PDA

Bekijk Volledige Versie : PKeuter.com



PKeuter
13/06/03, 14:51
Tsja, zeg het maar ;)
Ik krijg morgen mijn Helpdesk systeem van Kayako...
Dan weet je het vast, dus de Support page zal iets anders worden...

Graag je mening :)

Gorg
14/06/03, 01:46
De site is ok. Maar de naam........ "pkeuter" .......... ik vind t echt nix....... sorry........ iet's tussen peuter, kleuter en kneuter in.

We Develop
14/06/03, 12:56
Klink inderdaad een beetje vreemd, maargoed dat was niet "the case"
Moeten we het op een bepaalde manier uitspreken misschien?

Grumpy
14/06/03, 15:18
Voor het gemak denk ik bij mezelf aan kleuter. Dat is makkelijker uit te spreken.

No offense intended, maar het is gewoon kl*te om het uit te spreken. :)

We Develop
14/06/03, 15:38
Ik zou het ook uitspreken als bij "kleuter" hoor, maar wie weet heeft hij een andere manier.

PKeuter
14/06/03, 21:07
Je moet niet zeggen pkeuter
Je moet zeggen p-keuter

:)

Maar nu graag on-topic als het ff kan...

Booster
15/06/03, 14:39
Normaal gesproken zijn de websites hier gewoon te slecht voor woorden, maar in dit geval lijkt het er nog wel op dat er moeite in gestoken is, dus dan wil ik er ook nog wel wat kleine moeite in steken.
(als ex-sitechecks.nl mod kan ik het toch niet laten eh?)

Ik houd het kort though;
- Te grote header, waardoor er weinig plek voor content overblijft op 800x600.
- Beetje vreemd taalgehussel. Home / About / Producten. Maak alles nederlands of alles engels zou ik zeggen. Live support weer in het engels? odd.
- Probeer eens text-align: justify; in die nieuwskolom, zo staan er teveel kort afgebroken regels en dat leest irritant.
- Oranje linkjes vaak lastig/vervelend om te lezen tegen grijze achtergrond.
- "JavaScript ColdFusion"; komma vergeten gok ik.
- Geen HTML doctype.
- Imho te weinig goed gebruik van CSS.
- HTML gebruik kan denk ik ook korter en effectiever
- Zowel horizontale als vertikale scrollbalken in Mozilla 1.3.1 Gecko/20030425 (en waarschijnlijk dus ook in NS6-7/Opera/Safari)

Veel succes.

MrGlass
16/06/03, 09:03
Als je je site gaat aanpassen voor
Mozilla 1.3.1 Gecko/20030425 (en waarschijnlijk dus ook in NS6-7/Opera/Safari)... Dan wens ik je succes...

Ik denk ook maar dat 1 -3 % van de internetters zo'n browser gebruiken...

superior-is
16/06/03, 10:27
*steekt hand op*

Dat aandeel staat afaik een stuk hoger en zal nog wat groter worden. Microsoft heeft namelijk besloten om geen IE meer te ontwikkelen voor Apple computers, dus deze zullen massaal overgaan naar gecko of safari. Ontwikkeling IE voor Solaris staat al helemaal stil en de meeste *nix machines draaien ook gecko c.q. khtml achtige browser engine.

Daarbij is gecko de enige engine die fatsoenlijk met xhtml en css2 om kan gaan.

bisk
16/06/03, 10:30
Origineel geplaatst door MrGlass
Als je je site gaat aanpassen voor
Mozilla 1.3.1 Gecko/20030425 (en waarschijnlijk dus ook in NS6-7/Opera/Safari)... Dan wens ik je succes...

Ik denk ook maar dat 1 -3 % van de internetters zo'n browser gebruiken...

lol en jij bent web-developer en designer?

ff on-topic. Ben het eens met Booster. Je code ff valideren kan ook geen kwaad.

1. geen doctype (zoals Booster al opmerkte).
2. </framset>
3. En een beetje veel keywords (understatement) wat tegenwoordig niet echt nut meer heeft
4. Geen <meta name="description" content="vul maar in"> wat belangrijk is voor zoekmachines.

Je framesets moet je zelf maar ff doorspitten ;)

Verder kan je nog hover states toevoegen voor je buttons.

Als je ook design aan gaat bieden zou ik toch wat meer aan css en je code gaan werken.

Verder ziet het er ok uit. Nice work :)

Sjoerd
16/06/03, 13:50
Ik zou echt twijvelen met zo'n naam voor een bedrijf :S

PKeuter
16/06/03, 22:18
Onsforum, nogmaals gaat het over het design, niet over de naam...

Verder,
Allemaal bedankt voor de nuttige tips, ik ga er zeker naar kijken... :)

Booster
17/06/03, 18:10
Origineel geplaatst door MrGlass
Als je je site gaat aanpassen voor
Mozilla 1.3.1 Gecko/20030425 (en waarschijnlijk dus ook in NS6-7/Opera/Safari)... Dan wens ik je succes...
Persoonlijk denk ik dat je hiermee de ontwikkeling van goede initiatieven tegenhoud. Een browser als Mozilla verdient het om ondersteund te worden, ook al kost dat wat extra moeite. (vaak niet eens zoveel)


Ik denk ook maar dat 1 -3 % van de internetters zo'n browser gebruiken...
Van het totaal aantal internetters: wellicht wel, gezien over het jaar 2002.
Echter, ik verwacht dat een gedeelte van de doelgroep van menig hoster toch meer de persoon is met meer dan gemiddelde computerkennis, en hier zal het percentage 'vreemde' browsers een stuk hoger liggen.

Laten we ook niet vergeten dat Opera browsers zich nog wel eens willen identificeren als IE, wat een slecht beeld van de statistieken geeft.

Anyhow, we praten dus over potentiele klanten die de website niet eens fatsoenlijk kunnen bekijken. Zeer slechte zaak.

Daarnaast zal -zoals gezegt- het aantal vreemde browsers niet omlaag gaan maar blijven stijgen bij de huidige ontwikkelingen.

Overigens laten statistieken van onze website over de laatste maand zien dat er zo'n 15% Mozilla langskomt, en 6% Opera.