PDA

Bekijk Volledige Versie : reselling in nederland



skoop
14/11/02, 22:05
in het buitenland, vooral in amerika, is dit enorm groot... hoe komt het dat het hier in nederland dan zo klein is?

op dit moment heb ik een reseller account bij een engelse host (met servers in amerika) ... uiteindelijk wil ik echter toch gebruik maken van een server in nederland. maar zo makkelijk als je in engeland en amerika een reseller account kan kopen, hier in nederland ben ik tot nu toe alleen nog maar tegengekomen dat resellers een kvk inschrijving nodig hebben.

is in nederland reselling wettelijk geregeld ofzo?

paas
14/11/02, 22:44
Wettelijk gezien weet ik daar niets van. Als dat echter het probleem is schrijf je je toch gewoon in bij de KvK. Kost iets van 50 Euro per jaar.

skoop
14/11/02, 22:49
ja, maar op dit moment is het allemaal nog niet serieus genoeg. op dit moment lever ik alleen hosting aan vrienden en kennissen die iets nodig hebben, dus is het me de moeite en het geld niet waard om een administratie bij te houden en geld uit te geven aan inschrijving.

mocht het uitlopen op iets serieuzers, dan doe ik dit uiteraard wel :)

WebBizz
14/11/02, 22:58
Het is wettelijk niet verplicht om bij bijvoorbeeld de KvK ingeschreven te staan om reseller te worden. Ik denk dat bedrijven graag een KvK uittreksel van de reseller willen hebben om zo te weten met wie ze zaken doen. Op zich is zo'n uittreksel natuurlijk nergens voor nodig; zonder uittreksel kun je immers ook een dienst aan iemand leveren/resellen. Maar ik geef je inderdaad gelijk: in NL zijn er vrij weinig providers die echte reseller pakketten aanbieden.

paas
14/11/02, 23:20
Anders neem je toch een reselleraccount via iemand anders die wel ingeschreven staat.

WebBizz
14/11/02, 23:56
Dan wordt het wel heel omslachtig: provider levert aan kvkreseller, die levert door aan nietkvkreseller en die levert aan de klant... die van deze constructie niet echt beter wordt lijkt me.

skoop
15/11/02, 00:24
nee, dat lijkt me ook geen goed idee :)

JKW
19/11/02, 12:04
Skoop,

Ik kan je misschien wel wat bieden neem anders even via mail contact met me op ik heb als particulier een Dedicated server bij een provider in NL en daar bied ik ook reseller accounts op aan.

GreetZ,

JKW
jarno_klw@hotmail.com

skoop
19/11/02, 20:05
JKW: dank voor het aanbod. het was in eerste instantie meer een vraag om informatie dan een vraag om aanbiedingen, maar ik zal het onthouden. op dit moment zit ik goed bij mijn huidige host, maar in de toekomst (volgend jaar ofzo) wil ik misschien (ook) in nederland ruimte hebben om te resellen :)

almar
30/11/02, 13:20
Ter informatie. Als je resellers hebt als webhoster en het zijn particulieren, dan kun je achterstallige betalingen veel eenvoudiger vorderen dan bij b2b. Wellicht is het in dat opzicht verstandiger om toch maar een kvk-tje te doen op het moment dat je serieus gaat resellen.

RobbertC
30/11/02, 13:36
JKW: Gelieve dit soort aanbiedingen niet te plaatsen op dit forum.

skoop
01/12/02, 15:49
dank voor de tip almar

edit: almas ... die ken ik niet, almar wel :D de s en de r zitten niet eens in de buurt van elkaar op het toetsenbord!