PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller voor een beginner?



Anoniem
26/06/03, 11:52
Hallo,

Onlangs heb ik ontslag genomen bij mijn baas.

Nu heb ik goesting om zelfs eens een reseller account te kopen, maar het probleem is natuurlijk het budget!

Voor de verandering zou ik graag een resellertje in Belgie of nederlands hebben (Belgie is een + punt)

Ik zou niet echt veel nodig hebben maar toch zoek ik achter de laagste prijs mogelijk. Vind ik deze niet in belgie of nederlands, dan zal ik toch wel uit budgetredenen weer moeten gaan naar de US.

Dank u voor uw intresse!


Oh ja, graag met Cpanel en geen setup kosten

We Develop
26/06/03, 12:12
Goedkoop is soms duurkoop schaap...
Wat ik je zou kunnen aanbieden, beginnende bij het kleinste standaard reseller pakket

Kleiner en customized kan eventueel ook.

Santario
26/06/03, 12:23
Origineel geplaatst door Schaap
Oh ja, graag met Cpanel en geen setup kosten

Volgens mij vraagt hij iets anders Web Develop...

Andrew
26/06/03, 12:27
1 GB ruimte
10 GB Verkeer

Helaas geen Cpanel maar Ensim Pro 3.5

€ 19,50 per maand

Andrew
26/06/03, 12:27
Origineel geplaatst door Santario


Volgens mij vraagt hij iets anders Web Develop...

Hij wil graag cpanel staat niet dat het cpanel MOET zijn ;)

host3000
26/06/03, 12:29
Vanaf 22 augustus 2003 kan ik je een account aanbieden. Het zou handig zijn als je mij een idee kan geven hoeveel schijfruimte/traffic je zoekt. Het kan kleiner dan 1/10GB als je dat wilt. Voor het genoemde pakket van 1/10GB betaal je zonder setup 20 euro excl btw incl CPanel per maand. Een kleinere account is wel verhoudingsgewijs onvoordeliger.

Santario
26/06/03, 12:33
Origineel geplaatst door Andrew


Hij wil graag cpanel staat niet dat het cpanel MOET zijn ;)

Sorry, you're right :) Excuses Web Develop :)

Beyonder
26/06/03, 12:38
Cpanel/WHM
2 gigabyte ruimte
25 gigabyte dataverkeer
Server in NL

Opstartkosten Euro 39,-
Per maand Euro 26,-

Prijzen ex BTW

Anoniem
26/06/03, 12:41
Hij wil graag cpanel staat niet dat het cpanel MOET zijn

jep, juist ;-)

Zo'n ensim heb ik wel nog nooit mee gewerkt, heb je daar een demotje van ofzo? kzou het graag eens zien

En voor Develop, hmmm, denk niet dat ik het lang zal trekken met 10gb bandwidth :-)

Mensen die nog andere aanbiedingen hebben?

Vermeld ook locatie van server aub

host3000
26/06/03, 12:50
Origineel geplaatst door Schaap

En voor Develop, hmmm, denk niet dat ik het lang zal trekken met 10gb bandwidth :-)
??? Ik dacht dat je niet veel wilde hebben. Als je nog geen klanten hebt, kom je in aanvang best wel een eind met 10Gb, maar goed...
Daarom, laat maar weten hoeveel je dan zou willen hebben (btw upgraden kan ook nog..)
Oh ja, de server staat in R'dam in colo.

Anoniem
26/06/03, 12:53
ow ja, allemaal ok, maar 20Euro is me nog wat teveel ;)

Ik ben maar een student he :-)

Andrew
26/06/03, 12:54
Ensim demo:
http://www.ensim.com/products/webppliance/demos/webppliancepro/Reseller/login.htm

eXite
26/06/03, 12:54
Ja maar die 20 euro heb je snel genoeg terugverdiend. Ondernemerschap is risico schaap :)

Beyonder
26/06/03, 12:56
Ik zal het zo zeggen. Als je dergelijke deals voor minder geld per maand kunt vinden, dan zul je vroeg of laat erg vaak veel boze klanten aan de lijn hebben.

host3000
26/06/03, 12:57
Origineel geplaatst door Schaap
ow ja, allemaal ok, maar 20Euro is me nog wat teveel ;)

Ik ben maar een student he :-)
Daarom zei ik, laat maar weten wat je wilt. Ik kan je best iets aanbieden voor 10 euro per maand, maar zoals ik al zei, klein is verhoudingsgewijs duurder.


ter verduidelijking, de account wordt dan zo klein, dat je eigelijk praat over een eind user account met een reseller panel :-)

Beyonder
26/06/03, 13:00
Bij mij moet er van die fee nog af:

Afschrijving server
Afschrijving netwerkapparatuur
Stroom
Ruimte
Internet connectie
Personeelskosten support
Administratiekosten
Belasting
Huur kantoor
Etc :)

Ik denk dat je voor rond de 20 euro beter zit dan voor rond de 10 euro.

Anoniem
26/06/03, 13:01
Ja, oke, ik heb even mijn rekenmachine erbij gehaald, en ik heb uitgekomen dat het toch niet duurder mag zijn dan €15


Kan ik daar al iets deftigs voor krijgen?

Beyonder
26/06/03, 13:04
Ok, ik doe mijn best voor je, maar dan gelden er voorwaarden:

- Geen factuur, maar automatische incasso

WHM/Cpanel
1 gb ruimte
10 gb dataverkeer
eenmalige setup blijft Euro 39,- (investering)
Per maand Euro 13,-
Hosting in NL

Prijzen Exclusief BTW

Extra 5 gigabyte dataverkeer Euro 3,- per maand
Extra gigabyte ruimte Euro 4,- per maand


Groter en luxer lukt echt niet :)

cridea
26/06/03, 13:06
Misschien dat Digitalus je wat kan bieden in die prijsklasse.

host3000
26/06/03, 13:10
:D
het wordt wel een beetje gerommel in de marge....
als je de setup omslaat naar een account van een jaar, is het allemaal weer bijna net zo duur.
eerlijk gezegd (met respect voor jouw positie hoor, schaap) ik voel er weinig voor om nu een eurootje te gaan schaven, hoewel dat natuurlijk wel kan. Je kunt bij mij twee .nl of .be namen er bij krijgen. Die mag je voor jezelf gebruiken of later aan klanten doorverkopen. Het is dus een soort tegoedbon :D .
Succes met je keuze

Beyonder
26/06/03, 13:22
Dat is een mooie aanbieding van host3000 !! :)

We Develop
26/06/03, 13:35
Er staat inderdaad niet dat hij persee cpanel wil, alleen dat hij dat graag zou willen. Inderdaad zou je 10 gig dataverkeer weining kunnen vinden, maar hij wil waarschijnlijk zo klein mogelijk beginnen om daarna te upgraden naar een groter pakket.
Grotere of kleinere pakketen zijn natuurlijk altijd mogelijk.

[Offtopic]
Het is We Develop en niet Web Develop.

Anoniem
26/06/03, 13:52
Hmm ja, idd die 20 euro terugverdienen zal snel gaan, nu alleen nog de setup kosten, kan iemand voor 20Euro/maand reseller geven met Cpanel en zonder setupkosten? of ben ik nu echt teveel aan het vragen, ik zou dan toc minimum een account voor 3 maanden nemen, of als het moet, meer dan dat...

Ook over de betalingen, is dit mogelijk via een Belgische bankrekening?

host3000
26/06/03, 14:02
Origineel geplaatst door Schaap
Hmm ja, idd die 20 euro terugverdienen zal snel gaan, nu alleen nog de setup kosten, kan iemand voor 20Euro/maand reseller geven met Cpanel en zonder setupkosten? of ben ik nu echt teveel aan het vragen, ik zou dan toc minimum een account voor 3 maanden nemen, of als het moet, meer dan dat...

Ook over de betalingen, is dit mogelijk via een Belgische bankrekening?
Hmm, ik heb in mijn aanbod geen setup kosten gezien, maar dat kan aan mij liggen...

Anoniem
26/06/03, 14:26
ja, maar 22 Augustus is wel wat laat, ik zou graag al in deze zomervakantie starten...

Dus, de 22e is te laat! Sorry

eXite
26/06/03, 14:32
Schaap, als je het zo ontzettend goedkoop wilt dan kun je rekenen op late levertijden, slechte support, veel downtime etc. etc.

Ik zeg niet zo dat het per definitie zo is, maar de kans daarop is vrij groot. Als je dus een betrouwbare host wilt zijn dan zul je daar ook een redelijke investering voor moeten maken, anders kun je het wel vergeten.

We Develop
26/06/03, 14:39
Betalen via een Belgische bankrekening is geen probleem.

host3000
26/06/03, 14:53
Origineel geplaatst door Schaap
ja, maar 22 Augustus is wel wat laat, ik zou graag al in deze zomervakantie starten...

Dus, de 22e is te laat! Sorry
Ok, veel succes. Misschien tot een andere keer.

Anoniem
26/06/03, 16:45
Ahja, jij bent ook een belg We Develop, heb jij al vermeld waar je server staat? ik ben echt geintreseerd in jouw aanbieding:-)

Dillard
27/06/03, 00:06
Schaap,

Je vraagt inderdaad wel veel voor weinig. Maar omdat we standaard nooit setupkosten rekenen (behalve ded.servers) en we binnenkort toch een zomeractie lanceren, waarom niet:

Resellerpakket met Cpanel en WHM
250 MB (goed voor 5 sites van 50 MB)
5 GB dataverkeer voor een server in NL
15 Gb dataverkeer voor een server in USA

Geen setup
€ 15,- euro per maand (excl. BTW)

Automatische incasso of vooruitbetaling per maand (kan geen incasso doen van belgische rekening).

Vooruitbetaling is een strikte voorwaarde, voor zulke kleine bedragen moet ik ook nog eens niet iemand achter de betalingen aan laten bellen.

Overigens: met 250 MB en 5 GB kun je 5 doorsnee zakelijke sites hosten (geen fora e.d.). 5 x 9,50 is 47,50 omzet. Kortom, he loopt weinig risico. Upgraden naar een zwaarder pakket kunnen we zo gefaseerd uitvoeren, zonder dat je al te veel risico-investeringen moet doen. ...

Domeinregistraties voor resellers mogelijk tegen een gereduceerd tarief, namelijk:

12,50 voor .nl/.be
15,00 voor .com/.net/.org

Alle prijzen excl. BTW

Je kunt binnen een paar uur online zijn.

S2S-Guust
27/06/03, 00:14
Bij mij kun je voor 15€ (incl btw en we rekenen geen setup kosten, en er is een wachttijd van 5minuten om je account aan te maken) het volgende krijgen:

17gb dataverkeer per maand
met 1gb webruimte.

Of 22gb dataverkeer met 500mb webruimte.
Jij kunt kiezen hoeveel je van wat wilt.

Dillard
27/06/03, 01:02
Sorry hoor NeViXa,

Concurrentie is leuk (goed zelfs) maar:

[kritische vraag]
Voeren jullie een webhostingsbedrijf of ben je een bijsnabbelende student/scholier?
[/kritische vraag]

Ik denk dat ik het antwoord al wel weet :)

Je prijsstelling zet wat vragen bij mij, dus ik ben even zo vrij geweest een kijkje te nemen op je site (volgens je eigen signature http://hilte.com) en ik moet je zeggen dat dat nou niet bepaald mij de indruk gaf van een 'bedrijf', maar meer van een hobby-project.

Als je ook nog een zakelijke site hebt, laat het dan even weten, dan kan de klant die deze topic gestart heeft ook een indruk krijgen van de onderneming achter de webhosting. Kamer van koophandel nummers, BTW nummers, Telefoonnummers, Softwareinvesteringen e.d. dat zegt wel iets over een bedrijf.

En dan hoeft de klant geen appels met peren te vergelijken. Op basis van de vaste kosten die ik maak tov iemand die thuis bij zijn ouders zit te hobbien (ik zeg niet dat jij dit doet!) zit namelijk wel een verschil, wat dan logisch verklaard kan worden.

Arjanvt
27/06/03, 08:10
100% eens met Dillard!

Ik kreeg trouwens een maand ofzo geleden zomaar spam van Guust@hilte.com met zogenaamde hosting-aanbiedingen...

Pantsy
27/06/03, 09:19
http://www.safe2surf.nl/ staat ook niet echt veel op, maar goed volgens mij is dit ze webhosting naam.

We Develop
27/06/03, 10:26
Hey Schaap, ik ben geen Belg.
Het netwerk waar onze servers staan is TeleCity2 te Amsterdam.
:)

S2S-Guust
27/06/03, 10:52
Ik ben erg teleurgesteld in dit achterdochtige gedrag hier. Omdat jullie gewoon te duur zijn gaan jullie maar allemaal dingen uit zoeken en zo. Erg zielig. Hilte.com is van onze familie, deze site houdt mijn oom bij en dat is inderdaad allemaal gepruts.

Verder zijn wij een OFFICEEL hostingbedrijf die ingeschreven staat bij de KvK(wat volgens mij de helft van jullie niet eens is omdat de meeste allemaal resellers zijn).
En www.safe2surf.nl is niet onze homepage.

En er is gevraagt naar informatie over onze server en over onze softwareinvesteringen:
Celeron 1,7ghz
512mb ram
redhat 8.0
DirectAdmin control panel

Als je nog meer wilt weten dan hoor ik dat graag. Maar ik vind het dus echt uitermate triest dat jullie de 'concurentie' op deze manier aan gaan.

Pantsy
27/06/03, 10:57
:)

We Develop
27/06/03, 11:00
Jongens Jongens, ik zie dat jullie beide al 5 waarschuwings punten hebben. Kunnen we het een beetje on-topic houden. Schaap probeert alleen maar een reseller account te vinden. "Dit elkaar afkafferen doe je maar ergens anders."

Leon
27/06/03, 11:06
Hoe heet je bedrijf dan NeViXa?


http://guust.hilte.com/contact.html ?

idd, ik zou die pagina ook maar hebben weggehaald, zag er niet echt representatief uit

Anoniem
27/06/03, 13:27
ja sorry, maar ik heb voor een amerikaanse server gekozen :-)

Kwam "beetje" goedkoper uit :-)

Leon
27/06/03, 13:44
hopelijk komt het ten goede aan je "high quality hosting"

Connectix
27/06/03, 14:36
Resellerpakket met :
Control panel : Directadmin
1 gigabyte schijfruimte
10 GB Dataverkeer
Server in Usa
Geen setup
€ 15,- euro per maand



Edit : Sorry zie dat je al wat gevonden hebt

Anoniem
27/06/03, 15:06
Origineel geplaatst door Leon
hopelijk komt het ten goede aan je "high quality hosting"

Lol, ja, kheb al veel goede reviews gehoord op wht.com

Als het er niet van komt bij die amerikaan, dan zal ik toch wel eens overleggen met host3000

host3000
27/06/03, 15:10
Origineel geplaatst door Schaap
Als het er niet van komt bij die amerikaan, dan zal ik toch wel eens overleggen met host3000
:p ik ben ook geen belg hoor!