PDA

Bekijk Volledige Versie : SoF2 Gameserver (welk programma?)



X-Networks
24/06/03, 20:36
Hoi,

Ik wil een gameserver voor SoF2 oprichten, alleen nu is mijn vraag, waarmee hosten jullie?

Gewoon met een programma als SoF2 Runner of msschien iets zelf gemaakt?

Want sommige servers hebben echt uitgebreide software, maarmee ze respawn tijd kunnen verlagen, en de backup verhogen enzow.

Weet iemand zoiets, of laat ff horen wat jij gebruikt.

Alvast bedankt!

PS: Sorry voor dat gezeur over gameservers, alleen omdat dit mn eerste gameserver word, heb ik nogal de nodige software en tips nodig :p

electric
24/06/03, 20:40
wij draaien gewoon linux met de linux versie van SOF2 :)

X-Networks
24/06/03, 20:52
Jah dat snap ik, alleen ik bedoel hoe stellen jullie dan al die opties in? Want ik neem aan, dat jullie het niet doen via de gewone multiplayer optie in SoF2 standaard!

Trouwens, die standaard optie, daar zitten ook niet de rest van de extra opties bij hé :p

Nu had ik gehoord dat dit ook kon via de codes die je intikt als server commands, maar dat moet iemand me nog maar eens uitleggen!

X-Networks
25/06/03, 10:17
Kan niemand mij helpen, met een vraagje over SoF2?

dokus
25/06/03, 10:56
Als je SoF onder linux wil starten dan kan je dmv de config file en eventuele opstart parameters de nodige opties meegeven om je server op te starten zoals jij dat wilt.

Hier kan je oa. de dedicated linux server downloaden :
http://www.3dgamers.com/dl/games/soldierfortune2/sof2dedlinux1_02.zip.html

Je moet enkel bepaalde files van je cd van SoF2 uploaden naar je server, welke en hoe staat beschreven in de bijhorende readme file die bij de server komt.

Hier is het forum van SoF2 : http://www.forumplanet.com/planetsoldieroffortune/forum.asp?fid=2229

Daar kan eventuele vragen ivm je config enzo stellen.

Ahead-IT
25/06/03, 12:54
www.gameadmins.com ... ;)

X-Networks
25/06/03, 13:04
Ja ok, alleen ik wil hem draaien onder windows, als je kijkt naar de gameserver Soldiers at Ware, die draait onder windows 2000, en die heeft ook al die extra's.

Hoe doen ze dat daar dan?

Ahead-IT
25/06/03, 14:08
Origineel geplaatst door X-Networks
Ja ok, alleen ik wil hem draaien onder windows, als je kijkt naar de gameserver Soldiers at Ware, die draait onder windows 2000, en die heeft ook al die extra's.

Hoe doen ze dat daar dan?

Ik raad je aan eens op google te zoeken, dat zijn gewoon mods ...

X-Networks
25/06/03, 15:22
Ja, alleen onder welke naam, ik loop al 2 weken te zoeken, heel www.sof2files.com uitgezocht en nog niks gevonden.

Arme ik :D

Ahead-IT
25/06/03, 16:19
Contacteer de SOF2 - server admins dan eens :)

X-Networks
26/06/03, 10:22
Heb ik al gedaan, alleen ze willen het niet weg geven, ze denken dat mijn server dan beter word :D

Ahead-IT
26/06/03, 11:07
Ik zeg steeds, wat niet op google staat vind je nergens :)

X-Networks
26/06/03, 11:17
Jah, maar hoe komen al die honderen prof servers dan aan hun programma's?

Ahead-IT
26/06/03, 11:19
Origineel geplaatst door X-Networks
Jah, maar hoe komen al die honderen prof servers dan aan hun programma's?

Ik zal even voor jou zoeken ;)

*edit* Kun je nog even zeggen WAT de server juist zo goed maakt van anderen?

X-Networks
27/06/03, 08:52
Graag, want ik kom er echt niet meer uit! :)

Ahead-IT
27/06/03, 09:12
Origineel geplaatst door X-Networks
Jah dat snap ik, alleen ik bedoel hoe stellen jullie dan al die opties in? Want ik neem aan, dat jullie het niet doen via de gewone multiplayer optie in SoF2 standaard!
Ooit eens gezocht naar een server.cfg, public.cfg of standard.cfg in je SOF2 directory?

X-Networks
27/06/03, 09:53
Nee nog niet, ik zal wel eens kijken ;)

X-Networks
27/06/03, 18:29
Ik heb gekeken, alleen er staat niks over servers, volgens mij, moet je echt een programma hebben, kweet niet wat, maargoed :p

Crazy_Face
11/10/03, 12:10
hallo alle maal ik heb een vraagje ik zou graag een sof2 clan server maken met linux ik heb linux redhat 9 maar wat ben ik allemaal nodig en hoe maak je nu zoon server ik ben al een eindje op weg maar ik kan via wine nog niet sof2 instaleren hoe kan dat wie kan mij helpen ik hoop dat mijn pc wel snel genoeg is ik heb een amd athlon 2600+ en ik gebruik een s3 8 mb kleuren kaart 512 ddr en 60 gig hdd is dit genoeg

Ahead-IT
11/10/03, 12:16
Origineel geplaatst door Crazy_Face
hallo alle maal ik heb een vraagje ik zou graag een sof2 clan server maken met linux ik heb linux redhat 9 maar wat ben ik allemaal nodig en hoe maak je nu zoon server ik ben al een eindje op weg maar ik kan via wine nog niet sof2 instaleren hoe kan dat wie kan mij helpen ik hoop dat mijn pc wel snel genoeg is ik heb een amd athlon 2600+ en ik gebruik een s3 8 mb kleuren kaart 512 ddr en 60 gig hdd is dit genoeg

En nu in het ABN?

unex
12/10/03, 18:38
Origineel geplaatst door Crazy_Face
hallo alle maal ik heb een vraagje ik zou graag een sof2 clan server maken met linux ik heb linux redhat 9 maar wat ben ik allemaal nodig en hoe maak je nu zoon server ik ben al een eindje op weg maar ik kan via wine nog niet sof2 instaleren hoe kan dat wie kan mij helpen ik hoop dat mijn pc wel snel genoeg is ik heb een amd athlon 2600+ en ik gebruik een s3 8 mb kleuren kaart 512 ddr en 60 gig hdd is dit genoeg

ik maak uit je post op dat je linux draait, voor SoF2 zijn er speciale linux server packages die geen whine of grafische menu's nodig hebben. Ik weet niet bij welke versie SOF2 nu is maar via google kom ik bij deze package uit: http://www.fileplanet.com/dl/dl.asp?/planetsoldieroffortune/files/sof2dedlinux101.zip

ook heb ik via google een kleine howto gevonden alleen is deze in het Duits geschreven:

http://holarse.wue.de/index.php?content=network_sof2

het komt er op neer dat je de package moet uitpakken en dan moet starten via de shell.


./sof2ded +set dedicated 1 +exec server.cfg

in de server.cfg staan wat aanpassingen die op de server gericht zijn zoals hostname, friendlyfire etc.

Crazy_Face
12/10/03, 22:11
Origineel geplaatst door unex


ik maak uit je post op dat je linux draait, voor SoF2 zijn er speciale linux server packages die geen whine of grafische menu's nodig hebben. Ik weet niet bij welke versie SOF2 nu is maar via google kom ik bij deze package uit: http://www.fileplanet.com/dl/dl.asp?/planetsoldieroffortune/files/sof2dedlinux101.zip

ook heb ik via google een kleine howto gevonden alleen is deze in het Duits geschreven:

http://holarse.wue.de/index.php?content=network_sof2

het komt er op neer dat je de package moet uitpakken en dan moet starten via de shell.


./sof2ded +set dedicated 1 +exec server.cfg

in de server.cfg staan wat aanpassingen die op de server gericht zijn zoals hostname, friendlyfire etc.
bedankt voor je berichtje ik zal dit uit proberen lukt het niet laat ik wel weer een bericht achter dankje

Crazy_Face
13/10/03, 12:51
ik kan het niet vinden wat kun je me iets meer vertellen er over wie kan mij het mischien stap voor stap uit leggen hoe je nu een linux dedicated sof2 server kan maken

unex
13/10/03, 13:12
Origineel geplaatst door Crazy_Face
ik kan het niet vinden wat kun je me iets meer vertellen er over wie kan mij het mischien stap voor stap uit leggen hoe je nu een linux dedicated sof2 server kan maken

download die package en pak die uit, daar zit vast een readme in of volg deze howto (in het duits): http://holarse.wue.de/index.php?content=network_sof2

je kan hem eventueel door een vertaler halen oid :)