PDA

Bekijk Volledige Versie : Colo aanbieding 1u/2u



Peter
26/06/03, 22:34
Colocated Server Aanbieding:

Colocated Server 1U/2U
25 GB Verkeer per maand
Datacenter in Rotterdam Holland
Remote Powerboot Aansluiting
100 Mbit Internet Connectie
1 Jarig Contract
€ 50.00 Setup en € 450.00 per jaar (excl. BTW)!

WebBizz
26/06/03, 22:45
Netwerkverbindingen? IP om te tracen/pingen?

Peter
26/06/03, 22:48
Serverlocatie is rotterdam, 2GBit naar AMS.

Ip om te pinge: 195.86.46.19

host3000
26/06/03, 22:52
Origineel geplaatst door Peter
Serverlocatie is rotterdam, 2GBit naar AMS.

Ip om te pinge: 195.86.46.19
Even uit interesse, waar staat het spul van easynet?

Peter
26/06/03, 23:00
Alles staat in Rotterdam aan de Westzeedijk.

Grumpy
26/06/03, 23:10
Wat zijn de meerprijzen voor dataverkeer?

WebBizz
26/06/03, 23:18
Klant van Xventus?
http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=195.86.46.11&do_search=Search

Grappig, Desmond heeft letterlijk (!) dezelfde aanbieding op z'n site staan, maar dan 50 euro per jaar goedkoper :)

Peter
26/06/03, 23:18
Extra traffic kost 1.4 euro per GB

Peter
26/06/03, 23:20
Wij werken op dit gebied inderdaad samen met Xventus, zij beheren het netwerk.

alpenszene
26/06/03, 23:21
niet echt netjes webbiz om dit in een aanieding van iemand anders te doen, ik zal bij jou volgende aanbieding ook even alles checken.

WebBizz
26/06/03, 23:25
Het is WebBizz. Ik heb niets tegen reselling en aanbiedingen, maar dit is wel heel erg opvallend. Iedereen die over deze aanbieding nadenkt doet een trace/ping, ziet Xventus staan, kijkt daar eventjes en voila...

Peter
26/06/03, 23:30
Thnx dude,

Als ik een rack in het netwerk van Xventus heb valt er niets te resellen. Dan is het alleen dezelfde aanbieding die ik hanteer.. Dat ik nou toevallig andere prijzen hanteer, heeft te maken met de service die ik wil bieden.

WebBizz
26/06/03, 23:32
Heb je helemaal gelijk in als dat zo is. Alleen blijft het toevallig dat jij en Desmond op hetzelfde tijdstip letterlijk dezelfde aanbieding hebben. Kom dan met iets originelers. No offence intended.

Peter
26/06/03, 23:35
Waarom zou ik, als ik van Desmond geluiden hoor dat dit aanslaat?? Why change a winning team?

Peter
26/06/03, 23:49
Goed, als je erop staat plaats ik een nieuwe aanbieding:

Colocated Server 1U/2U
50 GB Verkeer per maand
Datacenter in Rotterdam, Holland
Remote Powerboot Aansluiting
100 Mbit Internet Connectie
1 Jarig Contract
€ 500.00 per jaar, geen setupkosten

Deze aanbieding is excl BTW

We Dare
27/06/03, 00:00
Origineel geplaatst door Peter
Serverlocatie is rotterdam, 2GBit naar AMS.

Ip om te pinge: 195.86.46.19

No offence maar Easynet in Rotterdam is echt niet op 2Gig verbonden met Amsterdam

Peter
27/06/03, 09:56
In totaal loopt er ruim 2000 MBit van Easynet R'dam naar Easynet A'dam waarvandaan een lijn naar de AMS loopt, wel dus.

WebBizz
27/06/03, 10:45
Nu zeg je dat er dus 2 Gbit naar Amsterdam gaat, dat is niet hetzelfde als 2 Gbit naar de AMS-IX.

We Dare
27/06/03, 10:45
Origineel geplaatst door Peter
In totaal loopt er ruim 2000 MBit van Easynet R'dam naar Easynet A'dam waarvandaan een lijn naar de AMS loopt, wel dus.

Beste Peter zie dit niet als flame maar als een soort uitleg.
Ik weet aardig hoe het Easynet netwerk in elkaar zit en ik weet ook dat alles wat in Rotterdam gebeurt netjes over een ATM backhaul naar Amsterdam gaat, ATM kan verschillende snelheden zijn dus daarom geeft men meestal netjes in de traces aan welke snelheid de lijn is.
Dit doen wij met onze POS lijn en Easynet met zijn ATM lijn.

[root@redhat root]# traceroute 195.86.46.19
traceroute to 195.86.46.19 (195.86.46.19), 30 hops max, 38 byte packets
1 wd-noc.RTD.we-dare.net (217.148.160.1) 0.812 ms 0.553 ms 0.531 ms
2 ge2-1-1.NI800.RTD.we-dare.net (217.148.164.30) 0.608 ms 0.480 ms 0.475 ms
3 pos2-1-1-622M.NI400.AMS.we-dare.net (217.148.164.10) 2.139 ms 2.165 ms 2.116 ms
4 gb-2-0-0.amsix1.tcams.nl.easynet.net (193.148.15.38) 2.493 ms 2.434 ms 2.563 ms
5 atm-x-155.br0.enrtd.nl.easynet.net (212.0.232.161) 8.033 ms 4.829 ms 5.139 ms
6 fe-0-13.cr2.enrtd.nl.easynet.net (195.86.112.72) 5.737 ms 6.259 ms 8.572 ms
7 195.86.46.19 (195.86.46.19) 5.250 ms 5.900 ms 6.389 ms

Zoals je ziet bij hop 5 heeft de ATM lijn naar Rotterdam een snelheid van 155Mbit (STM-1).
Dit is natuurlijk ruim voldoende voor hetgeen wat er op dit moment in Rotterdam bij Easynet verbruikt wordt, dus slecht is het niet.
Alleen moet je niet gaan vertellen dat er 2Gig ligt want dat is dus niet zo.
Normaal gesproken zou ik hier niet zo'n punt van maken maar ik ben van mening dat je niet iets mag verkopen wat je niet hebt.

R. van Boxtel
27/06/03, 13:00
Local core (Westzeedijk)
ATM switch to ATM concentrator 155 Mbps fiber
ATM switch to router br0.enrtd.nl.easynet.net 155 Mbps fiber
ATM switch to router br1.enrtd.nl.easynet.net 155 Mbps fiber
ATM switch to router cr2.enrtd.easynet.net 155 Mbps fiber
Ethernet switch to router br0.enrtd.nl.easynet.net 100 Mbps ethernet
Ethernet switch to router br1.enrtd.nl.easynet.net 100 Mbps ethernet
Ethernet switch to router cr2.enrtd.nl.easynet.net 100 Mbps ethernet
Ethernet switch to router di2.enrtd.nl.easynet.net 100 Mbps ethernet Ethernet switch to router di3.enrtd.nl.easynet.net 100 Mbps ethernet
Ethernet switch to router di4.enrtd.nl.easynet.net 100 Mbps ethernet
Ethernet switch to router di5.enrtd.nl.easynet.net 255 Mbps ethernet
Ethernet switch to router di6.enrtd.nl.easynet.net 255 Mbps ethernet
Backbone circuits (Westzeedijk)
Amsterdam 155 Mbps
Hoofddorp 155 Mbps
Dordrecht 2 Mbps
Den Haag 45 Mbps NEW !!!
Den Bosch 34 Mbps


Dit loopt er allemaal...

We Dare
27/06/03, 13:07
Origineel geplaatst door R. van Boxtel
Local core (Westzeedijk)
<knip>

Dit loopt er allemaal...

Klopt en al die verbindingen worden gebackhauled over die 155Mbit naar Amsterdam.
http://stats.wirehub.nl/static/wirehub/

Peter
27/06/03, 13:22
Ik ga hier niet eens meer op reageren. Ik dacht dat dit een forum was ter ondersteuning van de collega's, maar het tegendeel schijnt waar te zijn.

Desmond
27/06/03, 13:23
Ik snap het van WeDare ook, die probeerd zijn enige Rotterdamse concurrentie zo zwart mogelijk te maken wat logisch is.

De reden dat ik niet meer op WHT kom is omdat het hier lijkt op The bold en the beautiful allemaal gezeur om helemaal niets. De moordende concurrentie op WHT is gewoon NIET LEUK MEER. Als pietje iets aanbiedt wordt het door 27 mensen keihard afgezeken zodat pietje denk laat maar zitten dan...

Xventus zat bij Demon Internet met 1 Gbit uplink naar de AMSIX en wij wilden verhuizen. We hebben toen Easynet aangesproken en zij vertellen ons dat er 2 x 1 Gbit richting AMSIX ligt. Ik heb zelf de apparatuur gezien bij Easynet en dat is 10 x zoveel en 20 x zo nieuw als bij Demon in Amsterdam (Telecity). We zijn door 5 onafhankelijke partijen geadviseerd om naar Easynet te gaan. We konden kiezen tussen We Dare en Easynet, en Easynet had volgens alle partijen het snelste en betrouwbaarste netwerk in Rotterdam. Daarom hebben wij deze keuze gemaakt. (no offence We Dare, we gaan uit op meningen van anderen, waaronder Consultancy en Raadgevers)

Als je alle verbindingen optelt naar de AMSIX kom je over de 2000 Mbit. Meerdere partijen garanderen dat.
Of dat ene webhosting pakketje dat 2 Kbit verbruikt er last van heeft weet ik niet.

Maar ik snap we dare ook wel .. iedere klant in Rdam niet bij hem is er eentje minder voor we dare.

Ik ga er weer vandoor, succes met op het zeik forum ;)
Mij zul je alsweer niet meer zien :)

We Dare
27/06/03, 13:30
Origineel geplaatst door Peter
Ik ga hier niet eens meer op reageren. Ik dacht dat dit een forum was ter ondersteuning van de collega's, maar het tegendeel schijnt waar te zijn.

Ik vind het jammer dat je hier boos om wordt, mischien wist je zelf niet eens dat de verbinding over 155Mbit gaat in plaats van 2000Mbit.
Maar als je informatie geeft over je netwerk vind ik wel dat je daar eerlijk over moet zijn.
Het is natuurlijk mooi dat Easynet 2 x 1000Mbit AMS-IX aansluitingen heeft maar als je in Rotterdam zit heb je daar dus niets aan omdat je maximaal 155Mbit kan versturen naar Amsterdam.
En nogmaals ik had al eerder aangegeven dat dit geen flame is want over 155Mbit kan een berg aan data verstuurd worden dus daar ligt het niet aan.
Je kan toch ook gewoon eerlijk vermelden dat er 155Mbit ATM naar Amsterdam ligt ? Er zijn maar weinig partijen in Rotterdam die dat kunnen zeggen.
Ik hoop dat ik mijn verhaal zo voldoende onderbouwt heb.

We Dare
27/06/03, 13:36
Origineel geplaatst door Desmond
Ik snap het van WeDare ook, die probeerd zijn enige Rotterdamse concurrentie zo zwart mogelijk te maken wat logisch is.


Zit ik verdorie een heel net stuk te schrijven krijgen we dit weer....
Toon mij dan eens aan waar je die 2Gig vandaan haalt ?
Als ik al mijn interne switches en point-to-points op ga tellen dan kom ik op zo'n 200 Gig maar die gaan niet naar Amsterdam...
En wees nou eens eerlijk waarom zou ik jullie zwart willen maken, wat jullie aanbieden is heel iets anders dan wat ik doe...
In een ander topic wil ik weleens de specs van onze ruimtes en die van jullie inclusief foto's naast elkaar leggen.
Het is jammer dat op deze manier Peter z'n topic verziekt wordt, mijn reactie was gewoon heel simpel, verkoop niet wat je niet hebt !

alpenszene
27/06/03, 13:39
Sorry Desmond, maar We-dare heeft toch wel gelijk, een flame is het zeker niet, en ik heb van We-dare nog nooit iets van zwartmakerij gezien of gehoord. We-dare heeft zeer veel kennis van wat er ligt aan lijnen tussen de steden, en onderbouwd zijn verhaal met kloppende feiten.

Peter
27/06/03, 13:43
Pfffff

superior-is
27/06/03, 14:59
Lijkt me niet onverstandig om weer ontopic te gaan en ik denk dat beide partijen z'n punt gemaakt hebben.

Santario
28/06/03, 02:46
Origineel geplaatst door Desmond
Ik snap het van WeDare ook, die probeerd zijn enige Rotterdamse concurrentie zo zwart mogelijk te maken wat logisch is.

Sorry hoor, maar als iemand dit 'logisch' vind... concurrentie is gezond maar zwart maken is nog altijd onwaarheden over je concurrent vertellen en zeker niet gepast, hoe klein of hoe groot je ook bent. Ik ga niemand beschuldigen hier, daar ligt het niveau te laag voor in dit topic maar kijk wel uit wat je precies zegt, thnx.


Origineel geplaatst door Desmond
De reden dat ik niet meer op WHT kom is omdat het hier lijkt op The bold en the beautiful allemaal gezeur om helemaal niets. De moordende concurrentie op WHT is gewoon NIET LEUK MEER. Als pietje iets aanbiedt wordt het door 27 mensen keihard afgezeken zodat pietje denk laat maar zitten dan...

Daar moet ik je helaas gelijk in geven. Moet toegeven dat adultwebmasters in vergelijking met hostingproviders een stuk vriendelijker als 'concurrenten' met elkaar omgaan maar ok ;)


Origineel geplaatst door Desmond
Maar ik snap we dare ook wel .. iedere klant in Rdam niet bij hem is er eentje minder voor we dare.

Tsja, en dat noemen ze nu concurrentie, gek he?

host3000
28/06/03, 12:28
Kunnen we ons bij de feiten houden en allerlei vage verhalen over wel/geen concurrentie bij het bier bespreken?

Grumpy
28/06/03, 12:39
Origineel geplaatst door Desmond
De moordende concurrentie op WHT is gewoon NIET LEUK MEER.

Ik ga er weer vandoor, succes met op het zeik forum ;)
Mij zul je alsweer niet meer zien :)
Ik moet er even bij zeggen dat WHT absoluut niet gezien moet worden als een advertentieforum. Concurrentie is uiteraard aanwezig, maar men moet hier niet zijn om alleen maar klanten te werven. WHT is vooral een forum voor (beginnende) webhosters om van elkaar iets te leren. Mensen die WHT alleen maar gebruiken om klanten te werven zullen dan ook worden geband (Zie de regels).

"Zeikberichten" worden gestrafd, maar niet berichten die vragen om duidelijkheid.

Clearhosting
28/06/03, 14:23
Dit gezeik over elkaar is onzin als iemand een goede aanbieding doet wordt dat ook gezegd en als jij feiten post die dus niet waar zijn kan je op commentaar rekenen van mensen die het gaan checken.

Peter
28/06/03, 18:15
Jij trakteert?

vDong
15/07/03, 16:08
Origineel geplaatst door We Dare


No offence maar Easynet in Rotterdam is echt niet op 2Gig verbonden met Amsterdam

Nog sterker, ik kan zonder flamen en onzin uit kramen simpel een stukje van mrtg pasten:

RMON:10/100 Port 24 on Unit 1 -- switch01.xventus.com
System:
switch01.xventus.com in Rotterdam ServerCity
Maintainer:
D.P. van der Winden [ Xventus Networks ]
Description:
RMON:10/100 Port 24 on Unit 1
ifType:
ethernetCsmacd (6)
ifName:
Max Speed:
10.0 Mbits/s

Dus het volledige netwerk kan xventus is aangesloten op 10!!! Mbit op easynet.
Dit in complete tegenstelling tot wat de website vermeld:

2000 Mbit AMS-IX
2000 Mbit LINX
500 Mbit SF-INX
155 Mbit NY-IIX
155 Mbit DE-CIX
100 Mbit B-NIX
100 Mbit Lix
45 Mbit Mae
400 Mbit CarrierOne
200 Mbit level3
155 Mbit Priority
100 Mbit UUnet

Deimos
15/07/03, 16:31
En toch klopt de informatie die je zegt niet. De lijn naar de switch kan 10 Mbit zijn. Met andere woorden dan kunnen bovenstaande netwerk connecties wel. Of wou je direct op je switch de diverse transists verbinden ;).

Verder zegt MRTG niets. Ik kan ook in mijn mrtg switch verhalen neerzetten dat de max/speet 12 KB/sec is terwijl ik bijv ruim 2 Mbit trek.

luser
15/07/03, 17:15
Het klopt 100% dat ie maar een 10mbit/s verbinding heeft van easynet:
a) dit kunnen we zien aan de wget's die amper nog maar 5mbit/s halen (500kb/s) omdat de link redelijk belast is.
b) Standaard features easynet Hosting colo: "10 Mbps ethernet connectie met de easynet backbone"
source: http://www.easynet.nl/pub/easynet_hosting_colo

Revoal
15/07/03, 17:39
Origineel geplaatst door luser
Het klopt 100% dat ie maar een 10mbit/s verbinding heeft van easynet:
a) dit kunnen we zien aan de wget's die amper nog maar 5mbit/s halen (500kb/s) omdat de link redelijk belast is.
b) Standaard features easynet Hosting colo: "10 Mbps ethernet connectie met de easynet backbone"
source: http://www.easynet.nl/pub/easynet_hosting_colo

Je zegt tegen iemand die een server komt plaatsen in je colo toch ook dat je bv 100 Mbit Carrier1, 100 Mbit Interoute en 1 Gbit Level3 als uplinks hebt liggen. Dit betekent toch zeker bij jou ook niet dat die ene server tot 1.2 Gbit/sec kan gaan bursten? Of geef jij dan elke server twee Gbit uplinks naar een Gbit switch die op load balancing 2 Gbit uplinks naar je core switches heeft zodat je de waarheid spreekt als je over je netwerk uplinks begint?
Een 10 Mbit switch uplink is inderdaad niet erg veel, en meestal worden ook wel 100 Mbit uplinks geleverd, maar het is onzin om hier de netwerkkwaliteit van af te gaan lopen leiden.

vDong
15/07/03, 17:56
Origineel geplaatst door Revoal


Je zegt tegen iemand die een server komt plaatsen in je colo toch ook dat je bv 100 Mbit Carrier1, 100 Mbit Interoute en 1 Gbit Level3 als uplinks hebt liggen. Dit betekent toch zeker bij jou ook niet dat die ene server tot 1.2 Gbit/sec kan gaan bursten? Of geef jij dan elke server twee Gbit uplinks naar een Gbit switch die op load balancing 2 Gbit uplinks naar je core switches heeft zodat je de waarheid spreekt als je over je netwerk uplinks begint?
Een 10 Mbit switch uplink is inderdaad niet erg veel, en meestal worden ook wel 100 Mbit uplinks geleverd, maar het is onzin om hier de netwerkkwaliteit van af te gaan lopen leiden.

Ik heb het ook niet over netwerkkwaliteit, ik heb het over niet eerlijk zijn over je connectivity. Als ik hier in de kelder (daar staat een 19" rack voor eigen gebruik) servers zou verhuren hebben ze een 100Mbit link op m'n switch. mijn ISP heeft heel veel uplinks (oa naar AMS-ix (sara en telecity) maar mijn link naar de ISP is maar 2Mbit.

Ik kan wel op een verkoop page zetten dat er een redundant lijn naar ams-ix ligt, transit naar bovenet, Level3 en LambdaNet, maar dat zijn niet mijn connections.

Revoal
15/07/03, 20:16
Origineel geplaatst door vDong


Ik heb het ook niet over netwerkkwaliteit, ik heb het over niet eerlijk zijn over je connectivity. Als ik hier in de kelder (daar staat een 19" rack voor eigen gebruik) servers zou verhuren hebben ze een 100Mbit link op m'n switch. mijn ISP heeft heel veel uplinks (oa naar AMS-ix (sara en telecity) maar mijn link naar de ISP is maar 2Mbit.

Ik kan wel op een verkoop page zetten dat er een redundant lijn naar ams-ix ligt, transit naar bovenet, Level3 en LambdaNet, maar dat zijn niet mijn connections.

Dat bedoel ik ook: connectivity.
Zeg ik nogmaals: Je kan nooit tot aan je server of de switch waar je server aan hangt evenveel bandbreedte hebben liggen als uplinks naar je hele netwerk. Of je zou maar 1 100 Mbit uplink moeten hebben.
De situatie die jij schetst is weer heel wat anders. Daar is je ISP namelijk je bandwidth provider, en niet de carriers die je ISP heeft.

luser
15/07/03, 20:38
Peter zegt wel dit in zijn aanbieding: "100 Mbit Internet Connectie" nochtans kan je max op de hele switch 10mbit halen.

dotnetjunkie
15/07/03, 21:41
Heel interessant topic! :)
Ik vind dit zeker geen gezeik of concurrentie zwartmaken of zo... het is belangrijk dat de klant weet hoe de werkelijke situatie van het netwerk en de uplinks is! Die heeft nl. recht op eerlijke informatie, dus wie nog zo een verhaaltjes kent mag ze hier zeker posten!

Revoal
17/07/03, 12:41
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Heel interessant topic! :)
Ik vind dit zeker geen gezeik of concurrentie zwartmaken of zo... het is belangrijk dat de klant weet hoe de werkelijke situatie van het netwerk en de uplinks is! Die heeft nl. recht op eerlijke informatie, dus wie nog zo een verhaaltjes kent mag ze hier zeker posten!

Alsjeblieft niet!
Het is nu misschin nog enigszins ontopic, maar als je het over andere verhaaltjes gaat hebben die men kent... Pfffff
Bovendien krijg je dan WEER alle al van top tot teen uitgekauwde verhalen te horen met de standaard reacties van de mensen in kwestie.

Prima dat men gegevens checkt, en ook prima dat hier weerwoord en/of opmerkingen over gegeven worden. Ook prima dat deze vervolgens toegelicht worden door de persoon die de gegevens in eerste instantie had verstrekt, maar ga er dan vervolgens niet een welles nietes verhaal van maken, om dat daarna ook nog eens 2000 keer op alle fora die je maar kunt vinden te herhalen. (Dit is in dit geval niet zo, maar iedereen kent wel een voorbeeld dacht ik zo ;))