PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein verlopen, maar nog niet beschikbaar



zone
17/06/03, 18:00
Ik ben ook wel eens op jacht naar domeinnamen en om te voorkomen dat ze gejat worden bij het zoeken, gebruik ik joker.com Bij anderen heb ik wel eens gehad dat het domein ineens bezet was.

Maar ik heb nu mijn oog op een domeinnaam en die was al bezet.
Echter, bij Whois blijkt het dat hij een maand geleden al is verlopen.
Hoe lang duurt het nou eigenlijk voor een domein vrij komt als men hem niet meer wil hebben?

RobbertC
17/06/03, 18:25
Dat kan tussen een maand en oneindig duren. Volgens richtlijnen moet zoiets een maand duren dacht ik, maar in de praktijk komt daar weinig van terecht.

Ligt er ook een beetje aan bij welke registrar het domein eerst was geregistreerd. Zo zijn er gevallen bekend van domeinnamen bij Network Solutions die na 1 1/2 jaar nog niet vrijgegeven zijn...

Ikzelf heb ook zoiets meegemaakt. Op 1 januari zou de .com domeinnaam van een site van me vrij komen (ik heb de .net). Ik dus wachten en wachten. In het begin meerdere keren per dag, toen 1 keer per dag, toen paar keer per week. En je raadt het al, na 2 maanden checkte ik het nog 1 keer per week en werd de domeinnaam vrijgegeven, maar was iemand anders me voor :( Nu draait er zo'n spam-site...

Er zijn overigens bepaalde bedrijven die zo'n domeinnaam dan voor jou in de gaten houden en dan registreren voor je. Kost zo'n $80, http://www.snapnames.com/ doet dat onder andere.

zone
17/06/03, 18:43
Ik heb een aantal namen staan bij Namewatch en dat kost niets.
ook al registreren ze het wel niet direct voor je, maar je krijgt wel dezelfde dag (voor hun dan) een bericht.
Of is die namewatch niet zo goed? (scheelt wel ff €80)

cridea
17/06/03, 19:36
Bij mijn weten duurt het ca. 3 maanden

We Develop
17/06/03, 19:52
Namewatch werkte voor mij goed.
Meteen een mail, en ik heb het domeinnaam meteen geregistreerd.

Openprovider
17/06/03, 21:25
Bij een com/net domein is de redemption periode 30 dagen nadat het domein in redemption is gegaan.
Het is aan de registrar om te bepalen wanneer de redemption period ingaat

Arno Vis

xs2
18/06/03, 12:52
http://domeinnaammonitor.nl

Controle per 24 uur
Notificatie direct naar je eigen email adres.
Ondersteunt .COM .NET .ORG .EDU .INFO .BIZ .NL .UK .BE .DE .NU .TO
Vanaf EUR 2 (ex.) per jaar.

Controle interval toekomstig ook mogelijk per 1 of 6 uur
Realtime registratie wordt in de opvolgende 2 maanden aangeboden.
TLD uitbreiding kan ook op aanvraag

De remdemption periode is bij ons 45 tot 65 dagen. Het scheelt dus nogal per Registrar. NetSol heeft trouwens lijm aan der burotjes.. zelfs bij een simpele transfer moet je daar echt hakken alvorens je ze meekrijgt.

ps.. Zou een aparte forum categorie voor keuring van leveranciers niet handig zijn ? Hier via pols en overzichten alle voor- nadelen van RSP leveranciers opsommen. Ik heb wel een paar no-no namen voor jullie om zweet en tranen te voorkomen :)