PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller met windows, asp, msaccess?



Anoniem
24/06/03, 09:52
Na een tijdje struinen door de verschillende berichten hier, zie ik dat er weinig resellers-programm's zijn die windows-hosting hebben en dus asp en msaccess aanbieden. Toch ben ik hier naar op zoek. Iemand een idee?

WebBizz
24/06/03, 09:57
www.is.nl
www.interconnect.nl

Anoniem
24/06/03, 11:09
Misschien was mijn eerste bericht niet zo duidelijk, dus bij deze wat meer uitleg. Ik beheer voor een enkele personen en verenigingen websites en wil deze graag allemaal onder dezelfde vlag onderbrengen. Het mooiste lijkt mij om dat te doen door zelf een reseller-account te nemen (lijkt me wel leuk ook zelfs om een aantal zaken zelf te regelen). Echter wel bij een bedrijf die Windows-servers heeft en (o.a.) MS-Access aanbiedt. Ik heb even gekeken op www.is.nl en www.interconnect.nl maar kan daar geen echte reseller-accounts vinden. Ik heb gemerkt dat er in het buitenland (met name in de VS, waar anders) wel aardig wat van dit soort diensten wordt aangeboden, maar vraag me dan weer af hoe e.e.a. zit met het registreren van nl-domeinen (is een beetje off-topic, excuses).

Web123.nl
24/06/03, 15:05
Deze vraag heb ik een tijdje terug ook gesteld, toen ben ik bij www.emango.nl terecht gekomen. Wellicht interessant om eens te gaan kijken voor jou?!

Anoniem
25/06/03, 09:21
Daar had ik al even gekeken, maar E 7,50 om domeinnamen niet op hun naam te laten zetten leek me nogal veel.

Web123.nl
25/06/03, 11:00
Misschien willen ze onderhandelen met je ... niet geschoten is altijd mis.

Anoniem
25/06/03, 12:27
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar ik had gehoopt dat er toch wat meer keuze zou zijn. Iemand raadde me al aan om zelf een server neer te zetten, maar da's vrij prijzig.

Web123.nl
25/06/03, 14:46
Er is weinig keus, ik ben ook tijden opzoek geweest.

W2KMaster
26/06/03, 04:10
Er valt altijd te praten over de voorwaarden van onze reseller-pakketten. Stuur ons eens een mailtje met de exacte wensen....dan komen we er wel uit!

W2KMaster
26/06/03, 04:13
Overigens denk ik niet dat je zelf lid bent van SIDN om .nl domeinen te registreren? Dan is de afkoop van de domeinen immers toch niet voor je van toepassing...

Anoniem
27/06/03, 00:14
Nee, dat ben ik inderdaad niet. Maar da's dus nodig om als zgn. registrar op te treden begrijp ik? Hoe werkt het precies als reseller van jou met de technical contact en de name-servers? Ik vind je aanbieding nl. verder ok.

W2KMaster
27/06/03, 07:38
Inderdaad. Je moet lid zijn van SIDN (Categorie 1) om domeinnamen te kunnen registreren. Aangezien je waarschijnlijk een beperkt aantal domeinnamen nodig hebt /zult registreren is het niet echt rendabel om zelf lid van SIDN te worden. De vaste lasten bedragen immers 600 euro per jaar + variabele kosten per domeinnaam.

De registratie van domeinnamen ziet er nu als volgt uit:

Registrant: Jouw klant/vereniging/persoon

Administratief contact: contactpersoon van klant/vereniging/persoon

Registrar: Emango Internet Services

Technisch contact 1: Dat ben jij

Technisch contact 2: Dat zijn wij normaliter, maar als je dit niet wilt, kan dat uiteraard gewoon weggelaten worden.

Nameserver ns1.emango.nl
Nameserver ns2.emango.nl

De nameservers staan op onze naam. Het lijkt me dat dit niet echt uitmaakt aangezien wij dan ook de registrant zullen zijn? Is het vereist dat deze op je eigen naam staan?

Anoniem
27/06/03, 10:39
Eigenlijk is dat omdat ik begrepen had dat het professioneler staat als gebruikers zo weinig mogelijk merken van het resselerschap

Pantsy
27/06/03, 10:44
Origineel geplaatst door Beginner
Eigenlijk is dat omdat ik begrepen had dat het professioneler staat als gebruikers zo weinig mogelijk merken van het resselerschap

Que?? Compleet nutteloos meeste mensen die bij je hosting nemen weten niet eens hoe je een domain whois is. Zeg niet dat dit altijd is, maar dat is wat ik tot nu toe merk.

Anoniem
27/06/03, 11:57
Als je ziet dat er aardig wat informatie hierover op internet te vinden is, houdt het een hoop mensen dus toch wel bezig. Bovendien bieden veel resellers ook anonieme domainservers aan en dat zouden ze niet doen als er geen vraag naar was.

W2KMaster
27/06/03, 20:28
Het staat inderdaad iets professioneler (leuker), maar inderdaad kun je je afvragen in hoeverre het iemand iets uitmaakt welke naam voor de nameservers gebruikt wordt. Het is een leuk hebbedingetje......maar als je een beetje de weg weet op internet zijn deze zogenaamde anonieme nameservers ook te achterhalen, zodat je weet van wie ze echt zijn.

almar
28/06/03, 14:18
Makeweb biedt binnenkort ook W2K3 webserverpakketten aan. Resellerpakketten zijn we aan het ontwikkelen. Misschien kun je je wensen bij ons neerleggen, zodat we je een persoonlijke aanbieding kunnen doen?

- almar@makeweb.nl -
http://www.makeweb.nl

Ze staan nog niet op de website.

Anoniem
30/06/03, 23:58
Grumpy-edit: Overtreding regel 6.

LeaseWeb
06/07/03, 02:32
Je kan ook een dedicated server afnemen:

Dell PE650
Intel Celeron 1,8Ghz
256MB DDR Memory
40GB IDE 7200 HD
Windows 2003 Webserver
20GB dataverkeer
Firewall

Maandelijks €85,49
Setup: €0,00

Locatie: TeleCity2
Looptijd: 12 maanden

Test IP: 62.212.78.191
Test file: www.leaseweb.nl/10mb.bin en www.leaseweb.nl/100mb.bin

Anoniem
06/07/03, 16:00
Lijkt me een aardige aanbieding. Maar dan moet ik waarschijnlijk zelf allerlei software er op zetten m.b.t. mailserver, webserver e.d.? Daar ben ik (nog) niet echt bekend mee. En hoe zit het dan met backups, e.d.?

LeaseWeb
06/07/03, 17:01
1. De server wordt 'turn-key' opgeleverd met Windows 2003 Webserver. Dit is o.a. inclusief IIS6.0 (webserver), SMTP mailserver en SQL2000DE.

2. Je kan een mailserver op deze server laten plaatsen. Wij kunnen Dmail aanraden (www.netwinsite.com). Je kan echter ook per 50 POP boxen op onze mailservers afnemen (€12,50/maand). De 50 POP boxen kan je over meerdere domeinen verdelen en webbased beheren.

3. We bieden backup aan vanaf SLA1 (€45,00/maand). Je kan ook kiezen voor een Dell server met RAID.

Anoniem
06/07/03, 20:22
Zoals m'n naam al zegt ben ik een beginner op dit gebied :) . Kan ik zo'n machine op afstand beheren? En dus ook zelf software installeren? Staat er met Windows 2003 ook (.)asp op? En hoe zit het met patches en updates?

LeaseWeb
06/07/03, 21:38
1. Je kan de server remote beheren middels 'Remote Desktop Connection'. Je haalt in feite de server naar je toe; het werkt identiek aan het beheren van je desktop.

2. Je kan remote software installeren. Hou er rekening mee dat dit een productie server is/wordt. Belangrijke zaken kan je ook ter plekke regelen.

3. Er staat inderdaad asp / .net op. Tevens SQL2000DE.

Anoniem
07/07/03, 09:33
Ik zal er zelf dus nog aardig wat software op moeten zetten wil ik anderen de mogelijkheid geven om zelf emailadressen e.d. aan te maken. Bij een resseller-account zit zo'n (web-)interface er vaak standaard bij. Al met al gaat het dan een stuk meer kosten dan die ruim ) € 130 per maand.

W2KMaster
07/07/03, 10:21
Een reseller-account is inderdaad all-in en geeft je de mogelijkheid om 'langzaam' te groeien en je investering in het begin te beperken tot een minimum. Naarmate de hosting-activiteiten groeien, kun je in een later stadium nog altijd de overstap naar een dedicated/co-located server maken. Indien je daarvoor kiest komen er altijd andere zaken bij kijken.......denk daarbij aan het draaien van dns-servers.....je moet de server zelf beheren.....eventuele problemen oplossen met de soft- en/of hardware, etc.

Anoniem
07/07/03, 11:51
Daar ben ik inderdaad ook een beetje huiverig voor. Voor een beginneling is dat m.i. te hoog gegrepen. Hoewel het op zich een leuke uitdaging is.