PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS / DNS zone?



dklaassen
24/06/03, 02:07
Wie kan mij even helpen met de volgende vragen, want ik ben een beetje de weg kwijt.

Allereerst wil ik weten wat een DNS zone is. Als ik een eigen DNS koop kan ik daar dan onbeperkt aantal accounts aanhangen, of gaat dit weer met een DNS zone.

Ik ben bezig met het verkrijgen van een Reseller-pakket. Ik wil zoveel mogelijk verbergen dat ik een reseller ben, en er wordt mij gezegd een eigen DNS te nemen. Voor hoever is dit waar? Waar kan ik een eigen DNS of DNS-zone krijgen (afhankelijk van wat ik nodig heb) en wat is het verschil tussen DNS en DNS-zone?

paulmatthijs
24/06/03, 05:02
volgens mij moet je eens wat gaan lezen over dns en ip. een dns kan je niet kopen, je kan hoogstens een dns-server draaien op een ip, en dan preferably twee dns-servers op twee ip's.

Web123.nl
24/06/03, 15:09
Mocht je al meer gelezen hebben over DNS en IP, dan hier nog een tip:

Je hebt geen eigen DNS-server nodig om te 'verbloemen' dat je reseller bent. Gewoon eigen ns1. en ns2. A-records aanmaken voor je domein en deze verwijzen naar de DNS-server van je reseller-provider. Daar moet dan wel bij ieder domein opgenomen worden dat ze draaien op 'jouw' DNS.