PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanbieding gevraagd, Server+Admin console



Anoniem
24/06/03, 00:51
We zoeken het volgende:

Processor: Intel PIV 2.4 GHz/533 512 KBC
Geheugen: 512 MB DDR
Harde Schijf: 40 GB HDD
Dataverkeer: zo veel mogelijk GB per maand
Besturingssysteem: Red Hat 7.2

Graag willen we ook de mogelijkheid om snel en handig hostingaccounts aan te maken op de server en onze eigen NS draaien: ns1.onzenaam.nl en ns2.onzenaam.nl (gewoon een voorbeeld).

Verder PHP en MySQL ondersteuning, liefst ook vanuit de admin interface aan te sturen. Een client admin console zou ook erg handig zijn, bijvoorbeeld voor het aanmaken van subdomains, mail accounts, noem het maar op.

Een specificatie die in de buurt komt van bovenstaande is natuurlijk ook prima.
Graag hoor ik op korte termijn jullie aanbiedingen of tips.

Met vriendelijke groet,

Patrick



(nieuw draadje gestart vanwege veel gedateerde aanbiedingen in forum)

DiedX
24/06/03, 12:32
Origineel geplaatst door ihost
We zoeken het volgende:

Processor: Intel PIV 2.4 GHz/533 512 KBC
Geheugen: 512 MB DDR
Harde Schijf: 40 GB HDD
Dataverkeer: zo veel mogelijk GB per maand
Besturingssysteem: Red Hat 7.2

Graag willen we ook de mogelijkheid om snel en handig hostingaccounts aan te maken op de server en onze eigen NS draaien: ns1.onzenaam.nl en ns2.onzenaam.nl (gewoon een voorbeeld).

Verder PHP en MySQL ondersteuning, liefst ook vanuit de admin interface aan te sturen. Een client admin console zou ook erg handig zijn, bijvoorbeeld voor het aanmaken van subdomains, mail accounts, noem het maar op.

Een specificatie die in de buurt komt van bovenstaande is natuurlijk ook prima.
Graag hoor ik op korte termijn jullie aanbiedingen of tips.

Met vriendelijke groet,

Patrick



(nieuw draadje gestart vanwege veel gedateerde aanbiedingen in forum)

Grumpy-edit: Aanbiedingen moeten op het forum geplaatst worden.

Anoniem
24/06/03, 13:23
Origineel geplaatst door DiedX


Grumpy-edit: Aanbiedingen moeten op het forum geplaatst worden.

Klopt inderdaad, had hun aanbieding al gezien, wil graag weten of er mensen zijn die onder dit aanbod door kunnen gaan.

Bedankt voor je reactie.

X-Networks
24/06/03, 13:35
Ihost ik weet niet of je veel poen onder je bed heb liggen, maar als ik jouw was zou ik Flexservers nemen, ik heb zelf ook dat pakket, en er valt niks over de prijs.

Dus, je moet maar kijken.

Anoniem
24/06/03, 13:38
Wat zijn dan je ervaringen met ze? Waar gebruik je het voor?

X-Networks
24/06/03, 13:49
Gewoon webhosting, gewoonweg super simpel een webserver en ftpserver op linux, voor de rest niks bijzonders, maar tot nu toe hebben ze een uptime in mijn contact van 100%

Dus als ik jouw was, zou ik het maar doen!

Anoniem
25/06/03, 12:44
Kom colocation bedrijven van NL, uw aanbiedingen graag :)

Beyonder
25/06/03, 12:55
Managed dedicated server
(dit wil zeggen: wij doen alle onderhoud)
Cpanel/WHM licentie
PIV 2.4 gigahertz
1 GB intern geheugen
80 GB 7200 RPM HDD
100 gigabyte dataverkeer per maand

Setup kosten Euro 299,-
Per maand Euro 149,-

Managed dedicated server
(dit wil zeggen: wij doen alle onderhoud)
Cpanel/WHM licentie
Celeron 2000
1 GB intern geheugen
80 GB 7200 RPM HDD
100 gigabyte dataverkeer per maand

Setup kosten Euro 199,-
Per maand Euro 129,-

Anoniem
25/06/03, 14:09
Origineel geplaatst door Beyonder
Managed dedicated server
(dit wil zeggen: wij doen alle onderhoud)
Cpanel/WHM licentie
PIV 2.4 gigahertz
1 GB intern geheugen
80 GB 7200 RPM HDD
100 gigabyte dataverkeer per maand

Setup kosten Euro 299,-
Per maand Euro 149,-

Managed dedicated server
(dit wil zeggen: wij doen alle onderhoud)
Cpanel/WHM licentie
Celeron 2000
1 GB intern geheugen
80 GB 7200 RPM HDD
100 gigabyte dataverkeer per maand

Setup kosten Euro 199,-


Per maand Euro 129,-

Ben van mening dat 512MB / 40 GB ook afdoende is, zou wel graag gebruik willen maken van een powerswitch en backup, wat doet dit met de prijs voor beide pakketten?
Als er extra verkeer is, op wat voor kosten moet ik dan rekenen.
Als we snel gaan groeien qua hosting is het dan mogelijk naadloos over te gaan op een rack?
Bedankt so far.

Beyonder
25/06/03, 14:47
In Beide gevallen haalt het 40 euro af van de setup en 10 euro per maand.

Extra verkeer kost Euro 33,- per 100 GB

Backup mogelijkheden zijn aanwezig met een FTP server, de kosten hiervan zijn gering, maar hangen af van de hoeveelheid backup ruimte die je wesnt te hebben.

Remote reboot poort kost Euro 10,- per maand
naadloos overgaan naar een complete cabinet is mogelijk. Dit zijn namelijk dedicated servers, dus blijven die in onze dedicated server cabinets hangen.

Dentist
25/06/03, 17:22
Ik volg de discussie met veel interesse. Wat ik mij afvraag is bij wie het eigendom van de licenties(Cpanel, Red Hat enz.) en hardware ligt. Is het maandbedrag een soort leasebedrag of is het enkel een huurbedrag waarbij de aanbieder altijd eigenaar blijft?

Beyonder
25/06/03, 17:54
Huurbedrag, het is geen leasebedrag. Maar voor deze prijs heb je wel al je hardware onderhoud afgeschoven op de verhuurder, dus geen zorgen om garantie en reparaties e.d.

Cpanel kan alleen echt van je worden als je ineens 1400$ uit je zak trekt, zoveel kost een licentie namelijk.

Anoniem
25/06/03, 19:22
Zijn er echt niet meer dedicated aanbieders op dit forum? Kom maar op met die "nog scherpere" aanbiedingen. :)

Let op kwaliteit van service moet natuurlijk wel gewaarborgd zijn. ;)

Dentist
25/06/03, 20:21
Hey Beyonder, je aanbiedingen zijn scherp... heb je ook referenties voor me... als ik ga speuren op diverse fora komt er wel wat vuile was boven ( o.a. Idomein..om maar eens iets te noemen..)...opheldering zou gewenst zijn

Anoniem
25/06/03, 20:36
Hmm, inderdaad, zijn er mischien mensen op dit forum die op dit moment een server hebben hangen in een coloheaven rack? Graag hoor ik de positieve maar natuurlijk ook negatieve verhalen.

electric
25/06/03, 20:50
wij hangen nu bijna een maand bij coloheaven met zeer goede ervaringen tot nu toe. ( en ga er vanuit dat het zo zal blijven ook ;) )
de prijzen zijn super, de support ook :) super zou ik het nog niet noemen, maar ze zijn enorm goed op weg om het "super" te maken :)

Revoal
25/06/03, 22:46
Origineel geplaatst door ihost
Zijn er echt niet meer dedicated aanbieders op dit forum? Kom maar op met die "nog scherpere" aanbiedingen. :)

Let op kwaliteit van service moet natuurlijk wel gewaarborgd zijn. ;)


OK, ok... Dan gooien wij er maar weer eens een actie tegen aan :)

PIV 2.4 GHz
512 MB DDR
80GB 7200 RPM HDD
Cpanel/WHM licentie
100 GB dataverkeer/mnd

Setup 250
Per maand 125

Anoniem
25/06/03, 23:04
Origineel geplaatst door Revoal



OK, ok... Dan gooien wij er maar weer eens een actie tegen aan :)

PIV 2.4 GHz
512 MB DDR
80GB 7200 RPM HDD
Cpanel/WHM licentie
100 GB dataverkeer/mnd

Setup 250
Per maand 125


Ok, ok... Dan gooi ik er maar weer eens een REactie tegen aan ;)

Kun je me iets meer vertellen, waar hangt die in een rack, hoe zit het met backups, power switches en eventueel extra dataverkeer?
Alvast bedankt.

loesberg
26/06/03, 09:03
Origineel geplaatst door ihost
Zijn er echt niet meer dedicated aanbieders op dit forum? Kom maar op met die "nog scherpere" aanbiedingen. :)

Let op kwaliteit van service moet natuurlijk wel gewaarborgd zijn. ;)

AMD Athlon 2400+
512MB DDR
40GB HD
2 x 10/100 netwerk
Remote power switch (APC master switch)
Backup op onze backup server
Managed server met control panel.
Inclusief 100GB verkeer
EUR 125,00 per maand
Setup EUR 150,00
Alle prijzen excl. BTW

Anoniem
26/06/03, 09:19
Origineel geplaatst door loesberg


AMD Athlon 2400+
512MB DDR
40GB HD
2 x 10/100 netwerk
Remote power switch (APC master switch)
Backup op onze backup server
Managed server met control panel.
Inclusief 100GB verkeer
EUR 125,00 per maand
Setup EUR 150,00
Alle prijzen excl. BTW

Kun je me vertellen in welk datacentrum de server komt te hangen, welke control panel (ik neem aan admin en client panel). En eventuele meerprijs voor meer traffic.

Bedankt :)

Michel2k
26/06/03, 09:47
Ik hang al bijna 3 maanden in het netwerk van coloheaven, en heb simpel weg nix te klagen, ban hardstikke tevreden!!

Support is heel goed, en over de lijn heb ik nix te klagen, het is allemaal heel erg snel!.

Ook zijn ze heel behulpzaam als je een vraag hebt, en de response is heel snel.

Tip dus!

Beyonder
26/06/03, 11:49
Dentist: Die opheldering is oud aan het worden. Ik moet hem tevaak vertellen namelijk.

Komt erop neer dat Idomein niet hetzelfde bedrijf (meer) is als Coloheaven.

Anoniem
26/06/03, 14:03
Loesberg en Revoal, zouden jullie die aanbiedingen wat nader toe kunnen lichten, m'n vragen staan een paar posts terug in de thread.
Bedankt :)

loesberg
26/06/03, 15:49
Origineel geplaatst door ihost


Kun je me vertellen in welk datacentrum de server komt te hangen, welke control panel (ik neem aan admin en client panel). En eventuele meerprijs voor meer traffic.

Bedankt :)

Het datacenter van ESI-Ned in Schiphol-Rijk.
Het control panel hebben wij zelf geschreven, ik geef daar graag een demo van.
Extra verkeer komt op 1 euro per GB.
Er is de mogelijkheid de server na 1 jaar te kopen.
Ook geef ik graag een rondleiding in het datacenter.

Anoniem
26/06/03, 15:56
Origineel geplaatst door loesberg


Het datacenter van ESI-Ned in Schiphol-Rijk.
Het control panel hebben wij zelf geschreven, ik geef daar graag een demo van.
Extra verkeer komt op 1 euro per GB.
Er is de mogelijkheid de server na 1 jaar te kopen.
Ook geef ik graag een rondleiding in het datacenter.

Loesberg, ik zou inderdaad graag die controlpanel demo zien.
Een rondleiding, transparantie daar houden we van, mischien houden we je er aan.

Pinocchi
26/06/03, 16:06
Origineel geplaatst door loesberg


AMD Athlon 2400+
512MB DDR
40GB HD
2 x 10/100 netwerk
Remote power switch (APC master switch)
Backup op onze backup server
Managed server met control panel.
Inclusief 100GB verkeer
EUR 125,00 per maand
Setup EUR 150,00
Alle prijzen excl. BTW

Ik was even aan het meekijken en heb nog een vraag over het onderdeel 'managed server met control panel'. Betekent dit dat jullie al het onderhoud doen aan de server op software gebied of alleen de patches en updates of ook installatie van software/ afhandeling van ddos-/ hack attacks en dergelijke. Kortom bij calamiteiten rondom de server, het zo snel mogelijk weer online brengen in de oude staat.

En heb je een demo van het control panel ik denk namelijk dat er wel meer mensen zijn die geinteresseert zijn om deze te zien.

Dentist
26/06/03, 21:19
Hey IHOST heb je al een keus gemaakt? Ik volg de Thread nog steeds maar ik wil wel even weten als je een keus maakt. Vind het wel interresant om te zien hoe de aanbiedingen als paddestoelen uit de grond schieten.
Ben ook wel benieuwd naar je laatste vraag op dit forum.

Anoniem
26/06/03, 22:09
Origineel geplaatst door Dentist
Hey IHOST heb je al een keus gemaakt? Ik volg de Thread nog steeds maar ik wil wel even weten als je een keus maakt. Vind het wel interresant om te zien hoe de aanbiedingen als paddestoelen uit de grond schieten.
Ben ook wel benieuwd naar je laatste vraag op dit forum.

Ik ben ook benieuwd, niet zo zeer naar die vraag alswel naar het antwoord er op ;)

Zal niet eerder tot een oordeel kunnen komen tot ik een volledige afweging (aan de hand van antwoorden) heb kunnen maken.

We wachten af, mischien komt er in de tussentijd nog wel weer een colo/dedi aanbieder die ook met een strak aanbod komt op een goed netwerk.

Dentist
26/06/03, 22:16
Heb je serieuze plannen dan IHOST ?

Anoniem
26/06/03, 22:21
Origineel geplaatst door Dentist
Heb je serieuze plannen dan IHOST ?

Uiteraard, ben al jaren in het bezit van een sterke domeinnaam om de service onder te gaan draaien, ondernemerskwaliteiten behoeven geen twijfel :).
Hij moet nu maar eens van de grond, doe het in beginsel op deze manier (dedicated) om een veilige "lift-off" te krijgen maar er is al uitbreiding ingecalculeerd, in welke vorm....da's mijn geheim.
Nu is 't dus wachten op reacties van de voorgaande mensen voor verdere toelichting op de aanbiedingen en ik wil het liefst ook rond gaan kijken op de locatie waar de server zal gaan draaien.
We gaan het meemaken.....

Dentist
26/06/03, 23:28
Ik zit zelf ook met de gedachte te spelen om iets in die richting te gaan doen maar moet nog even wat langer orienteren denk ik... ik sla graag anderen gade...
Suc6

Dentist
27/06/03, 12:05
Hey Beyonder ik wil toch nog even op die uitspraak van je terugkomen over Idomein. Uit inschrijving bij KvK blijkt dat het nog steeds om coloheaven gaat als eigenaar hoor... Sterker nog: het bedrijf is ook nog actief volgens KvK...

Beyonder
27/06/03, 12:09
Het domein staat te koop, acquisitie onder Idomein.nl word al tijden niet meer gedaan en alle Idomein activiteiten zijn verkocht.

De naam staat alleen als handelsnaam nog onder onze KvK omdat anders een of andere snuggere tinus snel de handelsnaam registreert en zodoende het domein kan claimen.

Ahead-IT
27/06/03, 18:19
Ik kan dit aanbieden :

Aankoop server
--------------------------------
- PIV 2.4Ghz, 533Mhz bus
- Supermicro SC811-P4 1U
- Asus p4s533-mx
- Twinmos 512 MB DDR
- Maxtor 40GB, 2MB Cache
- Fan & Heatsink 1U
- Assemblage & testen
580 EUR/stuk excl. BTW.
Je wordt direct eigenaar van de server.

Colocatie
-------------------------------
1U met 100GB/maand : 85 EUR/maand
Setup kosten : 25 EUR

of

1U met 100GB/maand : 90 EUR/maand
Geen Setup kosten

Optioneel
------------------------------------
Installatie van de server + plaatsing in Nederland - Amsterdam : 200 EUR excl. BTW

*nagenoeg dezelfde aanbieding staat in een andere tread*

Cougar
27/06/03, 19:05
Moet je server persé in Nederland staan?

Anoniem
27/06/03, 21:12
Origineel geplaatst door Cougar
Moet je server persé in Nederland staan?

Ja, absoluut.

Ahead-IT
27/06/03, 22:35
Origineel geplaatst door Cougar
Moet je server persé in Nederland staan?

Bied je ook aan in Belgie misschien?

loesberg
28/06/03, 23:04
Origineel geplaatst door ihost


Loesberg, ik zou inderdaad graag die controlpanel demo zien.
Een rondleiding, transparantie daar houden we van, mischien houden we je er aan.

Geen probleem.
Ik zal een account voor je maken.
Wanneer wil je de rondleiding doen?

loesberg
28/06/03, 23:07
Origineel geplaatst door Pinocchi


Ik was even aan het meekijken en heb nog een vraag over het onderdeel 'managed server met control panel'. Betekent dit dat jullie al het onderhoud doen aan de server op software gebied of alleen de patches en updates of ook installatie van software/ afhandeling van ddos-/ hack attacks en dergelijke. Kortom bij calamiteiten rondom de server, het zo snel mogelijk weer online brengen in de oude staat.

En heb je een demo van het control panel ik denk namelijk dat er wel meer mensen zijn die geinteresseert zijn om deze te zien.

Wij doen dan inderdaad al het onderhoud.
Voor de demo zal ik een account voor je aanmaken.

Anoniem
28/06/03, 23:14
Origineel geplaatst door loesberg


Geen probleem.
Ik zal een account voor je maken.
Wanneer wil je de rondleiding doen?

Prima, stuur je de user/pass naar m'n mail?
Een afspraak voor een rondleiding moeten we ook maar even maken inderdaad, zal denk ik een vrijdagmiddag worden wat mij betreft.

Alvast bedankt

:)

Pinocchi
05/07/03, 15:35
Hallo Ihost,

Ik ben wel benieuwd of je tot een keuze bent gekomen en op basis waarvan. Ik ben namelijk naar een soort gelijk iets op zoek en heb de afgelopen tijd de thread met interesse gevolgd.

Laat dus even weten of en zo ja wat je gekozen hebt, waarom en wat je ervaringen tot nu toe zijn (Als je er al gebruik van aan het maken bent).

LeaseWeb
06/07/03, 00:33
Chenbro RM123
Intel PVI 2,4Ghz
512MB DDR Memory
2x40GB IDE Seagate 7200 HD
RAID1 (software)
Redhat Linux 7.2 (Incl Apache, MySQL, PHP)
Plesk PSA6.0 - 100 domain
100GB dataverkeer
Remote Power Boot (APC)
SLA1 (backup)
Access card

Maandelijks €99,50.
Setup: €0,00

Locatie: TeleCity2
Netwerk: FE/GE, 4Gbit uplink
Upgrade: €0,59 / GB (per 50GB)
Looptijd: 12 maanden

host3000
06/07/03, 16:08
Adverteren in het eerste bericht is toch niet toegestaan ?????


Origineel geplaatst door LeaseWeb
Chenbro RM123
Intel PVI 2,4Ghz
512MB DDR Memory
2x40GB IDE Seagate 7200 HD
RAID1 (software)
Redhat Linux 7.2 (Incl Apache, MySQL, PHP)
Plesk PSA6.0 - 100 domain
100GB dataverkeer
Remote Power Boot (APC)
SLA1 (backup)
Access card

Maandelijks €99,50.
Setup: €0,00

Locatie: TeleCity2
Netwerk: FE/GE, 4Gbit uplink
Upgrade: €0,59 / GB (per 50GB)
Looptijd: 12 maanden

fiets
06/07/03, 18:03
aan ihost wat zijn de kosten als je zelf een server heb die plaats bij u
met 300 gbid aan data moet als game server dienen

Anoniem
08/07/03, 09:58
Origineel geplaatst door fiets
aan ihost wat zijn de kosten als je zelf een server heb die plaats bij u
met 300 gbid aan data moet als game server dienen
Ik kan je daar nu nog niet mee helpen, maar er zijn diverse andere aanbieders op 't forum te vinden die je graag verder zullen helpen.

Patrick

Pinocchi
08/07/03, 10:32
Ihost,

Had je inmiddels al een beslissing genomen of ben je nog bezig met de evaluatie van de verschillende aanbiedingen.

Ik ben namelijk wel benieuwd (en met mij wellicht nog anderen) op basis waarvan je uiteindelijk een keuze hebt gemaakt en hoe de ervaringen vervolgens zijn.

Dentist
22/07/03, 20:25
Hey Ihost, ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Pinocchio. Ben je nog in onderhandeling? Heb je al een keus gemaakt?
Valt niet mee om het kaf van het koren te scheiden zeker ;)

Anoniem
22/07/03, 21:22
We zijn alle opties op een rij aan het zetten, we proberen ons natuurlijk niet alleen op dit forum te richten voor wat betreft de aanbiedingen. Op dit moment geniet een provider een duidelijke voorkeur en daar gaan we dan ook mee in onderhandeling treden. Belangrijkste voor ons is, stabiliteit, beheersbaarheid, klantvriendelijkheid en laten we vooral niet vergeten dat het ook nog eens rendabel moet zijn. Vandaar ook het niet "hals over kop" in de markt springen maar een gedegen vooronderzoek. Hobby'isten hebben wel al genoeg hier.
Als er nog providers zijn die denken met een solide aanbieding te kunnen komen, schroom vooral niet.

Met vriendelijke groet,
Patrick

Dentist
22/07/03, 22:30
Spoken like a true prodigy.... (eerlijk gejat uit een goede film :D)