PDA

Bekijk Volledige Versie : Betaling per creditcard wel zoveel duurder dan via bank?



cridea
26/06/03, 11:04
Wat ik me wel eens afvraag: is betaling per creditcard wel zoveel duurder dan via bank (voor de ontvanger dan), mijn bank (abnamro) haalt per kwartaal toch een aardig bedragje eraf aan kosten per overschrijving en per afschrift.

Heeft iemand dit wel eens vergeleken?

Grumpy-edit: Nieuwe topic van gemaakt

McRox
28/06/03, 19:45
Heeft te maken wat je liever hebt:

1) Hoge(re) tranactiekosten betalen, maar minder administratieve werk en beter geautomatiseerd
2) Lage(re) transactiekosten betalen, maar wel meer administratieve werk en minder geautomatiseerd

Voor ons is een mix beter :)

Nadeel van punt 1 is trouwens ook dat je het niet direct op je rekening hebt, maar pas over een maand, wat soms vervelend kan zijn :D

almar
28/06/03, 21:42
Bij Postbank heb je een tariefvrije voet, scheelt je 400 euro per jaar.

xs2
30/06/03, 23:48
Voor binnen Ned. is bank zeker goedkoper dan creditcard. Voor het buitenland zijn wij gauw 10% van het toaal bedrag goedkoper uit via creditcard betalingen. Mede omdat deze per bulk worden overgeschreven waar bank betalingen per keer een transactie post hebben.

Wat is trouwens zo'n beetje gemiddelde kosten voor CC transacties mensen ? Wij betalen 5.5% + 0.45$ per transactie.
En dan de bank transfer voor de overschrijving natuurlijk.

Ijsbox
01/07/03, 10:34
Origineel geplaatst door xs2
Wat is trouwens zo'n beetje gemiddelde kosten voor CC transacties mensen ? Wij betalen 5.5% + 0.45$ per transactie.
En dan de bank transfer voor de overschrijving natuurlijk.

tsjah dat schommelt nogal, als ik kijk bij paypal, daar is het maximaal 3,4% + $0.30.

als ik kijk op een wazige site als http://www.creditcard-acceptance.com/
is het 2,4% + $ 0.30 (plus $9 p/m)

kortom ik zou niet weten wat schappelijk is :)

subhosting
02/07/03, 21:38
tenzij je in de + staat op je credit kart ben je altijd duurder uit .
neem aan dat je niet meteen een uur nadat je hebt betaald met je creditcard het bedrag over maakt naar je credit card maatschapij maar wacht op het afschrift een hele maand rente meestal zo een 14 tot 19 % rente over het bedrag dat je betaald hebt,

Incasso!!!!!!!!
09/07/03, 20:54
Hebben jullie ooit gedacht aan een incassobureau, die de factuur met jullie eigen logo verstuurd. Uit jullie eigen naam maant, nabelt, en vervolgens zaken ter incasso neemt. Alle zorgen uit handen.... Ook mogelijkheden voor het buitenland.(alleen Europa) Meer weten....
prive bericht ajb...

electric
09/07/03, 21:08
Origineel geplaatst door Incasso!!!!!!!!
Hebben jullie ooit gedacht aan een incassobureau, die de factuur met jullie eigen logo verstuurd. Uit jullie eigen naam maant, nabelt, en vervolgens zaken ter incasso neemt. Alle zorgen uit handen.... Ook mogelijkheden voor het buitenland.(alleen Europa) Meer weten....
prive bericht ajb...

als je je eigen ff voorsteld i.p.v. zo in de ronde te gaan spammen dan komt dat een stuk aardiger over.. :)

host3000
11/07/03, 11:37
Origineel geplaatst door Incasso!!!!!!!!
Hebben jullie ooit gedacht aan een incassobureau, die de factuur met jullie eigen logo verstuurd. Uit jullie eigen naam maant, nabelt, en vervolgens zaken ter incasso neemt. Alle zorgen uit handen.... Ook mogelijkheden voor het buitenland.(alleen Europa) Meer weten....
prive bericht ajb...
Je bedoelt louche figuren die zich zonder voor te stellen wel eens even langs komen om de 'vordering te bespreken' op het gevaar van lichamelijk letsel af? Of heb je het over andere bureaus?

xserve
11/07/03, 12:36
Hij heeft het waarschijnkijk over zichzelf.

@Incasso!!!!!!!!: Het is niet toegestaan om te vragen of iemand je een pb stuurt. Misschien ook even de regels lezen?

6. Gebruikers mogen andere gebruikers niet instrueren om een email of een persoonlijk bericht te sturen of informeren dat ze een mailtje of persoonlijk bericht hebben gehad.