PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe zit dat nou?



zone
22/06/03, 13:43
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe dat hele domeingebeuren nou loopt.
Ik zie bedijven, sites etc die van tientallen tot honderden domeinnamen onder zich hebben en houden.
Wil je mij nou vertellen dat zij voor elk van die domeinnaam een bdrag van minimaal 5 Euro (bulk) hebben neergeteld?
En hoe zit het met die bedrijven waar je je naam kunt laten registreren, wordt daar nu winst op gemaakt? Moeten zij het ook weer registreren en kost dat ook weer geld?
En moet je een hostingbedrijf hebben om die namen te kunnen registreren? Maar hoe zit dat nu met die domeinhandelaren? Hoe doen zij dat nu?

Zo, dat was het weer ff...

superior-is
22/06/03, 13:54
Origineel geplaatst door zone
[..]
Wil je mij nou vertellen dat zij voor elk van die domeinnaam een bdrag van minimaal 5 Euro (bulk) hebben neergeteld?


Ze hebben iig x bedrag neergelegd en sommige betalen zelfs nog een 'deelnemers' prijs per kwartaal/jaar.



En hoe zit het met die bedrijven waar je je naam kunt laten registreren, wordt daar nu winst op gemaakt? Moeten zij het ook weer registreren en kost dat ook weer geld?


Ja. Althans het is wel aan te raden. ;)



En moet je een hostingbedrijf hebben om die namen te kunnen registreren?


Hoeft niet perse. Bij bijv. de SIDN moet je gewoon vergoeding (deelnemerschap) betalen om .nl domeinnamen te mogen registeren. Ben je bijvoorbeeld een webdesigner, dan zou je in principe ook .nl's mogen aanvragen. Natuurlijk moet je wel de technische middelen en kennis in huis hebben.



Maar hoe zit dat nu met die domeinhandelaren? Hoe doen zij dat nu?


Meestal zijn dat ook hostingbedrijven of ze hebben iets soortgelijks erlangs en reggen interessante namen welke ze voor hun eigen tarief weer doorverkopen.

zone
23/06/03, 13:38
Heerlijk die snelle antwoorden hier.

Nu zie ik hier (en elder ook) mensen vaak handelen en praten over de nl extensie. Dat die veel waard kunnen zijn als het de juiste naam heeft, begrijp ik wel en ook dat een .org extensie niets (veel) doet.
Maar hoe zit het dan met .com? Is een algemeen gebruikte extensie maar daar zie je niet veel mensen in handelen...

Mis ik iets?

Wezz6400
23/06/03, 13:41
Niet veel mensen in handelen? Kijk eens op www.dnforum.com en www.domainstate.com zou ik zeggen.