PDA

Bekijk Volledige Versie : Server



Anoniem
25/06/03, 20:30
Hallo,

Ik ben opzoek naar een server met een redelijke verbinding hierbij denk ik aan zo'n 10 a 100 mbit.

Het probleem is echter dat ik er linux op wil hebben, maar lang niet zo veel schijfruimte nodig heb. 500 mb is voor mij genoeg (zonder os meegerekent)

Dus een linux os en dan nog 500 mb vrij. Met zo'n 20 gig datavekeer per maand. Ik vraag mij af of dit mogelijk is voor een redelijke prijs.
Een deticated server is voor mij nog te duur en niet rendabel.

Ik wil als webhoster beginnen, en heb dus niet gelijk een grote server nodig, wel moet het bedrijf waar ik anders de serverhuur accepteren dat er dus mensen bereidt zijn weer aan mij geld te betalen.

NU zou je zeggen huur gewoon een business acount met 1 gig aan vrije ruimte knal er een os op en klaar ben je. Helaas is dit dus niet het geval omdat deze paketten meestal erg duur zijn. En deze bedrijven laten niet toe dat je je ruimte onder verhuurt. Mijn vraag, is er hier een hosting bedrijf dat dit wel toelaat voor een redelijke prijs!?

electric
25/06/03, 20:51
dan zou je kunnen denken aan een reseller account bij een provider...
wij bieden die momenteel nog niet aan, maar zijn er druk mee bezig om die aan te kunnen bieden tegen scherpe prijzen :)

We Develop
25/06/03, 21:01
Dat zou misschien wel een oplossing zijn voor je, denk er eens overna!

Anoniem
25/06/03, 21:03
en waar kan ik hier mee informatie over vinden?
heeft iemand misschien een mooie aanbieding?

electric
25/06/03, 21:11
Origineel geplaatst door XippiX
en waar kan ik hier mee informatie over vinden?
heeft iemand misschien een mooie aanbieding?
Beyonder van coloheaven doet vooral veel in reseller accounts, ik zou zeggen probeer het eens bij hem :)

xserve
25/06/03, 21:36
Ik bied reseller pakketen aan in Nederland.
Als je erin geïntereseert bent kan ik hier de prijzen wel even posten.

Anoniem
25/06/03, 21:41
graag

We Develop
25/06/03, 21:43
Een reseller account zou je ook bij ons kunnen nemen. Zoals xserve zegt, als geïntereseert kunnen we wat meer laten horen :).

Anoniem
25/06/03, 21:46
ja graag ik ben benieuwd naar de prijzen!

We Develop
25/06/03, 21:46
Server in Nederland met Plesk control panel.

Meer info of uitbreidingen op aanvraag

Anoniem
25/06/03, 21:55
ik zal erover nadeken het is een mooie prijs.

en de setup kosten?

We Develop
25/06/03, 21:56
€ 0,00 :)

superior-is
25/06/03, 21:58
Wat jij zoekt lijkt qua omschrijving op een VPS (virtual private server). Da's een virtuele dedicated server op een fysieke dedicated server. Je hebt dan gewoon je eigen OS omgeving waarin je lekker kunt rommelen. Wij bieden het (nog?) niet aan (voordat ik de vraag krijg), maar hopelijk kan je daarmee wat gerichter zoeken.

Anoniem
25/06/03, 22:02
hartelijk dank!. alleen prijzen zouden wel welkom zijn. Want het moet zeker niet meer zijn dan 40 euro. want dan kan je zelf al bijna een server beheren.

S2S-Guust
25/06/03, 23:49
Ik kan je 20gb met 500mb ruimte voor 20€ INCL btw aan bieden(een reseller account dus). We rekenen geen setup kosten, geen contracten.

Dillard
26/06/03, 00:02
Ik kan je ook een reseller-pakket bieden.

Ideaal om als webhoster te beginnen.

Aanbod:
500 MB schijfruimte en 20 GB voor 29,50 per maand (excl. BTW). Geen setup-kosten.

Domeinen (icm resellerpakket) voor:

12,50 (.nl/.be)
15,00 (.com/.net.org)

Alle reselleraccounts op RAID-1 servers, minimaal 2 Ghz. CPU en 512 MB geheugen en voorzien van Cpanel-software. Dus als reseller heel eenvoudig je eigen klanten beheren.

Ook eigen nameservers behoort voor een kleine meerprijs tot de mogelijkheden.

Server naar keuze in VS (overselling allowed) en in NL.

InstantXs
26/06/03, 10:38
Wel zo verstandig om dit keer geen eigen server te nemen ;)

Dillard
26/06/03, 21:34
Origineel geplaatst door InstantXs
Wel zo verstandig om dit geen geen eigen server te nemen ;)

Ik heb er echt drie keer naar gekeken, maar wat bedoel je hier precies mee ? :)

Anoniem
26/06/03, 21:43
idd ja... beetje vaag :? :P

Anoniem
26/06/03, 21:45
Origineel geplaatst door NeViXa
Ik kan je 20gb met 500mb ruimte voor 20€ INCL btw aan bieden(een reseller account dus). We rekenen geen setup kosten, geen contracten.


en jij hebt een hosting bedrijf of wat? of ben je gewoon een particulier die een beetje pruts? omdat er geen contracten zijn (maakt verder niet uit) maar toch een beetje vreemd.

Dillard
27/06/03, 00:04
XippiX:

Al een keus kunnen maken ?

InstantXs
27/06/03, 09:34
Origineel geplaatst door Dillard


Ik heb er echt drie keer naar gekeken, maar wat bedoel je hier precies mee ? :)

hahaha, ja typ foutje...
nouja wat ik er mee bedoel.... vraag maar eens aan xippix :D

S2S-Guust
27/06/03, 09:46
Origineel geplaatst door XippiX



en jij hebt een hosting bedrijf of wat? of ben je gewoon een particulier die een beetje pruts? omdat er geen contracten zijn (maakt verder niet uit) maar toch een beetje vreemd.

Ik ben een webhosting bedrijf. Ik sta ingeschreven bij de KvK. De reden dat wij meestal geen contracten doen is omdat we merken dat veel van onze klanten gewoon minderjarig zijn en niet de moeite willen doen om een contract door een van hun ouders te laten ondertekenen en dan naar ons op te sturen.
Een andere reden is dat het dan gewoon nog 3 of 4 dagen duurt voordat je up bent. Nu is dat gemiddeld 10 minuten.

Pantsy
27/06/03, 09:52
Contracten zijn handig voor als mensen niet willen betalen ed. dan kan je je ergens aan vasthouden. Wat is je kvk nr dan?

/ontopic Als ik Xippix was zou ik eerst beginnen met een simpele reseller account, je kan altijd uitbreiden en als de zaken goed gaan kan je je eigen server huren of kopen en dan je eigen systeem beheren.

Leon
27/06/03, 10:11
Dus jij laat minderjarige gewoon bestellen bij je?

Oh dat vind ik een leuke, ik raad aan je dit topic even te lezen:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=25666

Anoniem
27/06/03, 12:54
ten eerste ben ik niet minderjarig.
dus dat is geen probleem.

Ja, ik was ook van plan om gewoon een simpel reseller pakket te nemen, zo goedkoop mogelijk met alles erop en eraan (ja ik ben nederlander ja) :P

maar nee, heb nog niet echt een keuze kunnen maken. Suggesties altijd welkom! plaats ook even de site aub

S2S-Guust
27/06/03, 13:00
Als klanten een contract willen ondertekenen dan versturen we natuurlijk wel contracten.

Anoniem
27/06/03, 13:27
heb je ook een homepage van je bedrijf?

hilte.com is een familie website?

Pantsy
27/06/03, 15:57
Ik kan je het volgende reseller pakket aanbieden:

1gig diskspace
20 gig dataverkeer

25 eur incl btw per maand.
geen setupkosten.

WHM/cPanel inbegrepen

Servers staan in InterXion Amsterdam.

Je kan mij bereiken via mijn profiel.

loesberg
28/06/03, 23:13
Origineel geplaatst door XippiX
Hallo,

Ik ben opzoek naar een server met een redelijke verbinding hierbij denk ik aan zo'n 10 a 100 mbit.

Het probleem is echter dat ik er linux op wil hebben, maar lang niet zo veel schijfruimte nodig heb. 500 mb is voor mij genoeg (zonder os meegerekent)

Dus een linux os en dan nog 500 mb vrij. Met zo'n 20 gig datavekeer per maand. Ik vraag mij af of dit mogelijk is voor een redelijke prijs.
Een deticated server is voor mij nog te duur en niet rendabel.

Ik wil als webhoster beginnen, en heb dus niet gelijk een grote server nodig, wel moet het bedrijf waar ik anders de serverhuur accepteren dat er dus mensen bereidt zijn weer aan mij geld te betalen.

NU zou je zeggen huur gewoon een business acount met 1 gig aan vrije ruimte knal er een os op en klaar ben je. Helaas is dit dus niet het geval omdat deze paketten meestal erg duur zijn. En deze bedrijven laten niet toe dat je je ruimte onder verhuurt. Mijn vraag, is er hier een hosting bedrijf dat dit wel toelaat voor een redelijke prijs!?

Ik kan je een virtuele server aanbieden.
Dit is een virtuele server op basis van FreeBSD met 1GB ruimte waarvan het base system inclusief web, mail en database server zo'n 300MB inneemt. Je hebt dus 700MB vrij voor data.
Je hebt een eigen IP adres en volledige root toegang. Je kunt zelf software installeren alsof het een "echte" server is.
Later is het geheel eenvoedig te migreren naar een echte server met FreeBSD.
De server heeft een 100Mbit verbinding en als je DNS wilt draaien draaien wij gratis slave DNS (dit omdat je altijd minimaal 2 DNS servers moet hebben).
Eventueel kan je de server met een control panel beheren.

Dillard
29/06/03, 01:03
En wat mag dat moois kosten Marcel ?

loesberg
01/07/03, 10:21
Ik kan een VPS aanbieden op basis van FreeBSD met control panel. Met 2GB ruimte en 15GB verkeer komt de prijs op EUR 30,- per maand excl. BTW.
Er zijn geen setup kosten.

eXite
01/07/03, 10:59
En waar staat die mooie server en kan ik bijv. ook een gameserver erop knallen als ik dat zou willen?

Clearhosting
01/07/03, 11:06
1000 Mb Reseller account
20 Gig dataverkeer
Ensim Controle paneel

Normal prijs €40 nu €32,50

Geen setup kosten reg. .nl voor resellers kosten €15
.com/.net/.org voor €14

loesberg
02/07/03, 09:24
Origineel geplaatst door eXite
En waar staat die mooie server en kan ik bijv. ook een gameserver erop knallen als ik dat zou willen?

Op een virtuele server kan je inderdaad ook een gameserver "knallen".
De virtuele server draait op een host systeem met vooralsnog de volgende configuratie:
iP III 1GHz
1536MB RAM
2 x 40GB RAID1
1 x 40GB Backup
2 x 10/100 (3Com)
Backups op backup server
FreeBSD 5.1 als OS
Met de linux-compat mode van FreeBSD kan je Linux gameservers draaien. Zo heb ik al met success Mohaa en Spearhead servers in een virtuele server gedraaid. Klanten van ons hebben op deze manier onder andere ook Return to castle wolfenstein draaien.
De server staat in het datacenter van ESI-Ned (het datacenter wat vroeger van Cityreach was) in Schiphol-Rijk.
Er ligt nu 3 x 155Mbps naar internet en 2 x 1Gbps vanuit de core naar de co-locatieruimte. Er is op dit moment peering voor de 217.195.224.x t/m 217.195.255.x reeksen maar binnen een maand moet de integratie van het core netwerk zover zijn gevoderd dat ook de 213.201.128.x t/m 213.201.255.x reeksen peering hebben.