PDA

Bekijk Volledige Versie : Héél klein bedrijfje...



MrGlass
19/06/03, 15:50
Ik ben van plan om in augustus (ongeveer) een klein bedrijfje op te zetten dat websites maakt en hosting regeld voor klanten. Het is niet de bedoeling dat dit op grote schaal gaat gebeuren. Het gaat hier slechts om een bij verdienste. Ik ga een Eenmans zaak starten hiervoor.

Ik heb reeds een reseller account geregeld waarop ik mijn eigen sites en eventueel de sites van klanten kan gaan draaien. KVK + BTW nummer komen eraan. Eigen boekhouding bijhouden (Moet wel lukken... Is niet zoveel) Het gaat immers om 10 a 20 klanten.

Nu wilde ik graag weten of iemand goede boekhoud software weet (of gratis slechte ;)) en hoe ik automatische incasso's kan instellen voor mijn hosting (voor de klanten dan).

Weet iemand er een plek waar ik domeinen kab regelen (verhuizen en registreren etc.) Dit doe ik nu via netground maar de klanten betalen dan de hosting aan mij en het domein aan netground... Ik zou graag willen dat de hosting en het domein samen naar mij gaan... Het bedrijf waar ik de hosting van heb is geen deelnemer van SIDN.

heeft er iemand zoiezo nog tips voor deze kleine onderneming?

paas
19/06/03, 17:41
NL-domeinen zul je bij een bestaand hostingbedrijf moeten registreren. Je kunt uiteraard lid worden van de SIDN maar dat is niet rendabel bij 20 klanten.
Bij de meeste hostingbedrijven kun je je inschrijving als reseller waardoor je voor een korting per domeinregistratie in aanmerking komt.

Andere domeinen, zoals .com / .net / etc., kun je geheel zelf regelen. Heb je meestal wel een creditcard nodig. Maar ook hiervoor kun je weer terecht bij een bestaand hostingbedrijf.

Wanneer een reseller bij ons een domein aanvraagt, krijgt hij van ons de factuur. De reseller factureert weer naar zijn klant toe.

xs2
20/06/03, 01:57
Tips voor het ondernemen.. phew.. ik denk dat dat een lang lijstje wordt hier.. ik beperk me even tot de volgende.. vul maar aan mensen !

- volledige handels voorwaarden zijn een 'must'
- bied beide bank/giro betaal ondersteuning
- telefoon + fax middelen.. vergeet het antw. app. niet
- al een huisstijl voor formulieren en website ?
- juridische ondersteuning is altijd handig
- vergeet je verzekeringen niet !
- reklame en promotie kanalen vergelijken
- korting actie voor een snelle groei bij de start
- en je kaartjes zijn belangrijk ..

En tips voor domeinnaam reselling.. zoek snelle en betrouwbare service. Goedkoop is leuk maar betrouwbaar is beter.

paulmatthijs
20/06/03, 12:02
vergeet http://www.higherlevel.nl niet, dat is een forum voor ict starters, opgezet door economische zaken.

WebBizz
20/06/03, 12:15
Link ff verbeteren, moet www.higherlevel.nl zijn