PDA

Bekijk Volledige Versie : Een phpbb-forum op een server?



®on
08/06/03, 18:45
2 vragen:

Klopt het dat je voor een phpbb-forum je server apart kan tunen? Dat daarmee de phpbb-fora die je draait beter/sneller werken?

Vergt een (phpbb)forum veel van een server? Kunnen andere sites die op dezelfde server gehost worden veel "last" hebben van zo'n forum, qua performance?
(Toch drie vragen geworden :D)

xserve
08/06/03, 19:07
PHPbb werkt meestal wel snel. Geen problemen mee.
En het is met elke website zo, als het niet te druk bezocht wordt dan is er weinig te merken aan de andere sites.
Ook daar heb ik geen problemen mee.

Pantsy
08/06/03, 19:52
Als je forum echt druk bezocht word dan hoef je je pas zorgen te maken over je serverload ed. Dit kan je natuurlijk beperken door je forum een beetje te "hacken" ofwel modifications aan te brengen, zoals GZip helpt om bandwidth te sparen en bijvoorbeeld wat leuke opties weg te halen die je wat queries schelen (mysql queries).

Maar het beste is natuurlijk als je eerst even ermee gaat experimenteren, dan kan je zelf zien wat het verbruikt aan resources etc...

Grumpy
08/06/03, 20:25
er is ook een template cachingscript.. dat zou ook voor snelheidswinst zorgen...

Pantsy
08/06/03, 20:33
je kan beter een forum browsen zonder die te cachen :)

®on
08/06/03, 20:36
Maar stel ik heb een forum met zo'n 200 bezoekers per dag; een database van ca. 20 mb; een aantals mods geinstalleerd en 1 enkel template: kan zoiets een bezwaar zijn voor een host?

//edit: bedankt voor de antwoorden tot zover.

Shr3d
08/06/03, 20:47
Denk het niet, zoiets moet een fatsoenlijke host makkelijk aankunnen.

Heeft hij wel bezwaren, dan dan...weet ik 't ook niet meer :D

Grumpy
08/06/03, 23:22
Origineel geplaatst door TrancePitt
je kan beter een forum browsen zonder die te cachen :)
alleen de template wordt gecached ;)

Pantsy
09/06/03, 02:08
Hangt ervan hoe je het zelf allemaal instelt :)

Een forum met 200 bezoekers met een database van 20 mb zou zeker moeten kunnen.

®on
09/06/03, 09:44
Allen: dank voor de antwoorden, ik weet weer meer dan genoeg!

StarInternet
09/06/03, 19:50
moet toch niks uit maken zo forum? en vooral niet met 200 gebruikers per dag. Een klant draait Invision Power Board met duizende bezoekers per dag en totaal trafic van 50 GB per maand alleen forum en die server draait ook nog eens met webhosting klanten.

Pantsy
09/06/03, 20:18
forums kunnen een hoge server-load veroorzaken, maarja hangt er maar net vanaf.... waar vanaf? ga experimenteren !!!