PDA

Bekijk Volledige Versie : Het begint vervelend te worden...



eXite
10/06/03, 11:53
... al die mensen die in posts van andere webhosters gaan lopen flamen. Ik heb bijvoorbeeld van Timmie niets anders dan negatief commentaar gelezen, maar hij is zeker niet de enige. Mensen die andermans aanbiedingen gaan afkraken, en waar dat kan ook even hun eigen aanbiedingen erbij zetten etc. etc.

Kortom: de lol gaat er een beetje af zo, er zijn wat (vertegenwoordigers van) webhosters hierzo, die flink roet in het eten gooien.

Ben ik de enige die er zo tegenover staat, of zijn er meer die hetzelfde idee hebben?

host3000
10/06/03, 12:01
Mee eens!

MrGlass
10/06/03, 12:09
Ook mee eens...

Maar wat wil je er aan gaan doen dan?

superior-is
10/06/03, 12:12
Nou wij hebben een leuk punten systeem en als je je misdraagt, dan krijg je punten. Bij sommige gebruikers is deze al zo hoog dat ze bijna op 'ban' staan. Bij 25 punten of meer ben je dus gebanned van wht.nl.

vdx
10/06/03, 12:14
Kan die limiet niet verlaagd worden naar 15 ofzo?

WebBizz
10/06/03, 12:24
Ja, voor je 25 punten hebt moet je het wel heel erg bont gemaakt hebben. Ik zou het idd ook verlaagd willen zien naar 15 of 20 punten.

vdx
10/06/03, 12:30
Ik vind trouwens ook dat je je punten weer kwijt moet kunnen raken.
Als je bijvoorbeeld op 5 punten staat en je hebt je gedurende een geruime tijd goed gedragen, dan worden die punten weer kwijtgescholden...

WebBizz
10/06/03, 12:44
Hehe, daar ben ik het helemaal mee eens! :D

superior-is
10/06/03, 13:09
Da's wel de bedoeling (het kwijtraken van punten).

Beyonder
10/06/03, 13:36
Misschien nog een punt:

Als een vertegenwoordiger van een webhoster gebanned is, dan is zijn organisatie ook gebanned.

Anders blijven dit soort mensen maar terugkomen onder andere namen enzo.

tom
10/06/03, 13:37
idd Remon :)

Misschien ook een sig geven "Ik ben een lamer" die ze niet meer kunnen wijzigen :p

superior-is
10/06/03, 13:43
Haha, stel het voor bij Dominco. ;)

vdx
10/06/03, 13:46
Is het ook niet beter (/makkelijker) dat iedereen die van een webhoster is zijn nick als volgt opbouwt: bedrijf_naam , bijvoorbeeld: vdx_dominique (of: [vdx] dominique)

Pantsy
10/06/03, 16:16
flame = lame :P maar dan als nog kan je helaas niet iemand voor altijd bannen. Je bant op IP, Mail adres, Nick.... maar dat is ook echt alles wat je kan doen dan.

RobbertC
10/06/03, 16:59
Het begint inderdaad vervelend te worden. Hosts die andere hosts publiekelijk afkraken hebben niet door dat ze hun eigen zaak alleen maar schade toebrengen. Immers, ieder weldenkend persoon wil daar al geen zaken meer mee doen. Afgekraakte hosts die rustig en professioneel antwoord geven op de flames, zullen alleen maar meer respect krijgen.

Het puntensysteem werkt op het moment voldoende. Een goede toevoeging op het systeem zou zijn dat we variabele punten kunnen geven. Op het moment kunnen we bij een overtreding (bijvoorbeeld adverteren) alleen maar een vast puntenaantal geven (in het voorbeeld 5) terwijl soms minder, maar soms ook meer terecht is. Als deze optie er is, kunnen we discussieren over de banlimiet. Overigens ben ik voorstander van een gedeeltelijk openbare discussie hierover, jullie usersinput is belangrijk!

Beyonder
10/06/03, 17:20
Bannen op bedrijfsnaam ;)
Je kunt voorkomen dat gebande hosting partijen alsnog hun aanbiedingen e.d. doen.

RobbertC
10/06/03, 17:23
Bannen op bedrijfsnaam is niet zo makkelijk lijkt me. De enige manier om dat te doen is door mensen verplicht hun bedrijfsnaam te laten invullen. Dan zou WHT.nl niet te bezoeken zijn voor particulieren, en hosts die anoniem wensen te blijven.

Maar, als we het merken, worden er uiteraard maatregelen genomen :)

superior-is
10/06/03, 17:33
Misschien bedoeld Beyonder het op de manier zoals het op wht.com wordt gedaan. Als ik een notoire spammer zou zijn, dan zou elke keer als er superior-is.nl zou worden genoemd het volgende komen ###########.## oid.

vdx
10/06/03, 17:52
superior-is: dat is best wel okay. Gewoon bedrijven die een ban hebben op de 'bad words' lijst zetten

Clearhosting
10/06/03, 18:01
Puik plan helemaal voor.

We Develop
10/06/03, 18:22
Inderdaad, ik sluit me aan :)

RobbertC
10/06/03, 18:24
Ja, dat is zeer zeker een plan wat te overwegen valt. Ik weet eigenlijk niet of er al hosters geband zijn, om te testen ;)

Savvas
10/06/03, 18:33
misschien ook een idee om mensen met strafpunten op hun rechten te limiteren, zoals bijvoorbeeld AIM doet is wanneer je waarschuwingspunten krijgt je rechten met het programma worden beïnvloed. Dat zouden we ook kunnen doen, bijv. iemand die keer op keer aanbiedingen doet ,of iemand die telkens zijn e-mailadres vermeld etc kan je restricties toezetten als geen toegang meer tot speciale aanbiedingen gedeelte ofzo, weet niet of dit mogelijk is...

Beyonder
11/06/03, 12:55
RobbertC, er is al een hoster gebanned :)

vdx
11/06/03, 12:58
Wie dan?

Beyonder
11/06/03, 13:02
Timmie, Linkup/Colinks

eXite
11/06/03, 13:06
Ja echt? Op grond waarvan precies?

We Develop
11/06/03, 13:07
Dat weet ik niet precies, maar ik heb meer dingen gelezen over deze hoster. Onderandere dat ze de layout van hun website hadden "gestolen" van uniserver, en dat daar nu juridische stappen tegen zijn genomen.

Beyonder
11/06/03, 13:07
Het halen van maar liefst 27 verdiende strafpunten
Helaas zie ik dat hij inmiddels onder zijn eigen (echte) naam terug is.

eXite
11/06/03, 13:10
Origineel geplaatst door We Develop
Dat weet ik niet precies, maar ik heb meer dingen gelezen over deze hoster. Onderandere dat ze de layout van hun website hadden "gestolen" van uniserver, en dat daar nu juridische stappen tegen zijn genomen.

Daar weet ik van, ik heb zelf een paar maanden terug hierover een mail gestuurd aan uniserver.

Maar 27 strafpunten... :D whoo

InterXS
11/06/03, 13:32
Gewoon een lijst maken, bannen gaat je toch nooit lukken
En dat kwijtraken, hoe gaat dat?

WebBizz
11/06/03, 13:49
Jah, dat zou ik ook wel eens willen weten :)

superior-is
11/06/03, 14:28
Op het moment kan enkel Domenico die punten wegnemen, dus je zou 'm vriendelijk kunnen verzoeken. Helemaal handig zou een automatisch systeem zijn. Als je binnen $aantaldagen geen waarschuwingen hebt gehad, dat je punten weer ingenomen worden.

PlugInInfo
11/06/03, 17:17
In het kwijtraken van punten ben ik ook wel geinteresseerd.....