PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller probleem



chielsen
23/06/03, 20:16
Even jullie mening hierover. Ik heb een reseller die heeft recht op een x aantal gbs data en een x aantal mbs ruimte. Hij kan onbeperkt sites toevoegen. NU heeft hij zijn beschikbare data verdeeld en dat is op. Hij heeft zelf ook sites. Die heeft hij op 10 mb data gezet maar die gebruiken veel meer (hij kan niet meer toevoegen want het is al verdeeld).

Nu gebruikt hij niet alles wat hij heeft verdeeld, maar zouden jullie hem toch factureren voor die best wel forse overgebruik door zijn eigen sites?

RobbertC
23/06/03, 20:33
Ligt eraan wat je met hem afgesproken hebt, of wat er in je algemene voorwaarden/contract staat.

Wist hij dat overselling niet aan stond (zover dat kan dan)? Maar in principe dien je gewoon te kijken naar het echte verbruik, en is het zijn eigen verantwoordelijkheid als hij meer insteld en dat ook echt verbruikt.

superior-is
23/06/03, 20:38
Ligt eraan. Bij ons onderteken je een overeenkomst waarin duidelijk staat vermeld, dat als je over je toegestaande dataverkeer heengaat, dat deze in rekening wordt gebracht. Even nakijken of jouw reseller ook zoiets heeft ondertekend en dan kan je 'm inderdaad factureren.

[QWS]
23/06/03, 21:18
lijkt mij dat zolang hij met het totaal verbruikte dataverkeer maar niet over jouw limiet gaat dat je niets in rekening kan brengen. Tenzij zoals eerder al gezegd overselling niet toegestaand is. Maar wat is eigenlijk je probleem? zolang hij niet over jouw gesteld limiet gaat is er niets aan de hand voor je. Of wil je gewoon een beetje meer winst maken? :D

RayManZ
23/06/03, 21:42
Hij heeft toch betaald voor een compleet pakket van XGB data en YMB's ruimte?

Nou zolang hij daar niet overheen is zou ik niks extra's factureren. Dat hij niet kan indelen, kan hij ook weinig aan doen :p

[QWS]
23/06/03, 21:44
exact :D

chielsen
23/06/03, 23:51
Ik weet genoeg, zat het me gewoon af te vragen hoor. Ik dacht misschien dat er wat te verdienen aan viel. En was benieuwd hoe jullie het doen.

[QWS]
24/06/03, 08:42
ik zat er nog eens over na te denken :D
Maar eigenlijk is het ook helemaal geen overselling, oversellig is dat je meer indeelt dat je hebt. en dat is in dit geval niet gebeurd.

Santario
26/06/03, 12:45
Origineel geplaatst door chielsen
Ik dacht misschien dat er wat te verdienen aan viel.

Hmmm, naar mijn persoonlijke mening getuigt dat niet echt van stijl. Komt een beetje over als 'als ik een klant een poot kan uitdraaien zal ik 't niet nalaten'... of heb ik 't mis?

chielsen
28/06/03, 12:03
Ja dat klopt wel. Maar dat heeft die klant er zelf naar gemaakt. Zo ben ik echt niet, maar hij heeft ze de afgelopen tijd er asociaal gedragen en daar ben ik nu spuugzat van. Ik zat dus ff te kijken hoe ik hem op een "legale" manier terug kan pakken.

Santario
28/06/03, 18:44
Origineel geplaatst door chielsen
Ja dat klopt wel. Maar dat heeft die klant er zelf naar gemaakt. Zo ben ik echt niet, maar hij heeft ze de afgelopen tijd er asociaal gedragen en daar ben ik nu spuugzat van. Ik zat dus ff te kijken hoe ik hem op een "legale" manier terug kan pakken.

Even je AV aanpassen dat je zonder enige uitleg een contract mag ontbinden. Een reden verzinnen waarbij hij je niet op kan pakken is zo verzonnen, ben je in iedergeval van hem af. Om achteraf nog kosten in rekening te brengen 'waar je naar moet zoeken' is ook niet alles, ALS hij er een zaak van zou maken moet je zoveel dingen aantonen dat het de moeite niet eens is.... lijkt me :) SUCCES!

Incasso!!!!!!!!
08/07/03, 21:47
Incasseren kan, wanneer de algemene voorwaarden in orde zijn. Graag help ik Chielsen. Hoe hoog is de vordering, kan ik een inschatting geven of de kosten tegen de baten opwegen.

Benjamin

eXite
08/07/03, 22:06
Van welk incassobureau ben jij als ik vragen mag?

Santario
09/07/03, 13:46
Origineel geplaatst door eXite
Van welk incassobureau ben jij als ik vragen mag?

Waarschijnlijk Beunhaas B.V. :P