PDA

Bekijk Volledige Versie : dateverkeer rekening zonder uitleg



sander
21/06/03, 19:01
Hallo , ik heb een server bij io staan al zo'n jaartje denk ik , nog nooit een rekening gehad van dataverkeer , maar kreeg deze maand een rekening voor 256 GB , ik kijk op mij lokale meter die had maar 124 GB gemeten. Ik login op het control panal van io om te kijken hoeveel GB ik soms perdag had , maar wat blijkt? die hele mrtg stats werkt niet. ik kan dus niet zien hoeveel ik verbruikt heb op mij poort.

Moet ik die 256 GB nu gaan betalen? want ik wil eerst wel eens bewijs zien. een mrtg stats ofzo.

tom
21/06/03, 19:15
contacteer ff maurice van io ?
die kan je beter helpen als de rest hier :)

sander
21/06/03, 19:18
heb al mail gestuurd , maar in het weekend werken ze niet zo vlot volgens mij. ik bel maandag wel

maar nog een vraag dan , heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Clearhosting
22/06/03, 01:13
Volgens mij kunnen ze je niet zomaar factureren maar moeten ze je een waarschuwing geven dat je eroverheen gaat.

[Elwin]
22/06/03, 02:00
hangt er natuurlijk vanaf wat er in je contract staat.

tom
22/06/03, 03:11
staat in je contract dat meerverbruik met afronding naar boven gefactureerd word...


misschien is die 256gb van de afgelopen XX maanden ?

mijn dataverkeer word correct gefactureerd, soms een mbit te weinig ;)

Ahead-IT
22/06/03, 03:21
Als je nergens je stats kunt nakijken, hebben ze niet het recht om zomaar 256GB aan te rekenen, zeker niet zonder een waarschuwing.

Anders kunnen ze gewoon zeggen wat ze willen, en dan nog, stats zijn beinvloedbaar :
gemaakt door iemand, makkelijk aanpasbaar nagenoeg iedereen.

tom
22/06/03, 05:44
Origineel geplaatst door polyp
Als je nergens je stats kunt nakijken, hebben ze niet het recht om zomaar 256GB aan te rekenen, zeker niet zonder een waarschuwing.
.

bullshit :)

superior-is
22/06/03, 10:32
Je kunt inderdaad het beste a.s. maandag even contact opnemen. Daar vertellen ze maar al te graag hoe ze aan dat getal zijn gekomen. Check idd ook je contract en misschien in de toekomst zelf je dataverkeer in de gaten houden. Op die manier kan jij je eigen verkeer metingen langs die van $provider leggen.

Ahead-IT
22/06/03, 12:50
Origineel geplaatst door tom


bullshit :)

Zonder enige waarschuwing, zonder enig bewijs. Wat zou de hosters dan tegenhouden om bv. het driedubbele aan te rekenen?

We Develop
22/06/03, 13:05
Wederzijdsvertrouwen...???
Maar een statje zou wel zo aardig zijn :)

Cardinoz
22/06/03, 13:28
Ik heb ook een keer gehad dat ik mailtje kreeg over teveel dataverkeer gebruik. En toen heb ik teruggestuurd dat bij de stats ook een ander getal wordt aangegeven.
Toen kreeg ik dus een mail terug waarin ze vroegen om een bewijs ofzo dat die stats moesten kloppen.

Jah rot op hee. :p

We Develop
22/06/03, 13:39
Niet iedereen is te vertrouwen, dat klopt. Daarom moet je wel weten met wie je in zee gaat....

Cougar
22/06/03, 21:45
mja... naar mijn idee is het toch zo dat als je dataverkeer afneemt je op zijn minst wel mag verwachten dat de meter het in ieder geval doet, anders heb je inderdaad niks om te controleren.

Dat geld natuurlijk niet voor colo of dedicated waar je zelf je zaakjes maar op orde moet houden. Dan kunnen ze gewoon rekeningen sturen en is het aan jou om de stats ernaast te leggen.

sander
23/06/03, 04:21
Ik heb meet dus ook lokaal me traffic , de factuur was voor de maand mei 256 GB lokaal meet ik echter 124 GB.

De stats meter deed het eerder altijd en klopte ook precies wat ik lokaal mete. Maar nu die meter opeens niet werkt sturen ze me een factuur. Ik wantrouw hier dus wat bij , ik wil gewoon die stats weer zien en van de maand mei. Zo kunnen ze ook wel zeggen dat ik 500 GB heb verbruikt.

Maarja morgen bel ik. Ik laat het wel horen hoe het afliep.

Ahead-IT
23/06/03, 12:12
Wat staat er exact in je contract ivm. dataverkeer over de limiet?