PDA

Bekijk Volledige Versie : Forum op Website?



BlueLagoon
09/06/03, 10:11
Je ziet ze de laatste tijd steeds mee opduiken: Forums op de sites van webhosters. Op zich staat dit idee mij wel aan. Melden van nieuwsberichten, een laagdrempelig (misschien zelfs lager dan e-mail) methode voor klanten om een eerste contact te beginnen... maar...

Wat als mensen een hoop slechte dingen over je bedrijf gaan posten? Denk dat als ze terecht zijn, je ze moet laten staan -> geen goede reclame. En als ze niet terecht zijn moet je ze weer verwijderen (en dat met al die grapjassen tegenwoordig), gaat al dat gemod niet erg veel tijd kosten, wat je niet kwijt zou zijn als er gewoon gemaild zou worden? Ook al staan er geen berichten, dat moet je wel elke keer controleren :)

Bovendien heb ik enkele van deze forums bekeken en dan staan er 3 berichten op, waarvan 2 van de eigenaar :) Dus heeft het ook echt een toegevoegde waarde?

Thnx

Pantsy
09/06/03, 12:46
Ik zou het niet doen, als er veel word gepost gaat het redelijk wat tijd innemen.

stick to e-mail/phone :P netzoiets als je livesupport neemt... tis wel leuk allemaal maar mensen/klanten hebben eerder de neiging om voor een klein dingetje contact met je op te nemen, terwijl ze dit soms zelf wel kunnen oplossen.

Booster
09/06/03, 22:08
Een nadeel van een forum vind ik dat mensen bijvoorbeeld sneller een antwoord verwachten dan met E-mail. Verder krijg je denk ik veel: 'als hij het zo heeft wil ik dat ook', en ik kan me voorstellen dat dat in bepaalde situaties gewoon niet zo wenselijk is.

Persoonlijk los ik problemen liever man-tot-man op. Zeker omdat je anders last kunt krijgen van zgn 'alleswetende forumusers' die het met hun verhalen alleen maar onduidelijker maken van de klant.
(zelfs mogelijk tot op punten waar het niet meer duidelijk is wie het probleem nou oplost; een mede-user of een support-medewerker)

Zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes die ik in ieder geval als negatief beschouw als het om support gaat.

Met E-mail is verder ook niets mis toch? :)

Mike
10/06/03, 02:19
Voordeel van een forum is natuurlijk weer wel dat informatie zichtbaar blijft, en wat geldt voor de een, geldt soms ook voor de ander. Als je het een beetje intelligent aanpakt scheelt dat in het geven van telefonische/emailiaanse support. En dat intelligente geld ook voor hoe je met berichten en posters omgaat. Een forum met 3 berichten is duidelijk niet een voorbeeld van een doordachte aanpak.
Hoe dan ook, als je een forum wil gebruiken, dan moet je er wel tijd in stoppen. Een dood forum is ook niet echt een visitekaartje, sjees

paulmatthijs
10/06/03, 15:12
je kan ook veel terugkomende vragen van klanten gewoon opnemen in je faq/handleiding ipv een forum nemen...

cridea
10/06/03, 17:04
Wij hebben bijzonder goede ervaringen met een forum, maar wellicht ook het geluk een aantal actieve klanten te hebben, die eigenlijk het grootste deel van de vragen beantwoorden. De tijd die je er dan in moet stoppen is vrij minimaal.

Maar zoals ik al zei, ik denk dat je wat geluk moet hebben ermee of het aanslaat of niet.