PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelfgemaakt gameserver SSH control script



Ahead-IT
08/06/03, 14:23
http://ownz.be/script

Het zat al lang in mijn hoofd, dus ik ben er gewoon aan begonnen.

Wat kan je doen met dit script :
- gameserver starten/stoppen/herstarten
- status bekijken

Dit alles via SSH acces. Het grote voordeel is dat de kant geen andere commands kan uitvoeren, omdat dit script eigenlijk de shell is.

De installatie is simpel ; gewoon ipv de klant "/bin/bash" te geven, geef je hem "/bin/gameserver". Je moet voor elke apparte user NIETS aanpassen aan het script, tenzij je geen vaste mappenstruktuur hanteerd voor al je klanten.

Het script is nu gemaakt voor Counter-Strike maar mits verandering van een paar woordjes is het even goed bruikbaar voor UT, BF1942, UT2003 ... eigenlijk alle games.

Wat ik nu aan jullie vraag :
- wat vinden jullie ervan?
- welke functie's zou ik nog moeten toevoegen?

http://ownz.be/script

*edit* Er was blijkbaar wat verkeerd gelopen met de foto's dus ik heb ze opnieuw geupload :s

Ahead-IT
08/06/03, 20:09
Het is nogal onduidelijk misschien op de pic's, maar ik heb van al mijn klanten zeer goede reacties gehad.

Als een klant zijn server down gaat, dan moeten wij die steeds herstarten. In het weekend kan dat een tijdje duren :s

Op deze manier kun je de klanten hun server zelf laten beheren zonder veiligheidsrisico's ( SSH acces aan alle klanten is nogal onveilig )

Heeft niemand nog ideeen dat bij het script moeten toegevoegd worden?

Als iemand het script wil testen, mag hij gerust een PM sturen ...

Ahead-IT
09/06/03, 19:23
Blijkbaar weinig bedrijven hier die gameservers draaien :s

Booster
09/06/03, 21:21
Vind het script nou niet zo denderend kwa userability. Vast beter dan die klant gewend is, maar het is ook duidelijk voor verbetering vatbaar.

Verder aardig begin wat betreft bash scripting vingeroefeningen.

Ahead-IT
09/06/03, 22:48
De vraag was dan ook : nog enige ideeen?

Als er dus geen kritiek komt op het script neem ik aan dat het perfect is :-)

Bij deze ...

Booster
09/06/03, 23:26
Volgensmij vroeg je ook nog wat we ervan vonden ;) Dus vandaar mijn reactie.

Je kunt natuurlijk tal van opties toevoegen per gameserver (max aantal spelers instellen / wachtwoord instellen / automagisch starten op tijd XX:XX op datum XX:XX:XX / ik noem maar wat.

Maar ik denk dat je, voor je functies gaat toevoegen, dingen in het algemeen wat duidelijker moet maken.

In de screenshots zie ik telkens

SERVER UP SERVER UP SERVER UP SERVER UP
maar houd dit nou in dat er 4 servers gestart zijn of ... :?

Ahead-IT
10/06/03, 07:19
De server is éénmaal up :)

Maar doordat alles wordt weergegeven met tekst, kan het nogal onduidelijk zijn. Daarvoor print ik het 4 maal af.

Het script zit eigenlijk duidelijk in elkaar hoor, geen enkele klant heeft me vragen gesteld over iets dat niet werkte/onduidelijk was.

De functies voor het pasword in te stellen lijken me op zich nutteloos, dit gebeurt allemaal in server.cfg. Als iemand echt een CP wil voor zijn server, dan instaleer ik HALFD. ( wel enkel CS )

De automatische starttijd ... daar zit wel nog iets in :) . Hoewel ik er voor vrees dat men er misbruik gaat van maken ( steeds stoppen en starten van de server )

Als dit paneel af is, maar ik een nieuw aan (server -side). Met dit paneel zal het mogelijk zijn met deze gegevens een gameserver te installeren :
- ftp naam
- ftp paswoord
- hostname
- server paswoord
- server rcon paswoord

Dit voor meerdere games.

Alessi
10/06/03, 08:23
make it opensource :)

Ahead-IT
10/06/03, 12:02
mja, zal ik doen zodra het af is ( server-side script ook )

Ik heb al wat rondgevraagt bij concurenten, en ze zijn ook al bezig aan een soortgelijk script. Wordt binnenkort ook gratis uitgebracht :)

Darkie
21/07/03, 21:17
Ik vind het een strak script maar ik denk dat toch meer gameserver bedrijfen hier van gebruik maken of niet ?

Ahead-IT
21/07/03, 21:19
Origineel geplaatst door Darkie
Ik vind het een strak script maar ik denk dat toch meer gameserver bedrijfen hier van gebruik maken of niet ?

Bij de meesten is dat "in de maak" maar het komt er gewoon nooit door ;)

Morphez
22/07/03, 11:06
uhmz na mijn idee had 1 van een leaseweb medewerker zulk script gemaakt....voor gameserver.net

Rik
05/09/03, 12:51
En toen was het stil.... :D

Cereal
05/09/03, 12:54
Forbidden
You don't have permission to access /script/ on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.28 Server at ownz.be Port 80

:S

Ahead-IT
05/09/03, 17:51
Origineel geplaatst door Cereal
Forbidden
You don't have permission to access /script/ on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.28 Server at ownz.be Port 80

:S

oude tread....