PDA

Bekijk Volledige Versie : duurt dat echt zo lang een .net domeinnaam verhuizen van OnlineNic naar



michel
20/06/03, 18:44
Ik wil een .net domeinnaam verhuizen, en nu heb ik begrepen dat de registrar de verhuizing moet bevestigen door middel van een klik op de link. Waiting For Aproval. Dus ik denk dat ik in de zeik wordt genomen.

Omdat ik te horen krijg dat een verhuizing 2 uur duurt.
En het domeinnaam nu ergens staat die beweren dat het wel 3 weken ken duren. Stuur maar een emailtje naar OnlineNic zegen ze dan.
Dus ik heb gevraagd om mij die email met de bevestigingslink te emailen zodat ik erzelf op ken klikken, ik wacht nog steeds op het emailtje. Weet iemand hoe lang dit normaal zou duren als er gewoon meegewerkt wordt.

De verhuizing is gisteren aangevraagd, en het .net domeinnaam is nog steeds niet verhuisd.

ActiveDomain
20/06/03, 19:45
Het verhuizen van .net domeinnamen is een probleem op zich is mijn ervaring. De procedure verloopt ongeveer als volgt:

- Nieuwe provider vraagt verhuizing aan bij nieuwe registrar
- Alle contact personen van het domeinnaam krijgen een e-mail met de vraag of ze de verhuizing willen approven
- Verhuizing wordt door gegeven aan de oude registrar
- Domeinnaam wordt verhuist als de registrar goedkeuring geeft voor verhuizing

De goedkeuring van deze oude registrar hangt ook weer van een paar dingen af:
- Zit er een registrar lock op (eNom doet dat standaard)
- Soms stuurt de oude registrar nog een e-mail naar alle contacts met de vraag om te approven

Ik geloof dat een verhuizing 'verloopt' (dus gewoon wordt geannuleerd) als de oude registrar 7 dagen niet reageert. Al met al duurt een verhuizing van een .net domeinnaam ongeveer 1 dag tot 2 weken.

Edit: procedures verschillen dus per registrar. Soms kun je ook approven per fax, maar meestal duurt het wel een paar dagen.

Clearhosting
20/06/03, 20:23
10 dagen wachtten is geen uizondering trouwens :)

michel
20/06/03, 20:30
ow das lekker

paas
20/06/03, 21:33
Mijn ervaringen met het verhuizen van domeinen als (.com .org .net) etc.
zijn tot nu toe altijd positief geweest. Meestal is dat binnen 24 uur geregeld.
Uiteraard ben je wel afhankelijk van de partij waar het domein wordt gehost.
Als die daar geen zin in hebben heb je een probleem.

michel
20/06/03, 23:01
ja dat zijn de grootste losers ooit
Digitalus Webhosting -----> vakonbekwaam

Pantsy
20/06/03, 23:08
en lasnot dan ?

michel
21/06/03, 00:47
wat of wie is lasnot?????

paas
21/06/03, 00:58
Ladot

michel
21/06/03, 01:05
ow oke

vdx
22/06/03, 02:43
Origineel geplaatst door michel
ja dat zijn de grootste losers ooit
Digitalus Webhosting -----> vakonbekwaam

wat heeft Digitalus hiermee te maken?

michel
23/06/03, 13:41
komt het digitalus resellertje ook weer om de hoek kijken.
omdat die domeinnamen door hun geregistreerd zijn.

superior-is
23/06/03, 14:09
Deze thread gaat een beetje de verkeerde kant op en volgens mij is de probleemstelling opgelost. Dus bij deze gesloten.