PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting bedrijf doet lastig.



Octaa
17/06/03, 13:43
Ik heb vorig jaar april (2002), een co-loc contract van een jaar getekent met bedrijf X , al snel had ik in de gaten dat ze thuis werkten, en dat alles beetje onprofessioneel was 'in mijn ogen' maar dat maakte mij toen der tijd niet zoveel uit, het was allemaal nieuw voor mij.

Dag 1 toen ik me server ging brengen, moest ik in de woonkamer wachten op de systeembeheerder ;)

Ik heb de server 3 maanden lang met plezier gebruikt, daarna was er iets met me systeem waardoor er minder gebruik van gemaakt werd.
Ik kon de server alleen bij mij thuis fixen, dus ik was van plan server naar huis mee te nemen, maar een afspraak maken dat was lastig, ze konden alleen smiddags, omdat ze anders dan in de file staan. S'avonds kon het ze niet, (wat ze eerst wel konden). Dus na enige gezeik, heb ik server tijdje ongebruikt laten liggen. Ondertussen heb ik andere co-locs dedicated servers in gebruik, dus het was geen ramp. En de prijzen bij X waren hoger dan mijn andere servers. Maar tot 2 maanden terug, heb ik eindelijk mijn server terug, na een UUR en kwartier wachten op hun. We hadden afgesproken op een middag rond 1 uur, die gozer kwam pas kwart over 2 aan. En hij reed nog op een motor ook nog, dus wat voor middag file kan je hebben. Maar goed, heb het terug in maart ofzo, contract is afgelopen in Juni, dus ik bracht het maar niet meer terug. Moest uiteraard wel verder betalen, ook voor de ingekochte verkeer.

Ik had op 20mei een mailtje gestuurt op het contract te beeindigen, wat bleek dus later. Me contract was tot 18Juni. Je moest een maand van te voren op zeggen (30dagen dus). IK WAS DUS 2 DAGEN TE LAAT.
Ik dach dat ze NIET zo vervelend zouden doen, omdat ik al nou 9maanden ofzo GEEN gebruik van hun maakt. Me server lag daar te rotten, hij stond uit. En nu lig de server ook al maanden thuis.
Tevens op de facturen staan minstens 5 verschillende contract datum op, Eentje van 1mei, ander van 18 mei, en dan weer 1juni, dna weer 18juni.

Maar ik stuurde dus een email, zovan ik maak toch geen gebruik van uw service, wilt u zo vriendelijk zijn om het alsnog in te willigen, en had over die verschillende onjuiste data op hun facturen ook vertelt.
Kreeg ik als antwoord tja, had ik eerder over moeten beginnen, en zo van, je kreeg de tijd om op te zeggen, en je hebt het niet benut.
Na paar zeur emails, is het niet met een jaar verlengt maar met 3 maanden. Tot september. Ik stuurde gelijk een email zovan dat ik een afspraak wilt maken om me server te brengen voor de co-loc al is het om daar nog es 3 maanden te rotten (dure grap), en dat ik de technische instellingen nodig hebt voor me server, want die ben ik inmiddels allemaal al kwijt.. ja hoor, dikke SCOT. geen reactie terug, tiz nu al weer 2 weken later.

Ik begin nu aardig pissig te worden, ik betaal al een jaar lang die shit, hebt het maar 3 maanden gebruikt. Ik dach zo van, tja ik moet het contract uitzitten of ik het leuk vind of niet. Gaan ze vervelend doen!
2dagen telaat met contract opzeggen! Geen gehoor/reactie! Afspraak maken om me server te brengen, totaal niet flexibel.

Ze moeten mij toch gewoon laten gaan? En ik krijg toch niet waar ik voor betaalt heb, als ik niet eens een afspraak kan maken om te co-loccen. Als ik 2 weken moet wachten, dan flashen ze me weer 2 weken geld? Is er niet iets waar ik op hun kan toewijzen.

pff zo dat was eruit, wie dit allemmaal gelezen hebt :CLAPHANDS:
zit op werk, werd weer boos toen ik weer over dit begon te denken, dus floep een verhaaltje.

Dit is verhaal uit mijn standpunt, ze hebben vast weer hun verhaaltje, maar ik bent daar klant, en ik betaal hun, dus ik hoor beter behandeld te worden.

Het bedrijf heet XENOSITE!

Deimos
17/06/03, 13:57
Als ik jou was zou ik gewoon niet betalen bij het niet leveren van de afgesproken middelen / diensten is het toegestaan om geld achter te houden danwel het contract te ontbinden.

superior-is
17/06/03, 14:57
Sluit me daarbij aan. Wel flauw hoor over dat '2 dagen' te laat gedoe. Gaan de zaken zó slecht?

Arjanvt
17/06/03, 15:00
Haha, in de woonkamer wachten op de sysadmin... want een bedrijf zeg..

Pantsy
17/06/03, 15:45
Kan zo in de panorama dit verhaal :)

keepow
17/06/03, 17:17
Ik had ook niet betaald, en als het zo onprof gaat zullen ze ook wel geen juridische stappen kunnen onder nemen.
Dat van die verschillende factuur data staat helemaal dom.

Web123.nl
17/06/03, 18:10
Werd de server in de schuur gehost ? ;-)

xserve
17/06/03, 18:38
Ik zou het gewoon niet betalen. Waarschijnlijk staat er in het contract ook wat zij daarvoor leveren. Als ze zo moeilijk doen om die server terug te laten plaatsen hebben zij dus ook een probleem.

Stuur ze een brief dat je niks betaald en als ze dat wel willen dat ze een weg naar een advocaat kunnen zoeken.

Erg klantvriendelijk inderdaad, 2 dagen.

Welk bedrijf was het?

eXite
17/06/03, 18:41
Waar doe je moeilijk over?

Je draait gewoon de rollen om :) Je zegt dat als ze je nog langer lastig vallen met het proberen aan te smeren van ongewenste diensten en de daarbij horende poging tot sommeren van hoge bedragen dat je juridische stappen zult ondernemen.

Klaar ben je.

[edit] Verder contact uitsluitend schriftelijk natuurlijk.

babak
17/06/03, 20:17
Origineel geplaatst door Octaa

Dag 1 toen ik me server ging brengen, moest ik in de woonkamer wachten op de systeembeheerder ;)


Ja maar dan is het ook je eigen schuld, hoe lullig het ook klinkt!

Ik neem aan dat je dan ook niet naar de colo meegegaan bent?

Maar om je te trosten: Juridisch gezien, hoef je geen ene cent te betalen! Dat heb ik al van mijn ouweheer gevraagd. (hij is jurist).

Octaa
17/06/03, 20:21
wow dat mensen me 'lange' verhaal hebben gelezen :)
bedankt voor de reacties, niet verwacht.

Ik zal de contract zo es bekijken of ik daar wat kan vinden.
Maar ik ga zowiezo nog eens een keer contact opnemen.

Als ik betaling stop moet zetten, zou ik hun moeten blokkeren van me rekening, want ze halen maandelijks het bedrag eraf, automatisch.

Dat was tegen mijn zin, maar er was GEEN andere manier van betalen bij hun. Ik werd zo gedwongen, ik kon niet eens elke maand automatisch van mijn rekening naar hun rekening storten. Ze moesten het zelf eraf halen. Wat ik ook nogal vreemd vond/vind.

Het bedrijf heet XENOSITE.

We Develop
17/06/03, 20:51
Die incasso kun je trouwens laten blokkeren en zelf terugvorderen tot 30 dagen na dato.

Arjanvt
17/06/03, 22:15
Daarom ben ik altijd tégen die automatische incasso "dingetjes". Ik wil altijd zelf het geld storten (vooral bij het geval met hosting bedrijven).

Wat ik ook vervelend vind is dat je bij veel bedrijven jaarlijks gefactureerd wordt. En ook de voorwaarden dat je verplicht bent minimaal een jaar vast te zitten. Voor dedicated stuff is het begrijpelijk, maar voor een hosting-account???

In Amerika hebben ze deze vorm van flexibiliteit allang begrepen. Weliswaar zijn er daar meer eendagsvliegen... maar die haal je zo eruit!

Ik hoop dus dat de "hosting-wave" van de VS gauw overwaait naar NL. Dan pas zullen de hosters voelen dat ook kwaliteit naar je klant toe belangrijk is..

(ha, kom maar op met commentaar)

xserve
17/06/03, 22:25
Voor gewone hosting laat ik ze geen contract teken, voor dat kleine bedrag. Maar ik laat ze wel per jaar betalen omdat het anders een hoop extra administratie is. Dus ik hoef ze ook niet echt een contract te laten tekenen want ze betalen voor het komende jaar.

Arjanvt
17/06/03, 22:34
Ja dat bedoel ik, en dan zijn die klanten dus een jaar aan je vast... ook als je kwaliteit erop achteruit gaat (algemeen bedoeld natuurlijk ;))

babak
17/06/03, 22:46
Origineel geplaatst door Arjanvt
Daarom ben ik altijd tégen die automatische incasso "dingetjes". Ik wil altijd zelf het geld storten (vooral bij het geval met hosting bedrijven).


vooal bij hostingbedrijven? Hier geef ik geen serieuze antwoord op!



Origineel geplaatst door Arjanvt
Wat ik ook vervelend vind is dat je bij veel bedrijven jaarlijks gefactureerd wordt. En ook de voorwaarden dat je verplicht bent minimaal een jaar vast te zitten. Voor dedicated stuff is het begrijpelijk, maar voor een hosting-account???


moeten wij dan elke maand facturen van circa 6 euro sturen?

Dat kan! Dan betaalt u 10 euro per maand i.p.v. 6 ! ( 4euro voor administratie, postzegel, envlop enz..)


Origineel geplaatst door Arjanvt
In Amerika hebben ze deze vorm van flexibiliteit allang begrepen. Weliswaar zijn er daar meer eendagsvliegen... maar die haal je zo eruit!


Ja, maar hun cliënten hebben ook deze vorm van flexibiliteit allang begrepen, namelijk creditcards betaling! dus geen gezeur en gezeik over elke maand factureren en per post opsturen enz…


Origineel geplaatst door Arjanvt

Ik hoop dus dat de "hosting-wave" van de VS gauw overwaait naar NL. Dan pas zullen de hosters voelen dat ook kwaliteit naar je klant toe belangrijk is..


ben ik even blij dat jij geen klant van mij bent! (dat denkt iedereen hier denk ik). Jij valt onder categorie X.

categorie X: zo goedkoop mogelijk, liefst gratis, 10uur per dag naar je host bellen over hoe je je windows moet installeren! Het is altijd iemands anders schuld, anders maak je het zijn schuld!


Origineel geplaatst door Arjanvt

(ha, kom maar op met commentaar)


Hier geef ik ook geen serieuze antwoord op!

p.s: ik heb net je andere post gelezen.

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=62533#post62533

als je voor bedrijven zoals vuurwerk kiest, moet je ook niet over een jaar hier komen uithuilen!

Arjanvt
17/06/03, 23:02
Origineel geplaatst door babak
Blaaaat

Wie zegt dat ik voor vuurwerk kies? En hoezo extra administratie en factuur kosten... als de klant hiervoor kiest dan betaald de klant ook hiervoor....(dûh)

En jij noemt mij een klant die veel wil voor goedkoop en steeds anderen de schuld geef??? Jong houdt toch op en kom hier met opbouwende kritiek/commentaar ipv nutteloze uitspraken los te laten...

Ik vroeg om commentaar, maar niet op deze manier...

en praat aub niet voor anderen

babak
17/06/03, 23:17
Origineel geplaatst door Arjanvt


Origineel geplaatst door babak
Blaaaat



My name is babak ( niet iedereen heet jan of kees! )


Origineel geplaatst door Arjanvt

En hoezo extra administratie en factuur kosten... als de klant hiervoor kiest dan betaald de klant ook hiervoor....


puhhhhh, als je niet weet hoe en wat, moet je ook niks zeggen!

“hoezo extra administratie en factuur kosten?” Heb je wel eens op school gezeten? Economie gehad?


Origineel geplaatst door Arjanvt

En jij noemt mij een klant die veel wil voor goedkoop en steeds de host de schuld geef??? Jong houdt toch op en kom hier met opbouwende kritiek/commentaar ipv nutteloze uitspraken los te laten...

Jij komt voor je 2e of 3e keer hier en je denkt dat je iedere hostingbedrijf de grond kunt inboren! Bedrijven zoals XENOSITE en clienten zoals jij zorgen dat er problemen komen!

Ik heb alleen spijt dat ik me tot jou niveau verlaagd heb!

Cougar
17/06/03, 23:18
Zullen we het ontopic houden en niet naar elkaar gaan flamen?

Ik denk dat over die factuur en automatische incasso van je al genoeg gezegd zijn, onmiddelijk stopzetten, en zeker niet meer betalen!

En die van de rollen omdraaien vond ik wel een mooie :D

paulmatthijs
17/06/03, 23:19
> (ha, kom maar op met commentaar)

loop dan niet te mekkeren als je dat ook krijgt :)

ik ben het trouwens grotendeels eens met babak. daarbij, bij je telefoon en adsl en anwb en tvgids en wat al niet meer betaal je ook per jaar tenslotte...

Arjanvt
17/06/03, 23:24
“hoezo extra administratie en factuur kosten?” Heb je wel eens op school gezeten? Economie gehad?
Ja, HHS (MER)



Jij komt voor je 2e of 3e keer hier en je denkt dat je iedere hostingbedrijf de grond kunt inboren! Bedrijven zoals XENOSITE en clienten zoals jij zorgen dat er problemen komen!
Joh, heb ik een hosting-bedrijf de grond in geboord? Vertel...



Ik heb alleen spijt dat ik me tot jou niveau verlaagd heb!

Ja... het is maar goed dat je het weet (je hebt het in je iig).

Arjanvt
17/06/03, 23:28
Origineel geplaatst door paulmatthijs
> (ha, kom maar op met commentaar)

loop dan niet te mekkeren als je dat ook krijgt :)

ik ben het trouwens grotendeels eens met babak. daarbij, bij je telefoon en adsl en anwb en tvgids en wat al niet meer betaal je ook per jaar tenslotte...

Mja, bepaalde delen van zijn commentaar vind ik totaal in de lucht gegrepen :)

Mij gaat het er eigenlijk meer om het verplicht vastzitten aan een hoster voor minimaal 1 jaar (ook al doet de hoster z'n werk niet goed, je moet met hem blijven).

babak
18/06/03, 00:12
Origineel geplaatst door Arjanvt
Mij gaat het er eigenlijk meer om het verplicht vastzitten aan een hoster voor minimaal 1 jaar (ook al doet de hoster z'n werk niet goed, je moet met hem blijven).

Hierover ben ik wel met je eens, maar je moet zelf intelligent genoeg zijn om te zien met wie je zaken doet.

1.zoek eerst uit wie erachter zit, geen 13jarige jongen! Van hem kun je ook geen verantwoordelijkheidsgevoel verwachten.
2.stuur een email met een domme vraag en kijk hoe snel je een antwoord krijg.
3.Je moet een contract krijgen met ook verplichtingen van je provider erin vermeld.
4.lees altijd zijn A.V.
5.let ook op kleine letters!
6.kies niet voor te grote bedrijven zoals vuurwerk, zij zullen je nooit zo vriendelijk helpen als een MKB.

In geval van Octaa:
Dat van 2dagen is gewoon schandalig! Lees je contract, er moet ergens staan “indien provider zijn verplichtingen niet nakomt, is contract ook niet meer geldig enz...”. ( dus ben je ook niks meer schuldig).

Maar het is ook je eigen schuld vind ik. Ik zal nooit mijn server aan een “woonkamer bedrijf geven”.



Voor de rest ben ik absoluut niet met je eens Arjanvt. ( hoewel ik niet met je eens ben, spel ik je naam wel goed).

Arjanvt
18/06/03, 00:37
Origineel geplaatst door babak
Voor de rest ben ik absoluut niet met je eens Arjanvt. ( hoewel ik niet met je eens ben, spel ik je naam wel goed).

Ok, dat kan ik me natuurlijk best voorstellen...

Ik had je naam niet opzettelijk verbasterd hoor, "blaat" was gewoon om jouw post te knippen op een sarcastische manier, omdat ik sommige stukken toch als flame opvatte...

maargoed.. no hard feelings :)

babak
18/06/03, 00:42
no hard feelings ;)

Cougar
18/06/03, 00:50
Als het gaat om kleine bedragen zoals het hosten van een site dan kun je die best jaarlijks betalen. Je zit er dan theoretisch wel aan vast, maar als de host je niet bevalt dan stap je maar over. Het geld wat je dan kwijt bent is toch relatief weinig. Zorg wel dat je zelf de beschikking hebt over je DNS dan ;)

En als het om grotere bedragen gaat dan vind ik dat je maandelijks moet kunnen betalen. Ik denk dat de grens van wanneer een bedrag 'groot' is bij iedereen anders ligt, maar ikzelf vind dat zo rond de 25 euro per maand. Als je daarboven komt dan vind ik dat je wel maandelijks moet kunnen betalen...

[edit]
Of je betaald per kwartaal / half jaar in de kleine 'grote' bedragen.

Octaa
18/06/03, 13:52
Origineel geplaatst door babak

Maar het is ook je eigen schuld vind ik. Ik zal nooit mijn server aan een “woonkamer bedrijf geven”.


haha bij nader inzien, niet nee.
maar 2 jaar terug wist ik niks van co-locations en dedicated servers.
Alles was nieuw voor mij.

Maar ik heb daarna wel goede keuzes gemaakt voor me 2de en 3de server. Je kan soms beter iets meer betalen, voor beter kwaliteit. Ik koos xenosite omdat toendertijd hun aan de goedkope kant zaten.
Maar ik had het kunnen weten.. hun website was een tabelletje met rijen.
Daar stonden prijzen, was zo gammel als ik weet niet wat.

babak
18/06/03, 21:19
om je te trosten:

je bent ook niet de enige, ik zie zoveel klanten van bedrijf A naar B verhuizen omdat support van bedrijf A slecht is en achteraf ben je toch altijd duurder uit.

Santario
20/06/03, 12:57
Ik teken never een jaarcontract, hoogstens een kwartaal contract. Veel hostingbedrijven gaan snel over de kop, scholieren die op school zitten etc. en dan een jaar betalen? Mijn klanten laat ik lekker peer maand betalen, als ze weg willen mogen ze van mij, vasthouden heeft toch geen zin :)

michel
21/06/03, 17:55
Origineel geplaatst door Web123.nl
Werd de server in de schuur gehost ? ;-)

Ja Man en de Grijze Bak diende voor Cabinet en ze tapte illigaal stroom af van de straat verlichting

michel
21/06/03, 17:57
mod edit: ben dat geflame van jou + ditto taalgebruik meer dan beu

Octaa
23/06/03, 11:35
lol

X-Networks
24/06/03, 14:46
WAT! Werd die server in de garage gehost? Met een aDSL zekerz :p

Octaa
26/06/03, 13:08
Origineel geplaatst door X-Networks
WAT! Werd die server in de garage gehost? Met een aDSL zekerz :p

oh ze waren wel snel hoor, dat waren ze zeker.
Met 3mb/sec van NL servers trekken is best netjes, soms meer soms minder. Alleen het heeft geen nut.. ik had maar 5gig aan verkeer per maand in het pakket, kost 2euro per gig geloof ik.

Bij andere 2 providers, heb ik totaal 800gig per maand aan verkeer in het pakket. Dus wat heb ik aan die miezerige 5gig....

StarInternet
01/07/03, 02:07
Origineel geplaatst door babak

als je voor bedrijven zoals vuurwerk kiest, moet je ook niet over een jaar hier komen uithuilen!
Wat is er mis met vuurwerk ? :(
ik heb nog geen problemen daar? een dedicated dell systeem en 2 x co-location, goede support, goed netwerk.
En wat zeur je? je zit zelf bij vuurwerk.
------------------------------------------------
Gewoon niet betalen aan dat hosting bedrijf.
2 dagen is erg moeilijk doen.

zelf zit ik niet zo te hikken met de opzeg termein. het ergste wat er kan gebeuren dat ik je domeinkosten en data/administratie kosten berek.
Ik laat dit toe een week na opzeg termein (ik weet uit ervaring dat je het per ongeluk kan vergeten)

Wat is er mis met een woonkamer bedrijf?
Zijn veel bedrijven met een kantoor aan huis zijn die op eens allemaal slecht?
Ik denk juist dat het slim is om aan huis te beginnen.
1. geen extra huur/koop kosten
2. geen extra gas/water/elektri.. kosten
3. snel bij huis =)
Niet iedereen kan zo maar net als jouw direct een kantoor pand uit de grond stampen en/of B.V. oprichten.

En over verhuizen van een domein naar andere provider doen wij nooit moeilijk.
Alleen krijg je niet het geld terug wat je voor het hele jaar heb betaald.
Wij hebben immers gewoon dataverkeer/administratie/co-location/etc omkosten.

Tom J.
15/09/03, 15:23
Origineel geplaatst door Octaa
Ik heb vorig jaar april (2002), een co-loc contract van een jaar getekent met bedrijf X , al snel had ik in de gaten dat ze thuis werkten, en dat alles beetje onprofessioneel was 'in mijn ogen' maar dat maakte mij toen der tijd niet zoveel uit, het was allemaal nieuw voor mij.

Dag 1 toen ik me server ging brengen, moest ik in de woonkamer wachten op de systeembeheerder ;)

Ja en? Voordat u met ons in zee ging hebben wij u precies verteld hoe wij werken, dat wij een kleine startende onderneming waren dat zijn kantoor gewoon aan huis hield. Dit vond u toen geen enkel probleem. Is dat het nu achteraf wel dan?

Ik heb de server 3 maanden lang met plezier gebruikt, daarna was er iets met me systeem waardoor er minder gebruik van gemaakt werd.
Ik kon de server alleen bij mij thuis fixen
Even een opmerking. Als je ergens een server op colocatie (laat) neerzetten, dan weet je dat je er fysiek niet zomaar meer bij kunt komen.
HINT, er zijn wel wat netwerkbeheerders die iets doen wat men 'remote administration' noemt.
HINT2, ik hoorde laatst dat soms netwerkbeheerders middels telnet zichzelf toegang tot hun eigen servers weten te verschaffen.
HINT3 google->beheer+server+extern



dus ik was van plan server naar huis mee te nemen, maar een afspraak maken dat was lastig, ze konden alleen smiddags, omdat ze anders dan in de file staan.

Destijds waren wij ook al van mening dat we onze tijd beter aan andere zaken konden besteden dan aan vaststaan in een file. Verder hebben wij u regelmatig aangeboden de server voor u op te halen als we toch in de buurt waren zodat u de machine gewoon bij ons thuis af kon halen. Wij dachten u hiermee een plezier te kunnen doen daar wij wisten dat u niet over eigen vervoer beschikte.
U heeft daar echter nooit op gereageerd, dus waarom u ervoor gekozen heeft om veel later met een taxi naar amsterdam te rijden is nog steeds volstrekt onduidelijk.

S'avonds kon het ze niet, (wat ze eerst wel konden). Dus na enige gezeik, heb ik server tijdje ongebruikt laten liggen. Ondertussen heb ik andere co-locs dedicated servers in gebruik, dus het was geen ramp. En de prijzen bij X waren hoger dan mijn andere servers. Maar tot 2 maanden terug, heb ik eindelijk mijn server terug, na een UUR en kwartier wachten op hun. We hadden afgesproken op een middag rond 1 uur, die gozer kwam pas kwart over 2 aan. En hij reed nog op een motor ook nog, dus wat voor middag file kan je hebben.

Die 'gozer' dat ben ik dus. En ik was inderdaad te laat. Daar heb ik mij ook voor verontschuldigd, al zullen we het maar niet hebben over de tijd die jij noemt. Overigens schiet je met een motor sneller op als met een auto als er een file staat, maar ook voor een motorrijder zit 100kmu er dan echt niet in.


Maar goed, heb het terug in maart ofzo, contract is afgelopen in Juni, dus ik bracht het maar niet meer terug. Moest uiteraard wel verder betalen, ook voor de ingekochte verkeer.

Ik denk dat het niet echt abnormaal is dat kontrakten voor betrokken partijen wat verplichtingen met zich meebrengen. In dit geval voor u om uw betalingsverplichtingen gewoon na te komen, en voor ons om te zorgen dat uw server een goede plaatsing en verbinding krijgt.
Uw keuze om de resterende 3 maanden geen gebruik meer te maken van de 4units kastruimte en de gereserveerde bandbreedte ontdoet u echter niet zonder meer van uw betalingsverplichting.

Hierbij zou ik graag nog op willen merken dat op elke door u van ons ontvangen rekening duidelijk een regel is opgenomen waarin te lezen staat dat u binnen 14 dagen schriftelijk kunt reclameren ingeval van ontevredenheid over de betreffende nota's. Ook van deze mogelijkheid heeft u nooit gebruik gemaakt.


Ik had op 20mei een mailtje gestuurt op het contract te beeindigen, wat bleek dus later. Me contract was tot 18Juni. Je moest een maand van te voren op zeggen (30dagen dus). IK WAS DUS 2 DAGEN TE LAAT.

Ik dach dat ze NIET zo vervelend zouden doen, omdat ik al nou 9maanden ofzo GEEN gebruik van hun maakt. Me server lag daar te rotten, hij stond uit. En nu lig de server ook al maanden thuis.
Tevens op de facturen staan minstens 5 verschillende contract datum op, Eentje van 1mei, ander van 18 mei, en dan weer 1juni, dna weer 18juni.

Ik acht u niet in de positie te gaan discussieren over deze data. U heeft van ons schriftelijk een RFS date ontvangen die ruim anderhalve maand eerder inging dan uw daadwerkelijke serverplaatsing. Dit wegens configuratieproblemen die u destijds had met uw windows server. Komt ook nog bij dat wij zelf maar uw kontrakt een maand eerder hebben beeindigd en u dus gewoon een maand gematst hebben. Denkt u dat een andere provider dit ook voor u gedaan zou hebben?




Maar ik stuurde dus een email, zovan ik maak toch geen gebruik van uw service, wilt u zo vriendelijk zijn om het alsnog in te willigen,

Heeft u eigenlijk nagedacht over bovenstaande regel voordat u die intypte?



en had over die verschillende onjuiste data op hun facturen ook vertelt.
Kreeg ik als antwoord tja, had ik eerder over moeten beginnen, en zo van, je kreeg de tijd om op te zeggen, en je hebt het niet benut.
Na paar zeur emails, is het niet met een jaar verlengt maar met 3 maanden. Tot september. Ik stuurde gelijk een email zovan dat ik een afspraak wilt maken om me server te brengen voor de co-loc al is het om daar nog es 3 maanden te rotten (dure grap), en dat ik de technische instellingen nodig hebt voor me server, want die ben ik inmiddels allemaal al kwijt.. ja hoor, dikke SCOT. geen reactie terug, tiz nu al weer 2 weken later.

Ik begin nu aardig pissig te worden, ik betaal al een jaar lang die shit, hebt het maar 3 maanden gebruikt. Ik dach zo van, tja ik moet het contract uitzitten of ik het leuk vind of niet. Gaan ze vervelend doen!
2dagen telaat met contract opzeggen! Geen gehoor/reactie! Afspraak maken om me server te brengen, totaal niet flexibel.


Ze moeten mij toch gewoon laten gaan?

En ik krijg toch niet waar ik voor betaalt heb
U bedoeld waarschijnlijk u heeft geen gebruik gemaakt van waar u voor betaald heeft. Dat was uw eigen keuze. Overigens had u eigenlijk wel betaald? Word het niet eens tijd de hand in eigen boezem te steken hier?



, als ik niet eens een afspraak kan maken om te co-loccen. Als ik 2 weken moet wachten, dan flashen ze me weer 2 weken geld? Is er niet iets waar ik op hun kan toewijzen.

Helaas hebben wij ook te maken met kontrakten. Maar voordat wij kontrakten afsluiten lezen wij die aandachtig door en zullen ook wij ons gewoon moeten houden aan het gestelde, ONGEACHT of we wel of geen gebruik maken van de geboden dienst.

Het moge duidelijk zijn dat onze klanten zich daar ook van bewust zijn en daar naar handelen.

De schuld neerleggen bij een ander is altijd erg snel gedaan. Maar zou het niet verstandiger zijn om vooraf de eigen zaken eens goed te belichten en gegronde problemen neer te leggen bij de personen in kwestie zodat er dan op een normale manier naar een oplossing gezocht kan worden.
Wij als Xenosite hebben altijd begrip gehad voor uw situatie, waar wij in dezen niet verder op in zullen gaan maar waarvan u zich zeker bewust bent, en vinden het heel erg jammer dat u nu nadat wij u alsnog tegemoet gekomen zijn, en het kontrakt hebben ontbonden, uw belofte aan ons niet nakomt. Welke inhoud dat u het geplaatste bericht in dit forum zou ontkrachten omdat u er achteraf spijt van had zoals u ons had verteld.
Omdat u die belofte ook niet nagekomen bent, voelden wij ons verplicht uw geplaatste bericht op deze onsympathieke wijze te beantwoorden.

Tot slot willen wij u veel succes wensen met uw onderneming.


pff zo dat was eruit, wie dit allemmaal gelezen hebt :CLAPHANDS:
zit op werk, werd weer boos toen ik weer over dit begon te denken, dus floep een verhaaltje.

Dit is verhaal uit mijn standpunt, ze hebben vast weer hun verhaaltje, maar ik bent daar klant, en ik betaal hun, dus ik hoor beter behandeld te worden.


Het bedrijf heet XENOSITE!
Ach. Negatieve reclame is ook reclame zal ik maar denken.

®on
15/09/03, 16:00
Origineel geplaatst door Tom J.
Omdat u die belofte ook niet nagekomen bent, voelden wij ons verplicht uw geplaatste bericht op deze onsympathieke wijze te beantwoorden.
3 maanden later, en je toch verplicht voelen te reageren? Onsympathiek zijn jullie zeker, door op een forum een meningsverschil/geschil/ruzie met een klant op deze manier naar buiten te brengen (zelfde geldt overigens voor de topicstarter).

JKW
15/09/03, 17:32
Ben het met Headout eens. Nu nog reageren heeft absoluut geen zin, topic is al "doodgebloed" :D Waarschijnlijk zal het ook niemand hier nog iets interesseren.

My 2 cents

Grumpy
15/09/03, 17:45
Dit regelen jullie maar onderling.