PDA

Bekijk Volledige Versie : wht / superior-is @ DNS Belgium meeting



tom
12/06/03, 18:40
Vandaag naar de dns meeting geweest & in het boekje en powerpoint presentatie stond het plaatje in bijlage.

ze hebben het wel niet als webhostingtalk vernoemd maar als "This was found on a dutch board" :)

het ging over het feit dat dns be bekend staat om hun registratiesysteem en de goede reacties daarop

eXite
12/06/03, 18:58
Vet :D Tja, en terecht, het systeem is gewoon érg goed.

Deimos
12/06/03, 20:17
Is die powerpoint presentatie toevallig ergens online te bezichtigen of zit dat er niet in?

superior-is
12/06/03, 20:20
Haha, dat wist ik niet! Wat leuk zeg en het is nog gemeend ook. :)

tom
12/06/03, 20:33
helaas niet :(

ik kan wel het blad doorfaxen als je wilt :)

zal eens kijken of ik het morgen kan inscannen

Deimos
12/06/03, 20:45
Als je wilt mag je het faxen,fax nr is te vinden op de site. Maar wellicht is even inscannen wat makkelijker als je tijd hebt. Gok namelijk dat er meerdere personen zijn die wel geinteresseerd zijn.

WebBizz
12/06/03, 20:50
Is de wens van Superior-IS toch uitgekomen met EURid :)

tom
12/06/03, 21:02
ja, zit er dik in.
maar de eisen gaan zeer hoog zijn als dns be de touwtjes in handen krijgt.

_minstens_ 500domeinen registreren per jaar
een prepayment van 10.000 euro
en de stukprijs per domein ligt op 10€
het staat niet 100% vast maar het is een richtlijn

[Elwin]
12/06/03, 21:27
Origineel geplaatst door tom
ja, zit er dik in.
maar de eisen gaan zeer hoog zijn als dns be de touwtjes in handen krijgt.

_minstens_ 500domeinen registreren per jaar
een prepayment van 10.000 euro
en de stukprijs per domein ligt op 10€
het staat niet 100% vast maar het is een richtlijn

Het nadeel van een prepayment van 10.000 euro is dat voor heel veel bedrijven en ik denk zon 90% een deelnemer schap niet uit kan. Hierdoor hebben de bedrijven die het wel kunnen betalen een grotere markt aandeel.

Het voordeel is dat de bedrijven die wel deelnemer zijn een grote kwaliteit moeten leveren.

Ik ben benieuwd :)

WebBizz
12/06/03, 22:21
Hoe kom je aan die gegevens? Van een pre-payment ben ik op de hoogte en die 10 euro staat ook vast, maar waar haal je de rest vandaan?

Tomsworld
12/06/03, 22:23
Origineel geplaatst door WebBizz
Hoe kom je aan die gegevens? Van een pre-payment ben ik op de hoogte en die 10 euro staat ook vast, maar waar haal je de rest vandaan?

Gokje verteld op het dns-be symposium.



DNS-kantoren donderdag gesloten 10/06/2003


Op donderdag 12 juni a.s. organiseren wij ons jaarlijkse symposium voor de DNS-agenten in Brussel.
Die dag zullen de kantoren in Leuven gesloten zijn.
Wij danken u voor uw begrip.

http://www.dns.be/nl/index.shtml

tom
13/06/03, 10:29
klopt, is verteld op de dns meeting
maar het staat nog niet 100% vast

10k euro is hoog, maar er gaan het veel niet willen of kunnen betalen zodat de markt niet meteen verpest word ;)

tom
13/06/03, 12:05
Kreeg net deze vraag via PM, dus ik zal ff hier het antwoord het posten.

De award voor beste agent(meeste domeinen) in 2002 is naar 2-Consult gegaan(Hostbasket/Dedigate/level3 Belgie)

De award voor sterkste nieuwkomer/groeier in 2002 is Computools.
Wellicht bekend voor veel van jullie ;)

Dit zijn de awards van 2002, die van 2003 worden pas in 2004 uitgereikt.

Leuke nieuwtjes;
* Er komt een sub-agent system binnenkort.
* Ze gaan IDN domeinnamen invoeren.
* De zonefiles gaan 4x per dag herladen, 6u 12u 18u 23u

Deimos
13/06/03, 12:43
Wat moet ik verstaan onder een sub-agent system? Reseller accounts?

Grumpy
13/06/03, 13:01
Origineel geplaatst door [Elwin]

Het nadeel van een prepayment van 10.000 euro is dat voor heel veel bedrijven en ik denk zon 90% een deelnemer schap niet uit kan. Hierdoor hebben de bedrijven die het wel kunnen betalen een grotere markt aandeel.

Het voordeel is dat de bedrijven die wel deelnemer zijn een grote kwaliteit moeten leveren.

Bovendien komen die kleinere bedrijven niet aan 500 domeinen per jaar.

tom
13/06/03, 13:03
Origineel geplaatst door Deimos
Wat moet ik verstaan onder een sub-agent system? Reseller accounts?

Klopt.

tom
13/06/03, 13:07
Origineel geplaatst door Grumpy

Bovendien komen die kleinere bedrijven niet aan 500 domeinen per jaar.

Dan raad ik je aan je bussines-plan te herzien :p
Het is makkelijk haalbaar, wij hebben onze .be quota op één maand bereikt.


_maar_ dit staat nog niet 100% vast
Het kan zakken, of slechter zelfs nog stijgen.

mijn baas ziet er ook wel tegenop om 10k te investeren, maar we gaan deze week peilen bij onze klanten.
als ik 50% interesse heb van onze klanten, zijn die 500 dan makkelijk haalbaar voor ons, maar je mag niet vergeten dat je 10.000€ erin hebt gepompt en die moet je er ook uit halen.

tom
18/06/03, 18:56
nog geen tijd gezien om het te scannen :(

maar dns be heeft vandaag de presentatie online gezet.

WebBizz
18/06/03, 19:27
Kun je de presentatie of de link daarnaar hier even plaatsen?

We Develop
18/06/03, 19:34
http://www.registry.be/auth/News/seminar2003/presentations/Introduction/intro_files/frame.htm

Je moet wel inloggen...

tom
18/06/03, 20:22
ja, enkel voor dns agenten....

zal eens kijken of ik het kan downloaden :)

tom
18/06/03, 20:27
helaas niet te downloaden, zijn allemaal aparte paginas...

We Develop
18/06/03, 20:42
Misschien even alles opslaan en op je eigen servertje gooien :)?

Grumpy
19/06/03, 00:31
Moeten ze er niet bij zetten van erm.. "dit komt van webhostingtalk.nl" :P

wimg
21/06/03, 19:49
Origineel geplaatst door tom
[Leuke nieuwtjes;
* Er komt een sub-agent system binnenkort.
[/B]

Dat staat nog absoluut niet vast, aangezien er ook veel protest tegen is van agenten die tijd en geld hebben geïnvesteerd om zelf zo'n systeem te ontwikkelen. Tevens zal het enkel leiden tot meer klachten, omdat subagenten vaak niet voldoende technische kennis bezitten.

tom
21/06/03, 20:44
als het aan mij ligt, mag het er aankomen.

en dat het een mogelijk verlies voor jouw "subsysteem" kan zijn, dat moet je er dan maar bij pakken...

en zoveel registreer je nu ook weer niet ;)

wimg
22/06/03, 12:16
Hangt er van af wat je 'veel' noemt eh... we staan meestal net niet in de maandelijkse top 10.

Hoedanook, heb je al eens nagedacht over de problemen die een dergelijk systeem met zich meebrengt ?

- Wie is er verantwoordelijk voor het gedrag van de subagent ? De agent ? Of moet de subagent zelf een contract ondertekenen met DNS Belgium, aangezien hij gebruik maakt van de faciliteiten van DNS Belgium ?
- Moet de subagent de Code of Conduct ondertekenen ? Wat als hij deze overtreedt ? Tegen wie wordt er klacht ingediend ? Agent of subagent ?
- Wie moet er het saldo bijhouden ? DNS Belgium zeker ? Gaan zij dat nog willen, na hun ervaringen met ingewikkelde quota's ? Subagent-saldo's zijn nog een stuk ingewikkelder, zeker als je extra diensten erin verwerkt.
- Wat doe je met subagenten die onvoldoende technische kennis hebben om hun klanten te bedienen ? Gewoon cancellen ? Kan dat contractueel ?
- Krijgen de klanten van subagenten toegang tot jullie controlepaneel ? Zoja, ziet dat er hetzelfde uit als dat van jullie of heeft elke subagent een eigen URL ? En kan die de layout bepalen ? Indien niet, gaat de klant van de subagent snel een transfer doen naar jullie hoofdaccount... zal goedkoper en rechtstreekser zijn.

Ik vraag me tevens af waarom DNS Belgium dit systeem zou moeten voorzien. Een eenvoudig subagent-systeem ontwikkelen, bovenop een bestaand DNS Belgium account, kost je hoogstens 2 dagen... kwestie van aan elke domeinnaam een subagent-id mee te geven en hen een klein controlepaneel te geven.
Indien je als agent daar niet toe in staat bent, kan je beter niet beginnen knoeien met subagent-toestanden, want die subagenten hebben regelmatig nieuwe vragen en wensen, waar je dan ook niet aan kan voldoen.

Just my 2 cents...