PDA

Bekijk Volledige Versie : prijsindicatie



Anoniem
22/06/03, 02:08
Hallo,

Momenteel zijn we bezig met de haalbaarheidsstudie voor een nieuw project (afhankelijk van de resultaten hiervan zullen wij al dan niet binnen een paar maanden overgaan tot aanschaf). Hierbij zullen we ook een server en bijbehorende datacapaciteit nodig hebben. Natuurlijk hopen we dat dit project zal aanslaan en de benodigde hoeveelheid dataverkeer snel uitgebreid zal moeten worden maar laten we voor de prijsindicatie niet al te hard van start gaan.

Om wat meer inzicht te geven in het gebruik van de server en daarvoor betere prijsindicaties kan ik aangeven dat het zal gaan om een metasearch-achtige omgeving waarbij ook het nodige gecached zal worden in een mysql database.

Waar we momenteel naar kijken qua hardware:
processor: 2.0 Ghz of hoger
geheugen: 512 - 1 GB
hardeschijf: scsi 36 GB of groter, raid opstelling
hoogte: 1u

Mochten andere specificaties naar jouw mening beter aansluiten bij de omgeving waar deze server voor ingezet zal worden, dan horen we dat graag. Dan wel voorzien van uitleg waarom een andere specificatie is aangeboden.

Wat we zoeken aan dataverkeer:
Aansluiting: voldoende capaciteit geen cap op 1 MB/s
Verkeer: vooralsnog moet 50 GB meer dan voldoende zijn


Uitbreiding: Wat zijn de kosten van managed colocatie. In die zin dat we zelf een server meebrengen en die bij jullie in het rack hangen en indien nodig ondersteuning geven bij patches, updates, dos-/ hackattacks en dergelijke (vastcontract)?



Vragen:
- Wat zijn de kosten van de server met daarbij de aangeboden specificaties
- Wat zijn de kosten van colocatie met daarbij de aangeboden specificaties en locatie
- Wat zijn meerprijzen zowel voor uitbreiding server als uitbreiding colocatie

- Wat zijn de kosten van 1 uur server admin per maand

Server en colocatie kunnen in principe gesplist worden (zien als bij verschillende partijen verkregen). Je hoeft dus niet op beide onderdelen sterk te 'winnen' om toch verkozen te kunnen worden.

De marktanalyse/haalbaarheidsstudie moet zoals gezegd uitwijzen of de aangeboden diensten inderaad afgenomen gaan worden, maar we zouden wel graag een zo realistisch mogelijk beeld krijgen zodat we hierop onze keuzes kunnen baseren.

Dank.

Domenico
22/06/03, 18:41
Ik heb even alle posts die niets met de topic te maken hadden gewist en jullie zien dat er niets is overgebleven...

En nu iedereen weer ONTOPIC graag!

Beyonder
23/06/03, 13:26
Ik denk dat het een slim idee is om naar een full managed server te gaan in dit geval. Een full managed server is een server waarbij je provider letterlijk al het software update werk uit handen neemt.

Ik kan je wel een prijsindicatie geven van een full managed server met de gewenste specificaties. Overigens denk ik dat je SCSI wens overkill is, zeker voor je verkeersverwachting. Maar wellicht verwacht je binnen korte tijd een enorme groei.

Full Managed Redhat Linux server
PIV 2.4 gigahertz
1 GB intern geheugen
4 x 18 GB SCSI RAID 1
Volledige burst naar 100 mbit mogelijk
200 gigabyte dataverkeer per maand

Setup kosten Euro 599,-
Per maand Euro 299,-

Meerprijzen:

Per 100 GB dataverkeer Euro 33,- per maand

We Dare
23/06/03, 13:37
Wat betreft co-location kan ik je het volgende aanbieden;

1U cabinet space
50GB Datatraffic
8 IP adressen (meer ip's gratis op aanvraag)
1 x 100mbit aansluiting op een van onze Core switches

40 Euro per maand
25 Euro Setup

Anoniem
23/06/03, 16:10
Remon,

Op zich is full managed niet echt nodig aangezien we nog wel over enige kennis beschikken. Het gaat meer om updates van software waar we zo nu en dan ondersteuning bij nodig hebben.

Wat betreft de over kill voor de scsi, tja misschien moeten we kijken wat de mogelijkheden zijn zonder scsi en zien wat de extra prijs is als we op een gegeven moment over willen, maar dan ben je weer enige tijd uit de lucht. Daarnaast zullen er wellicht nog een paar andere sites bij komen staan die grotendeels op mysql draaien (+/- 100.000 hits/maand). Het is dus nog geen echte must, maar hopenlijk wel in de toekomst ;-)

Overigens bedankt voor het aanbod en de uitleg waarom je denkt dat full managed beter zou zijn!

We Dare,

Ziet er interessant uit, alleen moeten we dan nog wel ergens een server vandaan halen ;-)
Hoe zit het met de locatie specificaties, meerprijzen en toegang tot de locatie?

Dank alvast

We Dare
23/06/03, 17:32
Origineel geplaatst door Pinocchi

Hoe zit het met de locatie specificaties, meerprijzen en toegang tot de locatie.

Wat versta je precies onder locatie specificaties ?
Meerprijzen; 0,70 Euro p/m Per GB extra en 10 Euro p/m per U extra.
Toegang tot de locatie is 24/7 mogelijk.

xserve
23/06/03, 17:49
En de locatie is neem ik aan We Dare zelf.

Anoniem
23/06/03, 19:33
We Dare,

ik doelde inderdaad op waar de locatie te vinden is zoasl xserver ook aangaf.

We Dare
23/06/03, 20:54
Ja, klopt ik doe alleen aanbiedingen voor onze eigen ruimte :)
De locatie is dus Rotterdam.

loesberg
24/06/03, 09:17
2U cabinet space
50GB Datatraffic
Zoveel IP adressen als nodig (volgens RIPE voorwaarden)
1 x 100mbit
Mogelijkheid tot huren van backup ruimte

40 Euro per maand
Geen setup kosten
1 uur server admin per maand komt op 99 euro per geval
maar het is ook mogelijk om het in de prijs op te nemen als
support contract, dan komt er 49 euro per maand bij.


Wij verkopen of verhuren ook servers.
Als U de server bij ons huurt dan kan ik er een mooie combinatie van maken:
3U 19" behuizing (ivm. hardware RAID)
iP IV 2.4GHz
512MB DDR333
10/100 netwerk (3Com)
40GB HD (Hardware RAID1)
Inclusief 50GB verkeer
Inclusief 1 uur server admin
Inclusief aansluiting op APC master switch
Inclusief 10GB ruimte op backup server (verkeer van en naar de backup server telt niet mee naar het totaal van 50GB)
Voor EUR 229,00 per maand.
Voor deze combinatie zijn de setup kosten 99 euro.


Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Anoniem
24/06/03, 10:24
Marcel,

Kun je wat meer info geven over het datacentre, waar, verbindingen en dergelijke.

Ook wat de mogelijkheden zijn met 1gb geheugen en mogelijkheid tot het na een jaar overnemen van de server

Dank

Openprovider
25/06/03, 00:26
Kijk eens op *knip* onder producten.

Grumpy-edit: Aanbiedingen dienen op het forum geplaatst te worden.

loesberg
25/06/03, 10:27
Origineel geplaatst door Pinocchi
Marcel,

Kun je wat meer info geven over het datacentre, waar, verbindingen en dergelijke.

Ook wat de mogelijkheden zijn met 1gb geheugen en mogelijkheid tot het na een jaar overnemen van de server

Dank

Het is het datacenter van ESI-Ned (het voormalige datacenter van City Reach).
Het netwerk is ook van ESI-Ned.
Er ligt 3 x 155Mbps waarvan 1 naar de AMS-IX met peering (Er zijn 103 peering partners. De peering loopt via een dochteronderneming, dit voor het geval je ESI-Ned niet kunt vinden)
Wij hebben 24/7 toegang tot het datacenter voor onszelf en onze klanten.
Verder heeft het datacenter 2 volledig gescheiden stroomgroepen die elk een eigen UPS hebben en eigen generatoren.
Ook zijn er blusinstallaties die de computers niet beschadigen.
Ik nodig U graag uit voor een rondleiding.

1GB geheugen komt op EUR 5,- per maand extra.
Het is mogelijk de server na een jaar over te nemen. Omdat U hem eerst een jaar heeft gehuurd kan dat tegen een lage prijs.
Ik wil er na een jaar dan EUR 250,- voor hebben.

DiedX
25/06/03, 13:42
Ik denk dat flexservers.com (www.flexservers.com) wel een leuk aanbod heeft?

Anoniem
25/06/03, 14:45
Remon,

Je geeft aan in je aanbieding dat je het idee hebt dat de scsi nog wat overdreven is.

Wat zou de prijs worden als er geen scsi harddisks gebruikt worden en in plaats van 200 gb dataverkeer 100

Wat zijn de mogelijkheden voor backup?
Vanaf wat voor belasting zou je wel scsi aanraden?


Fully managed, houdt dat ook in dat wanneer er bijvoorbeeld een dos- of hackattack is jullie zorgen voor de afhandeling zodat alles weer zo snel mogelijk online is?
Wat is de sla op hardware failure, hoelang duur het maximaal voordat onderdelen vervangen zijn?
Wat zijn de mogelijkheden voor overname van de server na bijvoorbeeld een jaar?


Dank

Beyonder
25/06/03, 15:10
Ik zal mijn aanboed eens wijzigen voor je (geen full managed server)

PIV 2.4 gigahertz
1 GB intern geheugen
1 x 80 GB 7200 HDD
Volledige burst naar 100 mbit mogelijk
300 gigabyte dataverkeer per maand

Setup kosten Euro 199,-
Per maand Euro 139,-

Meerprijzen:

Per 100 GB dataverkeer Euro 33,- per maand

Backups kun je met deze package gratis maken naar onze FTP server.

Ik denk dat SCSI een behoorlijke overkill is tenzij je enorm veel database transacties wil laten afhandelen. Ik zou echter eerder kiezen voor een klein cluster met meerdere IDE powered servers vanwege de uiteindelijke prijs prestatie.

Als je een managed package neemt, dan handelen we alle systeembeheer voor je af. Dus ook beveiliging en eventuele DDoS. Volledig beheer is niet inbegrepen bij deze package.

Anoniem
25/06/03, 15:18
Remon,

De hoeveelheid dataverkeer wordt alsmaar hoger, da's opzich niet echt nodig hoor ;)

Wat zijn de extra kosten voor fully managed?
En wat zouden de kosten zijn van fully managed op een eigen geplaatste server bij jullie? dus colo afnemen inclusief fully managed.

Dank

Beyonder
25/06/03, 15:35
Kosten van full management is Euro 100,- per maand. Dit kan op zowel Colocatie servers als Dedicated servers. Er is wel een beperking in de OS en applicaties die we onderhouden/ondersteunen.

Dataverkeer kost mij eerlijk gezegt niet echt veel meer, dus daar kan ik soms wel eens wat leuks mee doen in een aanbieding.