PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct admin.... Goed?



MrGlass
17/06/03, 15:03
Ik kreeg een aanbieding van ih.nl waarbij ik kon kiezen tussen DirectAdmin of cPanel (€20 (DA) - €25(cP))

Nu heb ik de website bekeken van directadmin en kon eigelijk niks slechts bedenken...

Heeft er iemand hier ervaring met DirectAdmin? Wil die iemand zijn ervaringen met mij delen?? :D

ActiveDomain
17/06/03, 15:14
Wij leveren sinds kort ook DirectAdmin en ben er tot nu toe vrij tevreden over. De support is erg goed, alleen zitten er nog wel wat kleine bugjes in soms. Zal wel komen omdat de software net nieuw is. Overigens zitten er in de 'grote jongens' als Ensim ook nog best bugs, dus dat maakt weinig uit.
cPanel is even bekender en ik zie vooral mensen uit de VS erom vragen. Dus misschien dat het meer klanten trekt als je cPanel neemt.

MrGlass
17/06/03, 15:20
Het gaat eigenlijk niet om de klanten... Tis dan wel een reseller account... Maar toch... Er komen websites op te staan van mij en vrienden. En een bedrijfje of twee a drie (gratis hosting voor mij ;))

ok.. Zolang de standaard functies mar gewoon werken vind ik het niet erg...

host3000
17/06/03, 15:38
Hoewel ik misschien niet geheel onpartijdig ben .....

Ik heb een jaar of 1 1/2 met cpanel/whm gewerkt. Wat mij stoorde is, dat sommige functies gewoon niet goed werken en dat de ondersteuning niet geweldig is.

Zoals het aanmaken van mx entries in subdomeinen. Dat werkt niet (althans dat is wat ik voor het laatst merkte) en alles gaat altijd in volgende releases.

Toegegeven, Cpanel ziet er wel leuk uit en heeft behoorlijk wat functies. Maar, dingen zoals shopping cart en formmail clone (lek) kan je missen als kiespijn, vind ik.

ActiveDomain
17/06/03, 16:18
ih.nl: Het is voor klanten makkelijk als ze vrij simpel dergelijke scripts kunnen installeren, maar niet echt een vereiste vind ik. Ik zelf heb het sowieso niet zo op standaard voorgeinstalleerde scripts.

host3000
17/06/03, 19:44
Origineel geplaatst door ActiveDomain
ih.nl: Het is voor klanten makkelijk als ze vrij simpel dergelijke scripts kunnen installeren, maar niet echt een vereiste vind ik. Ik zelf heb het sowieso niet zo op standaard voorgeinstalleerde scripts.

Precies, niet in de laatste plaats omdat het script meestal net zo moeilijk aan de praat te krijgen is (of net zo gemakkelijk) als een los script.

michel
25/06/03, 20:48
ik heb nog nooit gehoord van directadmin heeft iemand een link?????

xserve
25/06/03, 21:49
www.directadmin.com/

babak
26/06/03, 00:09
directadmin.com ziet er te simpel uit, echter zie ook leuke opties zoals cronjob-manager en domain-redirection (verder geen ervaring)

Over CPanel heb ik nog nooit iets slecht gehoord (verder geen ervaring)

Plesk werkt goed ( uit ervaring )

Ensim is niet al te stabiel vind ik (uit ervaring)

host3000
26/06/03, 08:42
Origineel geplaatst door babak
Over CPanel heb ik nog nooit iets slecht gehoord (verder geen ervaring)

hmm, er zijn wel degelijk berichten (geweest, maar nog niet zo lang geleden) over bugs in CPanel. Het staat er zelfs een beetje om bekend. Daartegenover staat CPanel ook bekend om de ruime sortering mogelijkheden.

Het panel wordt gebruikt door klanten, maar ook door de serveradmin. Stabiliteit en opties (veel opties is soms fijn voor klanten, maar niet altijd voor de admin) zijn m.i. relevanter dan de indruk die de icoontjes achterlaten.

Een domain redirecter (of hoe dat bij sommigen ook mag heten) zal je bij de meeste panels wel hebben. Cronjobs weet ik niet, maar heeft CPanel in ieder geval ook.

SpinnaHost
18/07/03, 01:56
Wij gebruiken directadmin voor onze servers, en hebben meer dan 100
domeinnamen die met ons worden ontvangen. DA doet alles die cpanel, en
meer dan wat ensim...

al cpanel heeft over DA is dat het opstellingsmanuscripten, zoals
forums en shoping karren automaticaly kan.

DA is sneller stabieler, en partijen dan cpanel (im die totaly ensim
negeert omdat ik het niet) goed vind, DA een nieuwe blik krijgt
(bekijk het de huidenforum van DA voor meer info)

Wij zijn zeer zeer pleased, en kijken niet terug na zich het bewegen
van cpanel.

droevig over mijn slecht Nederlands: (

host3000
18/07/03, 01:59
@Spinnahost:

you only use DA and no other CP? For how long and with how many users?

SpinnaHost
18/07/03, 02:02
phew, english :D

we use DA for over 100 domains, and no other control panels.. we have used DA for 2 months now, after using cPanel for 6 months.

cpanel was unstable, slow and wasnt as user friendly as DA

we also use a custom skin which we made (im leader of the direct skins team)


---

wij gebruiken DA voor meer dan 100 domeinen, en geen andere
controlepanelen.. wij hebben DA 2 maanden nu, na het gebruiken van
cpanel 6 maanden gebruikt.

cpanel was onstabiel, langzaam en zo gebruikersvriendelijk wasnt zoals
DA

Clearhosting
18/07/03, 03:39
Looks good that DA think im gonna test it out for 1 month

SpinnaHost
18/07/03, 03:56
feel free to contact us about testing

StarXS
24/07/03, 09:56
wat kost DirectAdmin eigenlijk, om zelf een licentie aan te schaffen?

StarXS
24/07/03, 10:05
wat kost DA als je zelf een licentie koopt?

StarXS
24/07/03, 10:10
wat kost een licentie voor DA?

Deimos
24/07/03, 11:57
1keer is voldoende hoor, maar deze informatie staat gewoon op de DA site. http://www.directadmin.com/pricing.html

SpinnaHost
25/07/03, 05:35
Zij zijn niet de enige het tarief opties, kan uw specifieke serverleverancier het alot voor u goedkoper kunnen krijgen.

superior-is
25/07/03, 09:48
Origineel geplaatst door SpinnaHost
Zij zijn niet de enige het tarief opties, kan uw specifieke serverleverancier het alot voor u goedkoper kunnen krijgen.

Could you post that in English? :)

SpinnaHost
25/07/03, 11:25
lol, i just read that through and even i cant understand it! :S

i think what i was trying to say was:
There are other payment options availiable that are not on the DA site, you should contact the person providing your server, or the datacentre you are at and they may be able to do you a much better deal.

ROFL, i just read that thru again, and it is pathetic!... i think i need to go back to my dutch lessions :(

superior-is
25/07/03, 12:50
Thanks for the translation-translation. :) I've heared that Dutch is one of the toughest languages to master, so don't be so hard on yourself. ;)

Grumpy
25/07/03, 13:35
Origineel geplaatst door superior-is
Thanks for the translation-translation. :) I've heared that Dutch is one of the toughest languages to master, so don't be so hard on yourself. ;)
What about Chinese, Japanese, Korean?

superior-is
25/07/03, 14:48
Origineel geplaatst door Grumpy

What about Chinese, Japanese, Korean?

Don't get me started. ;)

Simpel Internet
29/07/03, 23:09
Ik draai sinds enkele dagen DA en het werkt echt super!
Klanten zijn er zeer tebreden mee, resellers ook trouwens.

Ik heb zefs besloten om de volgende servers ook allemaal te voorzien van DA en dat we directadmin gaan verkopen (resellen voor da)

Clearhosting
30/07/03, 14:21
Ik heb ook besloten DirectAdmin op de nieuwe servers te zetten, ik twijfelde maar na de volgende skin te hebben gezien niet meer:

http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?threadid=97

Screenhsots in 3de post
http://www.infinityservers.com/directadmin/skins/ss_user.jpg

SpinnaHost
21/08/03, 00:32
Sorry im not posting in dutch, but my dutch is quite bad :)

DirectSkin Beta 22 (new default skin)
Beta Only
http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=416
Availiable for download

Icon Previews:
Reseller: http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=366
User: http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=191

Skin News
http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=40

Jimmy
26/08/03, 17:01
bij colo kost DA Euro 100,-
of Euro 150 als het geinstalleerd moet worden

Savvas
27/08/03, 14:46
Origineel geplaatst door Jimmy
bij colo kost DA Euro 100,-
of Euro 150 als het geinstalleerd moet worden

DA Unlimited? Eenmalige prijs?

Albert
27/08/03, 15:23
Hmm, ik vind dat er bij Cpanel veel wirre war in zit, wat eigelijk niks te maken heeft met hosting (auto install van phpnuke of een forum, cart..). Wat het wat mij betreft on-overzichtelijk maakt.

DA heb ik eigelijk weinig ervaring mee, lijkt me wel licht draaien op de server (wat stabiliteit ten goede komt).

Zelf gebruik ik standaard plesk, deze heeft ook wel eens wat bug-jes, maar deze zijn altijd aardig snel te verwijderen door het user-forum waar iedereen elkaar helpt ;). En heeft weinig wirre war en wat mij betreft is alles makkelijk te vinden en duidelijk.

De support zelf is gewoon TE DUUR... Zo heeft een auto-install (upgrade) mijn hele systeem verkracht. Zelfs dan durven ze je een prijs lijst te sturen van enkele honderden euro's. Maar des al niet te min, als het werkt, werkt het lekker! En relatief gezien is het nog te betalen.

Gr.
Alb

Jimmy
27/08/03, 20:11
ja

lifetime license en unlimited domains

Jimmy
27/08/03, 20:13
plesk is goed maar traag..

en plesk is ERG Duur. TE duur.
maar goed de baas zal wel in een dikke auto rijden :)

jongens van DA nemen genoeg met een bus pas denk ik
en op den duur komt die auto er ook wel :)

Support is super goed
overzicht is goed
updates zijn goed
snelheid is goed

Icheb
27/08/03, 23:35
En weer iemand is er overtuigd dat DirectAdmin het CP op zijn server wordt ;)

Dit omdat het in vergelijking goedkoop is, de support fora actief zijn en de verkoop/support netjes wordt afgehandeld.
Niet om DirectAdmin op te hemelen, maar de demo's die ik er van heb gezien was het wel zo dat het veel sneller dan Plesk is (en ietsje goedkoper :D).

/offtopic
Zie ik het verkeerd als ik zeg dat >30 % van de DirectAdmin gebruikers nederlands zijn ?

Domenico
28/08/03, 02:21
cpanel is zo veel meer dan alleen maar een controle paneeltje. :)

Savvas
28/08/03, 08:28
wil DA aanschaffen...

*HINT* *HINT*

host3000
28/08/03, 09:36
Origineel geplaatst door Intrahost
wil DA aanschaffen...

*HINT* *HINT*
:huh:
wacht je tot sinterklaas langskomt?

Icheb
28/08/03, 11:58
Origineel geplaatst door host3000

:huh:
wacht je tot sinterklaas langskomt?

Of tot iemand hier een goedkoop aanbod doet ?

Heeft DirectAdmin eigenlijk Nederlandse resellers ?
Ik heb die vraag naar de support/verkoop afdeling gestuurd, omdat dan de afhandeling wat makkelijker gaat, maar ik heb er eigenlijk niet echt een antwoord op gekregen...
(wel op de >10 andere vragen)

Savvas
28/08/03, 15:20
Origineel geplaatst door Icheb


Of tot iemand hier een goedkoop aanbod doet ?

Heeft DirectAdmin eigenlijk Nederlandse resellers ?
Ik heb die vraag naar de support/verkoop afdeling gestuurd, omdat dan de afhandeling wat makkelijker gaat, maar ik heb er eigenlijk niet echt een antwoord op gekregen...
(wel op de >10 andere vragen)

dat vroeg ik me dus ook af, of er NL resellers zijn, zodat ik daar contact mee heb, werkt makkelijker in zijn geheel.

host3000
28/08/03, 15:39
Origineel geplaatst door Icheb


Of tot iemand hier een goedkoop aanbod doet ?

Heeft DirectAdmin eigenlijk Nederlandse resellers ?
Ik heb die vraag naar de support/verkoop afdeling gestuurd, omdat dan de afhandeling wat makkelijker gaat, maar ik heb er eigenlijk niet echt een antwoord op gekregen...
(wel op de >10 andere vragen)
Je denkt toch niet dat ik je hier een aanbod ga doen:p . Mijn punten zijn voor mij weliswaar niet zichtbaar, maar dan gaat het toch wel snel vrees ik.

Het zou in ieder geval verstandig zijn te laten weten of je op zoek bent naar een losse (externe) licentie of iets anders. Er zit nogal wat prijsverschil in....

Savvas
29/08/03, 07:23
Origineel geplaatst door host3000

Je denkt toch niet dat ik je hier een aanbod ga doen:p . Mijn punten zijn voor mij weliswaar niet zichtbaar, maar dan gaat het toch wel snel vrees ik.

Het zou in ieder geval verstandig zijn te laten weten of je op zoek bent naar een losse (externe) licentie of iets anders. Er zit nogal wat prijsverschil in....

klopt:)

Heb gelukkig al iemand gevonden, inderdaad niet slim van me om in dit topic al naar een reseller te vragen :(

Icheb
29/08/03, 08:33
Origineel geplaatst door host3000

Je denkt toch niet dat ik je hier een aanbod ga doen:p . Mijn punten zijn voor mij weliswaar niet zichtbaar, maar dan gaat het toch wel snel vrees ik.

Het zou in ieder geval verstandig zijn te laten weten of je op zoek bent naar een losse (externe) licentie of iets anders. Er zit nogal wat prijsverschil in....

Dat is ook de reden waarom ik geen verdere info zoek, ik heb al lang en breed een bedrijf gevonden, het enige probleem is dat het daar $299,- kost en dat ze bepaald niet in europa zitten, maargoed...

Die "of tot hier iemand een goedkoop aanbod doet" is een reactie op "wacht je tot sinterklaas langskomt?" :D

Intrahost, gebruik je het op dit moment al, of nog niet ?
Als je het al gebruikt, hoe ging de installatie ?

host3000
29/08/03, 10:10
Ik zeg het maar, omdat wij een DA reseller zijn, maar dat levert voor jullie alleen voordeel op voor de interne licenties, dus die bij een dedi geleverd worden.

Savvas
29/08/03, 16:01
Origineel geplaatst door Icheb


Intrahost, gebruik je het op dit moment al, of nog niet ?
Als je het al gebruikt, hoe ging de installatie ?

heb me bestelling nog niet bevestigd bij het bedrijf, gezien de server die ervoor bestemd is, maandag met de post pas binnenkomt, dus die ga ik eerst even installeren en vervolgens mijn bestelling bevestigen.

het bedrijf waar ik het koop kost het me €140 eenmalig en het is in NL gevestigd, ik weet niet of ik de naam van het bedrijf mag plaatsen hier dus dat zal ik even aan de moderators navragen...

host3000
29/08/03, 16:29
Origineel geplaatst door Intrahost

het bedrijf waar ik het koop kost het me €140 eenmalig en het is in NL gevestigd,

volgens mij wordt je dan een interne licentie verkocht zonder dedi, en dat mag niet.

Savvas
29/08/03, 20:07
Origineel geplaatst door host3000


volgens mij wordt je dan een interne licentie verkocht zonder dedi, en dat mag niet.

ik weet niet hoe het precies in elkaar zit. Er werd mij door een collega die licentie aangeboden voor 140 euro en dat vond ik een goede prijs. Wat je precies bedoelt met interne verkoop ed weet ik niet, zou je dat nader kunnen verklaren?

Bvd

host3000
29/08/03, 20:28
Aangezien externe licenties (dus licenties die gewoon 'los' verkocht worden) maar één prijsstelling hebben als het gaat om een 'owned' eenmalige license, moet dit een interne licentie zijn. Dat is:

To qualify for internal pricing you must be a dedicated server provider or dedicated server reseller. Web hosts do not qualify for internal pricing unless they also sell dedicated servers. Internal licenses must always be sold with a server (reselling the licenses by themselves is not permitted)

Dat bedoel ik ermee.

Dit zijn namelijk de externe licentieprijzen:


DirectAdmin Pricing Options



Monthly License: $44 / mo. $29 / month until Aug 15
Quarterly License: $108 / quarter (works out to $39/month)

Includes unlimited technical support

Automatic upgrades / updates

Protection against price increases

Host unlimited domains

Free Installation

The monthly license is best for hosting companies that prefer a low monthly price with the convenience of full support and automatic upgrades.


Includes unlimited technical support

Automatic upgrades / updates

Protection against price increases

Host unlimited domains

Free Installation

The quarterly license costs approximately 10% less than a monthly license. Quarterly licensing is best for hosting companies that can afford to prepay every three months.



Yearly License: $408 / year (works out to $34/month)
Lifetime License: $299.00 (one-time, no recurring charges)

Includes unlimited technical support

Automatic upgrades / updates

Protection against price increases

Host unlimited domains

Free Installation

The yearly license costs approximately 20% less than a monthly license. Yearly licensing is a great way to save money while retaining important features such as automatic upgrades and full technical support.


Includes 90 days of technical support

Automatic upgrades / updates

No monthly, quarterly, or yearly fees

Host unlimited domains

Free Installation

The lifetime license is best for hosting companies that want DirectAdmin without paying recurring fees. Please note that technical support is limited to 90 days for lifetime licenses




de layout van deze post is wel erg apart geworden :D :D :D

Savvas
30/08/03, 08:46
een werkelijk kunstwerk ja:p

maar het komt er dus op neer dat absoluut niet toegestaan is die licentie voor die prijs te verkopen?

Balen :(

host3000
30/08/03, 13:07
Ik weet niet of het jouw probleem is of die van de reseller....;)

Savvas
30/08/03, 13:20
Origineel geplaatst door host3000
Ik weet niet of het jouw probleem is of die van de reseller....;)

met een illegaal verkochte licentie zitten kan je vergelijken met een programma waar je een serial key voor download of niet soms????

Dus denk dat het wel mijn probleem is :(

Andrew
30/08/03, 13:27
Illigaal verkochte licentie, ik denk niet dat ze het kunnen controleren want je mag het wel op je eigen servers en de dedicated servers voor je klanten gebruiken maar je mag het weer niet doorverkopen.

Vaxon Networks
30/08/03, 19:36
Weet iemand een goedkope reseller voor cpanel?