een Agent vind die de gedragscode van DNS BE heeft ondertekend. Dit is geen ultieme garantie, maar het helpt in principe wel.

Arno Vis

Herbert
01/07/03, 20:02
Vandaag weer even gebeld met de host waar nu nog dat .be domein beheerd wordt.
Het enigste wat zij hoeven te doen is het IP aanpassen maar nee hoor..
Hieronder de gegevens van het domein:
-
webtip.be nameserver = ns2.wsgate.net.
webtip.be nameserver = ns.wsgate.net.
Name: webtip.be
Address: 64.49.214.106 -> DIT willen ze niet veranderen!

(Wel hebben ze de frame redirect aangepast maar dat is geen oplossing)


Authoritative answers can be found from:
webtip.be nameserver = ns2.wsgate.net.
webtip.be nameserver = ns.wsgate.net.
ns2.wsgate.net internet address = 64.49.235.121
ns.wsgate.net internet address = 64.49.214.101
-
Voor mij einde verhaal dus voor de klant..
Er is nog iemand die er ook moeite voor doet om het domein te laten verhuizen maar die had hetzelfde probleem

Openprovider
01/07/03, 22:51
Origineel geplaatst door Herbert

Voor mij einde verhaal dus voor de klant..
Ik wacht nog op iemand die er ook moeite voor zou doen om het domein te laten verhuizen.

Hoi,

Die moeite moet je zelf even doen. Neem een van de forum leden en bestel het domein en geef aan dat je naar dat ipadres wil pointen. Lijkt mij een fluitje van een cent

Arno Vis

Herbert
01/07/03, 23:06
Origineel geplaatst door netnation


Hoi,

Die moeite moet je zelf even doen. Neem een van de forum leden en bestel het domein en geef aan dat je naar dat ipadres wil pointen. Lijkt mij een fluitje van een cent

Arno Vis
Sorry ik bedoelde dat er nog iemand mee bezig was die ook moeite deed.

Herbert
01/07/03, 23:15
Origineel geplaatst door netnation


Hoi,

Die moeite moet je zelf even doen. Neem een van de forum leden en bestel het domein en geef aan dat je naar dat ipadres wil pointen. Lijkt mij een fluitje van een cent

Arno Vis
Het domein is niet van mij, ik kan hem dus niet bestellen en iemand anders ook niet.

"naar dat ipadres wil pointen. Lijkt mij een fluitje van een cent"

Vertel dat maar eens tegen waar het domein nu loopt :)

Openprovider
02/07/03, 10:07
Origineel geplaatst door Herbert

Het domein is niet van mij, ik kan hem dus niet bestellen en iemand anders ook niet.

"naar dat ipadres wil pointen. Lijkt mij een fluitje van een cent"

Vertel dat maar eens tegen waar het domein nu loopt :)

Hoi,

Ik neem aan dat jij het voor de eigenaar kan doen of dat die eigenaar het zelf kan doen toch?
Iemand die verantwoordelijk is voor het domein zal zelf de juiste actie moeten ondernemen.

Arno Vis

Cougar
02/07/03, 14:13
misschien dat het op de bedrijfsnaam van die host is geregistreerd?