PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschil in prijs.



zone
16/06/03, 17:20
Ik hoop dat ik nu wel de juiste plek gevonden heb, zo niet, straf me maar flink....

Omdat ik vrij nieuw ben op het gebied van hostingbedrijven oriënteer ik me zo goed mogelijk. heb hier al een vraag geplaatst met aanbiedingen, maar daardoor is een nieuwe vraag opgekomen, namelijk prijsverschillen.
Dat er prijsverschillen zijn is normaal, maar ik zie soms zeer grote verschillen die ik niet begrijp.
Ik heb hier twee voorbeelden:
Bij BlueYellow kost een pakket van 100mb en 1gig 90 euro per jaar, terwijl bij VDX dit 40 euro is.
Het verschil wordt alleen maar groter naarmate de pakketten groter worden.
Ik heb ook contact met BY gehad, wat uitermate snel en goed verliep.
Dit was het laatste antwoord:


Er zijn natuurlijk meer zaken die meespelen, zoals stabiliteit en
snelheid van de servers. Ik kan natuurlijk alleen maar gissen naar de
oorzaak van de lagere prijzen bij deze 2 bedrijven, maar een van de
oorzaken kan zijn dat op de servers meer accounts worden gezet dan
bij ons. Wanneer wij op onze servers het dubbele aantal accounts
zouden zetten, kunnen wij uiteraard ook 2 maal zo goedkoop leveren.
Wij focussen echter op betrouwbaarheid, en vooral service.
Hetgeen resulteert in een uitstekende reputatie die wij bij onze
klanten hebben opgebouwd.

Nogmaals: bovenstaande is slechts een mogelijke verklaring, afgeleid
uit de referenties welke ik u heb laten zien.

De referenties waar hij het over heeft zijn van webhosters.nl
Ondanks dat ik hem best wil geloven, wil het dus niet zeggen dat dit ook zo is, zoals hij verteld.
Kortom, de klant blijft in het ongewisse en van hem wordt verwacht vertrouwen te hebben.
Iemand die mij dit kan uitleggen?

tom
16/06/03, 17:27
100mb/1gig voor 40€ is wel héél goedkoop, maarja dat is mijn mening ;)

mogelijk is vdx een student en woont hij nog thuis en heeft hij geen kantoorpandje dat hij moet betalen?

InterXS
16/06/03, 17:28
Denk aan kantoorkosten, kosten van boekhouder, kosten van personeel enzovoort

Mensen die vanaf hun zolderkamertje werken hebben dat allemaal niet, soms ook nog nooit gehoord van een btw-nummer, dus ja dat is nogal een verschil

Pantsy
16/06/03, 17:50
prijs heeft niks met kwaliteit te maken dames en heren, moet zeggen dat lage prijzen wel wat raar staat in nederland. Maar het word eens tijd dat je dat eindelijk vaker ziet. Natuurlijk zitten er altijd van die "slechte" hosters tussen.... maar dat blijf je altijd houden.

InterXS
16/06/03, 17:51
Nou een wat ruimer budget stelt je wel in staat je zaken beter op orde te brengen en te houden, dus als jij op alles maar 5% pakt ofzo dan snap je de conclusie zelf ook wel ofcourse

Pantsy
16/06/03, 17:53
Gelukkig heb ik hier zelf rekening mee gehouden in mijn prijzen :)

InterXS
16/06/03, 17:54
ja maar je hebt van die 14-jarigen welke thuis achter hun inbel lijntje ook denken even een toko te starten :)

Pantsy
16/06/03, 17:55
Eej !!! ik zit ook op inbel............ laatste dag althans :D

Maar ok ok ik ken sommige mensen die dat doen, afschieten die handel :)

salunet
16/06/03, 18:05
Ik denk dat je ook best voor support ed. een bedrag mag vragen. BlueYellow is een betrouwbaar bedrijf naar mijn bronnen. Sinds kort hebben ze ook servers in NL wat natuurlijk stukken beter is.

ActiveDomain
16/06/03, 18:54
Hun verklaring klopt wel grotendeels. Hier laat ik op elke server altijd genoeg ruimte over dat bestaande klanten genoeg kunnen groeien nog.
En dingen als een boekhouder etc. kosten ook vrij veel geld ja, die zijn niet bepaald gratis. Kosten aan een kantoorpand heb ik dan niet, maar je moet toch een internetverbinding, telefoonlijn, etc. naar je kantoor leggen. En je moet een buffer opbouwen, dus dat je niet failliet gaat als het even minder gaat ofzo.
Maar goed, de kwaliteit van de verbinding heeft er vaak weinig mee te maken, de verbinding wordt vaak toch geleverd door de wat grotere bedrijven. En hardware blijft het meestal ook wel doen. Moet je alleen geen brakke sysadmin hebben :)

tom
16/06/03, 18:57
ik weet niet hoeveel de gemiddelde boekhouder kost in nl, maar wij zijn pakweg een 150€ (500-600facturen p/m) per maand kwijt, als je dat alleen al ( we hebben de rest nog niet gerekend... )moet terug verdienen met pakketjes van 1€ per maand :D

InterXS
16/06/03, 19:42
Wij zijn iets meer kwijt , maar die van ons doet ook balans enzovoort.

Gorg
16/06/03, 20:33
Verschil in prijs wordt veroorzaakt door de kosten die de ondernemer zelf moet maken en de winst die hij wil maken.

Bij mijn aanbieding van 47/jaar + 25 euro setup zouden we weinig winst maken op de hosting omdat we reseller zijn.

Maar gezien jouw uitgebreide wensenlijstje en een aankondiging dat je support nodig hebt is dan die 2 tientjes winst op hosting + setupkosten niet echt overdreven duur.

Ik kan me voorstellen dat een ondernemer voor wie die 100 meg en 1 gieg bijna niks kost makkelijker een laag bedrag kan vragen.

Wij kunnen een laag bedrag vragen omdat we het inderdaad vanuit de huiskamer doen, wel met een btw en kvk nummer overigens, maar ook met zijn drieën waardoor we toch een goede service en bereikbaarheid kunnen bieden.

Wij hoeven er dan ook niet van te leven en voor ons is het alleen maar een bijverdienste, ook al verdienen we nog bijna niks trouwens. Echter omdat we de onderneming hebben opgericht om zelf met onze sites goedkoper uit te zijn en beter af te zijn hebben we er alle belang bij om de zaak toch al goed te laten draaien al krijgen we 0 klanten. Dus wat dat betreft is de continuiteit bij ons net zo belangrijk als bij een onderneming die 300 facturen per maand stuurt al was het alleen maar uit eigen belang.

Overigens vond ik veel bedragen best dicht in elkaars buurt liggen, minstens zo belangrijk lijkt me de (moeilijk te beantwoorden) vraag : wil je in zee gaan met een scholier van 15 met 0 klanten, een bedrijf met 1 man van 25 met 10000 klanten, of een bedrijf van 3 mensen met weinig klanten. Vooral je aan zo'n websiteje helemaal niet kan zien wat voor vlees je in de kuip hebt qua betrouwbaarheid, verantwoordelijkheidsgevoel, eerlijkheid, leeftijd en deskundigheid van de hoster.

Kans is vrij groot dat er over de host met 10000 klanten veel meer negatieve berichtgeving is dan over de host met weinig klanten trouwens omdat er onder die 10000 altijd wel een paar klagers zullen zitten ook al is de host perfect bezig.

Savvas
17/06/03, 07:25
ja ik ben dat volledig met je eens. Het blijft gewoon lastig om te bepalen met wie je in zee moet gaan, komt bij dat je ook steeds meer moet gaan oppassen dat je niet de verkeerde neemt, want er komen steeds meer oplichters...

Ik denk dat jij officieel het best in orde heb, de service kan met 3 man ook nooit erg slecht zijn maar ik heb je niet over de administratie van je bedrijf gehoort, gezien dat denk ik ook een belangrijk punt is om naar te kijken.

De reseller plans worden deze dagen ook een stuk voordeliger vind ik, en ik hoor steeds meer mensen die de boel officieel maken ondanks het feit dat ze alleen een reseller hebben, een goede zaak lijkt mij :)

Persoonlijk reken ik nooit een 300% winstmarge ofzo maar ik wil wel met me prijzen boven de 35% winst zitten, is dit overigens goed behaalbaar op den duur als er veel klanten zijn? Het heeft onder andere wel het voordeel dat je inkomstenbelasting minder hoog zal zijn dan bij een winstmarge van 300% ;)

maartenba
17/06/03, 10:25
Origineel geplaatst door tom
ik weet niet hoeveel de gemiddelde boekhouder kost in nl, maar wij zijn pakweg een 150€ (500-600facturen p/m) per maand kwijt, als je dat alleen al ( we hebben de rest nog niet gerekend... )moet terug verdienen met pakketjes van 1€ per maand :D
Gedver, de mijne vraagt 150 EUR voor een factuur of 40 per maand :(

WebBizz
17/06/03, 10:55
Origineel geplaatst door Intrahost
jPersoonlijk reken ik nooit een 300% winstmarge ofzo maar ik wil wel met me prijzen boven de 35% winst zitten, is dit overigens goed behaalbaar op den duur als er veel klanten zijn? Het heeft onder andere wel het voordeel dat je inkomstenbelasting minder hoog zal zijn dan bij een winstmarge van 300% ;)

Hmm, jij hebt het nog niet helemaal begrepen. Ik zou alles voor de kostprijs verkopen als ik jou was, dan hoef je helemaal geen belasting te betalen! :D

krisdv
17/06/03, 11:24
Origineel geplaatst door maartenba

Gedver, de mijne vraagt 150 EUR voor een factuur of 40 per maand :(

Dat is misschien iets te veel maar volgens mij brengt Tom zijn 500 facturen naar zijn boekhouder op diskette of cd-rom :-)

vdx
17/06/03, 16:20
Origineel geplaatst door tom
100mb/1gig voor 40€ is wel héél goedkoop, maarja dat is mijn mening ;)

mogelijk is vdx een student en woont hij nog thuis en heeft hij geen kantoorpandje dat hij moet betalen?

VDX is geen student. Ik werk 80 uur per week; 100% fulltime aan het bedrijf.
Daarnaast ben ik als eigenaar van VDX al geruime tijd afgestudeerd en heb mijn HBO papiertje op zak.

We bieden dergelijke hostingpakketten aan tegen lage tarieven omdat we daarmee hopen veel pakketten te verkopen.

Kijk, ik verkoop liever 10 pakketten met 10 euro marge, dan 2 pakketten met 25 euro marge.

stbeets
17/06/03, 16:37
Zelf hanteren wij ook van deze lage prijzen. En dit is niet omdat wij op een zolderkamertje zitten. Door goedkoop onze servers te plaatsen (telecity A'dam) en een goedkope maar zeer goede server kunnen wij deze prijzen aanbieden.

Het is net als VDX zegt, ik verkoop liever meer van minder marge, dan minder voor veel marge.

Dure hosting is niet altijd de beste, laat staan de service. Wij proberen altijd meteen emails te beantwoorden. Vaak nog binnen het uur! Dus daar ligt het ook niet aan.

Vaak zijn zulke dure bedrijven beginnelingen. Zij hebben nog niet veel geld en moeten het dan echt hebben van het verkopen van dure pakketten...

vdx
17/06/03, 16:39
BYH is geen beginneling, maar toch... klopt inderdaad wat stbeets zegt.

cridea
17/06/03, 16:49
Origineel geplaatst door stbeets

Vaak zijn zulke dure bedrijven beginnelingen. Zij hebben nog niet veel geld en moeten het dan echt hebben van het verkopen van dure pakketten...

Mijn ervaring is juist dat bedrijven vaak met erg lage prijzen starten, en zodra er een flinke klanten database is opgebouwd, de prijzen gaan opschroeven.

Een beginnende dus onbekende hoster met ook nog eens hoge tarieven, zal er lang over doen een klantenbestand op te bouwen, vandaar dat je juist ziet dat beginners heel goedkoop starten.

Ook doordat beginners vaak nog niet overzien welke kosten er allemaal komen kijken bij het runnen van een bedrijf.

vdx
17/06/03, 16:55
Het feit dat wij goedkoper zijn wil natuurlijk niet zeggen dat wij meer accounts op een server proberen te zetten.

We nemen gewoon genoegen met een lagere marge per account.

cridea
17/06/03, 17:00
Origineel geplaatst door vdx
Het feit dat wij goedkoper zijn wil natuurlijk niet zeggen dat wij meer accounts op een server proberen te zetten.

We nemen gewoon genoegen met een lagere marge per account.

Ik heb ook met nadruk erbij gezegd dat dit slechts een van de mogelijke oorzaken is, en dat is ook goed doorgekomen bij zone.

vdx
17/06/03, 17:03
Is ook geen aanval richting jullie hoor :-)
Ik vind het een goed antwoord richting de klant.

cridea
17/06/03, 17:09
Origineel geplaatst door vdx
Is ook geen aanval richting jullie hoor :-)
Ik vind het een goed antwoord richting de klant.

OK, ik probeer altijd objectief te blijven bij dit soort vragen. Je kunt ook je collega's af gaan kraken en dan dat ene klantje binnenslepen, maar dan heb ik liever een klantje minder.