PDA

Bekijk Volledige Versie : Het puntensysteem



Ahead-IT
14/06/03, 12:02
Blijkbaar als je 25 strafpuntjes hebt, word je van het forum gebanned.

Nu vraag ik me af of daar ooit wel punten afgaan? Anders lijkt me dat wat oneerlijk.

Zou het bv. niet eerlijker zijn dat er 5 strafpunten per maand afgaan?
Iemand die 5 strafpunten per maand verzameld is geen zwaar geval, maar misschien wel iemand die actief bezig is met het forum en maar af en toe eens een foutje post.

Met het huidige systeem ben je dus na een paar maand automatisch gebanned .... ??

Foute boel :s

clesoft
14/06/03, 12:20
Dat er regels moeten zijn begrijpen wij ook, maar waarschijnlijk zal het puntensysteem op de meesten weinig indruk maken. Stel dat alle leden massaal de regels aan hun laars lappen? Alle leden zouden dan gebanned zijn wat betekend dat dit forum "dood verklaard is". Zonder leden geen forum, dus ik zou me er maar niet druk over maken.

Grumpy
14/06/03, 13:29
Origineel geplaatst door polyp
Met het huidige systeem ben je dus na een paar maand automatisch gebanned .... ??

Foute boel :s
Nou nee, als jij je aan de regels houdt wordt je nooit gebanned.

Wezz6400
14/06/03, 14:04
Origineel geplaatst door clesoft
Dat er regels moeten zijn begrijpen wij ook, maar waarschijnlijk zal het puntensysteem op de meesten weinig indruk maken. Stel dat alle leden massaal de regels aan hun laars lappen? Alle leden zouden dan gebanned zijn wat betekend dat dit forum "dood verklaard is". Zonder leden geen forum, dus ik zou me er maar niet druk over maken.
Ik denk niet dat de beheerders dat erg zouden vinden, ik in elk geval niet als ik beheerder was. Liever een dood forum dan een forum wat een enorme puinzooi is en waar niemand wat aan heeft doordat niemand zich aan de regels houd. Maar ik denk eigenlijk dat dat nooit gebeurd. De meeste regels zijn namelijk erg nuttig IMO.

paas
14/06/03, 14:49
Ik zou het puntensysteem handhaven zoals het is.

Voor het idee van Polyp is wel wat te zeggen.
De slimmeriken gaan dan wel misschien 4 maal VET over de scheef, houden zich 4 maanden koest, totdat ze weer op nul staan. Vervolgens . . . . . . . .

Ahead-IT
14/06/03, 14:52
Origineel geplaatst door paas
Ik zou het puntensysteem handhaven zoals het is.

Voor het idee van Polyp is wel wat te zeggen.
De slimmeriken gaan dan wel misschien 4 maal VET over de scheef, houden zich 4 maanden koest, totdat ze weer op nul staan. Vervolgens . . . . . . . .

Dan laat je er per maand maar 2 punten afgaan ofzo, die 5 was geen voorbeeldje

Grumpy
14/06/03, 16:26
Origineel geplaatst door polyp

Dan laat je er per maand maar 2 punten afgaan ofzo, die 5 was geen voorbeeldje
Wat is het nut daarvan?
Om mensen die regels overtreden weer de kans geven om de regels te overtreden?

25 punten is erg veel. Mensen moeten gewoon de regels lezen en zich eraan houden. Ok, er zijn mensen die nieuw zijn en die de regels nog niet hebben gelezen, die maken wel een aantal fouten. Dan is het niet erg dat ze iets van 5 punten hebben gekregen voor hun fouten.
Het is de bedoeling dat men denkt "Hey ik heb waarschuwingspunten gekregen. Hoezo?"
Dan moet je de regels lezen en je eraan houden.

Het zijn helemaal geen strenge regels waardoor je op alles en nog wat moet letten. Gewoon een paar simpele regels om orde op het forum te houden. Regels zijn er niet om je er periodiek niet aan te houden.
Als je je niet aan de regels kan houden moet je maar wegblijven.

Mensen met meer dan 10 punten zijn naar mijn mening al flink fout bezig geweest :)

xs2
20/06/03, 02:14
Het probleem zit hem erin dat wij het niet bepalen maar de mods. En ik probeer nog uit te vinden waar die naar kijken. Tot zover snap ik het niet.

Ik zie bijv. mensen informatie vragen over software en die zetten dan een link erbij voor de detail info. Vervolgens wordt het geranked als spam of zo. Verkeerde categorie misschien of herhaaldelijk links posten.. geen idee.

Misschien een detail tabelletje met regels ?
max. links posted
max. brands posted
max. words posted
max. logins :P

Kom nu toch.. waar vindt ik trouwens mijn aantal waarschuwingspunten ?

®on
20/06/03, 03:51
Waarschuwings Level: 0
Net onder :
Rapporteer dit bericht aan een beheerder | IP: Opgeslagen

Regels:
http://www.webhostingtalk.nl/announcement.php?s=&forumid=29

X-Networks
27/06/03, 11:01
polyp ik ben het helemal met je eens, wat de rest zegt kan mn geen moer schelen :p

Maar kijk nouw naar mij, ik heb al 2 puntjes terwijl ik me altijd aan de regels probeer te houden, tjah, das dan ook lullig hé.

Dan bannen ze straks een erelid :D

Grumpy
27/06/03, 12:08
Mensen die steeds off-topic gaan met onzinnige posts kunnen we wel hard missen.

Ahead-IT
27/06/03, 14:09
Ik probeer heus niet mijn punten weg te spelen, want ik heb er nog geen :)

Gewoon het feit dat iedereen wel eens een foutje begaat, niet goed wakker is ofzo. En dat wordt dan direct bestraft.

Jimmy
22/08/03, 17:51
ik heb wel gezien dat de mods sommige discussies laten lopen zonder daarvoor punten uit te delen.

neem zo als voorbeeld alle discussies over Beyonder.

Ik vind persoonlijk dat de eerst message al gelijk behoorlijk aanvallend is maar er worden pas punten uitgedeelt als de discussie al bijna is afgelopen.

Het is mij ook opgevallen dat andere mensen bij 1 over treding gelijk punten krijgt..

Dit is geen aanval op de mods want wil geen straf punten maar ik merk wel dat er met 2 maten gemeten word.

superior-is
22/08/03, 18:14
Die thread over Coloheaven was geopend op verzoek van 'ons' (moderators). We wisten dat de gemoederen hoog kunnen oplopen bij die thread, vandaar dat we daar inderdaad een stuk soepeler hebben opgetreden.

Voor de rest hoop ik dat we streng doch rechtvaardig doen optreden.

Jimmy
22/08/03, 18:26
er zijn ook eerdere threads geweest over coloheaven elke week wel 2 nieuwe :)

en persoonlijk, maar dan echt persoonlijk (wil geen punten)
moet je alles gelijk houden en niet zeggen dit wel en dat niet

want dan krijg je toch users die zich achter gesteld voelen als ze eerlijk in vrijheid hun oprechte mening geven over iemand dat er dan gelijk punten worden uitgedeelt.

je kunt denk ik geen vershil maken...

de vraag is natuurlijk ook wat is een flame, heeft de mod een goede bui dan niks aan de hand is hij boos of kwaad dan heb je gelijk punten aan je broek.

Je hebt een wet die zegt dat je vrij bent in het hebben van je mening en je mag deze ook uiten. Ik vind (maar dan vind ik dat he..) dat dit hier ook moet gelden.

vrijheid blijheid maaar....(nu komt ie) gaat iemand schelden etc etc dan is het exit over. maar je mening uiten over iemand waarop je boos bent doordat hij iets heeft gedaan is heel normaal.


tjee wat een lang lul verhaal

dus korte versie

doe niet zo moelijk als iedereen zich netjes houd niet gaat schelden schoppen slaan ...zo wel oprotten

Jimmy
22/08/03, 18:29
btw : waarom is mainswitch (een vriend van mij) gebanned??

omdat hij een reactie van Gethosted deed posten dus niet eens zijn eigen woorden????

dat wilde ik even kwijt

RobbertC
22/08/03, 18:50
Soms wordt een kleine 'overtreding' niet bestraft met punten, omdat die user zinvol en goed bijdraagt aan het forum. Iemand die 250 goede posts heeft gemaakt en dan een klein foutje maakt, kan op meer krediet rekenen dan iemand die 10 posts heeft waarvan 9 advertenties of niet zinnig.

Daarnaast zijn wij ook maar mensen, en soms glipt er iets tussendoor, of soms wordt iets een beetje verkeerd ingeschat.

Ahead-IT
22/08/03, 18:59
Dus binnen 10 jaar sta ik nog steeds met 11 strafpunten, gewoonweg een belachelijke redenering en manier van punten geven.

eXite
22/08/03, 19:20
Ik ben het helemaal eens met de topicstarter. Ik heb ooit voor zogenaamd "flamen" ineens 6 punten gekregen. Toen ik vroeg waarom heeft niemand van het moderator/admin team me daar een antwoord op gegeven. Maar ondertussen zit het bedrijf FutureFlex wel met 6 strafpunten. Lekkere indruk maak je dan.

RobbertC
22/08/03, 19:27
eXite, de 6 strafpunten komen door deze post: "http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=66488#post66488".

Overigens heb ik nooit gezegd dat de punten voor eeuwig blijven staan, dus je bent iets te snel met je conclusie PCDOC. Ik ben voorstander van een systeem waarbij gebruikers na een aantal maanden (3 bijvoorbeeld) kunnen vragen of de punten er vanaf mogen, waarna een moderator de post history bekijkt van de gebruiker en aan de hand daarvan de punten eraf haalt of niet.

De periode waarna men dit kan vragen moet zeker niet te kort zijn, omdat de strafpunten dan geen enkele afschrikwekkende waarde hebben (voor zover ze dat nu al hebben).

Grumpy
22/08/03, 19:39
Mainswitch heeft heel wat zitten flamen en spammen.

Grumpy
22/08/03, 19:57
Origineel geplaatst door RobbertC
Soms wordt een kleine 'overtreding' niet bestraft met punten, omdat die user zinvol en goed bijdraagt aan het forum. Iemand die 250 goede posts heeft gemaakt en dan een klein foutje maakt, kan op meer krediet rekenen dan iemand die 10 posts heeft waarvan 9 advertenties of niet zinnig.

Daarnaast zijn wij ook maar mensen, en soms glipt er iets tussendoor, of soms wordt iets een beetje verkeerd ingeschat.
Zo beoordeel ik de posts niet.

Ik deel punten niet uit naar het aantal posts wat iemand heeft
In geval van "overtreding", beoordeel ik de overtreding..
Ik kijk dan wel eerst of die persoon nieuw is (of met weinig posts), dan kijk ik of die persoon al strafpunten heeft, zoja, kijk ik waarom hij die punten heeft gekregen. Dan beslis ik of ik punten geef en hoeveel.
De regels op dit moment zijn naar mijn mening onduidelijk, in sommige gevallen is het dan overdreven om punten uit te delen terwijl in andere gevallen ik juist weer niet genoeg punten kan geven :).
Bovendien kan ik niet alle posts lezen/beoordelen.

Je moet niet vergeten dat het waarschuwingspunten zijn, niet strafpunten. Je wordt je aan de regels herinnerd.

Die topic over Coloheaven was er omdat wij ziek werden van al die off-topic posts over Coloheaven in andere threads. Ondertussen wilden jullie wel duidelijkheid, daarom mocht er een thread komen over Coloheaven.

Het is niet te bedoeling dat iedereen elkaar hier afzeikt. Dus "doe niet zo moelijk als iedereen zich netjes houd niet gaat schelden schoppen slaan ...zo wel oprotten" is niet genoeg.

Ik ben overigens tegen het weghalen van punten.
Ook heb ik graag dat topics niet verwijderd worden (mijn bijvoorbeeld verplaatst naar een forum waar alleen mods access hebben).
Soms zie ik namelijk een waarschuwing, klik ik erop om die post te bekijken, blijkt dat die thead al verwijderd is. :O

Ahead-IT
22/08/03, 20:06
Origineel geplaatst door RobbertC
Ik ben voorstander van een systeem waarbij gebruikers na een aantal maanden (3 bijvoorbeeld) kunnen vragen of de punten er vanaf mogen

hum? Met dit voorstel heb ik deze tread gestart. Het enige wat ik te horen kreeg was dat het niet mogelijk was/is.

En diegene waartegen "geflamed" of de persoon waar een overtreding is tegen begaan zal zeer zelden toestemmen met het verdwijnen van de punten.

Hoe meer users hier gebanned worden hoe minder concurrentie ... zelfstandigen zijn geen dommerikken !

WebBizz
22/08/03, 20:21
Dan bannen stelt ook niks voor, aanmelden onder een andere naam en voila. Neem bijvoorbeeld die lui van Colinks als voorbeeld...

eXite
22/08/03, 20:26
Ik zit hier sinds Maart en heb 625 posts. Ik heb nooit strafpunten gehad en toen ineens vanwege het verbeteren van andermans Nederlands met een grapje erbij ZES PUNTEN ??!

Sorry hoor, maar dat vind ik een tikje overdreven. Ik zou deze puntjes dan ook graag verwijderd zien worden.

Ahead-IT
22/08/03, 20:31
Ik keur de beoordeling van de moderaters niet af, maar de manier van het puntensysteem.

Als je kritiek hebt op moderaters start dan een andere topic op, die zal wel succesvol zijn :)

Ik heb twee maal strafpunten ontvangen ( 1*5, 1*6 ), volgens mij twee maal onterecht of te streng beoordeeld. Dat heb ik dan via PM afgehandeld ... echter geen resultaat zoals je ziet ;)

RobbertC
22/08/03, 20:40
Origineel geplaatst door PCDOC


hum? Met dit voorstel heb ik deze tread gestart. Het enige wat ik te horen kreeg was dat het niet mogelijk was/is.

En diegene waartegen "geflamed" of de persoon waar een overtreding is tegen begaan zal zeer zelden toestemmen met het verdwijnen van de punten.

Hoe meer users hier gebanned worden hoe minder concurrentie ... zelfstandigen zijn geen dommerikken ! Dit is mijn persoonlijke mening, niet de mening van de andere moderators. Het lijkt me logisch dat wij onderling ook niet precies hetzelfde denken, want nogmaals, wij zijn ook maar mensen.

Verder zei ik ook niet dat de andere gebruikers er mee eens moesten zijn dat de punten verdwijnen, maar een moderator die dat prima zelf kan beslissen.


Origineel geplaatst door eXite
Ik zit hier sinds Maart en heb 625 posts. Ik heb nooit strafpunten gehad en toen ineens vanwege het verbeteren van andermans Nederlands met een grapje erbij ZES PUNTEN ??!

Sorry hoor, maar dat vind ik een tikje overdreven. Ik zou deze puntjes dan ook graag verwijderd zien worden. De punten zijn gegeven door Superior, dus daar doe ik verder geen uitspraken over. Ik denk echter dat het komt doordat het net in de periode was waarin we allemaal moe werden van de sfeer op het forum, en dat er daarom zo streng is opgetreden.

Als laatste wil ik nog opmerken dat klachten over waarschuwingspunten beter afgehandeld kunnen worden via PM of e-mail. Als punten echt onterecht zijn uitgedeeld, dan zijn wij zeker niet te beroerd om onze fout toe te geven en de punten te verwijderen.

RobbertC
22/08/03, 20:44
Origineel geplaatst door WebBizz
Dan bannen stelt ook niks voor, aanmelden onder een andere naam en voila. Neem bijvoorbeeld die lui van Colinks als voorbeeld... We hebben inderdaad al meerdere malen meegemaakt dat users zich gewoon nog een keer registeren. Deze personen krijgen dan een IP-ban.

Echter, omdat dit wel een heel drastische maatregel is, en wel goedwillende er last van kunnen hebben (dynamisch ip, proxy) gebeurd dit niet meteen bij de eerste ban.

Grumpy
23/08/03, 01:20
Origineel geplaatst door PCDOC

Ik heb twee maal strafpunten ontvangen ( 1*5, 1*6 ), volgens mij twee maal onterecht of te streng beoordeeld. Dat heb ik dan via PM afgehandeld ... echter geen resultaat zoals je ziet ;)

Eerste was van mij... was ongeoorloofd adverteren .. gezien het niet in een advertentieforum was... dat is standaard 5 punten(Kan ik niet veranderen).

En die 5 punten zijn terecht... je was bovendien al 3 maanden lid van het forum, dus je gaat me niet wijsmaken dat je de regels niet wist.

Ahead-IT
23/08/03, 01:25
Als de TS om een aanbieding vraagt, dan mag ik die toch posten? De TS moet zijn tread dan maar starten in het juiste forum...

Pantsy
23/08/03, 01:36
Lees anders eens de regels door PCDOC :)

superior-is
23/08/03, 16:51
[over de 6 flaming punten van Exite]


Origineel geplaatst door RobbertC

De punten zijn gegeven door Superior, dus daar doe ik verder geen uitspraken over. Ik denk echter dat het komt doordat het net in de periode was waarin we allemaal moe werden van de sfeer op het forum, en dat er daarom zo streng is opgetreden.

Het komt precies daardoor en helaas is flaming 6 punten (komt niet in andere varianten), dus dan tikt het snel aan. Verder leek het een beetje op de sfeer van nl.internet.providers waar het onderwerp na 1 á 2 posts wordt gedegradeerd over spelling en netiquette. Niet dat daar iets mis mee is, maar het moet wel leuk blijven. Daarbij is een typ of spelfout snel gemaakt.

eXite
23/08/03, 17:18
Ahja, dus die punten worden niet weggehaald?

Wezz6400
23/08/03, 22:35
Ik vind dit een beetje onzin allemaal eerlijk gezegd. Als je je gewoon aan de regels houd krijg je ook geen punten, hoef je ze ook niet kwijt te raken. Simpel. Ik heb ook geen punten, en velen met mij.

eXite
23/08/03, 23:21
Ja je hebt ook 149 posts. Ik heb er welgeteld 4,19463087 maal meer, daarmee wordt de kans op puntjes dus ook groter. Als ik het goed begrijp moet ik maar gewoon stoppen met posten, dan heb ik ook geen kans meer op punten.

Ja logische beredenering.

Grumpy
23/08/03, 23:39
Origineel geplaatst door eXite
Ja je hebt ook 149 posts. Ik heb er welgeteld 4,19463087 maal meer, daarmee wordt de kans op puntjes dus ook groter. Als ik het goed begrijp moet ik maar gewoon stoppen met posten, dan heb ik ook geen kans meer op punten.

Ja logische beredenering.
Ik vind het wel netjes dat je met ruim 600 posts slechts 1 keer een waarschuwing kreeg.

Deimos
23/08/03, 23:56
Origineel geplaatst door eXite
Als ik het goed begrijp moet ik maar gewoon stoppen met posten, dan heb ik ook geen kans meer op punten.
Wanneer men zich gewoon aan de regels houdt op het forum zal je geen waarschuwingspunten krijgen. Wanneer je je wel aan het regelement hebt gehouden en toch enkele punten hebt toebedeeld gekregen, dan zijn de mods niet te beroerd om hun "fout" toe te geven.

Vind dit verder een beetje nutteloze discussie. Zelf vind ik het nog netjes dat er waarschuwingen zijn, ben zelf veel meer voorstander van een lik op stuk beleid waarbij elke schending van het regelement wordt bestraft met een ban voor zeg een week.

Maar ach dat ben ik ;)

Savvas
24/08/03, 00:52
Origineel geplaatst door Deimos

Wanneer men zich gewoon aan de regels houdt op het forum zal je geen waarschuwingspunten krijgen. Wanneer je je wel aan het regelement hebt gehouden en toch enkele punten hebt toebedeeld gekregen, dan zijn de mods niet te beroerd om hun "fout" toe te geven.

Vind dit verder een beetje nutteloze discussie. Zelf vind ik het nog netjes dat er waarschuwingen zijn, ben zelf veel meer voorstander van een lik op stuk beleid waarbij elke schending van het regelement wordt bestraft met een ban voor zeg een week.

Maar ach dat ben ik ;)

diep in zijn hart is die nog een moderator he ;):p

Deimos
24/08/03, 00:59
Tja dat blijf ik voorlopig denk ik nog wel houden. Heb immers gestreefd naar een ideaale mix hier op het forum echter is mij dit niet gelukt en heb ik daarom mijn taak neergelegd.

Maar zou wat zijn als ik het beleid dat ik in het verleden zelf samen met de andere Mods heb opgezet nu onderuit zou halen ;)

rootservices
01/09/03, 04:35
Origineel geplaatst door Deimos

ben zelf veel meer voorstander van een lik op stuk beleid waarbij elke schending van het regelement wordt bestraft met een ban voor zeg een week.


Dat vind ik geen slecht idee.

Zo leren ze het wel.

HBCS
01/09/03, 10:34
het is mij ook een keer overkomen dat ik in het verkeerde
forum zat

maar ik vindt nog steeds dat ze te soepel zijn
en ik vindt ook dat ze het punten systeem moeten handhaven

Ahead-IT
01/09/03, 17:52
Het feit dat ik binnen 20 jaar nog met 11 strafpunten zit stoort mij, zelfs al heb ik dan al 100000 posts...