PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe is je BizName ontstaan?



Arjanvt
11/06/03, 03:16
Een leuke vraag die je niet moet missen! ;)

Hoe ben je precies op de naam van je bedrijf gekomen? en vindt je het nog steeds een leuke naam of ben je het soms al zat?

Vertel eens...

salunet
11/06/03, 13:35
SaLu NET

De eerste 2 letters van mijn voor en achternaam.

Sa -->> Sander
Lu -->> Lubberts

NET heb ik gebruikt omdat het met internet te maken heeft en in salu internet niet echt mooi vond klinken.

Web123.nl
11/06/03, 14:54
Wij hadden een perfecte domeinnaam geregistreerd... na een jaar hebben wij ons bedrijf ook deze naam gegeven.

cridea
11/06/03, 17:33
Tja hoe kom je op BlueYellow...

Ooit besloot ik alvast de naam te verzinnen voor als ik ooit een eigen tent zou runnen. Ik besloot ook dat het bedrijf zowel particulieren als bedrijven moest gaan bedienen. Dat wilde ik terug laten komen in de slogan, die werd ... for business, ... for you.

Op de puntjes verscheen Blue en Yellow, en het werd BlueYellow

Achteraf vind ik de slogan nogal vaag, maar zolang ik niks beters heb, laat ik het maar even zo...

Shr3d
11/06/03, 17:59
Niet echt een bizz naam...maar wij kwamen op onze naam dmv een engels woordenboek.

Paar keer opengeslagen en we kwamen op "to imagine", daarna kwamen we op e-magine, toen i-magine, daar emagination en uiteindelijk i-magination.nl

Daarachter hebben we we de gedachte: "ik verbeeld"
Onze slogan btw is wel toepasselijk: "We Create Your Imagination" :)

Pantsy
11/06/03, 18:03
Ik weet niet waarom ik deze bedrijfsnaam heb, tis wel het eerste domein naampie die ik had geregged.

eXite
11/06/03, 21:14
Och, begin een beetje cliché te lullen over de toekomst en flexibiliteit en dan weet je het wel ;)

PlugInInfo
11/06/03, 22:22
De naam van mijn website ontstond al snel toen ik nagedacht had over het doel van de website. Het heeft dus te maken met de content en het advies dat de site geeft: Host Wise; Host Verstandig.

Logisch lijkt me... :D

almar
11/06/03, 22:54
De naam van een routine in ons TO-BE CMS.

Vraag me niet waar Koekjes.Net destijds vandaan kwam.

eXite
11/06/03, 22:57
Lol, ik geloof dat ik daar een paar jaar geleden een gastenboek had :D Is dat van jou?

vdx
11/06/03, 23:28
PlugInInfo: in hoeverre ben je verbonden met WebBizz?

WebBizz
12/06/03, 12:15
Niet, wij sponsoren de volledige hosting + domeinen en krijgen daar wat advertentiemogelijkheden voor terug. Verder qua content en dergelijke is HostWise een zelfstandige website waar wij niets mee te maken hebben cq geen invloed op hebben.

Overigens is de nieuwe URL van die site www.hostwise.nl, ik zie dat PlugInInfo dat in z'n profiel nog niet heeft aangepast.

vdx
12/06/03, 12:32
WebBizz: thanks :) ... bedoelde er niks mee hoor, gewoon interesse.

PlugInInfo
12/06/03, 20:14
Origineel geplaatst door WebBizz
Niet, wij sponsoren de volledige hosting + domeinen en krijgen daar wat advertentiemogelijkheden voor terug. Verder qua content en dergelijke is HostWise een zelfstandige website waar wij niets mee te maken hebben cq geen invloed op hebben.

Overigens is de nieuwe URL van die site www.hostwise.nl, ik zie dat PlugInInfo dat in z'n profiel nog niet heeft aangepast.

Inderdaad, Webbizz zorgt voor de hosting en hier krijgt hij een aantal advertenties voor terug. Over de content ben ik gelukkig eigen baas.

(overigens is de site nog niet af, maar dat zagen jullie vast ook wel)

maartenba
13/06/03, 11:25
Squirrel - Ik vraag me nog steeds af hoe we daar zijn opgekomen...
De naam bestond al voor het bedrijf er was, en denk dat die er is gekomen door in de staart van een eekhoorn de letter "S" te zien, zo wat aan een logo beginnen werken, en sindsdien werken we onder die naam...

Leandros
13/06/03, 12:01
Leandros - Is mijn 2e naam :D en het valt lekker op

xs2
01/07/03, 23:19
ID&A = ID & Associates.. vanwege de vele tech. partners.

ID = Increased Development .. omdat wij voortbouwen op (de juiste :) technologie.

NLISP
01/07/03, 23:21
NL ISP -> quite simple right ?

RobbertC
02/07/03, 12:27
Origineel geplaatst door xs2
ID&A = ID & Associates.. vanwege de vele tech. partners.

ID = Increased Development .. omdat wij voortbouwen op (de juiste :) technologie. Ik lees in eerste instantie telkens ID&T.. ;)

Pantsy
02/07/03, 14:37
Origineel geplaatst door RobbertC
Ik lees in eerste instantie telkens ID&T.. ;)

ik ook lol!

superior-is
02/07/03, 15:57
Waar het hart van vol is. ;)