PDA

Bekijk Volledige Versie : Deimos legt zijn functie neer.



Deimos
20/06/03, 13:36
Zoals sommigen van jullie wellicht al weten zit ik er al geruime tijd aan te denken om mijn functie als Moderator neer te leggen. Dit aangezien het veel tijd vergt en er totaal geen waardering is aan het werk dat je doet. Volgens elk lid van het forum ben ik immers partijdig in voordeel van een ander. En nu ben ik dat meer dan beu.

Afgelopen tijd is het niveau van het forum drastische omlaag gegaan en er is mijn inziens geen enkel teken voor verbetering in de nabije toekomst. WHT is in mijn ogen haar doel voorbijgestreefd aangezien het nu meer een Schreeuw forum is geworden, waar bedrijven / personen zo hard mogelijk roepen hoe goed hun wel niet zijn en hoe slecht bedrijf A of B is. En om als Moderator elke keer maar weer zulke flamewars te moderaten vind ik zonde van mijn tijd, het spreekt toch immers voor zich dat je netjes met elkaar omgaat??

Ook speelt het feit mee, dat Domenico (de Administrator en oprichter van dit forum) mijns inziens te weinig inbreng heeft en dat de Moderators het werk mogen opknappen. Dit is volgens mij niet geheel de bedoeling. Een Administrator moet alle tijd die hij / zij beschikbaar heeft in mijn ogen besteden aan het forum (uiteraard is het zo, dat er periodes zijn waarin iemand het wat drukker heeft. Maar dit is in dit geval volgens mij niet het geval of die periodes moeten wel heel lang duren).

Al met al is het jullie nu dan ook hoogstwaarschijnlijk wel duidelijk dat ik mijn functie als moderator op het forum neerleg. Ik wens de overige moderators (Superior-is en RobbertC) het beste toe bij het moderaten van het forum. Zelf zal ik nog wel zo nu en dan op het forum aanwezig zijn, maar ik verwacht dat dit in de loop der tijd minder zal worden, tenzij het niveau drastisch zal stijgen.

host3000
20/06/03, 13:41
Jammer, maar in ieder geval hartelijk dank voor de afgelopen periode

lifeforms
20/06/03, 13:48
Jammer man.

Wat je zegt klinkt redelijk, dat zou toch binnen het moderator/admin team opgelost moeten kunnen worden.

Kritiek hoort er altijd bij. Zoals je zelf al zegt, niemand vindt het leuk om een waarschuwing te krijgen. Maar iedereen weet eigenlijk wel dat het terecht is. Mensen die zich erg druk lopen te maken zijn waarschijnlijk gewoon bang voor hun inkomsten :) Daar zou ik me niet veel van aan trekken, want het is in eerste plaats een forum en geen advertentiepagina.

Ik hoop niet dat het echt een jungle gaat worden nu. ;)

Bedankt iig!

WebBizz
20/06/03, 13:54
Jammer dat Domenico niet op je deadline heeft gereageerd. Een goed forum kan niet zonder goede moderators en een actief beleid. Als Domenico niets gaat doen beschouw ik dit forum dan ook als een aflopende zaak dat eindigt in een ongecontroleerde bende.

Clearhosting
20/06/03, 14:04
Jammer !

JKW
20/06/03, 14:17
Heel jammer dat je je functie als moderator beeindigd. :(

Goede moderator's voor een forum als dit zijn belangrijk.

De meeste dingen werden namelijk door jouw gemodereerd.
Volgens mij had je er een dagtaak aan :)
(Andere moderators voel u nu niet benadeeld jullie doen ook goed werk)

Hopelijk kunnen de huidige moderators het allemaal aan. En anders zal iemand anders die prominent aanwezig is op het forum wel worden aangewezen als nieuwe moderator.

Webbizz voel je je al geroepen :):)

Nou succes verder en we zien je vast nog wel eens wat van je op het forum.


JKW

Deimos
20/06/03, 14:28
Hopelijk kunnen de huidige moderators het allemaal aan. En anders zal iemand anders die prominent aanwezig is op het forum wel worden aangewezen als nieuwe moderator.
Alleen Domenico kan nieuwe mensen aanstellen dus mochten er nieuwe moderators komen, dan is het eerst nog afwachten tot Domenico er weer eens is,

superior-is
20/06/03, 16:05
Eigenlijk hadden er allang wat moderators bij moeten komen. Die zich bijv. bepaalde forums in de gaten houden. Doordat Deimos nou ook niet meer moderate zal het voor de rest wel een stuk pittiger worden (al was het _met_ Deimos al een paar uur per dag :( )

WebBizz
20/06/03, 16:15
En heeft iemand Domenico van deze situatie op de hoogte gebracht middels een mailtje of een telefoontje? Anders zitten we hier over een maand nog zo...

cridea
20/06/03, 16:25
Complimenten voor je werk Deimos, jammer dat je stopt, maar ik denk dat we allemaal wel begrip hebben voor deze keus.

Grumpy
20/06/03, 18:07
Deimos kom op nou .. Je bent een mod, laat je niet gek maken door al die mensen. Je bent onmisbaar om dit forum goed draaiend te houden. Het wordt hier een zooitje :'(

We Develop
20/06/03, 18:11
Deimos, jammer dat je weggaat, we kunnen je eigenlijk niet missen...

xserve
20/06/03, 18:23
Jammer inderdaad.
Wat is de rede eigenlijk dat Domenico zich niet meer bezig houd met het forum cq niet meer reageert?

Deimos
20/06/03, 18:34
Mijn keuze is inmiddels definitief, Superior-is en RobbertC zullen het nog zwaar krijgen. Maar wellicht dat jullie ze iets kunnen helpen, door de berichten volgens de regels te plaatsen. Dan hebben hun vervolgens al stukken minder werk te doen.

RobbertC
20/06/03, 19:34
Jammer, jammer, jammer :( Maar dat heb ik ook al gezegd via ICQ. In ieder geval bedankt voor je werk hier! :)

Superior en ik krijgen het niet druk, dat hebben we het al. Zo ben ik gisteren in elk topic dat er was moeten ingrijpen....

Er moeten hier dringend wat dingen veranderen, en ook het overgrote deel van de users mogen veranderen, anders duurt mijn periode van moderator ook niet lang meer...

[Elwin]
20/06/03, 20:51
Ja, Jammer dat je weg gaat. Ik zag het ook al aankomen na ons gesprek in de colo. Ik spreek je vast daar nog wel eens :)

Grumpy
20/06/03, 20:55
Doe dan het volgende:
- Strengere regels
- Alle regels DUIDELIJK ergens neerzetten. (Nu is het zo dat een aantal dingen niet mogen, maar het staat nergens vermeldt)
- Strenger modden
- Bij 15 punten ban
- Presenteer de regels in een PM zodra iemand zich registreert (Eventueel ook vertalen in het Engels voor een klein aantal buitenlandse leden)

WebBizz
20/06/03, 21:11
En stel wat extra mods aan die er wel zijn... Er zijn naast Superior en Robbert wel meer mods maar die zijn er ook nooit.

Arjanvt
21/06/03, 01:48
Jeetjes, is Domenico nog steeds niet verschenen..

®on
21/06/03, 01:53
Origineel geplaatst door Grumpy
Doe dan het volgende:
- Strengere regels
- Alle regels DUIDELIJK ergens neerzetten. (Nu is het zo dat een aantal dingen niet mogen, maar het staat nergens vermeldt)
- Strenger modden
- Bij 15 punten ban
- Presenteer de regels in een PM zodra iemand zich registreert (Eventueel ook vertalen in het Engels voor een klein aantal buitenlandse leden)
Strenger modden lijkt me zeker een goed plan, maar dat kost veel extra inzet van de mods. Maar om het niet verder uit de hand te laten lopen hier lijkt me dat een goed plan.

Regels in een PM is ook een prima idee. Ontkennen dat je niet op de hoogte bent van de huisregels kan daarna niet meer. (Moet te doen zijn met een hack in VBulletin)

Domenico
21/06/03, 04:17
Hmmm, ik ben even een tijdje afwezig geweest wegens persoonlijke reden die ik hier niet zal gaan plaatsen.

Deimos, ik zal morgen nog even contact met je opnemen en ik zie dat ik heel wat berichten heb te lezen maar ik kan jullie verzekeren dat we zeer hard zullen gaan optreden en eventueel een paar nieuwe moderators aan zulenl stellen dus dan weten jullie dat alvast.

host3000
21/06/03, 11:07
Mooi !!!

Wezz6400
21/06/03, 22:58
Jammer dat je er mee ophoud Deimos. Ik geef je helemaal gelijk als het gaat om de situatie hier. Ik ben hier dan welliswaar nog niet zo lang lid maar het zou volgens mij inderdaad veel beter kunnen. Ik heb al eens eerder mijn mening geuit over het naleven van de regels dus ik zal mezelf niet herhalen. Regels moet je gewoon naleven, of je het er nou mee eens bent of niet.
Ik wens de andere moderators dan ook veel sterkte want ze hebben het zoals eerder door anderen gezegd al druk en zullen het alleen maar drukker krijgen. :-\
Ik wil nog even opmerken dat ik actiever ben dan het lijkt. Ik post niet al te veel maar ik lees wel veel. Ik plaats alleen berichten als ze m.i. iets toevoegen of op een andere manier nuttig zijn. Doordat ik zelf (nog) geen webhost ben en ook nog niet echt deskundig plaats ik niet zo veel berichten. Verder ben ik zelf op een ander forum (geen klein forum, hoe groot dan wel doet er niet toe) moderator dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Verder:

Origineel geplaatst door Grumpy
Doe dan het volgende:
- Strengere regels Als de huidige regels al niet nageleefd worden denk ik niet dat strengere regels dat wel zullen worden
- Alle regels DUIDELIJK ergens neerzetten. (Nu is het zo dat een aantal dingen niet mogen, maar het staat nergens vermeldt) Ik dacht dat de regels in het mededelingen board stonden maar ik kan ze nu ook niet meer vinden eigenlijk.:huh: edit: Ik zie het al, alle aankondigingen staan in een topic, die de titel van de laatste aankondiging heeft. Dat is inderdaad onduidelijk, een kleine verandering is m.i. daar op z'n plaats. :)
- Strenger modden Volgens mij gebeurd dat al, een verandering van de houding van veel mensen hier lijkt mij een veel beter idee.
- Bij 15 punten ban Helemaal mee eens. :)
- Presenteer de regels in een PM zodra iemand zich registreert (Eventueel ook vertalen in het Engels voor een klein aantal buitenlandse leden) Lijkt me ook een prima idee. :)

Grumpy
21/06/03, 23:33
Origineel geplaatst door Wezz6400
Als de huidige regels al niet nageleefd worden denk ik niet dat strengere regels dat wel zullen worden

Strengere regels zijn naar mijn mening nodig om het forum overzichtelijk te houden en de houding van de gebruikers goed te houden. (Flamers, spammers).
En de regels worden wel nageleefd aangezien het moet gebeuren in combinatie met strenger modden en bij minder punten een ban. :p

Wezz6400
21/06/03, 23:58
Origineel geplaatst door Grumpy

Strengere regels zijn naar mijn mening nodig om het forum overzichtelijk te houden en de houding van de gebruikers goed te houden. (Flamers, spammers).
En de regels worden wel nageleefd aangezien het moet gebeuren in combinatie met strenger modden en bij minder punten een ban. :p
Daar heb je (bij nader inzien :D) wel goed punt ja. :)

Leandros
22/06/03, 15:14
Toen domenico afgelopen we(e)k(en) er niet was merkte ik dat iig. enorm. Sorry hoor maar ik vond het echt een zooitje worden overal adverteren etc. Een forum is een forum waar je met elkaar van gedachte kan wisselen, het hoeft niet het prikbord bij AH te worden voor je al spullen/diensten die je kwijt wilt. Iedereen moet gewoon eens kappen met het overal plaatsen van advertenties en gewoon eens ontopic gaan. Misschien moet er anders een 2e administrator komen die domenico kan bijstaan.

Grumpy
22/06/03, 15:18
Origineel geplaatst door Leandros
Misschien moet er anders een 2e administrator komen die domenico kan bijstaan.
Dat zijn de moderators. :rolleyes:

Leandros
22/06/03, 15:28
Origineel geplaatst door Grumpy

Dat zijn de moderators. :rolleyes:

nee maar ik bedoel die dezelfde mogelijkheden als domenico heeft. Laatst zagen we dat (paar maanden geleden) toen de site ongelovelijk sloom was en domenico was op vakantie dus kon er niks aan gebeuren. Nu was er bijna een soort zelfde situatie... Dus iemand die dezelfde functies als domenico heeft.

Domenico
22/06/03, 15:36
De moderators zullen inderdaad wat meer rechten gaan krijgen dan dat ze nu hebben. Dit zal zeker ten goede komen van het forum.

HBCS
23/06/03, 11:15
JAMMER JAMMER JAMMER
Maar bedankt Deimos
ik kan alleen maar zeggen mensen
het licht aan ons zelf als het niet gaat zoals het hoordt
en tegen Domenico zeg ik doe je best om de juiste mensen te vinden

VG herman

Cougar
23/06/03, 12:01
Eerder mensen bannen van het forum lijkt me wel een goede. 25 punten is veel te veel, dan kun je al veel te ver over de schreef gegaan zijn.

Ik vind 10 of 15 punten wel max eigenlijk...

X-Networks
24/06/03, 14:57
Alleen er moet wel een optie komen, als je een punt hebt, dat je die ook weer kan wegwerken. Want dan kan ik ff heel lief gaan doen :p

Wat vinden de mods daarvan?

eXite
29/06/03, 15:25
Deimos, je weet dat ik altijd van je heb gehouden jongen. Het ga je goed.

WebBizz
29/06/03, 16:52
Hahaha :D

ihost
30/06/03, 11:22
Jammer maar helaas, heb niet lang van je modding mogen genieten aangezien ik pas sinds afgelopen maand (geregistreerd) user ben op 't forum.
Veel plezier bij whatever je nu gaat doen, wel lekker die uurtjes over per dag, wat ga je d'r bij doen? ;)

Deimos
30/06/03, 11:42
Origineel geplaatst door ihost
Jammer maar helaas, heb niet lang van je modding mogen genieten aangezien ik pas sinds afgelopen maand (geregistreerd) user ben op 't forum.
Veel plezier bij whatever je nu gaat doen, wel lekker die uurtjes over per dag, wat ga je d'r bij doen? ;)
Ga er niets nieuws bij doen :). Gewoon even wat rustiger aan en mijn nieuwe CP verder ontwikkelen.

plugintools
10/07/03, 21:17
Jammer dat je gaat, ik merkte al wel dat het hier steeds meer gezeur werd...
Als die mensen die hier het hardst lopen te roepen dat er strenger gemod moet worden, dan moeten ze eerst even kijken naar hun eigen punten aantal en even bedenken waarom ze deze hebben gekregen. Ik val niemand persoonlijk aan maar soms merk ik wel dat het enige verschil van dit forum vergeleken met een jongeren forum is dat hier de flames geen spelfouten hebben...