PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschil?



keepow
07/06/03, 19:57
Ik vraag me af waarom er zooooooooo'n prijs verschil zit tussen de states en ned.

Iemand die in nederland die prijzen zou hanteren zou het maar mijn mening erg goed doen :).

Maar heeft iemand een verklaring voor dit verschil?

Clearhosting
07/06/03, 21:40
Wat dacht ja van dat het veel goedkoper is om een server in USA dan in Nl te hebben staan. Lijkt me verdraaide simpel

keepow
07/06/03, 22:16
oowh als je bij een ned bedrijf wat koopt met een us server heb ik het over....

WebBizz
07/06/03, 22:18
Ook vrij logisch. Die NL moet die server bij iemand in USA huren/kopen en wil zelf ook nog wat centjes verdienen. Daarom is een US server direct bij de bron goedkoper dan een US server in NL.

xserve
07/06/03, 22:32
En niet iedereen wil Engelse support.

keepow
07/06/03, 22:40
oja en nog iets vaag heeeel veel us hosters op cpanel en whm en ned zit veel op ensim..
en als je iemand met cpanel ziet, is het een erg dure

Deimos
07/06/03, 22:50
Cpanel kan je vaak goedkoop krijgen (lees 10 dollar) als je in een bepaald datacenter staat. In nl is dit niet het geval en dien je een license te nemen van gauw 60 euro per maand. Dit is voor Plesk / Ensim geen vereiste. Daar betaal je een eenmalig bedrag voor.

keepow
07/06/03, 22:56
aha

xserve
07/06/03, 23:00
Cpanel kun je toch ook in één keer kopen?
a 1400 euro?

EgoH
07/06/03, 23:09
Origineel geplaatst door keepow
oowh als je bij een ned bedrijf wat koopt met een us server heb ik het over....

Omdat nederland 19% btw heeft misschien?
In de states hebben ze meestal maar 5% ofzo.

Deimos
07/06/03, 23:12
Je kunt Cpanel idd in een keer kopen. Maar dan heb je nog een heel groot prijsverschil tussen Cpanel en bijv Plesk

Pantsy
07/06/03, 23:27
je moet wachten tot cpanel een leuke aanbieding heeft, met kerst was cpanel lifetime license 700 dollar in totaal... geen geld :)

S2S-Guust
10/06/03, 16:06
De VS is echt veel goedkoper!
Wij huren daar een dedicated server...en dat scheelt echt zo gewoon 200€ per maand!

[Elwin]
12/06/03, 20:14
Origineel geplaatst door NeViXa
De VS is echt veel goedkoper!
Wij huren daar een dedicated server...en dat scheelt echt zo gewoon 200€ per maand!

Volgens mij is dat geen antwoord op een vraag. Dat de VS goedkoper is weten wij ook wel. Er werd gevraagd naar waarom dit juist het geval is.

cridea
12/06/03, 20:37
Misschien is de vraag in de VS groter, waardoor je sneller een marktaandeel verwerft en dus ook wel een beetje met de prijzen kunt stunten?

Cougar
13/06/03, 01:30
Ik denk dat de VS altijd alles in te grote mate doen. De hele internethype zat niet voor niets zeer groot daar.

In die tijd zijn er lijnen aangelegd met de toen geldende groeicijfers en dan nog een beetje plus. De groeicijfers waren al overdreven, dus die plus helemaal. Gevolg : een bandbreedte waar je debiel van word en die wel onderhouden moet worden.

Dan is het niet zo gek dat er gestunt word met prijzen...

ActiveDomain
13/06/03, 02:32
Cougar: behalve dat, neem zoiets als RackShack. Die hebben zo veel dedicated servers dat ze ook wel heel veel bandbreedte nodig hebben. Doordat ze alles groot inkopen (servers, bandbreedte, control panels) krijgen ze flinke kortingen van alle leveranciers en kunnen ze ook weer goedkoper hun diensten aanbieden aan hun klanten enzo.
Als je ook hun voorraden kijkt qua servers. Ik keek net even op hun Celeron pagina, maar daar staan alleen al meer dan 50 servers vrij. Zoveel servers beheer ik niet eens.